Egyes előre jelzések szerint alacsony részvételre számíthatunk az Európa Parlamenti választásokon. Úgy sem változik semmi. Akkor meg minek - halljuk gyakran. Az egyik párt nem különb a másiknál. Semmi értelme az egésznek. Egy szavazat nem számít és, ha számítana is, akár ki kerül hatalomra, ugyanazt fogja tenni és mi emberek isszuk meg úgyis mindennek a levét. Hát minden hiába?
Milyen hatása lehet egyetlen ember cselekedetének? Hogyan érinti az ő pozitív változása az egész emberiséget? Mit tehet egyetlen ember? A kérdés jogos, de sajnos félrevezető, ugyanis nincs olyan, hogy egyedül álló ember. Nem beszélhetünk mindenkitől független tudatról, csak olyanról, amelyiknek minden ember része. Elválaszthatod magadat a többiektől, körülveheted magadat egy fallal és az így keletkezett teret elnevezheted „én”-nek, de ez az „én” attól még része marad az egésznek. Ha tehát ez a kis rész, amit „én”-nek nevezünk, átalakul, az hatással lesz az egészre. Azt hiszem nagyon fontos tudatában lennünk annak, hogy nem egyéni megtérésről, vagy egyéni megváltásról beszélünk. Ha ezt megértjük, akkor világossá válik, hogy cselekedeteink igenis hatással vannak nem csak saját életünkre, de az egész emberiségére. Ha megfontoljuk, hogy mi emberek nemzetiségekre, valamint egyéb pl. vallásos, vagy politikai csoportokra vagyunk osztva, akkor ez nagyon elszomorító. Hiszen mi nem németek, angolok, magyarok, kínaiak, cigányok, vagy hinduk, muszlimok, keresztények, zsidók vagyunk, nem is jobb és baloldaliak, hanem elsősorban emberek.
Az igazi vallásos élet nem annyira rituálékban, hitvallásokban, vagy „vallásos” gondolatokban áll, hanem önmagunk megismeréséből fakad. Önmagunk igaz ismerete nélkül, vagyis anélkül, hogy látnánk a magunk és embertársaink között meglévő elválaszthatatlan kapcsot, a sorsközösséget, nem lehetséges igazi vallásosság. Ha az egyik ember szenved, szenvedek én is, ha örül, vele örülök én is. A közömbösség az egyetlen bűn. Mindnyájan ugyanannak a testnek vagyunk tagjai. A keresztre feszített Jézusban megmutatkozott, mit eredményez a megosztottság, az ellenségeskedés, és a közöny.
„Nem volt sem szép, sem ékes, a külsejére nézve nem volt vonzó. Megvetett volt, utolsó az emberek között, a fájdalmak férfia, aki tudta, mi a szenvedés, olyan, aki elől iszonyattal eltakarjuk arcunkat, megvetett, akit bizony nem becsültünk sokra. Bár a mi betegségeinket viselte, és a mi fájdalmaink nehezedtek rá, mégis (Istentől) megvertnek néztük, olyannak, akire lesújtott az Isten, és akit megalázott. Igen, a mi bűneinkért szúrták át, a mi gonoszságainkért törték össze a mi békességünkért érte utol a büntetés, az ő sebei szereztek nekünk gyógyulást.” (Iz 53,1-4)
Ma Magyarországon éppen ez a legnagyobb probléma. Senki sem gondol a másikra. Nincs szolidaritás. Pedig számos vallásos közösség és egyház, megannyi civil- és politikai szervezet tűzi zászlajára az ember felemelését. De megérti-e végre valaki azt az embert, akit megváltani szándékozik, vagy jobban szeretjük a hangzatos ideálokat (szabadság, testvériség, egyenlőség)? A megértés a figyelem következménye, a figyelem pedig a szereteté. Aki szeret, az úgy figyel, hogy nem ítél, és ha nem ítél, akkor megért. Ha megért, akkor pedig már nem közömbös, hanem testvér. Hát véletlen-e, hogy Jézus a Miatyánk kezdetű imádságra tanított bennünket? Egy az Atyánk, mert mindnyájan testvérek vagyunk. Ha ezt megértjük, akkor leszünk igazán vallásosak.
De hát mit tehet egyetlen ember?
