Jezsuiták

PÁRBESZÉDBEN

Címkék

Miniszterelnökünk zokogva emlékezik Nagy Imrére

2008.06.16. 18:42 fityissz

Egyik blogger társunk azt írja, mikor blogolunk, illik vicces dolgokról írni. Nos ezért választottam ezt a témát. És, hogy a nemzetközi helyzet fokozódjon, idézem a Mestert:

”Jaj nektek, farizeusok és írástudók, ti képmutatók! A prófétáknak sírboltot építtek, az igazak síremlékeit feldíszítitek, s azt mondjátok: Ha atyáink idejében éltünk volna, nem lettünk volna részesek, mint ők a próféták vérének ontásában. Ezzel magatok is megvalljátok, hogy próféták gyilkosainak vagytok a fiai. Töltsétek csak be atyáitok mértékét! Kígyók, viperák fajzata! Hogy is kerülhetnétek el a kárhozat büntetését? Nos, prófétákat, bölcseket és írástudókat küldök hozzátok. Közülük némelyeket megöltök és keresztre feszíttek, másokat megostoroztok a zsinagógában és városról városra üldözitek. Így rátok száll minden igaz vér, amelyet a foldön kiontottak, az igaz Ábel vérétől egészen Zakariásnak, Barakiás fiának véréig, akit a templom és az oltár közt öltetek meg. Bizony mondom, ezek mind utolérik ezt a nemzedéket.” (Mt 23,29-36)

Világ proletárjai! Egyesüljetek!

36 komment

Címkék: politika gyurcsány jézus

A bejegyzés trackback címe:

https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr96524224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.16. 18:56:26

Kedves Fityissz!

Egy blogtárssal régi vitám, hogy meg kell-e bocsátani a kommunisták bűneit? Szerintem annak kell megbocsátani, aki ezt kéri, vagy legalább szeretné, ha megbocsátanának neki. Hogy van ez?

A vitában Wittner Máriát idéztem:
„Azt várja tőlünk most a világ,
hogy pusztán keresztényi könyörületből
bocsássunk meg, lépjünk tovább?
Bocsássunk meg azoknak,
kik gyermeket lánctalppal tapostak,
akik a sortüzet vezényelték?
Bocsássunk meg a mészárlásért,
a sok évnyi kegyetlen megtorlásért?

Felejtsük el, hogy arccal lefele temették a magyart,
hogy sokaknak csak az emigráció maradt?
Felejtsük el a kínzások iszonyú borzalmait,
a halálraítéltek utolsó szavait?
Bocsássunk meg, s majd ítél a történelem?
Hát nem! Nem és nem!”

Tehát szerinted lehet ilyet mondani keresztényként?

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.06.16. 20:25:44

Valamiről lemaradtam? Gyurcsány végezte ki Nagy Imrét? És a humor is nagyot változott, fentiek pl. egyáltalán nem viccesek sem témaválasztás, sem kivitelezés okán.

mithrandir 2008.06.16. 20:41:48

ern0

Nem, nem ő végezte ki. Csak éppen

1. a 80-as évek végén az őt kivégző MSZMP feltörekvő üdvöskéje volt, azé a párté, amelyik önigazolását az 56-os forradalom meggyalázásából merítette
2. annak a pártnak az elnöke, amely gyakorlatilag (nem a szavak szintjén, de a vagyonon kerseztül mindenéppen) jogfolytonos utódja az MSZP-nek
3. aki az Apró Antal- Apró Piroska- Dobrev Klára vonalon keresztül beházasodott az egyik gyilkos családjába

Ha ezt nem látod, nincs miről beszélni.
Megbocsátani kötelesség. Felejteni viszont hülyeség.

mithrandir 2008.06.16. 20:42:53

Természetesen az MSZMP jogfolytonos utódja.

calam 2008.06.16. 21:26:50

mithrandir, az első két állításod igaz. A harmadik hamis. Valakit az apja tetteiért felelőssé tenni is faszság, de valakit a feleségének apja bűneiért hibáztatni eget verő ostobaság.

Feri 2008.06.16. 21:39:03

nohát, pont Nemeshegyi atya fejtette ki egy előadása után, hogy mennyire téves és hibás a "megbocsájtunk, de nem felejtünk" hozzáállás. (Igaz, nem e konkrét ügyben, hanem általánosságban.)

