Jezsuiták

PÁRBESZÉDBEN

Címkék

BÚÉK

2010.01.04. 09:49 áterpáter

Történt egyszer, hogy az anyaméhben fiúikrek fogantak. Teltek a hetek, és a fiúcskák növekedtek. Ahogy növekedett a tudatuk, úgy nőtt az örömük is:

- Mondd, nem nagyszerű, hogy fogantattunk? Nem csodálatos, hogy élünk?
 Az ikrek elkezdték felfedezni világukat. Amikor megtalálták a kölkdökzsinórt, amely összekötötte őket anyjukkal, és eljutatta hozzájuk a táplálékot, énekeltek az örömtől:

- Milyen nagy anyánk szeretete, hogy megosztja velünk saját életét!
 Ahogy azonban telt-múlt az idő, és a hetekből hónapok lettek, az ikrek hirtelen észlelték, mennyire megváltoztak:

-  Mit jelentsen ez? - kérdezte az egyik.

- Ez azt jelenti - felelt a másik -, hogy tartózkodásunk ebben a világban a végéhez közeledik.

-  De én egyáltalán nem akarok elmenni innen - viszonozta az első -, szeretnék mindig itt maradni!

-  Csakhogy nincs más választásunk - felelte a másik. Talán van élet a születés után is!

- Milyen lehet az? - kérdezte kétkedve az első. El fogjuk veszíteni az életet jelentő köldökzsinórt, és anélkül hogyan élhetnénk? Azonkívül mások is elhagyták már ezt az anyaméhet, és senki sem tért ide vissza, hogy megmondja nekünk, van-e élet a születés után. Nem, a születés a vég!
 Egyikük mély bánatba merült, és így szólt:

- Ha a fogantatás a születéssel végződik, mi értelme van az életnek az anyaméhben? Értelmetlen az egész. Talán még anya sem létezik.

- De kell, hogy legyen! - tiltakozott a másik. Különben hogyan kerültünk volna ide? És hogyan maradhattunk volna másképpen életben?

- Láttad-e valaha anyánkat? - kérdezte az első. Talán csak a képzeletünkben létezik! Mi gondoljuk ki magunknak, mert így jobban megérthetjük életünket.
 Így teltek az utolsó napok az anyaméhben, telve kérdések özönével és nagy félelemmel. Végül is elérkezett a születés pillanata, amikor az ikrek elhagyták addigi világukat, és kinyílt a szemük. Tele tüdőből felordítottak. Amit láttak, meghaladta legmerészebb elképzelésüket is.

20 komment

Címkék: halál valóság hit születés bizonyosság

A bejegyzés trackback címe:

https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr861644348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kis_csirke 2010.01.04. 11:50:28

Áterpáter, ezt a szöveget mintha már olvastam volna valahol...én is küldök egy internetről kapott szöveget. BÚÉK mindenkinek:

Az élet nagy igazságai:

1) Nem tudod elérni az összes fogadat a nyelveddel.
2) Az összes pihent megpróbálja, miután elolvasta az elsőt.
3) Az első igazság hazugság.
4) Vigyorogj most, mert pihent vagy!
5) Olvasod a viccet.
7) Nem vetted eszre hogy a 6-os pont hiányzik.
8) Most nézted meg, ha a 6-os pont hiányzik e, vagy sem.
9) Mosolyogsz már megint.

imagi 2010.01.05. 08:06:18

@kis_csirke: jaj,Te! Ennyi sületlenséget!Látszik, hogy még nem sok a sütnivalód, hisz még ott van a tojáshéj a fenekeden......))))))))))

Tamás7 2010.01.05. 13:27:45

@kis_csirke: nekem is tetszett

a fenti történet olyan mintha nem a születés elötti és utáni élet lenne, hanem a halál elötti és utánni életről szólna, így olvasva olyan jó érzés volt, de sajnos a mindennapokban nem könnyű megélni, amit az egyik testvér ír a másiknak, hogy lesz születés után is élet, meg, hogy van anya, hiszen ott van a köldökzsinor...

bölcsésztanár 2010.01.05. 15:05:23

Jó kis parabola ez. Viszont én jelenleg azzal vagyok elfoglalva, hogy a halál előtt is legyen életem, olyan értelemben, hogy tudjak én lenni és azt csinálni, amire igazán kaptam a talentumokat, és nem azt, amit elvárnak tőlem vagy amire a neveltetésem predesztinálna. Szóval a halál előtti élet is érdekes téma, csak persze kevésbé evidens vitaindító, mint a fenti.