2009.05.09. 19:17 Rojo
68 komment
Címkék: vallás bűn önismeret szolidaritás
A bejegyzés trackback címe:
https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr671111852
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
cserenkov 2009.05.09. 21:44:46
Soraidat olvasva nekem a 2004.12.05-i népszavazás jutott eszembe.
Szerintem egyértelmű volt akkor, hogy, amit más - egyébként liberálisnak mondott - nemzetek megtettek, azt mi is tegyük meg.
A mostani választásoknak szerintem semmi jelentősége nem lesz a jövőre nézve. Tegye szívére a kezét, aki az E.U. képviselőségre érdemes képviselőt választja/szavazza meg, és ezzel ugyanúgy, mint öt évvel ezelőtt, pártokra szavazunk - egyfajta hitelesebb közvélemény-kutatás lesz.
Honnan tudjuk - legtöbben -, hogy ki alkalmas a Magyar Nemzet európai képviseletére. Csak páran - akik szakértői a témának - lehetnek teljesen biztosak abban, hogy ebben a helyzetben kire szavazzanak. Arról nem is szólva, hogy az E.U. képviselőség kimondottan, ki nem mondottan egyfajta jutalomlehetőség, jutalomjáték.
Sajnos legtöbben nem tudjuk az "igazi" tétjét ennek a választásnak.
Biztos, hogy rengeteg munka, feladat és felelősség jár az európai képviselőséggel, de sajnos azt sem tudjuk, hogy ki alkalmas, és ki nem.
A magyar politikai elit leszűkítette a véleménynyilvánítás szabadságát. "Ha nem értessz velem egyet, akkor ellenem vagy.
Személyes példám: én már voltam náci is, meg bolsi is a közvetlen környezetem különféle beállítottságú véleményformálói szerint.
Nem tudom, nem értem ezt az egészet, de azért szavazni elmegyek, mert a közöny tényleg az egyik legnagyobb bűn.
Legfeljebb csalódok!
Szerintem egyértelmű volt akkor, hogy, amit más - egyébként liberálisnak mondott - nemzetek megtettek, azt mi is tegyük meg.
A mostani választásoknak szerintem semmi jelentősége nem lesz a jövőre nézve. Tegye szívére a kezét, aki az E.U. képviselőségre érdemes képviselőt választja/szavazza meg, és ezzel ugyanúgy, mint öt évvel ezelőtt, pártokra szavazunk - egyfajta hitelesebb közvélemény-kutatás lesz.
Honnan tudjuk - legtöbben -, hogy ki alkalmas a Magyar Nemzet európai képviseletére. Csak páran - akik szakértői a témának - lehetnek teljesen biztosak abban, hogy ebben a helyzetben kire szavazzanak. Arról nem is szólva, hogy az E.U. képviselőség kimondottan, ki nem mondottan egyfajta jutalomlehetőség, jutalomjáték.
Sajnos legtöbben nem tudjuk az "igazi" tétjét ennek a választásnak.
Biztos, hogy rengeteg munka, feladat és felelősség jár az európai képviselőséggel, de sajnos azt sem tudjuk, hogy ki alkalmas, és ki nem.
A magyar politikai elit leszűkítette a véleménynyilvánítás szabadságát. "Ha nem értessz velem egyet, akkor ellenem vagy.
Személyes példám: én már voltam náci is, meg bolsi is a közvetlen környezetem különféle beállítottságú véleményformálói szerint.
Nem tudom, nem értem ezt az egészet, de azért szavazni elmegyek, mert a közöny tényleg az egyik legnagyobb bűn.
Legfeljebb csalódok!
Rojo 2009.05.09. 22:52:20
Talán azzal egészíteném ki, vagy módosítanám a fentebb írtakat, hogy a közömbösség a gyűlölet után a legnagyobb bűn.
fasírt 2009.05.09. 22:56:05
Akkor én is ajánlok egy linket, nemrég küldték egy orvosi portálról:elitmed.hu/ilam/tarsas_egeszseg/az_egeszseg_es_boldogsag_nem_maganugy-2786/
Ez inkább az írásod második részéhez illeszkedik inkább, ami szerintem lényegesebb is.
