Jezsuiták

PÁRBESZÉDBEN

Címkék

Sir! Yes, Sir!

2008.10.17. 00:07 áterpáter

A Vatikáni Rádió honlapját olvasom…és nem hiszek a szememnek:
"Az egyház erkölcsi ítéleteivel beleszólhat politikai kérdésekbe is...ezt a feladatot bízta XVI. Benedek a latin-amerikai főpásztorokra, akiket ad limina látogatásuk alkalmával fogadott a Vatikánban. Jóllehet az egyház nem fonódhat össze a politikai ügyekkel, hozzájárulhat az emberi közösség egészének javához meggondolásaival és erkölcsi ítéletével - akár politikai kérdésekről is, ha azok különösen érintik az emberi személy méltóságát. E kérdések között nevezte meg a pápa az egy férfi és egy nő szerelmi kötelékén alapuló család stabilitását, az emberi élet védelmét a fogantatástól a természetes halálig. Ide tartozik a szülők felelőssége gyermekeik erkölcsi nevelésében...az...egyháznak érett és elkötelezett világiakra van szüksége, akik szilárd hitbeli képzettséggel, mély lelki élettel rendelkeznek és akiket sajátos hivatásuk hajt: Krisztus fényével megvilágosítani az emberi valóságot, a társadalmi, kulturális és politikai életet."
Azon gondolkodom, hogy "kishazánkban" ennek a feladatnak hivatalos politikai képviselője és végrehajtója az ún. KDNP-e? Mert ha igen, akkor …
...Vajon mire gondolhatott Tóta W. “A nyolcadik utas” c. blogbejegyzésében?
“Magyarországon működik egy alig mérhető, idegenszerű törpepárt, amely fikarcnyisága ellenére arcátlanul, gátlástalanul próbálja a többségre kényszeríteni az akaratát. Ez az akarat ráadásul nem is az övék. Külföldi gazdáiktól, tartótisztjeiktől kapott utasításokat adnak elő itthon szemforgatva, mint a nemzet érdekét. Hiába a magyarok jajkiáltásai, hiába a nullához közelítő támogatottságuk - ők parancsot teljesítenek, tűzön-vízen át.

Néhányadmagukkal ehhez kevesen lennének. Ezért - ahogy a legveszedelmesebb paraziták - ráakaszkodnak egy buta, gyanútlan behemótra, és átveszik az irányítást felette. Testrablók ők, idegeneket szolgáló, rafinált megszállók. Nem hívta őket senki, nem szavaz rájuk senki, mégis itt vannak. És maradnak.

Úgy nevezik magukat: Kereszténydemokrata Néppárt.” (tovább is van, mondjam még?)

27 komment

Címkék: politika egyház pápa kdnp

A bejegyzés trackback címe:

https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr31718011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mercator 2008.10.17. 01:55:18

"...ha azok különösen érintik az emberi személy méltóságát. E kérdések között nevezte meg a pápa az egy férfi és egy nő szerelmi kötelékén alapuló család stabilitását..."

Első kérdésem: hogyan egyeztethető össze az ember "eshető"-sége az ember "méltó"-ságával? A stabilitás értelmezhető méltóságként (is), ha egy sztoikus modellt veszünk figyelembe. Ugyanakkor bizonyos esetekben értelmezhető "erény"-ként az erényelmélet szempontjából, viszont nem minden esetben egyértelmű, hogy mi alapján, és főképp, milyen párhuzamot vonunk a kettő között...

Második kérdésem: benne foglaltatik-e az elhangzott kijelentésben akár implicite is az, hogy egyneműek kapcsolata nem érdemli meg az "emberileg méltó" megnevezést? Ha igen, milyen erkölcsi ítéletre alapozódik?

Harmadik kérdésem: hogyan értelmezhető az idézett kijelentés, tekintve, hogy "az emberi személy" és valaminek egy tulajdonsága (jelen esetben valaminek a stabilitása) két külön kategória? "Egy alma meg két körte az hány cseresznye? Válaszolhat színekben is..."

Negyedik kérdésem: nem igazán jött át nálam, hogy e bejegyzés XVI. Benedek irányvonalairól, Tóta W. valamikori bejegyzéséről, vagy a hazai politikai élet egyik szereplőjéről szól-e, és az sem, hogy milyen irányban foglal állást akármelyik érintettet illetőleg. Én például a mai nap két kilómétert gyalogoltam. Nos, ebből értse meg valaki, hogy épp fogyókúrázom és ma lazítottam, vagy éppen elégedetlenségemet fejezem ki az akadozó tömegközlekedéssel kapcsolatban?

mercator 2008.10.17. 01:57:00

elnézést az utolsó kérdőjelért. Nyomdahiba.

