Jezsuiták

PÁRBESZÉDBEN

Címkék

Nyárvégi blues - Kocsmai zen(e)

2009.09.11. 20:00 bonne

Rövid időre félretéve mindenféle politikai korrektségnek még a látszatát is, egy olyan történetbe kezdek, ami leginkább a vallási science-fiction határát súrolja. Ahogy a SF-ben a fizika törvényei függesztődnek fel, hogy a főhős a múltba látogathasson kezet fogni Abe Lincolnnal, úgy itten a köznapi életben jogosan alkalmazott PC szabályok (pol.korr.) függesztődnek fel, hogy nevesincs hősünk kifejezhesse az örök igazságot és ódát zenghessen az embertársakért végzett szolgálat értékéről. Senkit a szereplők közül megsérteni nem kívánok, a jelen lévő sztereotípiák nem a történet lényegét, hanem a szükséges keretet biztosítják. Posztmodern kocsmai jelenet következik:

-Négyen vannak egy kocsmában. Egy amerikai csapos, egy részeges ír katolikus, egy agitáló Jehova tanúja, meg egy bölcs japán zen mester.
-Igazán idilli kép, mégis mit csinálnak azok négyen?
-Hát a csapos végzi a dolgát, az ír már épp eleget ivott, de még inni akar és főleg itatni, a jehovista szokás szerint téríteni, a zen mester meg, amint egy zen mestertől elvárnánk, idétlenkedik és összefüggéstelenül beszél.
-Itt mi a kérdés?
-Melyikük a boddhiszattva?
-A mi?
-Boddhiszattva az a bölcs, és megvilágosodást elért személy, aki a keleti hit szerint addig reinkarnálódik, amíg mindenki meg nem világosodik, és csak azután hagyja itt a világot.
-Áh, érzem, hogy ez becsapós kérdés. Ebben az esetben a részeges ír katolikusra tippelek. Addig nem nyugszik, amíg mindenkit le nem itat.
-Nem éppen. Várakozása illuzórikus, van legalább egy személy, aki soha egy korty alkoholt le nem nyel. Az ír elvárása nem kötődik a valósághoz.
-Akkor hát a jehovista. Hogy miért? Azért, mert ő addig nem nyugszik, amíg a másik kettőt meg nem térítette.
- Az sem lehet. A zen mester nem lesz meghatódva az érvektől, tehát az egész hozzaállás a valóság téves felmérésén alapul. Más tipp?
-Akkor csakis a zen mester lehet a boddhiszattva, mert addig nem nyugszik, amíg megvilágosodást nem adományoz a két ivócimborának.
-Ha tényleg ez a célja, sajnos ő sem lehet. Mivel a jehovista túl csökönyös, nem látja a valóságot a rengeteg szentírási idézettől, az ír meg a sok italtól.
-Na ne mondd! Akkor kizárásos alapon...
-Igen, a csapos.
-De miért?
-Mert addig nem tér nyugovóra, amíg azok hárman haza nem mennek. Ugyanakkor tudja, hogy ez előbb-utóbb bekövetkezik, mert hamarosan záróra:)

***

Ugyanaz a Lélek van jelen mindenkiben, de másképpen nyilvánul meg.

“A lélek adományai különfélék, de a Lélek ugyanaz."

 

6 komment

Címkék: buddhizmus beszélgetés gondolatébresztő nemzetközi

A bejegyzés trackback címe:

https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr831367350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonne 2009.09.11. 21:43:13

@kis_csirke: nicsak, eggyel több benne a poén

zzzsuzsa 2009.09.12. 19:25:52

gondolom lesz ősz eleji blues is!! :-)

plexus · http://brendel-figyelo.blog.hu/ 2009.09.13. 10:36:28

- Mi az a diszkordia?
- Van egy Zen sztori egy tanítványról, aki megkérte a Mestert, hogy magyarázza el a Buddhizmus lényegét. A Mester azt válaszolta: "Három font gyapjú".
- Ez a válasz a kérdésemre?
Neeeeem, persze, hogy nem. Ezt csak illusztrációnak hoztam fel. A válasz a kérdésedre ÖT TONNA GYAPJÚ!

:-)
süti beállítások módosítása