Jezsuiták

PÁRBESZÉDBEN

Címkék

Egy vallomás II. János Pálról

2011.04.30. 17:37 korizoli

Az utóbbi napokban a boldoggá avatás közeledtével sokat gondolkodtam arról, hogy mit is jelentett számomra II. János Pál személye. Ki is ő nekem? Miként hatott rám? Mi az öröksége számomra?

Személyesen sosem találkoztam vele, de nagyon sok alkalommal láthattam és hallhattam őt. Először 1991-ben Esztergomban. Amikor először megpillantottam, ahogy a pápamobillal végighaladt a városunk főutcáján ambivalens érzések kavarogtak bennem. Egyszerre volt felemelő a pillanat történelmi pápalátogatás, szimpátia ébredt bennem a mosolygós, integetős lengyel pápa iránt, de ellenszenvet keltett a biztonságára ügyelő marcona testőrök látványa. Akkoriban meglehetősen egyházkritikus korszakomat éltem, sok bibliás protestáns barátom is volt, és nem sokat tudtam kezdeni a katolikus vallásosság számos elemével. Jöhet-e valami jó Názáretből, vagy inkább Rómából? – kérdezhettem volna. De azért ott voltam a pápai misén, meghallgattam II. János Pál magyarországi beszédeit. Lassan, de lecsengtek bennem a kritikus érzelmek. Amikor a pápa elutazott, valahogy mélyen megérintve hagyta a szívemet. Az iránta mutatkozó kezdeti fenntartásokat az őszinte tisztelet váltotta fel. Megszerettem ezt az embert. Egyszerűsége, mély hite hatott rám, és egy megtérési folyamatot indított el. Ezután kezdtem jobban törekedni arra, hogy megismerjem a katolikus gyökereim.

Személye és gondolatai később is nagyon fontos szerepet játszottak az életemben, alapvető iránymutatást jelentettek számomra. Komoly befolyása volt abban is, hogy a mérnöki diploma után a papi hivatást választottam. Hosszú vajúdás előzte meg azt a döntést, összetett folyamat volt. De két epizódja a lengyel pápához kötődik. Valahogy a szívem mélyén éreztem már, hogy Isten papnak hív, de nagyon féltem követni ezt a benső hangot. Egy beszélgetésben egy barátom II. János Pál bátorítását idézte, ami valahogy úgy szólt, hogy: fiatalok, ne féljetek életeteket Krisztusra bízni, ha a papságra hív meg benneteket. Ezek a szavak fontos megerősítést jelentettek számomra a vívódásaim közepette. Egy másik II. János Pálhoz kötődő mozaik darab a hivatásom képében szintén ehhez a vajúdó időszakhoz kötődik. A döntés előtt sok mindent olvastam az élethivatásokról. Amikor a Pastores Dabo Vobis írását olvastam a papságról, akkor egy mély benső bizonyosság született bennem, hogy igen ez az, én erre vágyom a szívem mélyén, pap akarok lenni.

Kispapként nagyon sokszor láthattam őt, mivel 5 évet tölthettem Rómában. Most, amikor a róla szóló videókat és filmeket nézem gyakran szerepelnek olyan jelenteket, amikor II. János Pál integet, táncol, amolyan showmanszerűen viselkedik. A spontaneitás, a humor élete része volt, de azért a hétköznapokban mégsem ez dominált. A pápai misék többségében semmi rendkívüliség nem volt. Beszédei tartalmasak voltak, de semmi extra. Engem egy idő után nem a jófejsége, hanem inkább az a szívós hűség, odaadottság érintett meg, ahogy végezte a szolgálatát. A 2000-es jubileumi évben ez különösen nyilvánvaló volt. Minden héten volt valami jubileum, művészek jubileuma, idősek jubileuma, tűzoltók jubileuma stb., stb. Ezrekkel találkozott. Az utolsó időkig –bár egyre betegebb volt –nem maradtak el misék, audienciák, kivéve, amikor kórházban volt.

Nem csak az életével hatott rám, hanem a halálával is. 2005-ben Rómában lehettem, és szemtanúként élhettem végig az eseményeket. De erről már írtam máskor.

Két ifjúsági világtalálkozón vehettem részt (1997, 2000) melyek felejthetetlenek voltak vele. A római különösen emlékezetes. A jubileumi év nagyon fárasztó lehetett számára. Olykor azt kérdeztük magunktól, hogy vajon túléli-e a pápa a szent évet, mert halálosan fáradtnak és gyengének tűnt időnként. Augusztusra viszont, amikor az ifjúsági világtalálkozó volt, mintha kicserélték volna, megfiatalodott. Sosem felejtem el azt az estét, amikor a Szent Péter bazilika előtt a zarándokokat fogadta. Már sötét volt, a tér és a via della Conciliazione tömve volt zászló lengető fiatalokkal. A szavai személyesek voltak, a hivatásáról is beszélt. Egy magyar csoporttal voltam és fordítottam nekik. Azóta is bennem vannak a fiatalok ragyogó arca, ahogy hallgatták őt. Valahogy az az érzésem volt, hogy most Péter szól hozzánk. A galileai halász beszél Jézusról. A pápa hangja is mintha kicserélődött volna. A szent év során gyakran volt, hogy alig értettük a beszédeit, mert a betegsége miatt az arcizmai nehezen mozogtak, de ezen az estén a hangja tiszta és erős volt. János evangelistáról beszélt és Jézusról. Vannak filozófusok akik szerint az ember halálra szánt lény – mondta. De Isten az embert az életre teremtette. Azért jött, hogy élete legyen – fülemben van most is a szavai csengése, valami egészen különleges erő áradt belőle.

Mit jelentett nekem II. János Pál? Pétert, aki Jézusról beszélt, aki megerősített a hitben. Számomra II. János Pál mindenek előtt, Jézus apostola volt. Azt éreztem róla, hogy az élete Jézusról szól és engem is végső soron Jézushoz segített közelebb.

„Ne féljetek! Nyissátok meg, sőt tárjátok ki Krisztus előtt a kapukat” -mondta első pápai miséjén. Számomra egy ajtónyitó volt, aki abban segített, hogy megnyíljon szívem ajtaja a szeretet és az irgalom megtestesülése Jézus Krisztus előtt.

Nektek mit jelentett II. János Pál?
 

268 komment

Címkék: korizoli

A bejegyzés trackback címe:

https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr462867253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.19. 20:28:18

A Vatikán élén a Pápával teljesen hiteltelenné vált, mert a globális cégek világállamot létrehozó eszközévé süllyedt. Ezért már nincs abban a helyzetben, hogy bárkit vagy bármit hitelesítsenek.

"Egy globális hatóságra és egy központi Világbankra van szükség a válság kezeléséhez!"
"A Vatikán közleménye leszögezi: tisztában vannak azzal, hogy egy ilyen lépés az egyes nemzetállamok hatalmának „fokozatos, és kiegyensúlyozott átadásával járna a világ és regionális hatalmi szervek számára”, de a pápai állam képviselői szerint erre „szükség van, különösen, hogy az emberi társadalom, a gazdaság és a technológia gyors változásai átlépnek a nemzeti határokon, amelyeket a globalizált világ már amúgy is nagyon meggyengített”.

vilaghelyzete.blogspot.hu/2011/10/vatikan-is-vilagkormanyt-es-vilagbankot.html

hvg.hu/gazdasag/20111024_vatikan_uj_vilagbank

uszo 2012.07.19. 21:41:02

@bélaybéla:

Számodra hiteltelen csupán. Mivel a Te társadalom filozófiád alfája és omegája a nemzet eszme.

Egy teológiailag művelt katolikus hívő tudja, hogy a katolicizmus értékei egyetemesek nem zárhatja határok közé őket a nemzeti érdek.

uszo 2012.07.19. 22:03:07

@bélaybéla:

Folytatnám. Néhány napja idéztem a nagy nevű katolikus filozófus gondolatait most újra megtenném.
"Az egyenlőség és a mindenkit megillető emberi méltóság eszméje az emberi jogok területén ahhoz a felismeréshez vezetett, hogy az emberhez méltó emberiség mint cél, csak akkor érhető el, ha minden ember számára önmegvalósításához azonos feltételeket tudunk biztosítani. Így az ember társadalmisága egy átfogó világállam utópiája felé mutat. Amely világállam az oszthatatlan humanitás szellemében hatékonyan biztosítja világ méretekben a közjót." (A. Anzenbacher)

Az egyszerű hívő számára pedig azért hiteles mert az Egyház tanítja.
A II. Vatikáni Zsinat pedig a történelemben Isten országa felé zarándokló Egyházra úgy tekint hogy az a történelem eseményeiből egyre teljesebben ismeri meg a már kinyilatkoztatott igazságot. Ezért reflektálunk állandóan az eseményekre és ezért beszél szociáletikai kérdésekről így a tanító hivatal.

Ezek a megnyilvánulásokat komoly tudományos elemzés előzi meg melyet a teológia összevet az egyház hitével és így reflexióként születik az adott problémára a vélemény.
Hitünk ésszerű így mindenki lényegét tekintve láthatja megértheti miért alakított ki ilyen véleményt az Egyház.
Meggyőződésem hogy az Egyház hitéből fakadó helyes véleményt fogalmazott meg ez esetben is a tanító hivatal

2012.07.20. 09:55:32

@uszo:
Talán a "nemzet eszme" is újragondolásra szorul. A bélaybéla féle gondolkodásmód azért is bosszant kicsit, mert a magyarok és Magyarország talán különösen jó helyzetben van, és jó hagyományokkal is rendelkezik ahhoz, hogy egy korszerűbb(!) (értsd jobb, és az emberiség jólétét jobban elősegítő, és az jelenlegi politikai, hatalmi, stb. helyzethez jobban alkalmazkodó) "nemzet(ek)/nemzetállam(ok)/világméretű összefogás (politikai)rendszer" úttörője legyen.
Vagy valami ilyesmi.
(És talán még inkább a magyar Kat. Egyház (vagyis a magyar katolikusok))
?

uszo 2012.07.20. 10:24:19

@Pandit:

Ez érdekes. Mire gondolsz konkrétabban? pl. Milyen a korszerűbb nemzeteszme? Melyek azok a ránk jellemző hagyományok lényegi vonások amelyekre a közjó érdekében ez a nemzetközi összefogás alapulhatna?
Nekem is van erről véleményem, de szeretném meghallgatni a Tiéd.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.20. 10:51:36

@uszo: " Így az ember társadalmisága egy átfogó világállam utópiája felé mutat."

Elegem van az utópiákból és főleg azok megvalósulásaiból !
Az utópiák mögött mindig a háttérben meghúzódó emberiségvesztő dúsgazdag hatalmi csoportosulások állnak, mert az ő uralmukat és további gazdagodásukat akadályozzák az öntudatos nemzetállamok és a nacionalista polgárok. Inkább megdöglök, de semmilyen világállamot nem fogok megengedni!