áterpáter 2008.10.17. 02:01:13

Lehet mindhárom is egyszerre. Multifunkcionálisak vagyunk elvégre. Vagy mégsem?

heraldry 2008.10.17. 10:18:15

Részlet egy interjúból Semjén Zsolttal (www.hetivalasz.hu/cikk/0705/15912) :
"Mégis mennyire ragaszkodnak az elveikhez? Megpróbálnák például rávenni a Fideszt, hogy tiltsák be az abortuszt, ha újra kormányra kerülnek?

- Párt vagyunk, nem hitbuzgalmi kongregáció. Márpedig aki a politikában nem tud kompromisszumot kötni, az szakmailag alkalmatlan. Aki viszont elveket ad föl, az erkölcsileg az. Mi vagyunk az egyetlen politikai erő, amely kiáll a legkiszolgáltatottabb kisebbség, a magzati korukat élő embertársaink mellett. Zárójelben: Magyarországon az abortusz a leggyakoribb halálozási ok. Csak utána jönnek a szív- és érrendszeri, a daganatos betegségek. Egy törvénymódosítás viszont csak akkor lehetne reális, ha a társadalom szellemi, szociális állapota adva volna hozzá. Ma nincs...."

A tízparancsolathoz adva van a társadalom szellemi, szociális állapota? Volt, vagy lesz valamikor? A "Ne ölj!" parancs parlamenti képviseletét kitől várjuk, ha már a KDNP-től sem lehet?
Sajnos nagyon távol vagyunk attól, hogy ez a párt "A nyolcadik utas" legyen.

Szentfazék 2008.10.17. 14:53:01

Jó kis provokatív írás... Én a magam részéről megtiltanám minden pártnak, hogy használhassa a keresztény szót a nevében, és így visszaélhessen a keresztény jelzővel. Az egyháznak viszont igenis kötelessége, hogy nem bele, hanem "beszóljon" a politikának és megismertesse a keresztény felfogást az emberekkel, hogy legyen miből választani, ne csak a szokásos materialista maszlagból.
Egyébként pedig le kellene állni a liberális "megmondóemberek" egyházlejárató véleményének kényszeres elemezgetéséből.Kissé lejárt lemez.
Baráti üdv, fazék.

cd 2008.10.17. 20:01:27

Szentfazék "Egyébként pedig le kellene állni a liberális "megmondóemberek" egyházlejárató véleményének kényszeres elemezgetéséből.Kissé lejárt lemez."

Teljesen egyetértek!

Karl 2008.10.18. 10:47:28

Szentfazék "Egyébként pedig le kellene állni a liberális "megmondóemberek" egyházlejárató véleményének kényszeres elemezgetéséből.Kissé lejárt lemez."

B-Terv:
Nyilvánosság elött beszélgetni kell velük fontos nem párt-politikai témákról - akár a sajtóban, ahogy az utóbbi hónapokban a Heti Válaszban történik.

Így a nyilatkozatok kevésbé lesznek propagandisztikusak, mert nem lehet plakatív kijelentéseket csak úgy kiereszteni az éterbe vagy a papírra, mert rögtön jön rá a válasz. Mondjuk, jó kérdés, hogy az egyház részéröl ki legyen a beszélgetöpartner. Ezért csak akadna valaki...

replay 2008.10.18. 20:21:11

A kommentem nem kifejezettem kapcsolódik ehhez a posthoz, inkább általános megjegyzés a bloghoz.

Szerintem sokszor az a baj a blogon vitatkozással, hogy elvi dolgokon rugózunk, aminek önmagában nincs értelme. Sokkal fontosabb hogy a saját életünkben hogy éljük meg ezeket a kérdéseket (egy példa: fogamzásgátlás), és erről beszélni egymással, a barátainkkal. Mert elvekről vitatkozni nincs értelme, ha nem próbálunk meg azok szerint élni.

Ezért nem tartom pl. építőnek Tóta W. Árpád írásait.

üdv

Quito 2008.10.18. 20:31:42

Replay, Tóta W azt állítja, hogy külföldről diktálnak a KDNP-nek (pl. a Vatikánból). Csak azt nem tudom, hogy azért van-e erre szükség mert olyan bunkók az itteniek vagy mert onnan kapják a fizetést.
Számomra ez nem elvi kérdés. Legfeljebb nem tudjuk...