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.06.16. 21:41:46

1. Egy karrierista jaj, majdnem azt írtam, hogy faszkalap, de nem illik ilyen csúnyákat írni senkire, még akkor se, ha miniszterelnök, szóval egy karrierista faszkalap (nahát, mégis kicsúszott) hol máshol tudott volna karriert építeni, mint a KISZ-ben?

2. Sok ilyen karrierista faszkalap hogyan máshogy csinálta volna a rendszerváltást? Igazságosan elárverezik az MSZMP-t, aztán kilépnek a pártból?

3. Ehhez egyrészt kurvára nincs közünk, másrészt kurvára nem számít, ki mit hova dug be. Egész rossz helyre is be szok' kívánkozni a lompos, mindenki játssza le magában, berakja-e vagy sem.

"Tetszettek volna forradalmat csinálni", falhoz állítani legalább osztályvezető szintig mindenkit, aztán egész más akusztikája lenne ennek a kérdésnek, nem azon vitáznánk, hogy Gyurcsány mennyiben örököse egy gyalázatnak, és ezáltal megfelelő kormányfő-e, hanem hogy jogosan puffantották-e le '90-ben vagy sem.

De nem ez van, és azt meg te lásd be, hogy Gyurcsány Ferencnek az '56-os leszámolásokhoz közvetlen köze nincs.

Na, mondjuk Horn Gyula, az már egy érdekesebb kérdés.

Csak igen meg nem létezik? Ha afrikai bennszülöttként fejbecsapom a pandamacit, akkor megölöm. Ha kivágom a fát, hogy a családomnak legyen kunyhó, de ezáltal a pandamaci éhendöglését segítem elő, akkor mi van?

Hogyan várjak el tőletek nehezebb problémákban, pl. hit kérdésekben felvállalható döntéseket, ha ilyen egyszerűen, sőt, együgyűen szemlélitek a világot?

Viszont ha ez a humor színvonala felétek, akkor ebből jöhet még, nagy rajongója vagyok a rossz humornak.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.17. 00:09:52

Kedves Erno!

A csúnyabeszéd nem helyettesíti a tudást, úgyhogy légyszi. Köszi.

Rojo 2008.06.17. 06:18:39

Csatlakozom az előttem szólóhoz. Bár mindenkinek szíve joga így vagy úgy kifejeznie magát, a csúnya beszéd olyan mint a pestis. Mellesleg, a szív bőségéből szól a száj. Nem mindegy tehát, mi jön ki rajta.

mithrandir 2008.06.17. 06:25:49

ern0 · linkbroker.hu/ 2008.06.16. 21:41:46

"De nem ez van, és azt meg te lásd be, hogy Gyurcsány Ferencnek az '56-os leszámolásokhoz közvetlen köze nincs."

Senki nem mondta, hogy közvetlen van. De az a közvetett is épp elég ahhoz, hogy hiteltelenné és abszurddá tegye, ha szájára veszi 56-ot.

"Hogyan várjak el tőletek nehezebb problémákban, pl. hit kérdésekben felvállalható döntéseket, ha ilyen egyszerűen, sőt, együgyűen szemlélitek a világot?"

Mármint kik? :-) Én itt ugyanis abszolúte fogadatlan rókátor vagyok, és amúgy is, ahány komment, annyi ember, szellemi színárnyalat..

mithrandir 2008.06.17. 06:31:47

calam

Figyu, nem felel senki a felmenői bűneiért.
Joga van szívből szeretni Klárikáját, és ha az asszonyka családi öröksége nem tetszik neki, megszöktetni, és élni, mint a gerlepár, holtomiglan holtodiglan, ásókapasatöbbi... :-)
De szép is lenne...

Ezzel szemben Ferikénk vastagon kihasználta, kihasználja Apró Antalnak a megtorlás folytán szerzett kapcsolati és meteriális tőkéjét, abból lett vállalkozó, sőt miniszterelnök is.

Bővebben nézz utána a sajtóban...

mithrandir 2008.06.17. 06:33:52

Feri 2008.06.16. 21:39:03

És nem fejtenéd ki bővebben, hogy mit fejtett ki?
Előre is köszi... :-)

FraServitus 2008.06.17. 08:23:44

Fityissz testvér!