2012.07.20. 11:11:59

@uszo:
Össze kell szednem a gondolataimat. Ez még csak amolyan kósza gondolatocska volt. Igyekszem. :-)

2012.07.20. 11:24:19

@bélaybéla:
Gondolom mindig lesznek köztünk "hátranézők", meg "előrenézők". Jó esetben az utóbbiak "kézenfogják" és vezetgetik az előbbieket.
:-)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.20. 11:43:49

@Pandit: Mitől jobb az "előre", mint a "hátra"
? Nehogy már az ostoba utópiák, meg világállamok legyenek az "előre" ! Ha elszennyezek egy tiszta folyóvizet, aztán azt megtisztítom, akkor hátrafelé meneteltem ? És ha igen, akkor nem ez volt a helyes cselekedet ? Azt kell nézni mindig mi a jó és helyes, nem, pedig azt, hogy "előre" meg "hátra", mert ez ostobaság.

2012.07.20. 12:03:42

@Pandit: @uszo:

A VENDÉGEK BEFOGADÁSÁRÓL ÉS GYÁMOLÍTÁSÁRÓL
A vendégek s a jövevények akkora hasznot hajtanak, hogy méltán állhatnak a királyi méltóság hatodik helyén. Hiszen kezdetben úgy növekedett a római birodalom, úgy magasztaltattak fel és lettek dicsőségessé a római királyok, hogy sok nemes és bölcs áradt hozzájuk különb-különb tájakról. Róma bizony még ma is szolga volna, ha Aeneas sarjai nem teszik szabaddá. Mert amiként különb-különb tájakról és tartományokból jönnek a vendégek, úgy különb-különb nyelvet és szokást, különb-különb példát és fegyvert hoznak magukkal, s mindez az országot díszíti, az udvar fényét emeli, s a külföldieket a pöffeszkedéstől elrettenti. Mert az egy nyelvű és egy szokású ország gyenge és esendő. Ennélfogva megparancsolom neked, fiam, hogy a jövevényeket jóakaratúan gyámolítsad és becsben tartsad, hogy nálad szívesebben tartózkodjanak, mintsem másutt lakjanak. Ha pedig le akarnád rombolni, amit építettem, vagy szét szórni, amit összegyűjtöttem, kétségkívül igen nagy kárt szenvedne országod. Hogy ez ne legyen, naponta nagyobbítsd országodat, hogy koronádat az emberek nagyságosnak tartsák.

SZENT ISTVÁN KIRÁLY INTELMEI IMRE HERCEGHEZ
mek.oszk.hu/00200/00249/00249.htm

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.20. 12:30:17

@Izrael misztériuma:
"Szent István Intelmeirõl: Mályusz Elemér történész a század elején írt cikkében kimutatja, hogy az "az egynyelvû és egyszokású ország gyarló és törékeny" mondat "ország" szava (szándékosan?) helytelen fordítású! Ugyanis ott a latin szövegben a "regnum" szó áll. Szent István idejében a "regnum" szó nem "ország" jelentésű volt, hanem azt jelentette, hogy "királyi udvar", vagy "királyi tanácsadó testület". Vagyis jóval szûkebb, speciális értelemben használták a szót! Így a mondat értelme teljesen megváltozik erre: "az egynyelvű és egyszokású királyi tanácsadó testület gyarló és törékeny".

"1. §. Honnan gyarapodott kezdetben a ró­mai birodalom és honnan voltak fenségesek és dicsők a római királyok, ha nem onnan, hogy sok nemes és bölcs sereglett oda külön­féle tájakról a Róma mind a mai napig szol­gaságban lenne, ha Aeneas ivadéka szabaddá nem tette volna..

2. §. A telepesek különböző országokból jönnek, tehát különböző nyelvet és szoká­sokat, különféle tudományt és fegyvereket hoznak magukkal, melyek mind a ki­rályi udvart díszítik és teszik naggyá, egy­ben elrettentik némely idegenek arcátlan­ságát.

3. §. Egynyelvű és egyszokású királyság gyönge és törékeny.

4. §. Tehát parancsolom neked, fiam, hogy jó akarattal lásd el és tisztességesen tartsd őket, hogy szívesebben nálad élje­nek, mint másutt lakjanak. Ha ugyanis te azt, amit én építettem, lerombolni, vagy amit összegyűjtöttem, szétszórni törekednél, királyságod kétségtelenül a legnagyobb kárt szenvedné. Hogy ez ne történjék, mindennap növeld királyságodat, hogy koronádat min­denki felségesnek tartsa"

www.dobogommt.hu/dobogo/irasok.php?id=20050101092808&nev=Legend%E1k

egyérintő 2012.07.20. 12:45:41

@bélaybéla:

Nekem a negyedik pont tetszik a legjobban, amiről érdekes módon mindig megfeledkeznek azok, akik a külföldiek befogadásáról és a telepesek ellátásáról szóló részt emlegetik szenvedélyesen. A 3.paragrafus szokását, annak megtartását így magyarázza:

" Ha ugyanis te azt, amit én építettem, lerombolni, vagy amit összegyűjtöttem, szétszórni törekednél, királyságod kétségtelenül a legnagyobb kárt szenvedné. Hogy ez ne történjék, mindennap növeld királyságodat, hogy koronádat mindenki felségesnek tartsa"

Mégegyszer:

"mindennap növeld királyságodat, hogy koronádat mindenki felségesnek tartsa"

Amúgy egy ezer évvel ezelőtti politikai helyzetben leírtak mennyiben vonatkozhatnak egy ezer évvel későbbi, teljesen más politikai közegre?

2012.07.20. 12:47:01

"az egy nyelvű és egy törvényű ország gyenge és törékeny"
(unius linguae uniusque moris regnum imbecille et fragile est)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.20. 13:16:50

@Izrael misztériuma:

"Nos, hogy rövidre fogjam: először Mályusz Elemér, majd említett cikkében Vekerdi József vélte úgy, hogy az "ország" fordítása a "regnum" szónak helytelen, amint az a régi fordításokban szerepelt, de még a "királyság" sem jó (ahogy Bollók János fordította). Vekerdi szerint sokkal inkább jelöli a "regnum" itt a királyi udvart, a királyi környezetet. A kutató hangsúlyozza, hogy az egész műben a királyi méltóság visszhangzik, számtalan szinonímával (regia dignitas, regalis corona, corona regum, regale palatium etc.), s István Imrét végig arra inti, hogy saját trónját hogyan szilárdítsa meg, és hogyan tegye nagyobbá. "
laudator.blog.hu/2009/05/23/egynyelvu_orszag_vagy_egynyelvu_udvar

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.20. 13:18:55

@egyérintő:
"Amúgy egy ezer évvel ezelőtti politikai helyzetben leírtak mennyiben vonatkozhatnak egy ezer évvel későbbi, teljesen más politikai közegre?2

Mennyiben ?!

"Agusztus 20-án, tíz ünnepi beszédből kilencben elhangzik, hogy István királyunk mennyire szerette az idegeneket. Mi több: hogy ő mennyire liberális bevándorláspolitikai elveket vallott. Mert hogy azt mondta a fiának az Intelmekben: becsülje meg az idegeneket, mert "az egynyelvű és egy szokású ország gyenge és törékeny".

egyérintő 2012.07.20. 13:35:06

@bélaybéla:

Na erre mondom én, hogy mindezeket azért vallotta, hogy:

"mindennap növeld királyságodat, hogy koronádat mindenki felségesnek tartsa"

Csakhogy erre a liberális olvtársak azt mondják, hogy ilyenkor valami irredenta gondolkodásról teszünk bizonyságot, amely az egyik legnagyobb bűn lenne szerintük.

Szóval egyszer tetszik nekik Szent István intelme, másszor meg nem! Ahogy úri kedvük óhajtja... |:

2012.07.20. 14:31:36

már megint mazsolázol, te kis huncut, ezt a lehetőséget miért tagadtad le a cikkből???

2. lehetőség: mégiscsak "egynyelvű ország" a jó fordítás
Nem csupán azért vetem fel ezt az opciót, hogy legyen "kihívója" az előbbinek, s hogy legyen min vitatkozni: bennem tényleg ott bújkál a kisördög, ami arra sarkall, hogy kételkedjem egy kissé. Először is: tegye a szívére minden latinos a kezét, aki a regnum-ot elsőre nem fordítaná azonnal "királyság"-nak, vagy "ország"-nak! Akárhogy is, ez a gyakoribb és közkeletűbb jelentése a regnum-nak, nem vitás. Másrészt: ha olyan remek szinonímái vannak az írónak a "királyi hatalom"-ra (l. fent), akkor miért használja pont itt a legalábbis kétértelmű és prózai "regnum"-ot? Miért nem használt itt is egy jelzős szerkezetet? Ami a szövegkörnyezetet illeti: az áll benne, hogy a vendégek fegyvereket, vagy még inkább fegyvereseket hoznak magukkal, ami - többek között - "elrettenti a külhoniak (külországok) fennhéjázását" avagy "követelőzését" (utóbbi Vekerdi fordítási javaslata). Ha külhoniakról ír a szerző, akiket el kell rettenteni idegenből jött hűbéresek - és hadinépeik! - segítségével, akkor itt mégiscsak mintha az országról lenne itt szó, ahol jó, ha vannak idegenek is, amelyek erősítik az ország védelmi potenciálját.
(u.o.)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.20. 18:57:19

@Izrael misztériuma:
Azért" tagadtam le", mert a cikk írója is az általam helyesnek tartott fordítás mellett teszi le a garast.
A második verziót csak mint elvi lehetőséget, a futottak még kategóriában hagyja meg (neked és a hasonszőrűeknek).

"Habár engem szinte teljesen meggyőzött Vekerdi, érdemes mindkét megoldást megvizsgálni. "

"A fenti érvek mellett: nekem pl. az volt perdöntő, hogy a szöveg "nemes és bölcs emberekről" szól, akik a római királyokhoz özönlenek. Nyilvánvaló, hogy István, illetve a mindezt lejegyző klerikus nem egyszerű telepesekre gondolt, hanem valóban olyan előkelőkre, akik a királyi udvarban, magának a királynak ajánlják fel szolgálataikat (mint hűbéres a hűbérúrnak, papok az egyházszervezőnek). Másrészt a "regnum"-nak valóban van "királyi hatalom" "királyság" (mint intézmény) jelentése, sőt, a klasszikus latinban ez volt az elsődleges jelentése. Harmadrészt: az ominózus mondatot megelőző mondatban is arról van szó, hogy ezek a "vendégek" a királyi udvart ékesítik. "

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.20. 19:05:46

@egyérintő:
Persze, mert a Korona, meg a királyság szerintük már túlhaladott, nem "előre", hanem "hátra"!

Ferdinandus 2012.07.20. 21:07:09

Nem vagyok latinprofesszor, de a Györkösy-féle középszótár 1970-es kiadása (25.000 címszó) a következőket hozza a "regnum, regni, n." szótári alakú kifejezésre:

1. királyi uralom, királyság, királyi ház; transl. ország, királyság, birodalom, trón; 2. uralom, kormányzás; 3. egyeduralom, zsarnoki uralom, kényuralom; 4. transl. birtok, terület

transl. = "translatus", vagyis "átvitt (értelemben)"

Átvitt értelemben tehát országot jelent, alapjelentésben pedig királyi uralmat.

