A napokban a Moszkva téri metrólejáró felé közeledve egy nagy kettős kereszt jött velem szembe. A kereszt tövében mécsesek égtek, oldalán bibliai idézet: „Velünk az Isten“ és egy „Keresztény Magyarországot“ éltető felirat. Néhány éve kezdődött ez az adventi keresztállítási kampány. Indoklásaként a keresztállítók missziós szándékot emlegetnek: szembe kívánnak szállni a karácsonyt puszta pénzköltéssé tevő fogyasztói mentalitással, és szeretnék felhívni az emberek figyelmét a karácsony igazi üzenetére.
Ha csak ezt a megfogalmazást nézem, akkor azzal nagyjából egyet is tudnék érteni. Jezsuitaként magam is misszionárius vagyok. Ezekben a napokban papként épp az a dolgom, hogy a karácsony üzenetét hirdessem. Ebből is fakad, hogy kritikus vagyok az ünnepet bevásárlási őrületté alakító fogyasztói mentalitással szemben. Mégis ahogy emellett a kereszt mellett elhaladtam, egyáltalán nem találtam szimpatikusnak a látványt – pedig akkor még nem is olvastam azezzel kapcsolatos egyházi állásfoglalást, és még nem olvastam utána a kérdésnek.
Mi is a bajom ezzel a keresztállítási kampánnyal?
Röviden: nem a karácsonyról szól és missziónak kontraproduktív.
A szervezők keresztény Magyarországot emlegetnek, de nem tudok olyan keresztény hagyományról, amely szerint ebben az országban valaha is kettős kereszteket állítottak volna ádventi időben. Az ádventnek megvannak a sajátos keresztény szimbólumai. Miért nem egy szép nagy ádventi koszorúval, vagy egy betlehemmel próbálják felhívni az ünnep igazi tartalmára a figyelmet? A kereszt a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódik és nem a karácsonyhoz. Miért keverik össze a szimbólumokat? Mert a kereszt látványosabb, szembetűnőbb? Ha maga az Isten az egyszerű és szelíd utat választotta az eljövetelére, hogyan lehet erre egy egészen mást sugalló szimbólummal emlékeztetni?
Azt mondják, hogy missziós a szándék. De kit akarnak megszólítani? Ki az, akinek a kereszténység vonzó lesz ettől? Ki az, akinek a hatalmas fakereszteket látva a szelíd Istengyermek szívet megérintő jósága fog eszébe jutni karácsonykor? Ha nem vagyok keresztény, akkor a „Velünk az Isten” feliratról valószínű nem a karácsony Emmanuel-üzenete jön le nekem, hanem az, hogy a feliratot készítők szerint az Isten az ő oldalukon áll. Kösz, de ebből nem kérnék.
Szerintem ez a kampány inkább antireklámja a karácsony üzenetének.
Ti mit gondoltok?
Antikarácsony
2009.12.18. 20:32 korizoli
53 komment
Címkék: korizoli
A bejegyzés trackback címe:
https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr251597338
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bölcsésztanár 2009.12.18. 21:22:46
Nekem úgy tűnt, és talán nyilatkozták is, hogy mikor pár éve elkezdték ezt a keresztállítást, egyfajta ellenpontja akart lenni a Blahán meg egyéb helyeken felállított menóráknak. Ez így akkor szánalmas.
jan 2009.12.18. 21:25:00
Az adventi keresztállítás pár éve van, és a chanuka alkalmából egyes budapesti tereken felállított hétágú gyertyatartókra adott "válasznak" szánták azok a honfitársaink, akiket zavart, hogy vallásos zsidók a köztereken ünnepelnek. Tehát ez egyértelműen a "kinek a jelképei foglalják el a közterületeket" című mérkőzés része, analóg a Teleki-szobor vs. Károlyi-szobor death match-csel (és legvégsősoron azzal, ahogyan a kutyák és más állatfajok "megjelölik" a sajátjuknak tekintett területet, csak ők erre nem szobrokat, hanem valami mást használnak).
Vagyis ez a mi vallásunk legfontosabb szimbólumának a durva, aljas kisajátítása: a kereszt mint antimenóra. (Kezdek úgy hangzani, mint Majsai Tamás, úgyhogy abbahagyom;)
Vagyis ez a mi vallásunk legfontosabb szimbólumának a durva, aljas kisajátítása: a kereszt mint antimenóra. (Kezdek úgy hangzani, mint Majsai Tamás, úgyhogy abbahagyom;)
izrael miszteriuma (törölt) 2009.12.18. 23:25:05
A "Velünk az Isten" felíratról nekem valahogyan mindig a Wehrmacht katonai övcsat Gott mit uns felirata ugrik be...
zzzsuzsa 2009.12.18. 23:38:24
Ez tényleg nagyon elszomorító. Gondolom, itt most jöhetne egy bekezdés arról, hogy miért nagyon bomlasztó ÍGY ez az egész, de inkább hagyjuk, mert csak felpaprikázódom.
izrael miszteriuma (törölt) 2009.12.18. 23:57:57
Amúgy a dologban az a vicces, hogy Jézus, mint gyakorló zsidó Jeruzsálembe zarándokolt a templomszentelés ünnepére...
Ditúr · http://ditur04.blogspot.com/ 2009.12.19. 07:24:37
Sziasztok!
Ott lehet hagyni a téren a kereszt állításában részt vevő politikusokat, a velük szimpatizáló, valószínúleg egyszerű, becsületes embereket, akikre valóban nem lehet elmondani, hogy teológiailag igen képzettek, mondjuk mint egy Jezsuita.
Ugyanúgy Bösztörcepusztán is magára lehet hagyni tízezer embert, papi szolgálat nélkül, csak azért mert valami újpogányság szed közülük áldozatokat és mélymagyarkodnak. Kárhozzanak ott ahol vannak, kettőskeresztkedők!
Véleményem pedig az, hogy ha papjaink, szerzeteseink és a hívők nem mennek el és az ott megjelenteknek nem mondják el, amit olyankor el kellene mondani a hitünkkel kapcsolatban, akkor azt mulasztásnak nevezik...
Végül is nekünk is könnyebb elhatárolósdit játszani...
Köszi, hogy leírhattam!
Feri
Ott lehet hagyni a téren a kereszt állításában részt vevő politikusokat, a velük szimpatizáló, valószínúleg egyszerű, becsületes embereket, akikre valóban nem lehet elmondani, hogy teológiailag igen képzettek, mondjuk mint egy Jezsuita.