áterpáter 2010.01.06. 07:58:26

Ezt a látszólag bárgyú kis történetet 5 évvel ezelőtt kaptam először a Szent Ignác kollégium levelezőlistáján.
Azóta is sokszor rádöbbent arra, hogy régóta nem a születés utáni és/vagy halál utáni bizonytalanságról (esetleg bizonyosságról) szól, hanem a HITünk természetéről.
Mitől több vagy más a HIT által szemlélt valóság attól, amit hit nélkül tapasztalunk.

Szerintem semmitől és mégis teljesen más. Ezt tedd össze ...

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.01.06. 18:46:09

Boldog új évet minden kereszténynek! :)

És persze csodálatos történet. Én nem ismertem korábban. Köszönet érte.

Zs91,4b 2010.01.06. 20:15:25

kis csirke, nagyon tetszett, egyedül rég nem kacagtam ennyit, sok barátomnak elküldöm! Hát nagyon jó volt 100-pont érte, boldog új évet neked!

Naómi80 2010.01.11. 01:05:40

Nekem tetszett a történet, már olvastam. A hitetleneknek szól.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2010.01.12. 02:35:24

@áterpáter: Szerintem sokan örültünk volna, ha ezt bevezetőnek beleírod a posztba.

mammamusz 2010.01.13. 11:25:18

@áterpáter: Ezt a történetet ismertem, de most gondolkodtam el először így rajta, mint Te. A kétféle valóság élhet egymás mellett úgy, hogy egyik se sérüljön?

minstrel 2010.02.15. 18:12:04

@mammamusz: "A kétféle valóság élhet egymás mellett úgy, hogy egyik se sérüljön? "

Élhet? Tud erre nekem valaki bármit is válaszolni? Nem elméletben, hanem gyakorlaban: élhet? Ilyen szoros közösségben, mint a példában az ikerpár - vagy mint férj és feleség?

mammamusz 2010.02.16. 11:10:35

nagyon nehéz kérdést tettél fel, ezért tettem fel én is. Mivel gyakorlati példát kértél, ezért merek rá válaszolni. Nagyon nehéz, de kellő empátiával, szeretettel megoldható, pláne ha a felek már így ismerik meg egymást. Egészen biztos vagyok benne, hogy ha én nem 18 év házasság után keveredtem volna a templomba, hanem a férjem így ismer meg, akkor most teljes lelki nyugalommal mondhatnám azt, hogy igen. Élhet együtt a két fél. Most egy kicsit nehezebb, sokkal több empátiára van szükség mindkét fél részéről, mint amennyire eredetileg gondoltunk, de TUDOM, hogy megbírkózunk vele. Nem mondom, hogy nem volt végigvitatkozott, végigsírt éjszakánk, de egészen biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog. De iszonyat nehéz.

minstrel 2010.02.18. 11:16:27

@mammamusz: Igen, nehéz :) És olyan kevés szó esik erről "hivatalos" részről, pedig igencsak életszerű.
Köszönöm a választ, és minden jót Nektek!

mammamusz 2010.02.18. 14:00:12

Szintén érintett vagy?

minstrel 2010.02.18. 14:06:02

@mammamusz: Igen, de mi így ismertük/jük meg egymást. Így sem könnyű, és ki tudja, merre vezet végül.. :)

mammamusz 2010.02.18. 15:15:47

Ha elfogadsz egy tanácsot: egyikőtök se akarja a másikat "megtéríteni" megváltoztatni. az nem szül jó vért. Talán az a legjobb, ha nem foglalkoztok a másik hitével, nem hitével. Mint ahogy a politikáról sem beszélünk napi szinten és arról sem nyitunk vitát, hogy Ady vagy Petőfi volt-e a jobb költő. És ne legyen katasztrófa, ha elmarad a vasárnapi mise egy kirándulás miatt (van szombaton is :)) jobb a békesség...
süti beállítások módosítása