@Ky-Lí: Politika: Veletek kedves jezsuitákkal szemben mi halandó pórnép, akik az elmúlt 20 évet itthon töltöttük, pontosan tudjuk, hogy milyen a helyzet nem kell ehhez Tóta W. és más hivatásos "mellébeszélő" sem.(ne haragudj, ez az írás tényleg nem mondott semmi érdemlegeset). Voltak vízválasztó helyzetek, amin rendre elbuktunk, lásd. a rendszerváltás vagy 2004. december ötödike, vagy 2006 szeptembere. Azóta világos előttem, hogy a politikát itt kicsiben kell csinálni, vagyis, azzal törődni, hogy helyben erősödjünk, és ha lesz majd elég civil kurázsi, akkor majd helyretesszük a nagypolitikát is. Én így látom, és egyébként minden sületlenség ellenére szeretek itt élni.
Ez inkább az írásod második részéhez illeszkedik inkább, ami szerintem lényegesebb is.
@Ky-Lí: Politika: Veletek kedves jezsuitákkal szemben mi halandó pórnép, akik az elmúlt 20 évet itthon töltöttük, pontosan tudjuk, hogy milyen a helyzet nem kell ehhez Tóta W. és más hivatásos "mellébeszélő" sem.(ne haragudj, ez az írás tényleg nem mondott semmi érdemlegeset). Voltak vízválasztó helyzetek, amin rendre elbuktunk, lásd. a rendszerváltás vagy 2004. december ötödike, vagy 2006 szeptembere. Azóta világos előttem, hogy a politikát itt kicsiben kell csinálni, vagyis, azzal törődni, hogy helyben erősödjünk, és ha lesz majd elég civil kurázsi, akkor majd helyretesszük a nagypolitikát is. Én így látom, és egyébként minden sületlenség ellenére szeretek itt élni.
cserenkov 2009.05.09. 23:00:41
@Rojo:
Egyetértek!
De akkor mire, kire szavazzak most?
Per pillanat a párt preferenciám alapján fogok(úgy gondolom).
De vajon jó ez most, amikor elvileg nem pártokra adjuk a voksunkat?
Azért is fontos ez számomra, mert E.U. ügyekben teljesen "analfabéta" vagyok, és szerintem nem vagyok egyedül!
Egyetértek!
De akkor mire, kire szavazzak most?
Per pillanat a párt preferenciám alapján fogok(úgy gondolom).
De vajon jó ez most, amikor elvileg nem pártokra adjuk a voksunkat?
Azért is fontos ez számomra, mert E.U. ügyekben teljesen "analfabéta" vagyok, és szerintem nem vagyok egyedül!
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2009.05.10. 00:17:08
Furcsa, hogy majd' mind a politikáról beszéltek, pedig szerintem nem ez volt a lényeg.
Eszembe jutott a legutóbbi megfigyelésem. Átmegyek az aluljáróban, átlósan. Keresztezem valaki útját, aki máshonnan, máshova. Ha mennénk bambán előre, összeütköznénk. A kérdés az, hogy mit fogunk tenni? Nos, az én megfigyelésem az, hogy MINDENKI gyorsít. Mindenki a másik előtt akar átmenni.
Olyan ez, mint amikor sávot akarok váltani, és a másik autós gyorsítani kezd, nehogy beférjek. Hogy akadályozhasson. Neki a legszebb öröme a káröröm. Ugyanez történik az aluljáróban, de ha lehet, ott még tisztább a megfigyelés.
Nekem azért volt megrázó ez a bejegyzés, mert a hétköznapi megfigyeléseim szerint homlokegyenest az ellenkezőjét tesszük. Ennyi irigykedő, a másiknak ártani akaró ember az egész Földön nincs, mint e szűk hazában. Soha nem volt még fontosabb, amiről Rojo írt.
Eszembe jutott a legutóbbi megfigyelésem. Átmegyek az aluljáróban, átlósan. Keresztezem valaki útját, aki máshonnan, máshova. Ha mennénk bambán előre, összeütköznénk. A kérdés az, hogy mit fogunk tenni? Nos, az én megfigyelésem az, hogy MINDENKI gyorsít. Mindenki a másik előtt akar átmenni.
Olyan ez, mint amikor sávot akarok váltani, és a másik autós gyorsítani kezd, nehogy beférjek. Hogy akadályozhasson. Neki a legszebb öröme a káröröm. Ugyanez történik az aluljáróban, de ha lehet, ott még tisztább a megfigyelés.