Ugyanúgy Bösztörcepusztán is magára lehet hagyni tízezer embert, papi szolgálat nélkül, csak azért mert valami újpogányság szed közülük áldozatokat és mélymagyarkodnak. Kárhozzanak ott ahol vannak, kettőskeresztkedők!
Véleményem pedig az, hogy ha papjaink, szerzeteseink és a hívők nem mennek el és az ott megjelenteknek nem mondják el, amit olyankor el kellene mondani a hitünkkel kapcsolatban, akkor azt mulasztásnak nevezik...
Végül is nekünk is könnyebb elhatárolósdit játszani...
Köszi, hogy leírhattam!
Feri
izrael miszteriuma (törölt) 2009.12.19. 08:45:23
"Miért keverik össze a szimbólumokat? "
Mit gondol a jobbik egy teológiában járatlan szónaka a kettős kereszt eredetéről, jelentés-tartalmáról:
"Elmondta, hogy a kettős kereszt az égig érő fát szimbolizálja és már szkíta, hun leleteken is megtalálható motívum. Ez a tény cáfolja azt a gyakran hangoztatott nézetet, mely szerint a kettős keresztet Bizánctól vették volna át eleink. Az apostoli kettős kereszt korunkban - nemzetünk számára - a keresztény értékrend és a magyar államiság összefonódásának jelképe."
Most akkor mondja meg nekem valaki, hogy ez a kereszt melyik kereszt:
Az égigérő fát szimbolizáló, szkíta és hun leleteken is megtalálható motívum, amit véletlenül sem Bizánctól vettek át dicső eleink, avagy ez az apostoli kettős kereszt, amely a keresztény értékrend és a magyar államiság összefonódásának jelképe akarna lenni?
Mit gondol a jobbik egy teológiában járatlan szónaka a kettős kereszt eredetéről, jelentés-tartalmáról:
"Elmondta, hogy a kettős kereszt az égig érő fát szimbolizálja és már szkíta, hun leleteken is megtalálható motívum. Ez a tény cáfolja azt a gyakran hangoztatott nézetet, mely szerint a kettős keresztet Bizánctól vették volna át eleink. Az apostoli kettős kereszt korunkban - nemzetünk számára - a keresztény értékrend és a magyar államiság összefonódásának jelképe."
Most akkor mondja meg nekem valaki, hogy ez a kereszt melyik kereszt:
Az égigérő fát szimbolizáló, szkíta és hun leleteken is megtalálható motívum, amit véletlenül sem Bizánctól vettek át dicső eleink, avagy ez az apostoli kettős kereszt, amely a keresztény értékrend és a magyar államiság összefonódásának jelképe akarna lenni?
jan 2009.12.19. 08:51:55
@Ditúr: konkrétan te mit mondanál a keresztállításban résztvevő politikusoknak és a szimpatizánsoknak? (én valami olyasmit, hogy vegyék már észre, hogy itt valami rettenetes történik, és hogy az ön(magát)feláldozó Isten szimbólumát a gyűlölet eszközévé teszik; persze nem tudom, milyen eredménye lenne)
Ditúr · http://ditur04.blogspot.com/ 2009.12.19. 09:19:49
Kedves Jan!
Azt hiszem már érted! Így van, semmi mást nem kell mondani és tenni, mint amit mondunk és teszünk a templomainkban és a szentelmények kiszolgálásban. Pontosan azt kellene a meghívott papnak elmondania, amit hisz, amit hisz az Egyház, amit feladatul kapott Krisztustól, az evangéliumot! Semmi mást, de azt mondani kell ha hívják! Nekünk, amennyiben komolyan vesszük általános papságunkat, nekünk is ez a feladatunk, azt hiszem.
Bizony az én bűnöm, hogy van, amikor nem teszem, pedig tehetném. Ez a mulasztásom...
Kedves Izrael Misztériuma! Nem tudom, hogy a Jobbik mit gondol erről. Azt jobban ismerem, amit az Egyház mondd erről, persze vannak hiányosságaim.
Szervusztok!
Feri
Azt hiszem már érted! Így van, semmi mást nem kell mondani és tenni, mint amit mondunk és teszünk a templomainkban és a szentelmények kiszolgálásban. Pontosan azt kellene a meghívott papnak elmondania, amit hisz, amit hisz az Egyház, amit feladatul kapott Krisztustól, az evangéliumot! Semmi mást, de azt mondani kell ha hívják! Nekünk, amennyiben komolyan vesszük általános papságunkat, nekünk is ez a feladatunk, azt hiszem.
Bizony az én bűnöm, hogy van, amikor nem teszem, pedig tehetném. Ez a mulasztásom...
Kedves Izrael Misztériuma! Nem tudom, hogy a Jobbik mit gondol erről. Azt jobban ismerem, amit az Egyház mondd erről, persze vannak hiányosságaim.
Szervusztok!
Feri
izrael miszteriuma (törölt) 2009.12.19. 09:26:31
@Ditúr:
No de kérdem én, hogy karácsony előtt, az adventi lelki felkészülés idején keresztet, és miért pont keresztet kell állítani?
No de kérdem én, hogy karácsony előtt, az adventi lelki felkészülés idején keresztet, és miért pont keresztet kell állítani?
jan 2009.12.19. 10:54:37
@Ditúr: "Semmi mást, de azt mondani kell ha hívják!"
Ezzel viszont nem értek egyet: ha egy katolikus pap beszédet mond egy jobbikos keresztállításon, akkor pusztán ezzel, hogy ott megjelenik és felszólal, legitimálja az egészet, még akkor is, ha az általa elmondott beszéd amúgy teljesen rendben van.
Ezzel viszont nem értek egyet: ha egy katolikus pap beszédet mond egy jobbikos keresztállításon, akkor pusztán ezzel, hogy ott megjelenik és felszólal, legitimálja az egészet, még akkor is, ha az általa elmondott beszéd amúgy teljesen rendben van.
Anyatünde 2009.12.19. 11:00:25
@jan:
"és legvégsősoron azzal, ahogyan a kutyák és más állatfajok "megjelölik" a sajátjuknak tekintett területet, csak ők erre nem szobrokat, hanem valami mást használnak"
:))))))))))))
nagyon tetszett.