2012.07.21. 08:02:13

Az új rend és a helyes kormányzás alapelveit egy Istvánnak tulajdonított művecske, a Libellus de institutione morum foglalta össze. A Karoling királytükrökre emlékeztető, de szerkezetében, stílusában és felfogásában egyaránt eredeti alkotás István „lelki intelmeit” tartalmazta fiához, a trónörököshöz, ezért röviden Intelmek néven szokás emlegetni. Egy művelt magyarországi főpap készíthette 1015 táján, de tartalmába minden bizonnyal beleszólt a király is, akiről tudni lehet, hogy neveltetése során, népe között bizonyára elsőként, a latinban is némi jártasságot szerzett. Az írásmű központi gondolata persze a keresztény erények gyakorlása, de külön hangsúlyozott két olyan követelményt, amelyek fontosságát a magyar királyság „akkortájt még zsenge és sarjadó” állapota indokolta: egyfelől a „vendégek”, azaz az idegenből jött lovagok és papok befogadását, „mert az egy nyelvű és egy szokású ország gyenge és törékeny”, másfelől az ősi szokások tiszteletben tartását. Másképp „ugyanis nehezen fogod tudni kormányozni a földnek ezt a táját” – fűzte hozzá a király, alighanem okkal.

Engel Pál: Szent István és kora
www.hhrf.org/kisebbsegkutatas/kk_2000_03/cikk.php?id=292

2012.07.21. 08:04:25

"A tudomány ott végződik, ahol a magyar nyelv finnugor eredetét elkezdik kétségbevonni. Eddig a pontig tart a tudomány. Ami ezen túl van, az a szellemi és politikai alvilág".
(Engel Pál)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.21. 10:50:00

@Izrael misztériuma:
Akkor László Gyula kiírta magát a tudósok és a tudomány köreiből, mert ő nem vallja a finnugor eredetét a nyelvünknek.
www.youtube.com/watch?v=tf_dqdRlZSU

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.21. 11:29:47

Inkább hallgassátok Kozma József pápai káplán esperes felvilágosítását arról, ahogyan a zsidó Rothschild megszerezni akarta a pápai trónust.

www.youtube.com/watch?v=1o1E6WdJ-30

manlakos 2012.07.21. 12:21:14

@Izrael misztériuma: Üdvözlök mindenkit!
Régóta olvasom az írásaitokat, kérlek, engedjétek meg, hogy időnként én is (el)mondjam a magamét!

„A tudomány ott végződik, ahol a magyar nyelv finnugor eredetét elkezdik kétségbevonni. Eddig a pontig tart a tudomány. Ami ezen túl van, az a szellemi és politikai alvilág".
(Engel Pál)”

Nem tudom, most éppen, mi az igazság a finnugor- vitában… Nyitott vagyok, pro- és kontra- is.
De!

Remélem, az illető Úr, azt is hozzáteszi(később), hogy a tudományt, viszont- többek között- a kétségbevonások, kételkedések viszik előre!
Mert egyébként, az én laikus értelmemnek, ez így, csak egy csúsztatásnak tűnik, ami valószínűleg jól korrelálhat, az illető Úr üléspontjával…
Amúgy, az idézet alapján , nekem, érdekes fazon képe jön át .
Megmondja a tuttit, meddig tart a tudomány!
Azért biztos, ami biztos, meglengeti a szellemi bunkót is, hogy mindenki tudja, mire számíthat, ha kételkedni merészelne…
Nem semmi egy idézet!

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.21. 13:50:15

@manlakos:
Hadd el, a zsidók azt szeretnék, ha mi a primitív, gyűjtögető finnugor népektől származtatnánk magunkat, miközben ők magukat a dicső Egyiptomból, Úr -Kaszdimból, meg mit tudom én honnan akarják eredeztetni.
Igenis ,én is követelem magamnak a zsidókhoz hasonlóan a dicső eredetet, a nemes ősöket !
Az Isten nem héberül beszél, hanem magyarul !
"Ha Isten ősmagyar nyelven beszélt – márpedig a hieroglifák (ős)magyar olvasataezt sugallja –, akkor valahogy így szólhatott Mózeshez: „AN vagyok, aki VAN. /…/ A VAN küldött engem hozzátok.”
Mindezt más nyelvre lehetetlen szó szerint fordítani."

hu.scribd.com/doc/29484868/a-magyarok-istene

uszo 2012.07.21. 19:18:12

@bélaybéla:
"Az Isten nem héberül beszél, hanem magyarul !"

Sem a filozófia sem a teológia számára nem kérdés, Isten végtelensége. Bármiben megnyilvánuló nemzeti determináltságot tulajdonítani számára nevetségesen anakronisztikus primitív vélekedés.
A negatív teológia szerint Istenről legbiztosabban azt állíthatjuk mi nem. Az egyik ilyen biztos állítás:
Nem csak magyarul beszél. :)

2012.07.21. 19:20:27

@manlakos:
éppen a gerő-romsics vitához gyüjtöttem anyagot, amikor világossá vált, hogy az ilyen nagy tudósok, mint pl. romsics is, ritkán nyilatkoznak meg szakmájuk tárgyában személyes véleményüknek hangot adva, így jutottam engelpálhoz, aki a magyar középkori történetírás egyik kimagasló és megkerülhetetlen alakja mindmáig:

"Lassan egy hónapja volt látható a Duna Televízióban egy beszélgetés, amelyet Romsics Ignác folytatott Ormos Máriával, Kosáry Domokossal és velem Hóman Bálint és Szekfű Gyula történetírói munkásságáról. Ennek során, amikor Hómannak a magyar őstörténetről vallott felfogása került szóba, elmondtam, hogy Hóman, tisztességes tudós lévén, természetesen a magyar nyelv finnugor eredetét vallotta. De fontosnak éreztem, hogy még valamit hozzátegyek: "A tudomány ott végződik, ahol a magyar nyelv finnugor eredetét elkezdik kétségbevonni. Eddig a pontig tart a tudomány. Ami ezen túl van, az halandzsa." Valami ilyesmit mondtam, de amint ez lenni szokott, nem találtam meg hamarjában a megfelelő szavakat. Amit mondani akartam, az így szólt volna: "Ami ezen túl van, az a szellemi és politikai alvilág".
Miért mondom el mindezt? Mert már másnap kérdőre vont egy jó ismerősöm, hogyan merek ilyen határozottan nyilatkozni valamiről, aminek nem is vagyok a szakembere. Hát nem tudok róla, hogy mi minden került elő azóta, ami kétségtelenül bizonyítja a magyarság szumir eredetét? Mindaz a temérdek tudományos mű, amely erről meg hasonlókról évtizedek óta megjelent Nyugaton, és a kommunizmus bukása óta nálunk is kapható, semmit sem mond nekem? "Te magad mondtad, mennyit fejlődött a tudomány Hóman óta. Hát miért nem hiszed el, hogy ez az őstörténetre is igaz?"
Könyörögtem neki, hogy higgyen nekem. Negyedszázada ismerjük egymást, tudhatja, nem vagyok sem "liberális", sem "bolsevik", sose voltam. Higgye el, becsületszavamra, hogy komolyan gondolom, amit mondtam. Hiába. Azzal váltunk el, hogy "még majd visszatérünk erre".
Úrigyerekek tévúton
www.nol.hu/archivum/archiv-18825

érdemes elolvasni az egész cikket!

egyérintő 2012.07.21. 19:27:07

@Izrael misztériuma:

"A tudomány ott végződik, ahol a magyar nyelv finnugor eredetét elkezdik kétségbevonni. Eddig a pontig tart a tudomány. Ami ezen túl van, az a szellemi és politikai alvilág".
(Engel Pál)

Engel Pál úgy tudom nem volt nyelvész. Engel Pál történelem-könyvtár szakon végzett. Nemigazán érthető, hogy a fenti, igen velős megjegyzését milyen minőségében tette. Talán mint amatőr nyelvész, vagy mint történész, netán könyvtáros írta ezeket a sorokat? Számomra egyik verzió sem tűnik meggyőzőnek.

Miért van az, hogyha a finnugor elmélet védelmében valaki (bárki) elköhinti magát az máris komoly érv lesz a finnugor elmélet mellett?!

Ha a finnugor elméletet megkérdőjelezi bármely fajsúlyos tudósunk, akkor a fent, Engel úr által írtak lennének a jellemzők?!

2012.07.21. 19:29:38

@Izrael misztériuma:
Anyám világképét, mint általában a keresztény középosztályét, döntően befolyásolta a Horthy-korszak antiszemitizmusának szellemi alapvetése, a Három nemzedék. Ma úgy látom, kevés ennél lélekmérgezőbb mű született magyar szerző tollából, anyám azonban, sajnos, el volt tőle ragadtatva. Elméletileg pontosan tájékozott volt tehát a zsidóság "kártékony" szerepéről a magyar társadalomban és kultúrában, és nevelésem fontos részének tartotta, hogy erről nekem is éppoly világos képem legyen, mint neki. Csakhogy az elmélet ebben a vonatkozásban sem egyezett a gyakorlattal. A budai házban, ahol felnőttem, tizennégy keresztény család lakott, és csak három zsidó. Kettő azonban közvetlen szomszédunk volt, és anyám mindegyikükkel szívélyes viszonyt tartott. Össze nem jártunk (mint ahogy a házból történetesen mással sem), de ha összefutottak, éppoly kedvesen eltársalgott velük, mint bárki mással. Miért is ne, hiszen nem is egy zsidó volt a környezetében, akit szeretett és becsült. Zsidó volt az egyik legjobb barátnője, és zsidó volt a "Bogdán doktor bácsi", akit el szokott hívni, ha beteg voltam. "Oszi bácsi" is zsidó volt, egy különc szokásairól ismert, joviális, kövér úr, később a földalatti ellenállás tagja, aki azonban három héttel a német bevonulás előtt még ott volt a születésnapi zsúromon. Olyan remek "robbanó" játékokat hozott, hogy a lakást vastagon borította el a konfetti, a cseléd pedig sírógörcsöt kapott. Volt azután anyámnak egy idős zsidó barátja is (a szónak eredeti és nem a mai értelmében), egy ügyvéd odaát Pesten, akihez gyakran látogatott el csevegni, mert - ahogy később többször megjegyezte - "az egyik legokosabb és legnagyszerűbb ember volt, akit valaha ismertem".
(i.m.f.)

a háromnemzedékről nekem is lesújtó véleményem van: a dologban az a pikáns, hogy a szerző 19-ben bécsbe menekült, ahol egy zsidó panzió tulajdonos hölgyet vett feleségül és ő remekül tartotta a zíró urat, miközben ő ezt az alapművet körmölgette szorgosan, mely a keresztény kurzus alapvetése lett, és nemzeti-keresztény-polgári réteg ma is gyakran idézgeti fűnek-fának...

uszo 2012.07.21. 19:39:50

@bélaybéla:
" Mitől jobb az "előre", mint a "hátra"

Ez azok számára nem kérdés akik nem hisznek a lineáris történelem szemléletben. Akik a Krisztus előtti ciklikus történelem értelmezés hívei azok számára tényleg értelmetlen az "előre" meg a" hátra" fogalma.
A keresztény történelem felfogás a lineáris fejlődés, a haladás eszményét vallja és a felvilágosodás társadalom szemlélete is ebben gyökerezik.

