Jezsuiták

PÁRBESZÉDBEN

Címkék

Fontos: a mosógépjavító előnyben van a nőknél...

2009.02.24. 15:39 homo secuiens secuiens

Pár napot Magyaroszágon töltöttem... Sok minden történt, szép napok voltak.

Van két dolog, ami azóta is a fejemben forog. Az egyik, még Magyarországra érkezésem előtt hatással volt rám. Már régebb is megfigyeltem, de most azért lepett meg, mert az erdélyi Paprika Rádió-ban is ugyanezt hallottam. Teljesen ledöbbentem... Nem tudom, biztos senkinek nem mondok újat azzal, hogy reggelente a munkába menőket mivel szórakoztatják a kereskedelmi rádiók: wécé és hálószoba-témák főleg, de a nyelvezet is durva... Egyszer reggel hallgattam a Paprika Rádiót, és ott is ugyanez volt a téma, a villanyszerelő vagy a mosógépjavító van nagy előnyben a nőknél, mert be kell mennie a háztartásokba, blá-blá-blá... Aztán nagy nevetések... És van hallgatóság! De mindig ezek a témák mennek, na meg esetleg becsapnak valakit, de lényeges dolgokról nem hallhatnak ebben az időpontban sem az emberek... És mégis mindent a médiához kötünk, amit nyomatékosítani akarunk... Mondta a rádió, a tévé, írta az újság...

Persze ez a reggeli műsor stílus Nyugatról jön, legalábbis Erdélybe Magyarországról érkezett...

A másik téma... Most hallottam, amikor otthon voltam, hogy kedves kormányunk (Magyarország) olyan hiteleket vett fel, hogyha nem tudja megadni, akkor úszhat a Szent Korona, a Jogar, az Országalma, de még a Parlament is... Ráadásul akciósan...

És azt hiszem, van összefüggés... Mintha az első mosná az agyat, hogy ilyesmit is bevegyen az ember... És mi történik? MŰKÖDIK...

Lehet, hogy egyoldalúan látok? Ti mit gondoltok?

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr70956681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanítvány 2009.02.24. 18:00:39

2 témát hozol fel. Az egyik szóra sem érdemes: nem kell (azt) a rádiót hallgatni.
A 2. meg politikai. Nem tudom szerencsés e megint ezt elemezni. Akinek van szeme, lásson. Tudod vannak, akik ha elveszik előlük a kenyeret, akkor is azt az intézőt választják.
Üdvözlet!

jan 2009.02.24. 18:08:34

Ha egy állam hiteleket vesz fel, a fedezetet mindig az állam vagyontárgyai jelentik.

Minden modern állam vesz fel hitelt (államkötvény-kibocsátás=állami hitelfelvétel).

Amerikában meg Angliában még sincs arról hiszti, hogy a Fehér Ház, Lincoln elnök bibliája, a Big Ben, vagy a királyi koronaékszerek el lettek zálogosítva.

Vagyis én is egyetértek azzal, hogy a reggeli rádióműsorokban több közgazdasági ismeretterjesztésnek és kevesebb szexnek kéne lennie.

Ky-Lí 2009.02.24. 19:00:50

A blogbejegyzőnek és kommentelőknek egyaránt ajánlom:

w.blog.hu/2009/02/24/get_a_life_1

Ky-Lí 2009.02.25. 01:47:05

@aftermodern:

nekem, mint aki 15 éve kommunikációt tanul és a médiában dolgozik, természetesen McLuhan egyik kedvencem, tudva azt, hogy elmélete sok szempontból a múltté és ő még mit sem tudott az internetről.

Íme egy igazán izgalmas McLuhan:

www.youtube.com/watch?v=UjjNMvQX25E&feature=related

Avatar 2009.02.25. 11:56:56

"A másik téma... Most hallottam, amikor otthon voltam, hogy kedves kormányunk (Magyarország) olyan hiteleket vett fel, hogyha nem tudja megadni, akkor úszhat a Szent Korona, a Jogar, az Országalma, de még a Parlament is... Ráadásul akciósan..."