"és legvégsősoron azzal, ahogyan a kutyák és más állatfajok "megjelölik" a sajátjuknak tekintett területet, csak ők erre nem szobrokat, hanem valami mást használnak"
:))))))))))))
nagyon tetszett.
sat. · http://sztandit.blogspot.com/ 2009.12.19. 20:08:46
nekem tetszik pár menóra Izraelbe' (bár lehet, hogy má' nem soká maradnak + ott) + a zsidóság más emlékhelyein is.
s tetszik a kereszt is - akar kettős fa, akar szimpla a' - szjúpörmarkecek előtt, mer' értni vélem a figyelmeztetést. sajnálom ugyan a kivágott fákat értük, de hát úgyse soká vágunk má' fát, ha nem ültetünk. csupán a' nem tetszik a +állításba', ha nacionalista térfoglalásra használják ki, mint Fölvidéke' vagy Erdélybe'. s ha má' a kutyahelymegjelölésről volt szó, vaj' minek raknak jelképeket a templomok tetejire? nem hasonló e'?
minek keresik az ellentéteteket? a kismácsédi pápista templom tetejin jól megfér a kereszt, félhold + a csillag. tán még menóra is akad a templomba'. mindenesetre egyelőre jobbak az ily jelképek, mint az akasztófák, vagy +feszítettek a kereszteken, noha a világhelyzet afelé tendál, hogy kereszténykint föl kéne készülni arra is, ha változatlanul folytatni akarjuk a lázas természetpusztító fogyasztást. üdvözlettel s+b
s tetszik a kereszt is - akar kettős fa, akar szimpla a' - szjúpörmarkecek előtt, mer' értni vélem a figyelmeztetést. sajnálom ugyan a kivágott fákat értük, de hát úgyse soká vágunk má' fát, ha nem ültetünk. csupán a' nem tetszik a +állításba', ha nacionalista térfoglalásra használják ki, mint Fölvidéke' vagy Erdélybe'. s ha má' a kutyahelymegjelölésről volt szó, vaj' minek raknak jelképeket a templomok tetejire? nem hasonló e'?
minek keresik az ellentéteteket? a kismácsédi pápista templom tetejin jól megfér a kereszt, félhold + a csillag. tán még menóra is akad a templomba'. mindenesetre egyelőre jobbak az ily jelképek, mint az akasztófák, vagy +feszítettek a kereszteken, noha a világhelyzet afelé tendál, hogy kereszténykint föl kéne készülni arra is, ha változatlanul folytatni akarjuk a lázas természetpusztító fogyasztást. üdvözlettel s+b
APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.12.20. 14:59:12
Teljes mértékben egyetértek a szerzővel. És köszönöm a bejegyzést. Örülök neki. :)
Mellesleg, ahol a Jobbik (és a szélsőjobb a maga gyűlöletével) megjelenik, ott ér véget a kereszténység.
A társadalom amúgy is tele van haraggal és gyűlölettel. Nem kellene ezt a Fidesznek és a Jobbiknak még szítania is...
Mellesleg, ahol a Jobbik (és a szélsőjobb a maga gyűlöletével) megjelenik, ott ér véget a kereszténység.
A társadalom amúgy is tele van haraggal és gyűlölettel. Nem kellene ezt a Fidesznek és a Jobbiknak még szítania is...
Naómi80 2009.12.20. 16:47:38
"A társadalom amúgy is tele van haraggal és gyűlölettel. Nem kellene ezt a Fidesznek és a Jobbiknak még szítania is... "
A fideszesek szerintem nem szítják. A keresztállítással nem értek egyet, adventkor karácsonyfát kellene állítani vagy betlehemezni, a keresztények ezt teszik legalábbis, a zsidók meg hanukkáznak. Vagy rosszul gondolom?
A fideszesek szerintem nem szítják. A keresztállítással nem értek egyet, adventkor karácsonyfát kellene állítani vagy betlehemezni, a keresztények ezt teszik legalábbis, a zsidók meg hanukkáznak. Vagy rosszul gondolom?
izrael miszteriuma (törölt) 2009.12.20. 18:43:30
A Hanuka-gyertya, az adventi gyertyával együtt, jel és fény, hogy utat mutasson...
Dr. Vladár Gábor, soproni református lelkész, a Pápai Református Teológiai Akadémia rektora elfogadta a Soproni Zsidó Hitközség meghívását a II. Soproni Zsidó Kulturális és Hanuka estre.
"A Hanuka-gyertya, az adventi gyertyával együtt, jel és fény, hogy utat mutasson, világítson. Aki most egy ilyen közös ünneplést szervez, az hidat, közösséget és jövőt épít. A zsidó hitközség kezet nyújtott, mint idősebb testvér a történelmi egyházaknak, és ezt a kinyújtott kezet megbecsüléssel kell fogadni az idősebb testvértől. Mi igazi, közös értékeket képviselünk a
Szentírás alapján: Együtt valljuk, hogy minden ember Isten teremtménye, és az élet méltósága közös, megőrzendő kincs. Az egyetemes értékek a közösek a vallásokban."
Az első videó a Chabad idei klipje, a másodikon pedig szerzesek éneklik karácsonykor ugyanazt a dalt, mely a Messiás eljöveteléről szól:
Ani MaAmin...
www.youtube.com/watch?v=CSgMGSf0VMI
www.youtube.com/watch?v=qsgQiWvBj0M
Shalom!
Dr. Vladár Gábor, soproni református lelkész, a Pápai Református Teológiai Akadémia rektora elfogadta a Soproni Zsidó Hitközség meghívását a II. Soproni Zsidó Kulturális és Hanuka estre.
"A Hanuka-gyertya, az adventi gyertyával együtt, jel és fény, hogy utat mutasson, világítson. Aki most egy ilyen közös ünneplést szervez, az hidat, közösséget és jövőt épít. A zsidó hitközség kezet nyújtott, mint idősebb testvér a történelmi egyházaknak, és ezt a kinyújtott kezet megbecsüléssel kell fogadni az idősebb testvértől. Mi igazi, közös értékeket képviselünk a
Szentírás alapján: Együtt valljuk, hogy minden ember Isten teremtménye, és az élet méltósága közös, megőrzendő kincs. Az egyetemes értékek a közösek a vallásokban."
Az első videó a Chabad idei klipje, a másodikon pedig szerzesek éneklik karácsonykor ugyanazt a dalt, mely a Messiás eljöveteléről szól:
Ani MaAmin...
www.youtube.com/watch?v=CSgMGSf0VMI
www.youtube.com/watch?v=qsgQiWvBj0M
Shalom!
replay 2009.12.20. 19:01:10
Azt gondolom, hogy a hagyomány nagyobb tiszteletnek örvend, mint az igazság.