Rosszul idézed a Mestert; Nagy Imre, és igaz hazafi mártírtársai (kik oly kevesen voltak), nem voltak próféták, vagy bármiféle bibliai szempontból „igazak”. Ezzel ellentétben igazi kommunisták voltak, mint Kádár János, Szűrös Mátyás, Gerő Ernő, vagy épp Apró Antal.

Mithrandir.
Hogy közvetve, vagy közvetlenül kinek mihez van köze? Mindenkinek mindenhez ezen a Földön.

Nem értem, s lehet, hogy én vagyok az együgyű, hogy 1956 kapcsán, ami szerintem két kommunista társulat vitája lett, némi köztörvényes bűnözéssel és hősi csatákkal fűszerezve, de mások szerint is erősen vitatott esemény volt, miért kell Ferencünkre - Rá Akit Még az Ág is Húz, Bár Ezért Nem Betegszünk Bele a Sajnálatba -, a próféták vérében való fürdést is ráhúzni.

Fityissz, úgy érzem, bár teológiailag messze fölöttünk állsz, a történelmi és kultúrtörténeti tudásod helyenként fekete-fehérben láttatja Veled a világot.

Maradok testvéri szeretettel: FraServitus

Zozozo 2008.06.17. 16:10:12

Jézus sem azért bírálja a farizeusokat, mert atyáik megölték a prófétákat. Hanem azért, mert képmutatók. Szerintem a politikusok többsége nem teljesen azt mondja, amit gondol, hanem figyel a népszerűségére. Kérdés, Gyurcsány Ferenc képmutatóbb-e az átlagnál, vajon belül mit gondol 56-ról? Szerintem sose fogjuk megtudni.

Szerintem Gyurcsány Ferenc személyével két baj van, de ezek egyike sem kapcsolódik az 56-os forradalomhoz. Az egyik baj az, hogy sokan úgy érzik, az állami vagyon privatizációja környékén meggazdagodva valószínűleg a köz elől ügyeskedte el a vagyont. A másik baj az, hogy személye, mint a KISZ vezetője, jól kifejezi az MSZP-nek az MSZMP-től való általános el nem határolódását. (Vagy nem elég erős, például a pártvagyonra is vonatkozó elhatárolódását.)

Az elsőt nehéz bizonyítani (főleg, ha minden párt nyilvánvalóan csúsztat ide-oda pénzeket a saját holdudvarának), a második szimbólikus, ki érzékenyebb erre, ki kevésbé.

Legyünk őszínték és figyeljük meg, hogy a jobboldali politikusok között is vannak olyanok, akik érdemi funkciókat töltöttek be az előző rendszerben. Csak arra általában kevésbé vagyunk érzékenyek, talán nem is akarunk tudni róla.

fityisz 2008.06.17. 17:44:44

Kedves Lelkylola!

Válaszomat a Mentsük meg Pilátust - blognál, a mai nappal megtalálod.
FITYISSZ

Feri 2008.06.17. 20:59:24

Húha, régen volt már... a megbocsájtásról volt szó. S akkor hangzott el, hogy sokan mondják, hogy "megbocsájtunk, de nem felejtünk", ami nem helyes: ha nem tudunk felejteni, akkor nem is igazi a megbocsájtás, mert így bennünk él még a sérelem, s így hitelteleníti a megbocsájtást.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.06.17. 22:14:20

Gyurcsányt az apjáért, anyjáért, a pártért, meg még mit tudom én milyen rokonaiért kritizáljátok. Jogos vagy nem, nehéz kérdés, de legalábbis nem egyértelmű. Hagyni kellene.

Azt kellene előszedni, hogy _most_, mint miniszterelnök, mit kúrt el (már bocs). Van elég abból is.

mithrandir 2008.06.18. 06:52:16

Feri 2008.06.17. 20:59:24

Igen, valami ilyesmiben reménykedtem, nem kellett csalódnom Nemeshegyi atyában... ;-)
(Ez aztán nagyképű szöveg volt... :-D

Szerintem a kereszténység sarokköveit nem kell és nem is lehet kifordítanunk a helyéből. Mert onnantól nem sok köze lesz az eredménynek Krisztushoz.