2012.07.21. 19:40:51

@egyérintő:
fajsúlyos tudós a finnugor kérdésről:

A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
www.nyest.hu/renhirek/a-finnugor-elmelet-es-a-finnugorellenes-elmeletek

A magyar finnugrisztika története és mai állapota
www.nyest.hu/renhirek/a-magyar-finnugrisztika-tortenete-es-mai-allapota

Akiknek el akarják venni a múltjukat
www.nyest.hu/renhirek/akiknek-el-akarjak-venni-a-multjukat

2012.07.21. 19:49:50

ha valakit tényleg érdekel a magyarság kora középkori története, akkor az alábbi könyvet tudnám ajánlani e témában:

Engel Pál - Beilleszkedés Európába a kezdetektől 1440-ig
www.scribd.com/archive/plans?doc=65412393

uszo 2012.07.21. 19:49:51

@bélaybéla:
"Elegem van az utópiákból és főleg azok megvalósulásaiból !"

A Jézus által meghirdetett perszonáletikából eredeztethető szociáletika szintén utópia volt a maga korában. Talán még ma is az. De ha ezeket az elveket elvetette volna az ember, ma is a rabszolga tartó társadalmak korát élnénk, hiszen az akkori konzervatívnak az volt az aranykor.

uszo 2012.07.21. 20:00:22

@bélaybéla:
"Persze, mert a Korona, meg a királyság szerintük már túlhaladott, nem "előre", hanem "hátra"!"

Már az öreg Sámuel próféta is túlhaladottnak tartotta. Ő pedig ismerte Isten véleményét a kérdésben. :)

2012.07.21. 20:05:20

Ha találkoznak ezekkel a politikusokkal, kérem, figyelmeztessék őket: a tűzzel játszanak. A magam részéről, ha lesz alkalmam rá, megteszem" - mondta a történész. A tekintélyes forrásokból érkező felelőtlen megfogalmazások legnagyobb veszélyét abban látja, hogy a politikusok támogatói azt a következtetést vonhatják le belőle: "ezt már lehet".
(Romsics Ignác)

Antiszemitizmus és 'antiszemitizmus' a mai Magyarországon
Konferencia a hazai antiszemitizmus-vitákról
www.nol.hu/archivum/archiv-319318

Ferdinandus 2012.07.21. 20:16:56

@bélaybéla:

Rendben van, ha valaki nem fogadja el a magyar-finnugor rokonságot. Lehetséges talán, hogy a finnugor rokonság elmélete valóban tudományos tévhiteken, téves következtetéseken alapszik.

Az azonban sehogy sem érthető (legalábbis számomra), hogy ezzel párhuzamosan miért kell lenézni, megvetni az ún. finnugor népeket, és valósággal gyalázkodásnak venni ha valaki - ha tévesen is - rokonainknak állítja be őket? Ártottak ezek a népek a magyaroknak valaha is? Más népek lekicsinylése nélkül nem lehet büszkén magyarnak lenni? Vagy az mindenképpen gyökértelen kozmopolitizmust, illetve liberális multikulturalizmust jelent, ha valaki a magyarságon kívüli többi népet nem valamilyen alsóbbrendű, értéktelen, primitív söpredéknek tartja?

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.21. 20:50:43

@uszo: "Mitől jobb az "előre", mint a "hátra""

Akkor lenne csak igazad, ha a történelem menete soha nem produkálna zsákutcákat.
Ilyen zsákutca volt a kommunizmus is , amely ugyancsak bőszen hirdette, hogy vele érkezett el az emberiség a legmagasabb csúcsára. Talán elismerhető így utólag, hogy finoman szólva is , de tévedésben leledzettek.
Az a társadalmi- gazdasági rendszer, amiben most élünk szintén egy súlyos tévedés és vissza kell fordulnunk majd oda, ahol még a Szent-Korona jogrendje és uralma által valósult a magyar
hazában az emberek élete.
A zsidó faj uralma a gojok felett nem sok jóval kecsegtet. Ez is egy zsákutca. Az Izsák vonalán továbbmenő isteni áldás egy zsákutcába vezette az emberiséget (Izsák-zsák).
Az emberiség megmentője a szolgálótól született fiú Hágár fia :Izmael lesz. Hágár földjén (Magyarország) pedig hagri népe ,a magyarok lesznek a felmentő sereg a csődbe jutott Európa számára.

Az utópiákat pedig senkire sem lehet ráerőszakolni semmilyen módon. Az utópiáknál mindig jobb a már kipróbált és bevált Szent Korona uralma.

"Már az öreg Sámuel próféta is túlhaladottnak tartotta. Ő pedig ismerte Isten véleményét a kérdésben"

Sámuel nem túlhaladottnak tartotta a királyságot a zsidók számára, hanem éppen ellenkezőleg úgy látta, hogy ők még nem értek meg erre a magasrendű társadalmi berendezkedésre, ezért óva intette őket ettől.
Jézus földi és mennyei királysága az útmutató számunkra, hogy miként kell ezt a kívánatos társadalmi berendezkedést megvalósítani.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.21. 20:55:57

@Ferdinandus:
Finnugor népek sem léteznek !
Nem a mai északi népeket nézi le a tudomány, hanem azokat az elképzelt őseinket, akiket kitaláltak nekünk, mint halászó- gyűjtögető, primitív népecskéket.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.21. 21:02:36

@uszo: "Bármiben megnyilvánuló nemzeti determináltságot tulajdonítani számára nevetségesen anakronisztikus primitív vélekedés."

Egyáltalán nem az, mert a Biblia szerint hajdanán az emberiség egyetlen nyelven beszélt, nyilván azon a nyelven ,amelyet Isten tanított az első emberpárnak, mely az Ő nyelve volt.
A Bábel torony építője a történeti hagyomány szerint Nimród a magyarok ősapja volt.
A többi nyelv tehát már egy nyelvzavarodás következményeként jött létre. Ezért képes még mindig az isteni titkok legjobb megértője a magyar nyelv lenni, mert még hordozza a zavarodottság előtti isteni ősállapotot.

Ferdinandus 2012.07.21. 21:36:38

@bélaybéla:

Hm, így már érthető. Ez esetben elnézést kérek, nekem úgy tűnt, hogy egyesek a finnugornak mondott népcsoport létező tagjait tartják vállalhatatlanul primitívnek és alsóbbrendűnek, a velük való rokonítást pedig mélyen megalázónak. Mentségemre szóljon, én eddig úgy tudtam, hogy ezek valóban létező, ha nem is "faji-genetikai", de legalábbis kulturális-nyelvi szempontból közös gyökerű népcsoportok (észtek, finnek, stb.). Egy nem létező dolgot valóban nem lehet lenézni. :-)

2012.07.21. 21:37:49

@Ferdinandus:
A kontrafaktuális dolgok fabrikálásának képessége az emberi kreativitás lényege: ez teszi lehetővé a tervek készítését, az segíti a feltalálókat stb. A józanul gondolkodó ember a kitalált, lehetséges dolgokat folyamatosan összeveti a valóság tényeivel. Ha azonban nincsenek pontosan ellenőrizhető tények, az ember eligazodási pontul hajlamos egy fiktív konstellációt választani, és ehhez görcsösen ragaszkodni: a valóságból már csak azokat az információkat befogadni, melyek korábbi ismereteinek megfelelnek.

Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
www.nyest.hu/renhirek/miert-nepszeruek-a-finnugorellenes-elmelet-ek

2012.07.21. 21:55:06

@Ferdinandus:
A Galamus-csoport honlapján megjelent cikkében Lévai Júlia a média- és hírközlési biztos szerepéről, feladat- és jogköréről ír. Cikkében egy példát mutat be, hogy egy bejelentést követően hogyan kell a biztosnak eljárnia.

A példa szerint bejelentés érkezik a hatósághoz, hogy egy oldal a finnugor nyelvrokonságról írt, és ez sérti a magyarság önérzetét. A képzeletbeli hírportál azzal védekezik, hogy ők egy szakértő véleményét idézték, a tudomány álláspontja szerint csak a finnugor nyelvrokonság elfogadható, minden más álláspont tudománytalan, sőt, azzal, hogy a cikk nem is erről szólt, a tényt a nyilatkozó csak mellékesen említette. A bejelentő szerint viszont más tudományos vélemények is vannak, sőt, a finnugor rokonságot a Habsburgok kényszerítették rá a magyarokra, és ez sértő: szerintük a portálnak minimum azt meg kellett volna említenie, hogy léteznek más elképzelések is. A biztos azt várja el a portáltól, hogy bizonyítsa a finnugor nyelvrokonság tényét, de az hiába hivatkozik a tudomány eredményeire, a bejelentő azt állítja, hogy az ő állításai is tudományosan megalapozottak. Mivel a biztos tudományos kérdésekben nem dönthet, csak azt tudja megállapítani, hogy a tájékoztatás nem volt kiegyensúlyozott, és sértheti a magyarság önérzetét.

Merhetünk-e írni a finnugor rokonságról?
www.nyest.hu/renhirek/merhetunk-e-irni-a-finnugor-rokonsagrol

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.21. 21:57:55

@Ferdinandus:
"Hóman Bálint szavával élve: uráli ősnép természetesen nem volt, amint uráli ősnyelv sem létezett soha. Ma már sok nyelvész is idejétmúltnak nevezi a keletről nyugatra vándorló népek nyelvi migrációját. De alapjukat vesztették az un. őshaza-meghatározások is. Azért kell a kitalált őshazát az Ural környékére és Szibéria tajgáira és tundrás vidékeire tenni, mivel a rokon kis népek ma is ezen a területen laknak, érvelnek vonalas és mérvadó tudósaink.
A finn őstörténészek azonban egyre határozottabban utasítják el a keletről bevándorlás dogmatikus hipotézisét s síkraszállnak amellett, hogy az ő eleik 8-9 ezer éve ugyanott laknak, azaz Skandináviában, mégpedig a lappokkal együtt!

Ezzel halálos döfést kapott a finnugrizmus."

www.magyarhon.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=178&Itemid=188

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.21. 22:11:57

@Izrael misztériuma:
Képes vagy különbséget tenni a nyelvrokonság és finnugor származáselmélet között ?
Mert, ha nem, akkor feleslegesen erőlködsz !

csaba carmarthen 2012.07.21. 22:43:57

regnum

állam

birodalom

királyság

dictzone.com/latin-magyar-szotar/regnum

(unius linguae uniusque moris REGNUM imbecille et fragile est)

egyérintő 2012.07.21. 23:28:45

@Izrael misztériuma:

A finnugorisztika becses képviselői számára igen hasznos elmozdulás lenne, ha elolvasnák a krónikáinkat. Ezek nemes egyszerűséggel, egyöntetűen hun eredetről számolnak be.