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2008.10.18. 21:20:21

gyorsan megjegyezném, ahogy már korábban is, hogy a KDNP-cikk a jobboldali sajtóban az SZDSZ-re alkalmazott klisékből van összerakva. pont az a vicces, hogy megáll, a törpeségtől a külföldi irányításig.

replay 2008.10.18. 21:20:51

Igaz, de én nem konkrétan a KDNP kérdésre gondoltam, hanem általánosságban a vallási kérdésekre. Persze Tóta W legtöbbször politikai dolgokról ír, és sokszor ezen a blogon is politikai témák jelennek meg.

A mondanivalóm tehát az, hogy vallásról vitatkozni nincs értelme úgy, hogy nem is akarunk vallásosak lenni. Ez a személyes véleményem.

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2008.10.18. 21:56:24

és ateizmusról úgy, hogy nem is akarunk ateisták lenni?
szektákról úgy, hogy nem is akarunk belépni?

Ky-Lí 2008.10.18. 23:46:08

Számomra még mindig kérdés, hogy ki hiszi el, hogy kintről irányítják a keresztény politikai pártokat? Épp úgy, ahogy más kisebb pártot is. Lásd még Tóta W. is azt állítja az SZDSZ-ről fent (implicite).
Az egyikre adott válasz ugyanis sok szempontból értelmezheti a másikat...

szpahi 2008.10.19. 12:07:24

Egyetértve Szentfazékkal: a KDNP már a nevében is egyfajta aberáció. Szerintem aki keresztény az a szó mai értelmében nem demokrata, és főként nem pártérdekek alapján dönt és cselekszik! Ugyanígy az SZDSZ-ről: aki szabad az nem demokrata és szabadsága gyakorlásához nincs szüksége semmiféle szövetségre (hiszen a demokrácia és a szövetkezés a szebadság részleges vagy teljes feladásával jár),

Az más kérdés, hogy a mai politikai palettán talán a KDNP az egyetlen párt, ahol az erkölcsi értékek képviselete is fontos.


Árpádnak. tényleg nincs értelme olyannak beszélni a vallásosságról, aki nem akar azzá lenni, mint ahogy ateizmusról, vagy a szektákról sincs annak, akiben nincs meg a görögöktől ismert jóindulatú odaforduláskövetelménye (de nevezhetnénk ezt felebaráti szeretetnek is). E nélkül minden amit mondunk: ítélet, vagyis egy vélt vagy valós hatalmi pozícióból történő megbélyegzése a másik embernek.

szpahi 2008.10.19. 12:12:57

Személy szerint én nevetségesnek tartom a vatikáni irányítás rögeszméjét a KDNP esetében, (az SZDSZ-nél és az MSZP-nél már nem ilyen egyértelmű a helyzet - lásd: egyes SZDSZ-e, MSZP-s vezetők gazdasági érdekei, korrupciós botrányok, stb.).

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2008.10.19. 14:29:41

hát peeersze!
a mi kutyánk kölyke.

Griffith 2008.10.19. 17:59:43

A KDNP fényévekre van a hivatalos keresztény értékek képviseletétől.

Azért keresztények, mert ellenzik az abortuszt? Hú, mennyire tökös gyerekek. Hogy oda ne rohanjak.

A KDNP ahhoz képest, amiről a Szentatya beszél, egy nagy rakás...semmi.

A másik oldalról meg ömlik a mcdonalds, cocacola, tv2, rtlklub agyba-főbe (zombifikáció)... és rohadunk csendben tovább.

Hiteles keresztény értékek pártkereten belül, ma, Magyarországon? Téveszme. A KDNP is max. a nevében keresztény. Meg amúgy is a fidesz szatellitpártja. (Nem mintha ezt nem tudná mindenki...)

Komolyan, nem tudom, hogy sírjak-e, vagy nevessek.

Griffith 2008.10.19. 18:02:07

Némileg más:

"A Vatikáni Rádió honlapját olvasom…és nem hiszek a szememnek:"

Mit nem hittél el? Hogy van még manapság olyan ember, szervezet ( pápa, és az egyház), aki az igazságért küzd?

LEON 2008.10.19. 18:26:23

Van ertelme egyaltalan szavazni a 2009-es europa parlamenti es a 2010-es hazai valasztasokon? - elorehozott vlsz ugysem lesz... Ha igen, akkor kire? Ha nem, akkor lenne egy mas alternativa?

kereső leány 2008.10.20. 19:38:24

én nem vagyok jártas a politikában, de szavazni mindenképpen el kell menni, mert az a baj hogy túl sokan vannak így, hogy minek menjek el, ha nem tudom kire szavazzak, minek menjek el ha úgyis az mszp nyer..., nem tudom legutóbb hányan nem mentek el szavazni, de szerintem mindenki szavazata számít, de ha Te úgy gondolod, hogy Neked mindegy melyik párt nyer, akkor ne menj el, de gondolom én neked se mindegy.
Én csak azért fogok elmenni, hogy legyen +1 ember aki nem drága gyurcsányunkra szavaz.