Nem kell mindent elhinni, amit hallasz. Még akkor sem, ha nem a médiából jön.

A rádiót meg át tudod tekerni más adóra, ha a Paprika nem tetszik. Pl. a Mária rádióra biztos jobban bejönne. De akár ki is kapcsolhatod. Pl. hallgathatsz CDt a kocsiban, akár zsoltárválogatást is.

Akit meg az érdekel, hogy a villanyszerelő vagy a mosógépjavító van nagy előnyben, és ezen akar röhigcsélni, az had tegye.

bölcsésztanár 2009.02.25. 14:48:04

Néha meghallom én is a magyar kerrádiók műsorát, ha épp szól a fodrásznál, a boltban, a taxiban. Múltkor megkértem a fogorvost, hogy kapcsolja ki, mert jobban fáj, mint a kipeckelt számban a matatás.
Van szülő, aki nem érti, hogy honnan szedi ezt meg azt a gyereke. Hát onnan. Oviba, iskolába jövet-menet hallgatják a szemetet, és a gyerekek - esetleg apával ellentétben - meghallják és meg is jegyzik.

homo secuiens secuiens 2009.02.26. 00:28:27

Azért a Mária Rádió néha a másik véglet, nem gondolod? Épp ma beszélgettem egy a szakmában igen tapasztalt ismerősömmel, és az vetődött fel, hogy miért is van az, hogy egyházi rádióink Magyarországon lassan csak önkéntesekkel dolgoznak... Félreértés ne essék, tisztelem, szeretem az önkénteseket, de a jó szándék még nem elég ahhoz, hogy valami profi legyen...

bölcsésztanár 2009.02.26. 09:12:41

@homo secuiens secuiens:
Jaj, hát ez tipikus! Én még nem találkoztam olyan egyháznak dolgozó alkalmazottal (mondjuk magas pozícióban levőket nem ismerek), akit rendesen megfizettek volna.
Nézd meg, melyik plébánián kap rendes fizetést a kántor, a sekrestyés, a titkárnő, a gazdasági ügyintéző, a takarítónő stb.! Ha nem dolgozna egyházi intézményekben a fele bagázs ingyen, le lehetne húzni a rolót! Maradna egyedül a pap a ministránsokkal.
Édesanyánk az Egyház nem nagyon gondoskodik a benne/neki/nekünk szorgoskodókról. Ugye, nem csak kenyérrel él az ember...
Kicsit megint felhúztam magam, mint mindig, ha ez előkerül, mert katolikus iskolában tanítottam, ahol a pénzügyeket olyan sunyin kezelték, mint sehol másutt.
Bocs, erősen OFF volt.

jan 2009.02.26. 09:53:54

erről jut eszembe, nem lehetne egyszer egy posztot az egyházfinanszírozásról? sok érdekes kérdés van itt szerintem, pl. hogy kinek kéne eltartani az egyházat, vagy én pl. tök kíváncsi lennék egy tipikus egyházmegy vagy provincia költségvetésére, milyen bevételek vannak, mire mennyi megy el ilyesmi...

hataros 2009.02.26. 09:57:33

@bölcsésztanár: "Jaj, hát ez tipikus! Én még nem találkoztam olyan egyháznak dolgozó alkalmazottal /./, akit rendesen megfizettek volna././ Édesanyánk az Egyház nem nagyon gondoskodik a benne/neki/nekünk szorgoskodókról. Ugye, nem csak kenyérrel él az ember..."

Én már találkoztam (közelről) ellenpéldával (is).

esősévszak 2009.02.26. 20:42:06

Utazás közben CD-re vagy MP3 lejátszóra másolt Pál Feri a javaslatom. :o)

bölcsésztanár 2009.02.27. 12:08:31

@hataros:
Ennek nagyon örülök. Remélem, sokan vannak és szívesen csinálják.
@jan:
Nem hiszem, hogy népszerű lesz az ötlet.

hataros 2009.02.28. 09:01:04

@bölcsésztanár:
Olyan sokról nem tudok; inkább csak arra írtam, hogy van ellenpélda is.