Naómi80 2009.12.20. 19:02:55
"Szentírás alapján: Együtt valljuk, hogy minden ember Isten teremtménye, és az élet méltósága közös, megőrzendő kincs. Az egyetemes értékek a közösek a vallásokban."
Pax tecum! Shalom!
Pax tecum! Shalom!
Naómi80 2009.12.20. 19:05:08
@replay: Nem értelek mire gondolsz? Mi az igazság? Mi a hagyomány?
izrael miszteriuma (törölt) 2009.12.20. 20:10:27
@Naómi80:
"A pusztába kiáltónak a szava: készítsétek az Úr útját, egyengessétek ösvényeit!"
Az Advent és a Chanukah ünnepe egyaránt a megtérésre szólít fel mindenkit! Alább Reb Schlomo Carlebach Return again c. dalát énekelik:
www.youtube.com/watch?v=ebucaWYrT7Y&feature=related
"A pusztába kiáltónak a szava: készítsétek az Úr útját, egyengessétek ösvényeit!"
Az Advent és a Chanukah ünnepe egyaránt a megtérésre szólít fel mindenkit! Alább Reb Schlomo Carlebach Return again c. dalát énekelik:
www.youtube.com/watch?v=ebucaWYrT7Y&feature=related
Naómi80 2009.12.20. 20:31:09
@izrael miszteriuma: "Az Advent és a Chanukah ünnepe egyaránt a megtérésre szólít fel mindenkit!"
Miért nekem címzed? Gondolod, hogy nem vagyok megtérve? Vagy kiáltsak az Úrhoz?
Miért nekem címzed? Gondolod, hogy nem vagyok megtérve? Vagy kiáltsak az Úrhoz?
izrael miszteriuma (törölt) 2009.12.20. 20:37:00
@Naómi80:
bocs, összekeveredett...
Az Adam Sandler dalára Bon Jovi a válasz, talán nem ismered:
www.youtube.com/watch?v=NGXtHdxN4Iw&feature=related
bocs, összekeveredett...
Az Adam Sandler dalára Bon Jovi a válasz, talán nem ismered:
www.youtube.com/watch?v=NGXtHdxN4Iw&feature=related
Naómi80 2009.12.20. 20:52:51
:D Jópofa vagy:))
izrael miszteriuma (törölt) 2009.12.20. 21:14:07
@Naómi80:
"a zsidók meg hanukkáznak. Vagy rosszul gondolom?"
Megfeledkeztél a Jézus hívő messiási zsidó és zsidó-keresztény gyülekezetekről, ahova bárki szabadon csatlakozhat és ünnepelheti a hanukát, és járhatja a táncot (a másodikat csak fiúk járhatják):
www.youtube.com/watch?v=TgDgZPTz1vI
www.youtube.com/watch?v=ELnmS0stZ4Y
"a zsidók meg hanukkáznak. Vagy rosszul gondolom?"
Megfeledkeztél a Jézus hívő messiási zsidó és zsidó-keresztény gyülekezetekről, ahova bárki szabadon csatlakozhat és ünnepelheti a hanukát, és járhatja a táncot (a másodikat csak fiúk járhatják):
www.youtube.com/watch?v=TgDgZPTz1vI
www.youtube.com/watch?v=ELnmS0stZ4Y
Naómi80 2009.12.20. 21:22:02
@izrael miszteriuma: Az milyen? Orbán Béla?
Naómi80 2009.12.20. 21:24:16
Caddik?
izrael miszteriuma (törölt) 2009.12.20. 22:38:16
@Naómi80:
Tudom ajánlani az alábbi közösséget Jeruzsálemben:
www.godtube.com/view_video.php?viewkey=0a18c07b6b13fd8369a5
Tudom ajánlani az alábbi közösséget Jeruzsálemben:
www.godtube.com/view_video.php?viewkey=0a18c07b6b13fd8369a5
izrael miszteriuma (törölt) 2009.12.21. 08:56:21
@jan:
"Vagyis ez a mi vallásunk legfontosabb szimbólumának a durva, aljas kisajátítása: a kereszt mint antimenóra."
"ha egy katolikus pap beszédet mond egy jobbikos keresztállításon, akkor pusztán ezzel, hogy ott megjelenik és felszólal, legitimálja az egészet, még akkor is, ha az általa elmondott beszéd amúgy teljesen rendben van."
Mindenben egyetértek Veled!
Magam részéről még azzal egészíteném ki, hogy az egész egy tudatos provokáció, olcsó PR fogás, a media hacker/gerilla marketing üzletág része, és megspórolják a hírdetési díjat is, ha valaki foglalkozik velük...
"Vagyis ez a mi vallásunk legfontosabb szimbólumának a durva, aljas kisajátítása: a kereszt mint antimenóra."
"ha egy katolikus pap beszédet mond egy jobbikos keresztállításon, akkor pusztán ezzel, hogy ott megjelenik és felszólal, legitimálja az egészet, még akkor is, ha az általa elmondott beszéd amúgy teljesen rendben van."
Mindenben egyetértek Veled!
Magam részéről még azzal egészíteném ki, hogy az egész egy tudatos provokáció, olcsó PR fogás, a media hacker/gerilla marketing üzletág része, és megspórolják a hírdetési díjat is, ha valaki foglalkozik velük...
replay 2009.12.21. 12:35:47
Szia @Naómi80:
az adventi koszorú - keresztállítás vitára gondolok. Betlehemet állítani semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint keresztet. Ezek csak hagyományok, némelyik régebbi, némelyik kevésbé. Az emberek általában nagyon tisztelik az ősi hagyományokat, ezért is érezzük "erősebbnek" a Katolikus Egyház gyakorlatát, mert az régebbi - holott ezek csak szokások, és valamikor ezek is újak voltak. Fontosak, de az Igazság mellett csak másodikak lehetnek.
Nem a keresztállítás a probléma, hanem az, ha az evangéliumot eszköznek használják fel politikai célokra. Korizoli a hagyománytól való eltérés alapján ítélte meg a keresztállítást, úgy vélem ennél azért mélyebbre kell néznünk.
Azt is gondolom, hogy a belső lelki élet az elsődleges, és amikor az kezd elsorvadni, egyre inkább szokásokkal kezdik feltölteni az emberek az ünnepeket, hogy valami azért mégiscsak legyen.