LEON 2008.10.20. 21:26:47

Az a baj, hogy az osszes parlamenti parttal van mar valami gaz es ugy erzem, h. nincs iranytu a kezeben mint valasztopolgar. A politikai elitunk kiuresedett megmondoemberei pedig a kommunikaciojukkal a mi hetkoznapjainktol tavol eso vilagbol "uzengetnek"...
Tisztelet termeszetesen a kivetelnek!

kereső leány 2008.10.20. 22:16:43

Tökéletes rendszer nincsen. Soha nem volt és nem is lesz. Én se tudom eldönteni, hogy kire szavazzak, a választások előtti ígéreteket sem nagyon tudom elhinni, úgy érzem minden tele van hazugsággal, ahogy azt min elnökünk is elmondta utólag.

Grünhejmejer Ábrahám 2008.10.21. 14:30:24

"Tökéletes rendszer nincsen. Soha nem volt és nem is lesz."

Hú, tényleg? Nemmondod... ezek szerint a kisbabát sem a gólya hozza? És a Mikulás sem létezik?

Tökéletes rendszer valóban nincs, ELFOGADHATÓ rendszer azonban van.

Ami magyarországon van, az ELFOGADHATATLAN.
A magyar gazdasági rendszerben van a fő baj.
Eladták-odaadták-szétlopták az állami vagyon 99%-át. Ilyen körülmények között fullmindegy, melyik párt kerül be kormányba, hisz gazdasági ereje nem lesz arra, hogy rendbetegye a dolgokat. Max. tompítani tud rajtuk. Ebből a szempontból a fidesz 5%-kal "jobb" az mszp-nél. De ez még mindig nagyon, de nagyon kevés.

Magyarán: szavazni sem nagyon érdemes.
Én egyébként minden eddigi parlamenti, önkormányzati, népszavazáson ott voltam, és a fideszre/nemzeti álláspontra szavaztam.
Ma már ezt nem tenném, és se a közelgő EU-s választásokon, se a parlamenti választásokon nem fogom ezt tenni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.10.22. 10:05:39

A KDNP-be én is a neve miatt nem léptem be. Továbbá nem szeretnék a tagja lenni semmilyen katolikus kommandónak sem.

Persze, lehetek párttag és akár értékrendemmel egyező önvédelmi egyletbe is beléphetek, de amíg egy egészséges ember világnézete elbír kibékíthetetlennek tűnő ellentmondásokat is, addig egy szervezet "nem szolgálhat két úrnak". Mert az egyes embernél időben változnak a fontossági sorrendek: amikor szeretteink életét védjük, nem az ellenségszeretet fog felbuzogni bennünk. Majd ha sikerül elhárítani a közvetlen veszélyt, akkor akár az is előjöhet, és elsősegélyben, ellátásban részesíthetjük ellenségünket. Miután legyőztük.

Egy nevében keresztény szervezet viszont hitelesen nem beszélhet és nem hallgathat, nem tehet és nem mulaszthat el semmit, ha kihívás éri.

Griffith 2008.10.22. 20:54:15

Én rengeteget gondolkodtam, hogy belépjek -e a KDNP-be, de mióta megalakult az izraelita műhely (Vére rajtunk, és fiainkon) és a Semjén aláírta a tarka marhát, azóta a maradék hitelüket is elveszítették nálam.

Ha belépnék, én is a neve miatt lépnék be.
Én se lennék tagja semmilyen kommandónak, max. a vezére!:)

A kereszténység manapság a Sátán csapásai alatt roskadozik. És nem tud semmi erőt fölmutatni.

Ha lenne ilyen szervezet, vagy akár a KDNP-n belül egy ilyen frakció, amely képes erőt, egységet, szellemiséget felmutatni, azonnal belépnék.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.12.06. 15:13:10

Amúgy aki a keresztény elvek szerinti politizálást kéri oly szigorúan számom, az mesélje már el, hogy lehet keresztény elvek szerint pókerezni, tőzsdézni, vagy akár pirospecsenyézni!

ige 2009.03.03. 10:27:54

Hát igen, szerepvállalásról nem olvastam a Bibliában, sőt inkább azt, hogy ami az államé és ami az egyházé élesen elkülönül. Hatalom szeretetére cserélni a szeretet hatalmát bűn
süti beállítások módosítása