Nekem azért volt megrázó ez a bejegyzés, mert a hétköznapi megfigyeléseim szerint homlokegyenest az ellenkezőjét tesszük. Ennyi irigykedő, a másiknak ártani akaró ember az egész Földön nincs, mint e szűk hazában. Soha nem volt még fontosabb, amiről Rojo írt.
lakaj 2009.05.10. 00:47:12
@Androidus: egyetértek a fentiekkel, sajnos a tapasztalataim hasonlóak.
A másikra figyelés, legalább egy mosollyal, borzasztó fontos lenne.
Néha, ha nem vagyok fáradt, próbálkozom az utcán, közlekedési eszközön nagyon figyelmes lenni, átadom a helyem, rámosolygok az illetőre, mikor megköszöni, ha valamivel megszólítanak, odafigyelek, bárki is legyen az illető.
Az emberek többsége meglepődik, de igazából hálásak érte.
Sajnos sokszor otthon tudatosítom magamban, hazaérve a munkából, hogy aznap épp olyan közömbösen , savanyúan, szürkén üldögéltem a metrón, mint a többiek, bizony elkeserít.
A szolidaritás, tolerancia, elfogadás nem mindenkinél pozitív értékek. Hogy a másikban először testvért lássak és jót feltételezzek róla..... bizony ritkaság.
Nagyon nagyon fontos lenne pici korban ezeket az értékeket megtanultatni a gyerekekkel.
Sajnos, úgy gondolom, sok keresztény családban is a másik kritizálása /akár, mert más vallású, vagy más a politikai szemlélete, vagy nem olyan gazdag, vagy, mert épp nagyon gazdag és mutatja.../amit először megtanul a gyermek.
A másikra figyelés, legalább egy mosollyal, borzasztó fontos lenne.
Néha, ha nem vagyok fáradt, próbálkozom az utcán, közlekedési eszközön nagyon figyelmes lenni, átadom a helyem, rámosolygok az illetőre, mikor megköszöni, ha valamivel megszólítanak, odafigyelek, bárki is legyen az illető.
Az emberek többsége meglepődik, de igazából hálásak érte.
Sajnos sokszor otthon tudatosítom magamban, hazaérve a munkából, hogy aznap épp olyan közömbösen , savanyúan, szürkén üldögéltem a metrón, mint a többiek, bizony elkeserít.
A szolidaritás, tolerancia, elfogadás nem mindenkinél pozitív értékek. Hogy a másikban először testvért lássak és jót feltételezzek róla..... bizony ritkaság.
Nagyon nagyon fontos lenne pici korban ezeket az értékeket megtanultatni a gyerekekkel.
Sajnos, úgy gondolom, sok keresztény családban is a másik kritizálása /akár, mert más vallású, vagy más a politikai szemlélete, vagy nem olyan gazdag, vagy, mert épp nagyon gazdag és mutatja.../amit először megtanul a gyermek.
valójábannemberci 2009.05.10. 03:14:32
Idézgessünk C. S. Lewis bölcsességeiből:
Szabadság:
"You must picture me alone in that room in Magdalen, night after night, feeling, whenever my mind lifted even for a second from my work, the steady, unrelenting approach of Him whom I so earnestly desired not to meet. That which I greatly feared had at last come upon me. In the Trinity Term of 1929 I gave in, and admitted that God was God, and knelt and prayed: perhaps, that night, the most dejected and reluctant convert in all England. I did not then see what is now the most shining and obvious thing: the Divine humility which will accept a convert even on such terms. The Prodigal Son at least walked home on his own feet. But who can duly adore that Love which will open the high gates to a prodigal who is brought in kicking, struggling, resentful, and darting his eyes in every direction for a chance of escape? The words compelle intrare, compel them to come in, have been so abused by wicked men that we shudder at them; but, properly understood, they plumb the depth of the Divine mercy."
Egyenlőség:
"It is idle to say that men are of equal value. If value is taken in a worldly sense - if we mean that all men are equally useful or beautiful or good or entertaining - then it is nonsense. If it means that all are of equal value as immortal souls then I think it conceals a dangerous error. The infinite value of each human soul is not a Christian doctrine. God did not die for man because of some value He perceived in him. The value of each human soul considered simply in itself, out of relation to God, is zero. As St. Paul writes, to have died for valuable men would have been not divine but merely heroic; but God died for sinners. He loved us not because we were lovable, but because He is Love. It may be that He loves all equally - He certainly love all to the death - and I am not certain what the expression means. If there is equality it is in His love, not in us."