Épp elég, hogy legtöbbünk nem képes teljesen megvalósítani azokat... :-(

ipszilonka 2008.06.19. 00:27:24

ern0

Tény, hogy nem kell az atyákat agyon kímélni, de ez a nyelvezet azért, khm...

Ami meg ezt a "véres" vitát illeti, hogy ki miben volt ártatlan vagy hibás és kinek hol, miben van igaza: én tudok egy emberről aki ártatlan is volt, hibátlan is volt és szeretetből elfogadta, hogy neki akkor és ott veszítenie kell.

Ky-Lí 2008.06.19. 00:40:38

...mert Neki már nem volt kiútja (ha arra gondolsz akire én is).

Vidus 2008.06.19. 07:53:17

Ky-Lí:
...vagy mert mindig az Atya akaratát tette.

Vidus 2008.06.19. 07:58:27

...szabad elhatározásából.

mithrandir 2008.06.19. 17:23:13

Egyre érdekesebb ez a krisztológiai (?) párbeszéd... :-)

Nem volt kiútja?
Lehet, hogy mégsem ugyanarra gondoltatok? :-)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.06.19. 23:22:01

Gyurcsány mindig, mindenkitől elhatárolódást követel. Nem is érzi jól magát, ha nem izélgethet másokat, főleg Orbánt, hogy mitől határolódjon el.

Ő még sose határolódott el Kádár gyilkosságaitól. Ergo: azonosul velük, valamint a nyilvánosság előtt hazudozik róluk.

Ott a baj, hogy a jobboldali gondolkodók túl magasröptűek. A felejtésről és a megbocsátásról gondolkodunk, miközben a szocik egymás közt annyit mondanak, hogy "milyen kár, hogy nem lőtték agyon az összes burzsuj/ellenzéki/stb. szemetet!"

fityissz 2008.06.20. 09:18:35

Kedves LelkyLola!

Elnézést nem reagáltam Wittner Máriára!

Az idézett szöveg, ha jól tudom, egy KÁRPÁTIA dal szövegbetéte, melyet a szám közben Wittner Mária olvas fel. Nem tudom ki írta a szöveget, de kétségtelen Ő olvassa fel.

Fantasztikus embernek tartom Wittner Máriát. Még nem voltam ártatlanul halálra ítélve és nem hallgattam társaim kiáltásait, mikor őket megkínozzák Nem éreztem, hogy lassan fogynak körülöttem az emberek, hamarosan én következem. Ezt mind jó tudni, de vissza a dalszöveghez.

Kétségtelen, ez inkább az ószövetség, a szemet szemért, fogat fogért hangulatot tükrözi. Nem szeretném, hogyha egyházunk egy „Wiesentahl Intézetet” tartana fenn, hogy sérelmeinket hetedíziglen megbosszuljuk.

De továbbra is tartom: Szembesíteni kell! Az igazságot kimondani és minden békés evangéliumi eszközzel képviselni és érvényre juttatni kötelességünk!

xterx 2008.06.20. 10:12:23

Hetedíziglen?! Megint kiröpített a retorika heve valami furcsa pályára, Fityissz. Maradjunk pontosak megfogalmazásainkban! S. Wiesenthal nem hetedíziglen állt bosszút.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.20. 12:00:44

Kösz Fityissz. Mithrandir örülni fog, mert a vitánk lényege ez volt. Nem kell felejteni, de megbocsátani kell - ő ezt mondta. Te is ezt mondod. Elfogadom, igazatok van.
Egyébként ez esetben a megbocsátás olyan fiktív valami számomra, mert nem egy emberre haragszom, hanem cipelem magammal a nagyszüleim meghurcoltatásának gondolatát. Persze megbocsáthatok, csak fáj, hogy azelött meghaltak, mielőtt születtem, hogy elvették a munkájukat, kitelepítették őket. Fáj, hogy nem büntették meg azokat, akik ezt tették. Megbocsátom, de fáj. A fájás nem ellentétes a megbocsátással, a fájás a nem felejtés. Ugye fájhatok? :)

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.20. 12:02:38

Én egyébként nem vagyok ellene egy kommunista vadász Wiesenthalnak, de biztos, hogy ez nem az egyház feladata. Pontosabban az egyháznak szerintem feladata lenne, hogy elszámoljon a saját, belső kommunista múltjával.

xterx 2008.06.20. 12:23:16

Kérdésem lett: szerintetek honnan tudja az ember, hogy tényleg megbocsájtott? Ki hogyan ismeri föl?