Tisztelet a kivételnek, csak a veszélyre hívom fel a figyelmet.
Keresztállítás ide vagy oda, ez nem számít. Csak Krisztus követése. Az utolsó ítéletkor fontosabb lesz hogy mennyire szeretted az embertársaidat mint az hogy hány gyertyát gyújtottál.
az adventi koszorú - keresztállítás vitára gondolok. Betlehemet állítani semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint keresztet. Ezek csak hagyományok, némelyik régebbi, némelyik kevésbé. Az emberek általában nagyon tisztelik az ősi hagyományokat, ezért is érezzük "erősebbnek" a Katolikus Egyház gyakorlatát, mert az régebbi - holott ezek csak szokások, és valamikor ezek is újak voltak. Fontosak, de az Igazság mellett csak másodikak lehetnek.
Nem a keresztállítás a probléma, hanem az, ha az evangéliumot eszköznek használják fel politikai célokra. Korizoli a hagyománytól való eltérés alapján ítélte meg a keresztállítást, úgy vélem ennél azért mélyebbre kell néznünk.
Azt is gondolom, hogy a belső lelki élet az elsődleges, és amikor az kezd elsorvadni, egyre inkább szokásokkal kezdik feltölteni az emberek az ünnepeket, hogy valami azért mégiscsak legyen.
Tisztelet a kivételnek, csak a veszélyre hívom fel a figyelmet.
Keresztállítás ide vagy oda, ez nem számít. Csak Krisztus követése. Az utolsó ítéletkor fontosabb lesz hogy mennyire szeretted az embertársaidat mint az hogy hány gyertyát gyújtottál.
bölcsésztanár 2009.12.21. 17:45:14
Éljen a soproni refi lelkész! Merthogy ő képviseli a keresztény szeretetet, a Jobbik meg nem.
Ditúr · http://ditur04.blogspot.com/ 2009.12.22. 07:24:58
Uram!
Segíts, hogy Evangéliumod hirdessem, alkalmas és nem alkalmas időben.
Adj nekem erőt, hogy az Élő Vizet vihessem oda, ahol Téged szomjúhoznak.
Adj nekem bátorságot, hogy Igéd ott mondhassam, ahol meghallgatják.
Adj nekem bölcsességet és Téged értő figyelmet, hogy tudjam eldönteni, hová kell mennem és hová nem.
Uram, hálás vagyok azért, mert hozzám jöttél, emberek által, pedig tudod, hogy bűnös vagyok. Nem tetted legitimmé a bűnömet, hanem lehetőséget adtál, hogy odaadjam neked, hiszen csak ezt kéred tőlem.
Köszönöm, hogy szereteted végtelen...
Bocsásd meg nekem a "nem szolgálok" bűneimet...
Amen
Segíts, hogy Evangéliumod hirdessem, alkalmas és nem alkalmas időben.
Adj nekem erőt, hogy az Élő Vizet vihessem oda, ahol Téged szomjúhoznak.
Adj nekem bátorságot, hogy Igéd ott mondhassam, ahol meghallgatják.
Adj nekem bölcsességet és Téged értő figyelmet, hogy tudjam eldönteni, hová kell mennem és hová nem.
Uram, hálás vagyok azért, mert hozzám jöttél, emberek által, pedig tudod, hogy bűnös vagyok. Nem tetted legitimmé a bűnömet, hanem lehetőséget adtál, hogy odaadjam neked, hiszen csak ezt kéred tőlem.
Köszönöm, hogy szereteted végtelen...
Bocsásd meg nekem a "nem szolgálok" bűneimet...
Amen
Ditúr · http://ditur04.blogspot.com/ 2009.12.22. 07:29:47
Uram!
Segíts, hogy Evangéliumod hirdessem, alkalmas és nem alkalmas időben.
Adj nekem erőt, hogy az Élő Vizet vihessem oda, ahol Téged szomjúhoznak.
Adj nekem bátorságot, hogy Igéd ott mondhassam, ahol meghallgatják.
Adj nekem bölcsességet és Téged értő figyelmet, hogy tudjam eldönteni, hová kell mennem és hová nem.
Uram, hálás vagyok azért, mert hozzám jöttél, emberek által, pedig tudod, hogy bűnös vagyok. Nem tetted legitimmé a bűnömet, hanem lehetőséget adtál, hogy odaadjam neked, hiszen csak ezt kéred tőlem.
Köszönöm, hogy szereteted végtelen...
Bocsásd meg nekem a "nem szolgálok" bűneimet...
Amen
Segíts, hogy Evangéliumod hirdessem, alkalmas és nem alkalmas időben.
Adj nekem erőt, hogy az Élő Vizet vihessem oda, ahol Téged szomjúhoznak.
Adj nekem bátorságot, hogy Igéd ott mondhassam, ahol meghallgatják.
Adj nekem bölcsességet és Téged értő figyelmet, hogy tudjam eldönteni, hová kell mennem és hová nem.
Uram, hálás vagyok azért, mert hozzám jöttél, emberek által, pedig tudod, hogy bűnös vagyok. Nem tetted legitimmé a bűnömet, hanem lehetőséget adtál, hogy odaadjam neked, hiszen csak ezt kéred tőlem.
Köszönöm, hogy szereteted végtelen...
Bocsásd meg nekem a "nem szolgálok" bűneimet...
Amen
imagi 2009.12.22. 09:36:26
@Ditúr: Kedves Ditúr!
Ez nagyon szép, én is veled mondom.
A mai blogod amott szíven ütött, mindent így gondolok én is.Üdv, szeretettel
Ez nagyon szép, én is veled mondom.
A mai blogod amott szíven ütött, mindent így gondolok én is.Üdv, szeretettel
Joejszaka 2009.12.22. 12:41:45
Erről az a nemrégiben történt eset jut eszembe, amikor szélsőjobb, kurucinfos alakok megpróbálták megakadályozni egy, a miskolc egyetemi lelkészség által rendezett táncházat.
Mire hivatkoztak? A táncház héber táncház, és a keresztényeknek ilyesmit tilos csinálniuk adventi időszakban.
kuruc.info/r/20/51400/
A "kurucosok" a saját, sértve érzett kereszténységükre hivatkoztak. Adventi időben héber tánc? Tilos! Persze fekete csuklyában egyetemista lányokat ijesztgetni szabad volt.