Testvériség:
"Friendship arises out of mere Companionship when two or more of the companions discover that they have in common some insight or interest or even task which each believe to be his own unique treasure (or burden). [...] It is when two such persons discover one another, when, whether with immense difficulties and semi-articulate fumblings or with what would seem to us amazing and elliptical speed, they share their vision - it is then that Friendship is born."
Szabadság:
"You must picture me alone in that room in Magdalen, night after night, feeling, whenever my mind lifted even for a second from my work, the steady, unrelenting approach of Him whom I so earnestly desired not to meet. That which I greatly feared had at last come upon me. In the Trinity Term of 1929 I gave in, and admitted that God was God, and knelt and prayed: perhaps, that night, the most dejected and reluctant convert in all England. I did not then see what is now the most shining and obvious thing: the Divine humility which will accept a convert even on such terms. The Prodigal Son at least walked home on his own feet. But who can duly adore that Love which will open the high gates to a prodigal who is brought in kicking, struggling, resentful, and darting his eyes in every direction for a chance of escape? The words compelle intrare, compel them to come in, have been so abused by wicked men that we shudder at them; but, properly understood, they plumb the depth of the Divine mercy."
Egyenlőség:
"It is idle to say that men are of equal value. If value is taken in a worldly sense - if we mean that all men are equally useful or beautiful or good or entertaining - then it is nonsense. If it means that all are of equal value as immortal souls then I think it conceals a dangerous error. The infinite value of each human soul is not a Christian doctrine. God did not die for man because of some value He perceived in him. The value of each human soul considered simply in itself, out of relation to God, is zero. As St. Paul writes, to have died for valuable men would have been not divine but merely heroic; but God died for sinners. He loved us not because we were lovable, but because He is Love. It may be that He loves all equally - He certainly love all to the death - and I am not certain what the expression means. If there is equality it is in His love, not in us."
Testvériség:
"Friendship arises out of mere Companionship when two or more of the companions discover that they have in common some insight or interest or even task which each believe to be his own unique treasure (or burden). [...] It is when two such persons discover one another, when, whether with immense difficulties and semi-articulate fumblings or with what would seem to us amazing and elliptical speed, they share their vision - it is then that Friendship is born."
kaktussz 2009.05.10. 16:57:50
Én általában a választást, mint intézményt úgy közelítem meg, hogy az elmúlt évszázadokban elégen áldozták az életüket azért, hogy az embereknek legyen joga választani, ilyen formán véleményt nyilvánítani. Éppen ezért kutya kötelessége mindenkinek elmenni és szavazni.
cziczmiczpindur 2009.05.10. 20:05:34
Egyetlen ember cselekedete megváltoztathatja mások életét. Korábban már valamelyik kommentben említettem ezt a filmet, most vettem észre, hogy holnap reggel nyolckor megy a Hallmarkon a Szavak szárnyán, nem túl alkalmas időpont, de felvehető:
port.hu/szavak_szarnyan_the_reading_room/pls/fi/films.film_page?i_perf_id=10099335&i_where=1&i_where_tv=1
Jó szívvel ajánlom.
port.hu/szavak_szarnyan_the_reading_room/pls/fi/films.film_page?i_perf_id=10099335&i_where=1&i_where_tv=1
Jó szívvel ajánlom.
mig8 (törölt) 2009.05.11. 10:13:51
@cziczmiczpindur:
Írod: "Egyetlen ember cselekedete megváltoztathatja mások életét. "
Egyetlen dolgot fűznék ehhez hozzá: csak épp azt nem tudjuk, hogy ki lesz az. (Épp ezért tartom fontosnak azt, hogy mindenkihez felebaráti szeretettel forduljunk.)
@Rojo:
A "közömbösség" megítélésben egyetértek veled. De hozzá is teszem rögtön, hogy azért ne métjünk meg mindenkit egyformán! Vannak egyrészt a rokonaink, akikkel többé-kevésbé tartjuk a kapcsolatot. Vannak másrészt a közelebbi-távolabbi barátaink, akikkel már csak időnként. Vannak harmadrészt a látásról ismert ismerősök, akikkel max köszönönük egymásnak. Aztán van a nemzet, amely a legtágabb csoport, akivel azonosulni tudunk. És vannak a többiek, akiket nem ismerünk, akikről nem hallottunk, így aztán feléjük elég nehéz nem közömbös lenni...