Más irányból: egy vállalkozó ismerősöm mondta, hogy szíve szerint jobban megfizetné az alvállalkozóit, de akkor már a saját vállalkozását és családját nem tudná igazán fenntartani. Szerintem hasonló lehet a helyzet...

Megint más irányból: egy másik ismerősöm elképzelése, hogy ha az 'egyháznak' dolgozna legalább értelmét is látná a munkájának... és a jelenlegi munkahelyén sincsen agyonfizetve.

Szóval azt gondolom, hogy gyakrabban nem az egyház (azaz ebben az esetben az egyházban dolgozó, szolgáló konkrét emberek) gondoskodása hiányzik, hanem inkább az erre való eszközei...

bölcsésztanár 2009.02.28. 10:27:37

@hataros:
Most erre mit mondjak? Van egy rokonunk, püspöki irodán dolgozott évekig, de aztán elmenekült, mert nem bírta a gyomra. Kicsit inkorrekt módon kezelték a pénzügyeket.

Szóval szerintem nem eszköz nincs, hanem egyszerűen az a rengeteg pénz, ami egyházi kasszába folyik, nagyon rosszul van elosztva, és szerintem direkt. Nem rosszindulatból, hanem hatalomvágyból és hozzá nem értésből. Nem folytatnám, nem akarok "belső ellenzék" lenni, úgyis támadnak kívülről elegen, de ebben speciel igazuk van. Bocs, hogy ezt felhoztam, nem kellett volna.

hataros 2009.02.28. 21:58:43

@bölcsésztanár: "Most erre mit mondjak? Van egy rokonunk, püspöki irodán dolgozott évekig, de aztán elmenekült, mert nem bírta a gyomra. Kicsit inkorrekt módon kezelték a pénzügyeket."

Semmi gond, hogy felhoztad. Az egyik ilyen nagyon jó ismerősöm, akit a pozitív példák közé gondoltam, szintén püspökségen dolgozik. Valószínűleg nem ugyanazon... Persze, vannak fájó dolgok is... de ahol emberek vannak, ott ez kikerülhetetlen.

Esetleg érdemes figyelembe venni, hogy inkorrektségről, hozzá nemértésről, határokközé szorítottságról, vagy miről van szó. Ebből a szempontból a püspökség, mint egy hivatal működik (így képzelem), és lehetséges, hogy éppen nem a megfelelő ember van a megfelelő poszton.

Igazából arra szeretnék rámutatni, hogy sokkal árnyaltabbnak látom a felvetett problémát annál, mint hogy "Édesanyánk az Egyház nem nagyon gondoskodik a benne/neki/nekünk szorgoskodókról."

Minden eset konkrét. Itt nem arról van szó - szerintem - hogy a visszás dolgokat ne lehessen felvetni; de a konkrét helyzetben lehet ezeket igazán orvosolni. És az általános következtetéssel - ha ilyen levonható - óvatosan kell bánnunk.

ige 2009.03.03. 07:45:42

Benne van a bibliában, hogy meg kell adni az államnak és egyháznak ami neki törvényesen jár. A javak felhasználását felelős embereknek kell végezni, csak itt a bibi. Tehát van egy bűnrehajló természet, és kísértésék, ill másik oldalon Isten. Az eredmény a döntéstől függ. Imádkozzunk tehát ezekért az emberekért, és olyan rendszert alakítsunk, ki, hogy követhető legyen a felhasználás útja (felelősökkel meghatározva). EZ LEGTÖBBSZÖR NINCS? ILL: szándékosan elkent. Addig nem kellene egyetlen forintot sem adni, amíg nincs ez meg. Szerintem ez is lehetne egy megoldás. Az szomorú, hogy az egyházban is vannak problémák, de lehetne kezdeményezni a tisztítást, ill. jobban meg kellene nézni, kire mit bízunk, bíznak(kecskére káposztát?). Sokszor nem lépünk, belenyugszunk, hogy ez van, pedíg éppen az egyház tagjainak kellene segíteni egymásnak, hogy jelezzük, és kérjünk intézkedési tervet, ha valaki hibázik, és perszte a biblia szerint is térítse meg a kárt.
süti beállítások módosítása