xterx 2008.06.20. 14:22:22

Kedves mindenki, felkerült a netre a Bilincseket és börtönt is című visszaemlékezés-kötet. Benne azok az erdélyi hívők (lelkészek és nem lelkészek) szólalnak meg, akiket az 50-es években a kommunista Romániában hitükért bebörtönöztek. Link: adatbank.transindex.ro/cedula.php?kod=775
Nagyon de nagyon a lelkylola által felvetett témához kapcsolódik.
A kolozsvári Koinónia kiadónak még sok könyve szóól erről az időszakról. Én mindet olvastam, szeretem, ajánlom.
Visky Ferenc: Fogoly vagyok
www.koinonia.ro/book_details_display.php?session=1850388518&lang=1&bookid=52&cpage=catalog
Visky Ferenc: Anti
www.koinonia.ro/book_details_display.php?session=1850388518&lang=1&bookid=120&cpage=catalog
Richard Wurmbrand: Mélységekben járatta őket
www.koinonia.ro/book_details_display.php?session=1850388518&lang=1&bookid=80&cpage=catalog
Visky Júlia: Három kereszt
www.koinonia.ro/book_details_display.php?session=1850388518&lang=1&bookid=183&cpage=catalog

mithrandir 2008.06.20. 21:38:27

Lola,

az hogy a megbocsátást gyakran fiktivnek érzi az ember, sajnos az én tapasztalatom is. Érzelmi téren különösen.

Piszok nehéz dolog, de nem mondhatunk le róla, ahogy a többi keresztény alapértékről sem.

Senki sem modta, Jézus sem (sőt....), hogy kereszténynek lenni könnyű dolog :-) De, szerencsére, megéri :-)
Már evilágon is.

mithrandir 2008.06.20. 21:50:49

"Pontosabban az egyháznak szerintem feladata lenne, hogy elszámoljon a saját, belső kommunista múltjával."

Hogy érted az elszámolást?

Kimondott kollaboráns (besúgó, stb) szerintem azért nem volt olyan sok.
Békepap már jóval több, de abból sem túl sok.

Azt viszon tudom, hogy már a kommunista időkben is gyakorlatilag kiközösítetették őket paptestvéreik.
És hidd el, hogy mindannyian életük végéig hordozták lelkiismeretük terhét. Ne hidd, hogy nekik könnyű volt.

El is fognak számolni, a nagy elszámolás idején.

A többiek viszont mivel számoljanak el?
Semmiképp sem bűnösebbek ők, mint mi mindannyian, akik belenyugodtunk a megváltoztathatatlanba. Vagy legalábbis ami annak tűnt.

Az Egyház ugyanis nem a klérus, hanem a megkeresztelt hívek összessége.

Jézus nem a forradalmat hirdette, hanem az egyéni megtérést. Az pedig kommunizmusban is lehetséges.

mithrandir 2008.06.20. 21:52:58

szucsteri · szelidolajfa.blog.hu/ 2008.06.20. 12:23:16
"Kérdésem lett: szerintetek honnan tudja az ember, hogy tényleg megbocsájtott? Ki hogyan ismeri föl? "

Mondjuk arról, hogy nem nyomasztja lelkét az elégtétel kényszere. :-)

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.21. 02:28:41

mithrandir, most felvágsz, mert még ilyen kemény mezőnyben is neked lett igazad :)
DE. Szavakról vitatkozunk, puff neki. Beismerem, hogy meg lehet bocsátani, mert megbocsátok, de a lényeg mégsem ez, hanem a szembenézés, vállalás és harc, ami a kötelességünk.

virius 2009.09.07. 14:35:33

A farizeussághoz még annyit:
Emlékeztek, micsoda krokodilkönnyeket hullajtott ez a szerencsétlen ripacs, amikor a vasúti tömegszerencsétlenség okán lemondott közlekedési miniszter lemondásának elfogadását hivatalosan bejelentette? Hüppögött összevissza, egy mondatot alig volt képes kinyögni két perc alatt.
Ami pedig Nagy Imre személyét illeti, azért ne feledjük, hogy Saulból vált Pállá, 1956-ig ő maga is véresszájú moszkovita kommunista volt ám.
süti beállítások módosítása