Írod: "Egyetlen ember cselekedete megváltoztathatja mások életét. "
Egyetlen dolgot fűznék ehhez hozzá: csak épp azt nem tudjuk, hogy ki lesz az. (Épp ezért tartom fontosnak azt, hogy mindenkihez felebaráti szeretettel forduljunk.)
@Rojo:
A "közömbösség" megítélésben egyetértek veled. De hozzá is teszem rögtön, hogy azért ne métjünk meg mindenkit egyformán! Vannak egyrészt a rokonaink, akikkel többé-kevésbé tartjuk a kapcsolatot. Vannak másrészt a közelebbi-távolabbi barátaink, akikkel már csak időnként. Vannak harmadrészt a látásról ismert ismerősök, akikkel max köszönönük egymásnak. Aztán van a nemzet, amely a legtágabb csoport, akivel azonosulni tudunk. És vannak a többiek, akiket nem ismerünk, akikről nem hallottunk, így aztán feléjük elég nehéz nem közömbös lenni...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.11. 10:14:29
@Androidus: Ragadósak a hozzáállások is. Ha viszont udvariaskodik az ember, elengedi a másikat, az jusztis szintén azt fogja tenni. Ha keskeny járdán jobbra húzódok, a szembejövő balra lép... Tükörvilág, tükör emberekkel.
bölcsésztanár 2009.05.11. 11:23:23
Poszthoz csatolnék infót. Amolyan választási iránytű az ecceri embernek, ha nem tudná. Csak azért ajánlom, mert ismerősöm készítette, sok munkája van benne. Bocs.
www.aceeeo.org/index.php/en/special-projects/european-parliamentary-elections-2009/voters-compass
www.aceeeo.org/index.php/en/special-projects/european-parliamentary-elections-2009/voters-compass
McT 2009.05.11. 12:34:59
@bölcsésztanár: Én is csak ajánlani tudom. Szerintem a legjobb, ami magyarul elérhető a hálón.
szpal 2009.05.11. 13:23:27
@bölcsésztanár: szép-szép, de a programokon túl az ember a pártok listavezetőinek hitelességét is számításba veszi. Ajánlom figyelmetekbe azt a tényt, hogy a Fidesz listáján levő jelöltek közül elég sokan elég sokszor szavaztak igennel az abortuszra, és a listavezető Schmitt Pál nyilatkozta azt, amikor egy szcientológusok által szervezett drogellenes kampányba keveredett bele, hogy a drog ellen "ördöggel is cimborálni" kell.
cziczmiczpindur 2009.05.11. 14:14:46
@mig8: dehogynem tudjuk. Te leszel az. Szeretnék én is az lenni. És itt és másutt mindenki lehet. Akár egy mosollyal, egy segítő gesztussal, egy jó beszélgetéssel, bárhogyan.
Abban, hogy a politikusok változatatnák meg jó értelemben az életünket, bármelyik csapatban is fociznak, nem hiszek. Ők a sajátjukat kívánják javítani.
Viszont a hajléktalanok újságján ez szerepel: az olvasó szent és sérthetetlen, bármikor a segítségedre lehet.
Abban, hogy a politikusok változatatnák meg jó értelemben az életünket, bármelyik csapatban is fociznak, nem hiszek. Ők a sajátjukat kívánják javítani.
Viszont a hajléktalanok újságján ez szerepel: az olvasó szent és sérthetetlen, bármikor a segítségedre lehet.
gyufaárus.hu 2009.05.11. 14:43:04
Kedves Rojo,
de jó, hogy visszatértél közénk, hiányoztak a gondolataid. ( persze biztos igazolt a távolléted )
Kérlek ne hanyagolj el bennünket a jövőben!
Üdv és pax!
de jó, hogy visszatértél közénk, hiányoztak a gondolataid. ( persze biztos igazolt a távolléted )
Kérlek ne hanyagolj el bennünket a jövőben!
Üdv és pax!
Bee-Lah 2009.05.11. 15:13:10
@Téglagyári Megálló:
Nem betiltani kellene, hanem megvonni a TB támogatást...
ezzel egy időben persze az örök beadást is szigorítani kell...