Bizonyítékként érdemes kikeresni az országunk nevét. A Hungary, a Hongrie, Ungarija, Ungarn, Hungria, Unkari, Ungari, Ungverjaland, Hongria, Hungaria, Hungari, Hongarije, Hungaria (latin), Ungerija népnevek mutatják, hogy Európában elég sok országban a nevünket a HUN névből eredeztetik. Ezt a kis listát tíz perc alatt gyűjtöttem össze. Még van pár ország, ahol hasonlóképpen hívják hazánkat.

@Ferdinandus:

Nos azért ne legyünk álságosak. Amikor a finnugoristák bekerültek a képbe még tiszta ismereteink voltak a származásunkról. A nyugati országok nacionalista hulláma magával hozta a történelmi nacionalizmust. Ebben a nemzeti hadakozásban a Habsburgok uralma alatt nemigazán voltak kedvezők a pozícióink.

A finnugorizmussal olyan népeket sóztak a nyakunkba, mint az ősközösségi szinten élő vogulokat. Szerintük a magyarok tőlük tanulták az alapszavaikat. No meg megkaptuk a menysiket, lappokat, meg társaikat, akik halász-vadász életmódot folytatnak.

Mindemellett a magyarul nem tudó német nyelvészek kiderítették, hogy jóformán minden alapszavunkat a szlávoktól, meg a németektől szereztük be. Mint például a szablyát. Sőt kiderítették, hogy saját szavaink nincsenek is.

Ez azért érthető felháborodást keltett a még el nem hülyített magyarságban, mert a hun eredethez képest egy ránk oktrojált őskorszaki szint azért egy csöppet irritálja az ember orrát. Az sem éppen helyénvaló, hogy egy szerencsétlen elmélet, az őshaza elmélet és egy még betegebb nyelv elmélet alapján nacionalista alapon szelektálták a népeket a nyugati történészek, amihez a szánalmas hazai, tudósnak tanultak is asszisztáltak.

csaba carmarthen 2012.08.06. 01:44:02

Most Fiam Egyháza, Szeretett Fiam keresztre feszítése óta az összes megpróbáltatás közül a legnagyobbal szembesül.

Egyházát könyörtelenül kigúnyolják, nemcsak a külső, hanem belső ellenségei is.

A Töviskoronát most Fiam Egyházának fejére fogják helyezni, és követői közül csak kevesen fognak mellette állni.

Akárcsak Fiam apostolai János kivételével, akik cserbenhagyták Őt a megpróbáltatása és kivégzése során, úgyszintén Szent Helytartómat is cserben fogják hagyni azok, akik a Vatikánon belül magas beosztásban vannak.

Őt, mint a Katolikus Egyház vezetőjét, arra fogják kényszeríteni, hogy saját hibáján kívül, megszégyenítve, egy szörnyű utat járjon végig.

Bár őt megkorbácsolják, kigúnyolják, és nevetséges színben tüntetik fel, mégsem ő az, akin a bosszújukat akarják kitölteni. Ez az Egyház Igazsága ellen, a Keresztény Egyház – mely Fiam önfeláldozása miatt jött létre – ellen fog irányulni, amelyre kiárasztják majd gyűlöletüket.

A Kereszténységet minden résében, minden nemzetben, minden helyen, ahol Istent imádják, addig fogják ostorozni, ameddig elgyengül a kimerültségtől.

Úgy fogják azt felvezetni a Kálvária útján, mint Fiamat vezették: kikötözik, kötéllel rögzítik, amely lehetetlené teszi számára, hogy elkerülje a gyötrelmet.

www.nagyfigyelmeztetes.com/index.php/a-nagy-figyelmeztetes-az-uzenetek-idorendi-sorrendben/2012-evi-uzenetek/2012-augusztus/

........Ekkor fog az Armageddon csatája elkezdődni.

Ekkor majd eljövök Fiam által, hogy megmentsem a lelkeket.

Ne tagadjátok meg ezeket a próféciákat.

Ne rejtőzködjetek hamis védelmek mögé, mert ennek a napnak el kell jönnie.

Fiam Egyháza Keresztre-feszítésének be kell következnie a Végső Szövetség miatt.

De aztán az Egyház Dicsőséges Feltámadása, az Új Jeruzsálem, minden könnyet el fog törölni, minden szenvedést, és ezután az Új Korszak következik.

Bízzatok mindenkor Fiamban.

Sohase féljetek, mert Én, a ti Atyátok vagyok, és eljövök majd, hogy megújítsam a Földet, és hogy összegyűjtsem minden gyermekemet ebben az utolsó csodában, melyet Dániel Könyve megjövendölt.

Az Igazság Könyve most már ki van nyilatkoztatva számotokra, gyerekek, amint az meg volt ígérve.

Ne utasítsátok vissza az Isteni beavatkozást, mert az Igazságot Én mondom.

A Legmagasságosabb Isten

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.08.06. 16:46:53

@csaba carmarthen:
Nagyon rákantattál erre a "nagyfigyelmeztetésre", de ne feledd , hogy ezt az oldalt még anno én mutattam neked ! Addig csak a Medugorjét nyomattad ezerrel.Mi van, Bosznia már nem elég jó? Úgy látom, neked mindegy ,csak ne magyar legyen, hanem külföldi ! Miért nem a magyar látnokainkat idézgeted ide ? Mi, magyarok ezekre lennénk kíváncsiak !

csaba carmarthen 2012.08.06. 19:53:16

youtu.be/2-lqE2fTdrU

Drága gyermekeim,
szeretném, ha megértenétek a helyzet komolyságát és azt, hogy a jövôben
lejátszódó események nagy része imátoktól függ. Ti pedig keveset
imádkoztok. Veletek vagyok, és arra hívlak titeket, hogy komolyan
kezdjetek el imádkozni és böjtölni, ahogy jövetelem elsô napjaiban
tettétek. Köszönöm, hogy követtétek hívásomat!''
1991. július 25.

Kilenc napos önmegtartóztatásra hívlak meg titeket, hogy
segítségetekkel beteljesülhessen mindaz, amit a Fatimában elkezdett
titkok által szeretnék megvalósítani. Hívlak benneteket, drága
gyermekeim, hogy értsétek meg eljövetelem jelentôségét és a helyzet
komolyságát.
1991. augusztus 25.

www.ppek.hu/konyvek/mennyh01.txt

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.08.06. 20:19:07

@csaba carmarthen:
A nyakamat merném feltenni, hogy te nem vagy magyar származású ember az őseid révén, mert ennyire szervilisen külföldimádó, csak ilyen lehet.

csaba carmarthen 2012.08.06. 20:30:44

Emlékezzetek arra, hogy az egyetlen lehetôség, hogy
mindig velem legyetek és ismerjétek az Atya akaratát: az imádság. Ezért
hívlak ma újra benneteket.

Ne hagyjátok hívásomat válasz nélkül.

Továbbra is imádkozzatok mindennek ellenére, és meg fogjátok érteni az
Atya akaratát és szeretetét.

Drága gyermekeim, amikor az Isten hívja az
embereket, az valóban óriási dolog.

Gondoljátok csak meg, milyen
szomorú dolog volna elmenni az általa adott lehetôségek mellett
anélkül, hogy megragadnátok ôket....

1987. június 16.

www.ppek.hu/konyvek/mennyh01.txt

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.08.06. 20:45:03

Teknyőkaparó egy alföldi táltos jóslata:

"Gyünnek a vörösök, utána gyünnek a sürgük, akkó lösz olyan nagy háború, hogy a szürke ló a szügyivel taszítja a vért." - a vörös szimbólum egyértelműen a kommunistákra utal, de a sárga (sürgü) színkompozíció már többféle variációt felvethet. Egyrészt asszociálhatunk vele kapcsolatban a Távol-Kelet népeire, másrészt viszont a sárga Dávid-csillag nevében világkatasztrófa kirobbanását okozó cionistákra is."
mkh.valosag.net/index.php/temakoeroek/igazsag-kutatasa/655-alfoeldi-vizioa-teknykaparo-joevendoelesei

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.08.06. 21:04:20

"Mög azt is mondta, hogy nem löhet kiválasztani a férfit a nőtül, mer a nő is nadrágba jár, mög a férfi is. Mög hát fényös fogak lösznek. Ezt mondta a Teknyőkaparó. (Sövényházi Józsefné, 1979.)"
www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Mako_monografia_sorozat/pages/monografia_3/013_i_tenokaparo.htm

csaba carmarthen 2012.08.06. 21:14:13

Miközben a Világhatalom rendszere
( youtu.be/TzEEgtOFFlM ) átveszi az ellenőrzést a Közel – Kelet fölött, azon fogtok csodálkozni, hogy milyen sok országot vet majd ellenőrzése alá. Milyen sok ártatlan lélek fogja azt hinni, hogy ez az új politikai rendszer a békét ajánlja fel számukra. De ez másként lesz.

Oroszország és Kína szakadást okoznak

Figyeljétek meg, hogy a harmadik egységet Oroszország és Kína fogja alkotni, hogy szakadást okozzanak a világban. Nagyon közel az az idő, amikor mindazok közületek, akik az ellenőrzési jogot országaitok fölött átadták, felismerik ennek a sötét politikai csoportnak a hatalmát, amely nem Istentől való és akik majd megpróbálják nektek előírni, hogy hogyan éljetek. Az ima segítségével védjétek meg magatokat. Minden nap és minden órában enyhíteni fogom szenvedéseiteket. Vegyetek magatokhoz Engem a Szent Eukarisztia által és az üldözés ideje alatt különleges szintű erőben fogtok részesülni.

Én, Jézus Krisztus, nem szeretnék pánikot kelteni életetekben. De nem tudnék félre állni, és azt sem, hogy az előtettek álló eseményekre ne figyelmeztesselek benneteket. Irgalmamból adok nektek még egy esélyt arra, hogy nemcsak lelketek gyógyulására tudjatok felkészülni, hanem családjaitok életfenntartására is. Készüljetek fel alaposan, hogy elkerülhessétek a bélyeg felvételét. Nem kérdés, hogy a Nagyfigyelmeztetés könnyen üldöztetéshez fog vezetni, mert sokan fognak megtérni. Most imádkozzatok, imádkozzatok a globális megtérésért és minden kínszenvedés enyhítéséért, amely az Antikrisztus és a hamis próféták uralkodása alatt fog kibontakozni

www.nagyfigyelmeztetes.com/index.php/a-nagy-figyelmeztetes-az-uzenetek-idorendi-sorrendben/2011-evi-uzenetek/2011-majus/

Ferdinandus 2012.08.06. 21:23:14

@csaba carmarthen:

Tényleg nagy lehet a baj, ha már nem is Krisztus, nem is a Szűzanya és nem is valamelyik szent vagy angyal szól a látnokokhoz, hanem egyenesen az Atyaisten.

csaba carmarthen 2012.08.06. 21:33:49

@Ferdinandus:

Tényleg nagy lehet a baj...

www.magyarkurir.hu/hirek/egynemu-parok-templomi-esketesere-kotelezhetik-az-egyhazakat

versus

nagyfigyelmeztetes.hu/2012/03/az-azonos-nemuek-kozotti-hazassag-halalos-bun/

2012.08.06. 22:21:15

@Ferdinandus:
"Tényleg nagy lehet a baj..."

igen, azt mondják a pszichiáterek, hogy addig nincsen semmi baj, amíg az ember beszél az Istenhez, a gond csupán akkor kezdődik, ha az Isten szól az emberhez...

csaba carmarthen 2012.08.07. 00:49:33

..ha Isten szól az emberhez az már a pszichiáterek feltalálása előtt is gond volt..