Fogalmuk sem volt arról, hogy mit jelent az a szó, hogy "liturgikus", ugyanis liturgikus táncokról volt szó.
A táncház végül is meg lett tartva, a kivezényelt rendőrség felügyelete mellett. Volt jópár, a szemébe csuklyát húzó "keresztény" is, aki a résztvevőknek még bemutatkozni se volt hajlandó.
---
Összességében a keresztállítást provokációnak tartom. Minket, keresztényeket járatnak le vele.
Mire hivatkoztak? A táncház héber táncház, és a keresztényeknek ilyesmit tilos csinálniuk adventi időszakban.
kuruc.info/r/20/51400/
A "kurucosok" a saját, sértve érzett kereszténységükre hivatkoztak. Adventi időben héber tánc? Tilos! Persze fekete csuklyában egyetemista lányokat ijesztgetni szabad volt.
Fogalmuk sem volt arról, hogy mit jelent az a szó, hogy "liturgikus", ugyanis liturgikus táncokról volt szó.
A táncház végül is meg lett tartva, a kivezényelt rendőrség felügyelete mellett. Volt jópár, a szemébe csuklyát húzó "keresztény" is, aki a résztvevőknek még bemutatkozni se volt hajlandó.
---
Összességében a keresztállítást provokációnak tartom. Minket, keresztényeket járatnak le vele.
[Brn] · http://46os.blog.hu 2009.12.25. 12:26:46
Üdv!
Nálunk Pelikán et. elég konkrét volt:
"néhány évvel ezelőtt még kemény bólogatásokkal kísértük a köztéri keresztállítást, mert úgy tűnt, hogy tényleg felhívja a figyelmet arra, hogy a karácsony nem csak arról szól, hogy stresszes plázakörök alatt alibi-ajándék gyanánt ötletszegény félgiccseket vadászunk az év többi részén alig látott másodunokatesónak, halott fát állítunk a szobába, ájultra pezsgőzünk huszonnegyedikén, aztán „köszönt és minden jót kíván" jeligére szilveszterig donaldkacsázunk a fűtött szobában. - Minden kezdeményezés hátszelet és támogatást érdemel, ami ennél értékesebb magatartásra, gondolkodásra ösztökél. Egy ideig úgy tűnt, a köztéri keresztekkel működik. Aztán valami változott: szerintünk nagyjából az, hogy a közcélú üzenetközvetítésből öncélú cirkusz lett. Hogy miért, az a keresztállításokkor készült képeken nagyon szépen látszik. Lehet, hogy én nem vagyok kerek, de nekem a rohamosztagos gárdista sorfallal, pártzászlóval demonstrált kereszt advent idején nem gyengén zavaros. (Ha mondjuk köztéri kalodát avatnak így, az oké.)"
Több itt:
fontolvahalado.igen.hu/1121-mi-a-baj-jobbik-keresztallitasaval-pelikan-sziv-jobbik-2-resz.html
Nálunk Pelikán et. elég konkrét volt:
"néhány évvel ezelőtt még kemény bólogatásokkal kísértük a köztéri keresztállítást, mert úgy tűnt, hogy tényleg felhívja a figyelmet arra, hogy a karácsony nem csak arról szól, hogy stresszes plázakörök alatt alibi-ajándék gyanánt ötletszegény félgiccseket vadászunk az év többi részén alig látott másodunokatesónak, halott fát állítunk a szobába, ájultra pezsgőzünk huszonnegyedikén, aztán „köszönt és minden jót kíván" jeligére szilveszterig donaldkacsázunk a fűtött szobában. - Minden kezdeményezés hátszelet és támogatást érdemel, ami ennél értékesebb magatartásra, gondolkodásra ösztökél. Egy ideig úgy tűnt, a köztéri keresztekkel működik. Aztán valami változott: szerintünk nagyjából az, hogy a közcélú üzenetközvetítésből öncélú cirkusz lett. Hogy miért, az a keresztállításokkor készült képeken nagyon szépen látszik. Lehet, hogy én nem vagyok kerek, de nekem a rohamosztagos gárdista sorfallal, pártzászlóval demonstrált kereszt advent idején nem gyengén zavaros. (Ha mondjuk köztéri kalodát avatnak így, az oké.)"
Több itt:
fontolvahalado.igen.hu/1121-mi-a-baj-jobbik-keresztallitasaval-pelikan-sziv-jobbik-2-resz.html
izrael miszteriuma (törölt) 2009.12.28. 17:47:28
A Jobbik karácsonyi keresztállító akciójáról Veres András elmondta:
„Még a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia titkára voltam azokban az években, amikor a Jobbik effajta akciói elindultak. Kezdettől fogva egyértelmű volt, hogy ennek politikai háttere van, méghozzá a hanuka-gyertyaállítással való szembenállás megmutatása. Akkor is azt mondtam, amit most: rossz irány ez. A kereszt a keresztény jelképek legszebbike ugyan, de nem a karácsonyi ünnepkörhöz tartozó szimbólum. Ha valóban vallásos meggyőződés él bennünk, nem szabad egy másik vallás jelképeivel szemben felhasználni. Ha komolyan vesszük hitünket, ez eszünkbe sem fog jutni, mert a karácsonyfát és a Betlehem-installációt érezzük kifejezőbbnek. Ha pedig mások kereszteket állítanak politikai céllal, az durva támadás a Krisztus-hit ellen.” Veres András arra is figyelmeztet: „Szélsőségek mindig lesznek, ezt nem lehet tökéletesen kiszűrni a társadalomból. Remélem, vállalhatatlan megnyilvánulásaik felerősítik az emberek józanabb, egészségesebb gondolkodású rétegének a hangját, azt a szándékot, hogy nagyon tudatosan ki kell állni a megbékélésért, egymás elfogadásáért és a tisztulásért.”