"Mi tudjuk, hogy Mózeshez szólt az Isten, de hogy ez honnan jön, nem tudjuk."

mazsola.iit.uni-miskolc.hu/~teddy/Biblia/bd/Jn/chap009.html

csaba carmarthen 2013.02.11. 16:42:36

Pope Benedict XVI is to resign as head of the Catholic Church on February 28 in a shock announcement.

uk.news.yahoo.com/pope-benedict-resigns--live-blog-115023074.html

Monday, July 16th, 2012 @ 03:15 pm :

Very soon he will be forced to flee the Vatican. Then the time will come when My Church will divide, one side against the other.

I call on all of My sacred servants to remember your most holy vows.

Never forsake your mission. Never forsake Me. Never accept lies in lieu of the Truth.

www.thewarningsecondcoming.com/the-time-is-near-for-the-persecution-of-my-beloved-vicar-pope-benedict-xvi-to-reach-its-pinnacle/

Saturday, May 26th, 2012 @ 04:00 pm

...He will, as I have told you in the past, have to flee for he will have little choice...

www.thewarningsecondcoming.com/they-intend-to-oust-pope-benedict-xiv-from-the-seat-of-peter-using-devious-means/

csaba carmarthen 2013.02.11. 18:03:59

hu.radiovaticana.va/Articolo.asp?c=663828

2011/06/01:

...Az Én szeretett helytartóm napjai meg vannak számlálva. Ő, még a Nagyfigyelmeztetés előtt el fogja hagyni a Vatikánt...

www.youtube.com/watch?v=GuWuugXiVHw

nagyfigyelmeztetes.hu/uzenetek-profeciak/az-europai-latnokno-maria-divine-mercy-altal-kapott-uzenetek-the-warning-2/2011-06-01-benedek-papa/

2012. április 12.:

...Az Én szeretett XVI. Benedek pápám az utolsó igaz Pápa a földön.

Péter, a Római – avagy a Római Péter-, az Én Péterem, az eredeti apostol, aki kormányozni fogja Egyházamat a Mennyekből Örök Atyám irányításával. Aztán, amikor Én eljövök uralkodni, a Második Eljövetelkor, ő fog uralkodni Isten valamennyi gyermeke felett, amikor minden vallás az egy Szent Katolikus és Apostoli Egyházzá válik.

Én csak az igazságot szólom, Leányom....

nagyfigyelmeztetes.hu/2012/04/lehet-hogy-a-kovetkezo-papat-a-katolikus-egyhaz-tagjai-fogjak-megvalasztani-de-o-lesz-a-hamis-profeta/

Imahadjárat (86) Szabadíts meg engem a gyötrő kételytől:

“Összezavarodottan, bizonytalanul és nyugtalanul járulok Eléd,

Drága Jézus, mert aggódom az Üzeneteidben Általad hirdetett Igazság miatt.

Bocsáss meg nekem, ha megbántottalak Téged.

Bocsáss meg nekem, ha nem hallak meg Téged.

Nyisd meg szemem, hogy megláthassam azt, amit szeretnél, hogy megértsek.

Esedezve kérlek, add nekem a Szentlélek erejét, hogy megmutassa nekem az Igazságot.

Szeretlek Téged, Drága Jézus, és könyörögve kérlek, szabadíts meg engem a gyötrő kételytől.

Segíts, hogy válaszoljak Hívásodra.
Bocsáss meg nekem, ha bántottalak Téged, és vonj közelebb Szívedhez engem.

Vezess engem Új Királyságodba, és add meg nekem a kegyelmet, hogy imáim és szenvedésem által segíthessek neked megmenteni a lelkeket, akik oly kedvesek a Te Szent Szívednek. Ámen.”

nagyfigyelmeztetes.hu/?s=helytart%C3%B3m

2013.02.12. 15:09:53

villámcsapásról eddig nem is volt szó:
www.bbc.co.uk/news/world-europe-21421810

Urfang 2013.02.12. 16:18:44

@Izrael misztériuma:

Ez most vajon jót jelent, vagy rosszat, vagy az égvilágon semmit?

csaba carmarthen 2013.02.12. 17:04:06

"Még negyven nap, és Ninive elpusztul!" Hirdeti Jonas Niniveben.

Ez most vajon jót jelent, vagy rosszat?

mek.oszk.hu/00100/00176/html/jon.htm

Amint a fenti pelda is mutatja ez (elsosorban) az emberek szabad akaratan (is) mulik:

Ninive eseteben vegul azt jelentette, hogy, Ninive megmenekult.

Erdemes esetleg tehat komolyan venni a profeciakat - mert utjaink megvaltoztatasara is lehetoseget adnak- es azon sok mulhat.

1, Ime egy evszazadokkal korabbi (~12.sz):
utolsoidok.com/jovendolesek/malakias-puspok-listaja/

2, es ime egy kevesebb mint egy evvel ezelotti:

Péter, a Római – avagy a Római Péter-, az Én Péterem, az eredeti apostol, aki kormányozni fogja Egyházamat a Mennyekből Örök Atyám irányításával. Aztán, amikor Én eljövök uralkodni, a Második Eljövetelkor, ő fog uralkodni Isten valamennyi gyermeke felett, amikor minden vallás az egy Szent Katolikus és Apostoli Egyházzá válik.

Én csak az igazságot szólom, Leányom....

nagyfigyelmeztetes.hu/2012/04/lehet-hogy-a-kovetkezo-papat-a-katolikus-egyhaz-tagjai-fogjak-megvalasztani-de-o-lesz-a-hamis-profeta/

Isten a fentiek link(ek) tanusaga szerint mar 2011/06/01-en hirt adott arrol, hogy Benedek papa hamarosan tavozni kenyszerul.

A jelek szerint azonban ezt nagyon kevesen vettek komolyan...

Igy az Egyhazat "varatlanul eri" a varatlan bejelentes

Urfang 2013.02.12. 17:41:58

@csaba carmarthen:

Én emlékszem, hogy néhány hónapja megosztottam itt egy pletykát a pápa lemondásáról, de a dolog le lett tudva a gonosz liberális média ármánykodásaként és senki nem vette komolyan.

Az, hogy a híveket is ilyen váratlanul érte az eset szerintem azt mutatja, hogy az egyháznak több nyíltságra, átláthatóságra, és őszinteségre lenne szüksége.

A pápa azzal, hogy a diplomáciában standard egészségügyi okokra hivatkozva mondott le, óhatatlanul is arra készteti majd a sajtót, hogy találgassa az igazi indokot, és elég cifra találgatások is fel fognak merülni, ha elmarad a valós indoklás.

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.12. 17:44:50

@csaba carmarthen:
Az úgynevezett Malakiás-prófécia későbbi hamisítvány. Ráadásul aktuálpolitikai okokból kreálták. :)
orvosl.hu/hitvedelem/egyeb.html

Urfang 2013.02.12. 17:56:47

@m-athos:

A benne hívőket ez aligha fogja eltántorítani. Alig éltük túl a maja világvégét, és én azt hittem, hogy most egy ideig biztos hiteltelen lesz minden világvége, de szerintem ebből még nagy sláger lesz. A világvége fanok között biztos, hogy mostantól a Malakiás jövendölése lesz a bestseller.

2013.02.12. 21:23:08

mivel sem a kisfigyelmeztetés, sem a nagyfigyelmeztetés, sem pedig az utolsófigyelmeztetés nem figyelmeztetett a villámra, ezért mindegyik közönséges hamisítvány, nem is beszélve a malakiás-próféciáról, amelyről mindez már régóta köztudott volt...

csaba carmarthen 2013.02.12. 21:25:41

@m-athos:
a cikked nem igazan ad meg forrasokat/linkeket amalyek a cikk allitasait hitelesitenek, tehat minimum 1:1 pro es contra, viszont az alabbi allitas a cikk hitelessege ellen szol:

"A találatok esetleges hasonlósága a véletlen műve, csakúgy mint az asztrológiában… "

ti. 800, de meg 400 ev tavlatabol ilyen veletlenek nincsenek.

Tehat beismeri a "talalatokat" majd onhatalmuan dont arrol, hogy ez "veletlen"

Probalj meg random modon elorejelezni 400 evvel kesobbre - sajat kutfobol... az egy talalat valoszinusege ebben az esetben 0 lenne .. nemhogy "talalatok". Ez persze igy meg nem bizonyit semmit, de cafolatra sem alkalmas.

(most ezt pusztan a cikked alapjan mondom, egyeb forrasok megvizsgalasa nelkul)

2013.02.12. 21:58:34

A Malakiás-katalógus két részből áll: az első részben egyszerűen felsorolták a Malakiás korától (12. sz.) a 16. századig terjedő pápákat névvel és különféle jelzőkkel együtt (micsoda jövendölés!!), a második rész a voltaképpeni jóslat. Itt már nevek nem szerepelnek csak a jelzők, amelyeket aztán bátran lehet alkalmazni az eljövendő pápákra. A találatok esetleges hasonlósága a véletlen műve, csakúgy mint az asztrológiában…

a prófécia 400 évvel később iródott...

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.12. 22:15:11

@Urfang: A fészbukon az a hír járja, hogy a maja világvégét még nem késtük le, csak rosszul számolták ki. A helyes dátum 2014., a mi időszámításunk szerint. Ez most már tuti :))))

Urfang 2013.02.13. 00:22:36

@m-athos:

2014-et már nem érjük meg, mert jön Péter az Utolsó és az Apokalipszis Lovasai bekopognak az ablakon, a Fenevad pedig szabad kezet kap egy kis időre hadd játszadozzon, amíg jön Jézus Krisztus és bezár a bazár, a porladó tetemek még utoljára kimásznak a földből, hogy összeölelkezhessünk a bomló maradványokkal, de utána már tényleg vége mindennek és az időtlen relax és chill állapota áll be.

2013.02.13. 07:55:29

"időtlen relax és chill"
Nagyon plasztikus.

csaba carmarthen 2013.02.13. 10:09:31

@Pandit: a Nirvana-szeru jovokep plaszticitasat a SZERETET tudja feloldani, azt gondolom;)

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.13. 12:25:16

@Urfang: A Jelenések Könyvének több értelmezése is lehetséges, akár egyidejűleg is.

Az egyik szerint szó sincs benne történelmi eseményekről, ezek mind belső, lelki folyamatok. (Az orthodoxiában ez elég gyakori értelmezés).

A történelmiséget hangsúlyozó értelmezések egy része szerint ezek a jövőre vonatkoznak, tehát próféciák.

Mások szerint viszont a kereszténység első századaira vonatkoznak, tehát múltbéli eseményekről van szó.

Megint más értelmezés szerint a közelmúlt (a bolsevizmus keresztény-holokausztja) és a jelen eseményeire vonatkozik (a közel-keleti diktatúrák és az "arab tavasz" keresztény-irtásai).

(Ha abból indulunk ki, hogy a Jelenések Könyvének történelmisége van, akkor az időszerkezete nem lineáris, hanem inkább fraktál-szerű. Privát véleményem szerint.)

Viszont ha fel is tételezünk valami időszerűséget, az nem köthető a pápák regnálásához.

Hacsak... ugyanis vannak olyan értelmezések is (egyes protestáns felekezetek részéről) hogy a mindenkori pápa az Antikrisztus. :)))

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.13. 12:42:03

@csaba carmarthen: Ezekkel a próféciákkal egy baj van.

Ha tartalmilag megegyeznek a Kinyilatkoztatással (a Szent Írással és a Szent Hagyománnyal), akkor teljesen fölöslegesek, hiszen minden pap erről beszél az összes templomban, mindenféle látomás és jelenés nélkül. És ezt a Jóisten is tudja :)

Ha meg nem egyeznek meg a Kinyilatkoztatással akkor hamis prófétákról van szó.

A látomások és próféciák ingoványos talaja helyett érdemesebb szilárdabb talajra alapozni. Korizoli Vácz Jenő atyát méltató írásából idézek:

'A mindennapos elmélkedés is ilyen gyakorlat, amely előre visz bennünket. Ki kell tartani a gyakorlatoknál, ha ez nincs akkor nincs komoly haladás sem. „A gyakorlat döntő, ragaszkodjunk ehhez életre-halálra”- foglalta össze sommásan.'

Amondó vagyok, hogy saját üdvösségünket ne mások látomásaira alapozzuk, hanem személyesen a Jóistenre, és a mi személyes Isten-kapcsolatunkra.

Mások látomása az a mások Isten-tapasztalata, nem a miénk - hagyjuk meg tehát nekik. Saját magunkon dolgozzunk, ne pedig mások lelki életén szenzációzzunk. :)

csaba carmarthen 2013.02.13. 15:22:10

@m-athos: Jezus megtestesulesekor adott esemenyek tartalmilag megegyeztek a megelozo profeciakkal.

Megsem ismertek fel az idot nagyon gyakran azon vallasi vezetok/irastudok sem akiknek ez tulajdonkeppen feladatuk lett volna.

Miert?

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.13. 16:07:11

@csaba carmarthen:
"Jezus megtestesulesekor adott esemenyek tartalmilag megegyeztek a megelozo profeciakkal."

Az ószövetségi próféciák az Isteni Kinyilatkoztatás részét képezik. A XX-XXI század próféciái nem részei a Kinyilatkoztatásnak.

Ha esetleg valóban Istentől származnak (ez csöppet sem biztos), akkor sem szólnak mindenkihez, csak az adott személyhez. Mindenkihez egyetemlegesen csakis az Egy, Szent, Egyetemes és Apostoli Egyház által szól az Úr.

"Megsem ismertek fel az idot nagyon gyakran azon vallasi vezetok/irastudok sem akiknek ez tulajdonkeppen feladatuk lett volna."

Dehogynem ismerték fel az időt. Mindig megfelelő időben tartottak misét. Pont jó időben hirdették az Evangéliumot és pont jó időben járulhattak a népek az Eucharisztiához. Mi mást kéne még az "időn felismerni"? Az alighanem már a meteorológusok dolga. :)

csaba carmarthen 2013.02.13. 16:25:17

@m-athos:

"Amondó vagyok, hogy saját üdvösségünket ne mások látomásaira alapozzuk, hanem személyesen a Jóistenre, és a mi személyes Isten-kapcsolatunkra. "

Ebben teljesen egyetertek. Viszont azt eszre kell vennunk, hogy mind a Maria-jelenesek, mind pedig azon Maria-Jelenesek vagy profeciak amelyek Istennek kozeli-,a tortenelembe valo olyanforma beavatkozasara keszitenek elo, amely soran minden ember -elethelyzettol fuggetlenul-szembesulni fog Isten letevel es szeretetevel, majd dontes ele allittatik, pont ezen Isten-kapcsolat felelesztesere hivnak, erre (valamint a felkeszulesre) a leghatekonyabb es legidoszerubb eszkozoket adva. Raadasul, Isten mindenkit szeretne mar ilyen modon is megszollitani, es ez a mi valaszunkon is mulik, hogy milyen mertekben jut el e meghivas azokhoz, akik nem ismerik Isten szeretetet. Ezert odafigyelni ezekre hasznos, ignoralni oket (akar roppantul) veszelyes (Hans Urs von Balthasar: "Medjugorje egyetlen veszelye, hogy figyelmen kivul hagyjuk").

Ha az emberi igehirdetesek, erofeszitesek ezen a teren elegendoek volnanak, akkor bizonyara Isten ilyen jellegu beavatkozasa(i)ra nem lenne szukseg....

De a jelek szerint (-eleg, csak oszinten korulnezni a vilagban-) az emberi erofeszitesek nem elegendoek.

(Itt utalnek pl. a sok felekezet-kozi sot felekezeten beluli (gorog-romai kat) hitvitara is (mint egy momentumra a sok kozul)...talan emlekszel meg teremtetlen feny hitvitara ezen a blogon ...amelyben a kozeledes halvany szikrajat nem sikerult megtenni... amellett, hogy mindenki tisztaban van azzal, hogy ez jele annak, ami a vilag szemeben botrany, azaz a keresztenyek megosztottsaganak, es ami az evangelium hiteles hirdeteset gyakorlatilag lehetelenne teszi.

(errol az evangeliumban Jezus is beszel: ~legyenek mindnyajan egy...hogy elhiggye a vilag, hogy Te kuldtel engem..)

Ezzel szemben Isten minden mar meglevo (pl. Fatima, Medjugorje, Garabandal, Zeitoun, Szokefalva) /illetve meg folyamatban levo/elkovetkezo beavatkozasa (a fentiek plusz Nagyfigyelmeztetes stb) egyedul a szintiszta/ szeplotelen Igazsag megnyilvanulasai-,...amennyiben a Lelek es Isten tettei tanuskodnak mellettuk-, s mint olyanok, az egyseget, a botrany feloldasat, az emberiseg megtisztulasat es Istenhez, a let forrasahoz valo visszatereset szolgaljak - amellett, hogy az embereket hovatartozastol fuggetlenul szinvallasra kesztetik, s emiatt -akarcsak Jezus Krisztus maga- az ellentmondas jelei, hogy sokaknak kideruljenek a titkos gondolataik. (leven, hogy a szabad akarat senkitol sem vetetik el)

"Mások látomása az a mások Isten-tapasztalata, nem a miénk - hagyjuk meg tehát nekik. Saját magunkon dolgozzunk, ne pedig mások lelki életén szenzációzzunk. :) "

Isten sohasem arra valasztotta ki a profetakat, hogy azok sajat maguknak, vagy asztalfiokjuknak tartsanak monologot. - (es itt nem szenzaciozasrol van szo hanem arrol, amivel kapcsolatban Jezus Anyja ad nekunk peldat az evangeliumban: ~"Maria pedig megorizte szavaikat, es sziveben gyakran elgondolkozott rajtuk")

De altalanossagban Jezus a keresztenysegrol ugyanigy beszel: senki sem gyujt vilagossagot, hogy utana veka ala rejtse..a hegyre epult varost nem lehet elrejteni.

Igy tehat ami Istentol van, azt Isten nem csak annak az adott szemelynek adja, hanem az egesz kozossegnek...

“Ne oltsátok ki a lelket, s a prófétai beszédet ne vessétek meg”

(1Tessz. 5, 19 – 21).

A fenti mondatodhoz hasonlo allaspontot kepviselt egy baratom, akivel szamos disputank volt az elmult nehany honapban es o kitartott amellett az allaspontja mellett, hogy az extra Isteni megnyilvanulasok, megha Istentol valok lennenek is-, akkor sem fontosak (habar a vilagban sokminden tevuton van), szamunkra eleg ha tesszuk a hagyomanyos erofesziteseinket: pl ima szentsegek, plusz olvassuk a szentek eletet es probaljuk kovetni oket...en pedig hiaba mondogattam, hogy avval egyetertek hogy a fentiek mind fontosak,

DE akkor Isten mi a fenenek tori magat...?...HIC ET NUNC

Mindez csak folosleges erofeszites reszerol?..

Melto talan arra, hogy gyermekei ignoraljak, esetleg ki is gunyoljak... sot ellene dolgozzanak?...

Aztan varatlanul - nehany hete - ez a baratom megkert, hogy tartsak egy osszefoglalot a kiskozossegenek - Medjugorjerol, a nagyfigyelmeztetesrol stb...
Oszinte legyek ez a fordulat komolyan meglepett...de meg is erositette ezen esemenyek hitelesseget....valamint azt, hogy ezeket nagyon fontos a leheto legkomolyabban venni

udv: Cs

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.13. 17:45:20

@csaba carmarthen: Abban amit írsz az az érdekes, hogy ezt a szép hosszú érvelést szinte szó szerint elmondhatnád a felszentelt papsággal és a szerzetesekkel kapcsolatban is. Mégsem mellettük érvelsz, hanem az olyan látnokok mellett, akiket az Egyház elutasít.

Márpedig az Egyház az magának Krisztusnak a teste, és maga a Szentlélek teszi az Egyházat az élő Isten templomává. Nem lehet két urat szolgálni, egyszerre hinni Krisztus Egyházában és az Egyház által elutasított látnokokban.

csaba carmarthen 2013.02.13. 19:48:42

@m-athos:

Ha allitasaidat az altalad kedvelten emlegetett maya elorejelzesekre vonatkoztatod akkor termeszetesen sajat magaddal szemben igazad van.

Az allitas azonban, hogy az Egyhaz elutasitana azokat a latnokokat (medjugorje, fatima, zeitoun, Vassula, Nagyfigyelmeztetes...) akiket barmikor is felhoztam- hamis.

csaba carmarthen 2013.02.13. 20:04:27

@m-athos:

Eloszor is az Egyhaz Krisztus teste, Krisztus pedig sajat magat nem utasitja el...O ugyanis nem meghasonlott orszag.

Az Egyhaz ugyanis nem csupan a kuzdo Egyhazat foglalja magaba, hanem a megdicsoult Egyhazat is, benne Krisztus es Maria megdicsoult jelenletevel.

Habar szamunkra csak a kuzdo Egyhaz (es gyakran annak is csak egy szegmentje) lathato fizikailag- a megdicsoult Egyhazat kulon valasztani (tobbek kozott) a kuzdo Egyhaztol, a ket reszt barmilyen modon egymassal szembeallitani, es ezt pl. ket Ur szolgalatakent leirni - (sulyos) hiba.

Mindamellett az sem igaz hogy az Egyhaz azokat a latnokokat elutasitana, akik hitelesek.