Hinnünk kell abban, hogy lesz nemzeti újjászületés.
www.magyarkurir.hu/pview.php?kep=n&id=30525
„Még a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia titkára voltam azokban az években, amikor a Jobbik effajta akciói elindultak. Kezdettől fogva egyértelmű volt, hogy ennek politikai háttere van, méghozzá a hanuka-gyertyaállítással való szembenállás megmutatása. Akkor is azt mondtam, amit most: rossz irány ez. A kereszt a keresztény jelképek legszebbike ugyan, de nem a karácsonyi ünnepkörhöz tartozó szimbólum. Ha valóban vallásos meggyőződés él bennünk, nem szabad egy másik vallás jelképeivel szemben felhasználni. Ha komolyan vesszük hitünket, ez eszünkbe sem fog jutni, mert a karácsonyfát és a Betlehem-installációt érezzük kifejezőbbnek. Ha pedig mások kereszteket állítanak politikai céllal, az durva támadás a Krisztus-hit ellen.” Veres András arra is figyelmeztet: „Szélsőségek mindig lesznek, ezt nem lehet tökéletesen kiszűrni a társadalomból. Remélem, vállalhatatlan megnyilvánulásaik felerősítik az emberek józanabb, egészségesebb gondolkodású rétegének a hangját, azt a szándékot, hogy nagyon tudatosan ki kell állni a megbékélésért, egymás elfogadásáért és a tisztulásért.”
Hinnünk kell abban, hogy lesz nemzeti újjászületés.
www.magyarkurir.hu/pview.php?kep=n&id=30525
Naómi80 2009.12.28. 18:18:33
Szia :) replay 2009.12.21. 12:35:47
"Nem a keresztállítás a probléma, hanem az, ha az evangéliumot eszköznek használják fel politikai célokra."
Teljes mértékben igazat adok neked!:-) Én is így gondolom.
Naómi
"Nem a keresztállítás a probléma, hanem az, ha az evangéliumot eszköznek használják fel politikai célokra."
Teljes mértékben igazat adok neked!:-) Én is így gondolom.
Naómi
Hitetlen? 2010.01.14. 20:40:11
Az itt jelenlévők tudják ki volt Szent István?
Advent jelentése számomra kettős:-kereszténység
-megváltás
Annak nem tudok örülni amit ez a párt művel a szlovákok által elbitorolt régen mi általunk használt keresztény jelképünkkel.
Katolikus lévén tudom és biztos vagyok benne, Isten rendbe szedi a kárpát- medencében az emberek helytelen törekvéseinek köszönhetően tönkre tett dolgainkat.
Ki a szélsőséges?
Aki(kik) másokat leigáznak és tönkre tesznek!
Lásd Izraelt, mit művel a Palesztinokkal!
A sivatagban kutakat betömni azért hogy zsarolni tudják az ott élőket, bűn és barbár cselekedet.
Civil lakosság ellen bevetni tiltott fegyvereket megint csak bűn és barbár cselekedet.
Ki mint él úgy ítél!
A mi egyházunk a kereszt állítással kapcsolatban nem tett komolyabb lépéseket.
Vajon miért?
Advent jelentése számomra kettős:-kereszténység
-megváltás
Annak nem tudok örülni amit ez a párt művel a szlovákok által elbitorolt régen mi általunk használt keresztény jelképünkkel.
Katolikus lévén tudom és biztos vagyok benne, Isten rendbe szedi a kárpát- medencében az emberek helytelen törekvéseinek köszönhetően tönkre tett dolgainkat.
Ki a szélsőséges?
Aki(kik) másokat leigáznak és tönkre tesznek!
Lásd Izraelt, mit művel a Palesztinokkal!
A sivatagban kutakat betömni azért hogy zsarolni tudják az ott élőket, bűn és barbár cselekedet.
Civil lakosság ellen bevetni tiltott fegyvereket megint csak bűn és barbár cselekedet.
Ki mint él úgy ítél!
A mi egyházunk a kereszt állítással kapcsolatban nem tett komolyabb lépéseket.
Vajon miért?
Hitetlen? 2010.01.14. 20:50:53
@izrael miszteriuma:
MSZP rendezvényein miért vesznek rész a zsidóság vallási képviselői.
Kettős mérce nem éppen ide illik.
A holokauszt borzalmas volt és a kommunizmus is megmutatta, az ember még ennél is rosszabb tud lenni.
a két "izmus" több mint száz millió életet tett tönkre!
Oszd meg és uralkodj!
Régi recept a pénz osztók kezében!
MSZP rendezvényein miért vesznek rész a zsidóság vallási képviselői.
Kettős mérce nem éppen ide illik.
A holokauszt borzalmas volt és a kommunizmus is megmutatta, az ember még ennél is rosszabb tud lenni.
a két "izmus" több mint száz millió életet tett tönkre!
Oszd meg és uralkodj!
Régi recept a pénz osztók kezében!
izrael miszteriuma (törölt) 2010.01.14. 22:21:05
@Hitetlen?:
Nem szoktam figyelemmel kísérni az MSZP rendezvényeit, és a zsidóság vallási képviselőinek (rabbik?) részvételi szokásait sem ismerem, így hát tőlük kell megkérdezned...
Nem szoktam figyelemmel kísérni az MSZP rendezvényeit, és a zsidóság vallási képviselőinek (rabbik?) részvételi szokásait sem ismerem, így hát tőlük kell megkérdezned...
izrael miszteriuma (törölt) 2010.01.14. 22:38:53
@Hitetlen?:
bár nem én vagyok a megszólított...
Azt még csak tudom, ki volt Szent István, de hogy a szlovákok által elbitorolt régen mi általunk használt keresztény jelképünk (kettős kereszt?) mit keres a köztereken Adventkor erre nem tudok kielégítő magyarázatot adni én sem.
De hogyan került az eszmefuttatásodba Izrael, aki betömi a sivatagban a kutakat és a civil lakosság ellen tiltott fegyvereket vet be, azt végképp nem értem.
"A mi egyházunk a kereszt állítással kapcsolatban nem tett komolyabb lépéseket. Vajon miért?"
Szerinted milyen komolyabb lépéseket kellett volna tennie Egyházunknak a kereszt állítással kapcsolatban és vajon miért?
bár nem én vagyok a megszólított...
Azt még csak tudom, ki volt Szent István, de hogy a szlovákok által elbitorolt régen mi általunk használt keresztény jelképünk (kettős kereszt?) mit keres a köztereken Adventkor erre nem tudok kielégítő magyarázatot adni én sem.
De hogyan került az eszmefuttatásodba Izrael, aki betömi a sivatagban a kutakat és a civil lakosság ellen tiltott fegyvereket vet be, azt végképp nem értem.
"A mi egyházunk a kereszt állítással kapcsolatban nem tett komolyabb lépéseket. Vajon miért?"
Szerinted milyen komolyabb lépéseket kellett volna tennie Egyházunknak a kereszt állítással kapcsolatban és vajon miért?