A hiteles latnokokat illetoen reszben korunk kiemelkedo egyhazi szemelyei reszerol megerositeseket kapunk:

Medjugorje-II Janos Pal:
www.medjugorje.org/frjozoletter.htm

Vassula- II Janos Pal:
www.tligvideo.org/Castelgandolfo.html

Reszben Imprimatur -ral talkozhatunk:
www.theflameoflove.org/imprimatur.html

Vagy eppen az imprimaturral fellepo parhuzamokkal olyan esetekben, amikor az illeto latnoknak sem katolicizmusrol nincs megfelelo ismerete, sem pl a vilagegyhaz esemenyeirol...

nagyfigyelmeztetes.hu/2011/12/imahadjarat-10-szeretetlangod-hordozasa/

Viszont erdemes figyelmbe venni Christian Schmaranzer Kat Theologus azon megjegyzeset is, hogy az embereket azzal is felre lehet vezetni, ha olyan profeciak valotlansagat allitjuk amelyek valojaban hitelesek...

www.nagyfigyelmeztetes.com/2012/11/christian-schmaranzer-a-nagyfigyelmeztetesrol

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.13. 20:59:01

@csaba carmarthen:
"Eloszor is az Egyhaz Krisztus teste, Krisztus pedig sajat magat nem utasitja el...O ugyanis nem meghasonlott orszag."

Én is pontosan erről beszéltem. :)

Az utolsó próféta pedig Keresztelő János volt, nem Vassula és Tsai. Vassula állítólag megjósolta az ikertornyok elleni támadást is. Na és? Akkor mi van?

Az egyik görögkatolikus köszöntés szerint:
'Krisztus köztünk!' mire a válasz: 'Van és lesz!'
Ehhez képest tökmindegy, hogy Vassula és Tsai mit jövendölnek.

csaba carmarthen 2013.02.13. 21:41:45

@m-athos:
Mindenesetre a Szentatyanak nem "tökmindegy", mert akkor nem forditana figyelmet arra, hogy Jozo atyanak azt mondja, hogy "veled vagyok vedelmezd Medjugorjet, vedelmezd a Miasszonyunk uzeneteit", nem kuldene neki szemelyes levelet kerve a Boldogsagos Szuz folyamatos vedelmet es mennyei partfogasat, nem forditana kulon figyelmet arra sem hogy az Igaz Elet Istenben csoport tagjait kulon kiemelten megemlitse ...lasd fenti linkek

Ti Istennel nem a theologiai ervelesek az elsodlegesek, hanem gyermekei megmentese... Jezus egyebkent nem gyogyitana szombaton, mert a Theologiai erv ugy szolna hogy akkor ne gyogyitson...

(egyebkent elovastad Christian Schmaranzer katolikus theologus irasat...?)

Istennek azonban ami elsosorban nem "tökmindegy", az pl amikor gyermekei kiirtjak egymast.

Ha 'Krisztus köztünk!' , akkor valoszinuleg nem fog hallgatni a veszelyrol, ami szinten koztunk van, es annak elkerulesi modjarol, fuggetlenul attol, hogy ez kit mennyire zavar...

www.youtube.com/watch?v=6WQtRI7A064
www.youtube.com/watch?v=v7k0e3kpoxE
www.youtube.com/watch?v=IXfcg21s8sQ

nagyfigyelmeztetes.hu/?s=n%C3%A9pess%C3%A9g

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.13. 22:32:38

@csaba carmarthen: "Ha 'Krisztus köztünk!' , akkor valoszinuleg nem fog hallgatni a veszelyrol, ami szinten koztunk van, es annak elkerulesi modjarol, fuggetlenul attol, hogy ez kit mennyire zavar..."

"Valószínűleg nem fog hallgatni"... Hát igen, erről beszélek: most akkor hallgat, vagy nem hallgat?

Nyilván kinek hogy, mindenki másképp éli meg. Ezért nem szerencsés, ha a sok látnok túllármázza Krisztus hangját, hiszen Ő személyesen szólít meg mindenkit!

A forrásaid megbízhatóságával kapcsolatban pedig ezt linkelem:
"Egy 1998. július 22-i írásában Joseph Ratzinger kardinális, a későbbi XVI. Benedek pápa úgy nyilatkozott, hogy a neki és II. János Pál pápának tulajdonított pozitív állásfoglalások Međugorje esetében kitalálások." Wiki, forrásmegjelölés az illetékes mostari püspökség hivatalos oldala:
www.cbismo.com/index.php?mod=vijest&vijest=101

csaba carmarthen 2013.02.13. 23:01:33

@m-athos:
A mostari puspok(seg) a legelso rovid idoszaktol eltekintve negativan allt az esemenyekhez .

Mindamellett, hogy te ezen helyi puspokseg weblapjara linkels, akiktol a Vatikan elvette a dontesjogot (eloszor az ilyen jelenesek torteneteben...

Did you know that for the first time in Church history the Vatican removed the jurisdiction over an apparition from the local Ordinary when the investigation into Medjugorje was taken away from the then-bishop of Mostar, Bishop Zanic?

Did you know that the Vatican's current Secretary of State Cardinal Tarcisio Bertone wrote an official letter confirming that pilgrimages to Medjugorje are permitted and that the opinions on Medjugorje of Bishop Ratko Peric, the current Bishop of Mostar, are to be treated strictly "as his personal opinion" with no authority?
www.medjugorje.org/ccart/index.php?_a=product&product_id=310 )

... vatikani kivizsgalas eredmenyei pedig mas (pozitiv) iranyba mutatnak :

Die vom Vatikan eingesetzte Untersuchungskommission über Medjugorje wird einen positiven Bericht erstellen, berichten gut informierte Quellen. Der Bericht wird bald abgeschlossen sein.

www.kath.net/detail.php?id=38005

Die von Kardinal Camillo Ruini geleitete Kommission habe nichts Negatives finden können......

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.13. 23:27:04

@csaba carmarthen:
"A mostari puspok(seg) a legelso rovid idoszaktol eltekintve negativan allt az esemenyekhez ."

Igen, azóta negatívak, amióta kivizsgálták az esetet, és nem tudták igazolni a természetfelettiséget. :)

És azóta is ez a hivatalos egyházi állásáspont!

Majd ha a Vatikán mást fog mondani, akkor érdemes lesz rá visszatérni, addig nem. Érdekes, erről nem szólnak próféciák, hogy mikor fogja az egyház elismerni a medjugorjei jelenést :)))

csaba carmarthen 2013.02.14. 00:15:11

@m-athos: ha negativ vagy, nem tudsz objektiv lenni...

ez rad is vonatkozik (meg ram is) ugyhogy, korabbi szavaidhoz visszaterve- ajanlanam a napi 40 perc rozsafuzert ..mindkettonknek - vitatkozas helyett;)

(egyebkent nem vizsgaltak ki az esetet, ti akkor nem folyna jelenleg a vizsgalat, es mint fontebb emlitettem Tarcisio Bertone bíboros, vatikani allamtitkar hivatalos levelben irta, hogy Ratko Peric mostari puspok velemenye - szigoruan szemelyes velemenykent kezelendo, a kerdessel kapcsolatos dontesre valo felhatalmazas nelkul.

Mas jogi kerdes is felmerulne egyebkent, ti. amikor a jugoszlav puspuki kar 1991 masodik feleben hozta volna arrol a dontest, hogy nem tudjak a termeszetfelettiseget igazolni, jugoszlavia mar lenyegileg elvesztette legitimitasat Horvatosrszag es Szlovenia fuggetlenegi deklaracioja es a haboru miatt...

Persze ha Peric-e maganvelemeny, akkor termeszetesen II Janos Pal velemenye(i) is www.medjugorje.net/content/view/174/
maganvelemeny az ugyben, viszont kerdes hogy emberileg/lelkileg kinek a maganvelemenyere lehet adni inkabb, felteve ha nem a szivunkkel, hanem az agyunkkal keressuk a valaszt...

( a linket az utokornak tettem be, (lenne eredeti kezirat is a Szentatyatol- viszont nem vagyok megyozodve hogy igazabol nyitott vagy a kerdesre)... ezert is ajanlom az imat a meddo vita helyett)

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.14. 00:28:52

@csaba carmarthen:
"ajanlanam a napi 40 perc rozsafuzert ..mindkettonknek - vitatkozas helyett;)"

Köszi, szokás szerint a többszöröse is megvolt ;)

2013.02.14. 08:05:01

@m-athos:
Napi min. 80 perc rózsafűzér! Respect!
(Hát én tuti bealudnék)
És még van időd kommentelni is.

csaba carmarthen 2013.02.14. 09:19:00

@Pandit: @m-athos: igen, ez a kerdes bennem is felmerult.. (folyamatos kommenteles mellett..? ;)

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.14. 09:36:57

@Pandit: Nem egészen ebben a formában. Reggelente felkelés után egy óra Jézus-ima, este lefekvés előtt a rózsafüzér. Ez a kb. másfél óra az alap, ha ez nagyritkán valami miatt elmarad, akkor az olyan rossz érzés, mintha mondjuk nem zuhanyoznék aznap.

A többi pedig teljesen hektikus, attól függően, hogy aznap milyen teendőim vannak. A napi hét zsolozsmából max. heti egyet vagy kettőt ha össze tudok hozni :) De a Jézus-imát igyekszem mondani minden olyan helyzetben, amikor ez lehetséges.

Szárovi Szent Szerafim a következő, könnyen memorizálható imarendet javasolja világiaknak:

Reggelente 3 Miatyánk, 3 Üdvözlégy, 1 Hiszekegy. Utána egész ebédig a Jézus-imát mondjuk magunkban: "Uram, Jézus Krisztus, Isten Fia, könyörülj rajtam, bűnösösön!"

Ha ezt nem tudjuk kivitelezni, mert másokkal kell kommunikálnunk, akkor elég csak annyit mondani magunkban folyamatosan, hogy "Uram, irgalmazz!" :)))

Ebédkor ugyanúgy, mint reggel. Ebéd után a következő fohászt ismételgetjük lefekvésig: "Legszentebb Istenszülő, ments meg engem bűnöst!" Lefekvés előtt ismét 3 Miatyánk, 3 Üdvözlégy, 1 Hiszekegy.

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.02.14. 09:46:24

@csaba carmarthen:
"igen, ez a kerdes bennem is felmerult."
Nem kérdezni kell, hanem csinálni ;) Ahogy Váczi atya is javasolja.

csaba carmarthen 2013.02.21. 17:44:37

www.nagyfigyelmeztetes.com/xvi-benedek-papa-lemondasat-elorevetito-uzenetek-idorendi-sorrendben/

+

kulso jelek ( a teljesseg igenye nelkul)

www.youtube.com/watch?v=GuWuugXiVHw
(Glenn Beck, csak a kivulrol jovo nyomasgyakorlasrol beszelt...)

uk.finance.yahoo.com/news/the-vatican-no-longer-accepts-credit-or-debit-cards-091430579.html

(nyomasgyakorlas mas eszkozei..)
erre persze kevesen figyeltek fel...
süti beállítások módosítása