Hitetlen? 2010.01.16. 17:35:45
@izrael miszteriuma:
Veres Andrást idézted és erre hoztam fel Izrael kegyetlenkedéseit.
Advent számomra kettős értelmű, mint a kereszt.
Mivel politikai céllal használják a minimum, az elhatárolódás vagy egyházi jelképekkel való visszaélés miatt feljelentést tenni a hatóságoknál.
Remélem választ kaptál !
Veres Andrást idézted és erre hoztam fel Izrael kegyetlenkedéseit.
Advent számomra kettős értelmű, mint a kereszt.
Mivel politikai céllal használják a minimum, az elhatárolódás vagy egyházi jelképekkel való visszaélés miatt feljelentést tenni a hatóságoknál.
Remélem választ kaptál !
izrael miszteriuma (törölt) 2010.01.16. 17:48:50
@Hitetlen?:
Csavaros észjárásra vall, hogy Veres püspökről valami rejtett asszociáció folytán egyből Izrael kegyetlenkedései jutottak eszedbe - és pont az Advent kapcsán...
A mondandód második részével teljesen egyetértek, nem lehet tűrni, hogy vallási jelképeinket politikai célokra használják fel szélsőséges radikális elemek! Kettős kereszt állítás és csíkos zászló mentes Adventet kivánok mindekinek a jövőben betlehemi jászollal és a sötétben messzire világító, feldiszített karácsonyfával!
Csavaros észjárásra vall, hogy Veres püspökről valami rejtett asszociáció folytán egyből Izrael kegyetlenkedései jutottak eszedbe - és pont az Advent kapcsán...
A mondandód második részével teljesen egyetértek, nem lehet tűrni, hogy vallási jelképeinket politikai célokra használják fel szélsőséges radikális elemek! Kettős kereszt állítás és csíkos zászló mentes Adventet kivánok mindekinek a jövőben betlehemi jászollal és a sötétben messzire világító, feldiszített karácsonyfával!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.22. 14:18:09
@izrael miszteriuma: Amellett, hogy a kettős keresztekről egy egységsugarú művelt európainak a szlovák államiság szimbóluma ötlik föl valóban (a Jobbik tót testvérpártja is hasonlókat állítgat, csak vasból), tőled azért méltóbb lett volna, hogy ne az általad vélhetően használatban sohasem látott német birodalmi reguláris hadsereg egyenruhája, hanem Izaiás éneke jusson eszedbe. Isten választott népéhez, a karácsony lényegéhez, sőt, a hanuka lényegéhez, végső soron Izrael misztériumához is közelebb áll. Szerintem.
izrael miszteriuma (törölt) 2010.02.22. 15:02:42
@Kitalátor feljegyzetei:
Ilyen tudással, nem tehetek róla, de a jobbik kampánygyűléséről valahogy sehogysem a karácsony lényege és az Isten népe ugrik be nekem!
Ilyen tudással, nem tehetek róla, de a jobbik kampánygyűléséről valahogy sehogysem a karácsony lényege és az Isten népe ugrik be nekem!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.22. 15:32:59
@mezeinewsee!
Nyuszika! Kópépasztázd már ide @izrael miszteriuma: kedvéért az Izaiás-ének szövegét, ha megvan, légyszíves! Nekem nincs meg a gépen, és a munkahelyemen szerkönyv sincs...
@izrael miszteriuma: Én vagyok a hülye, hogy karácsony előtt még a túltengő menórákról is inkább Jézus Krisztus jut eszembe, mint a karácsonyi vásárokról?
Nyuszika! Kópépasztázd már ide @izrael miszteriuma: kedvéért az Izaiás-ének szövegét, ha megvan, légyszíves! Nekem nincs meg a gépen, és a munkahelyemen szerkönyv sincs...
@izrael miszteriuma: Én vagyok a hülye, hogy karácsony előtt még a túltengő menórákról is inkább Jézus Krisztus jut eszembe, mint a karácsonyi vásárokról?
izrael miszteriuma (törölt) 2010.02.22. 16:19:16
@Kitalátor feljegyzetei:
Örömmel látom, hogy kezdesz jó zsidó lenni, ha még a menóráról is az jut eszedbe...
Örömmel látom, hogy kezdesz jó zsidó lenni, ha még a menóráról is az jut eszedbe...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.23. 12:14:54
@izrael miszteriuma: Miért? Voltam én már itt kahanita is!
Az ítélet mindig legalább 50%-ban az ítélőről szól. A karácsonyt elcsúfító vásárokról viszont...
Na jó, nemcsak. Más is: kitalator.blog.hu/2007/11/29/karacsonyi_enek )
Az ítélet mindig legalább 50%-ban az ítélőről szól. A karácsonyt elcsúfító vásárokról viszont...
Na jó, nemcsak. Más is: kitalator.blog.hu/2007/11/29/karacsonyi_enek )
izrael miszteriuma (törölt) 2010.02.23. 15:46:32
@Kitalátor feljegyzetei:
Ha legközelebb lemész a zsinibe, és a rabbi megkérdezi: - Uraim, engedelmükkel, nincsen önök között egy kohánita? Akkor nyugodtan kimehetsz előre, és Te oszthatod az áldást!
Ha legközelebb lemész a zsinibe, és a rabbi megkérdezi: - Uraim, engedelmükkel, nincsen önök között egy kohánita? Akkor nyugodtan kimehetsz előre, és Te oszthatod az áldást!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.23. 17:00:02
@izrael miszteriuma: Szerintem kilógnék a sorból. Ugyanis azt szoktam kívánni, hogy "adjon neked is annyit az Úr, mint nekem! "
puccini 2010.02.23. 20:23:17
@Kitalátor feljegyzetei: Bocs, hogy belepo..., de ez :-)
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.12.05. 12:12:45
Keresztállítás fejlődése a jobbiknál
2010.12.05. 11:29 IGe
Egyszeres kereszt, kettős kereszt, hármas kereszt, négyes kereszt, ... hetes kereszt, nyolcas kereszt és kész is a fenyőfa alak.
vilagnezet.blog.hu/2010/12/05/keresztallitas_fejlodese_a_jobbiknal
2010.12.05. 11:29 IGe
Egyszeres kereszt, kettős kereszt, hármas kereszt, négyes kereszt, ... hetes kereszt, nyolcas kereszt és kész is a fenyőfa alak.
vilagnezet.blog.hu/2010/12/05/keresztallitas_fejlodese_a_jobbiknal
Utolsó kommentek