Bí
Nem betiltani kellene, hanem megvonni a TB támogatást...
ezzel egy időben persze az örök beadást is szigorítani kell...
Bí
Rojo 2009.05.11. 16:51:06
@mig8: Nem megérteni valakit még nem jelent közömbösséget, amennyiben figyeltél rá és megpróbáltad megérteni őt.
Akiket nem ismersz, azokkal szemben sem vagy szükségszerűen közömbös. Közömbösnek lenni azt jelenti, hogy nem érdekel. Ami vagy aki pedig nem érdekel afelé semmiféle energiát (életet) nem közölsz. Azzal elvágod a kapcsolatot. Az élet nem más mint kapcsolat. Kapcsolat önmagaddal, másokkal, mindennel. Az Isten sem statikus.
Akiket nem ismersz, azokkal szemben sem vagy szükségszerűen közömbös. Közömbösnek lenni azt jelenti, hogy nem érdekel. Ami vagy aki pedig nem érdekel afelé semmiféle energiát (életet) nem közölsz. Azzal elvágod a kapcsolatot. Az élet nem más mint kapcsolat. Kapcsolat önmagaddal, másokkal, mindennel. Az Isten sem statikus.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.11. 16:57:36
@Bee-Lah: Még nem is TB, hanem közvetlen költségvetési támogatásból megy. "Kaparószolgálatos" védőnőktől (ÁNTSz Családvédelmi Szolgálat, köszönjük Pusztai Erzsébet és köszönjük KDNP!) tudom, hogy aki úgy nyilatkozik, hogy nincs pénze, az függetlenül ruhától-ékszertől, autótól, nem fizet. Pontosabban térítési díjat nem fizet csak, mert a megvesztegetési vérdíjat persze kipengeti a nőbányásznak.
Lazán feldarabolnak és kiszednek olyan magzatokat is, amelyek egyben a világra kerülve már bőven életképesek lennének, csak ahhoz meg még egy elmegyógyászt is le kell fizetni. Ha leírja, hogy a szülés az anya egészségét veszélyezteti, akkor a valóság már nem játszik.
Lazán feldarabolnak és kiszednek olyan magzatokat is, amelyek egyben a világra kerülve már bőven életképesek lennének, csak ahhoz meg még egy elmegyógyászt is le kell fizetni. Ha leírja, hogy a szülés az anya egészségét veszélyezteti, akkor a valóság már nem játszik.
cziczmiczpindur 2009.05.11. 17:47:49
@Kitalátor feljegyzete: Az abortusz kérdésén nagy vehemenciával el lehet vitatkozgatni. De még szívesebben megismerném a véleményeteket a nagyon nem kívánt, (pl. megesett gyereklány anyától) mégis megszületett gyermekek sorsáról is. Mert azt ugye nem hiszitek, hogy ilyenek nincsenek? És ugye azt sem hiszitek, hogy ilyenkor csak és kizárólag -példámnál maradva - csak a gyereklány a hibás, akár abortuszra megy, akár a pöcegödörbe kerül az újszülött?
izrael miszteriuma (törölt) 2009.05.11. 18:18:39
@cziczmiczpindur:
A mégis megszületett gyermek, ha állami gondozásba kerül, akkor egész élete odavan. Nem tudom, hogy mi tartja életben nálunk még mindig ezt az embertelen rendszert! Ha azonnal nevelőszülőkhöz kerül, akkor a vér szerinti anyja azonnal elmebaj közeli állapotba kerül a megtagadás és elfojtás következtében! Míg ha abortuszra kerül a sor, akkor általában a változás korában tör a felszínre az addig elfojtott lelkiismeret szava valamilyen súlyos pszichiátriai betegség formájában. A legjobb az lenne, ha megtartja a gyermekét, akkor mindenképpen maga nevelje fel, az a legkisebb baj, ha apa nélkül, ha van a közeli családban egy apafigura. A happy end az lenne, ha talál későbben egy igazi hozzávaló férjet. Magam vagyok a tanú rá, hogy ilyen is létezik, csak sohasem szabad feladni a reményt...
A mégis megszületett gyermek, ha állami gondozásba kerül, akkor egész élete odavan. Nem tudom, hogy mi tartja életben nálunk még mindig ezt az embertelen rendszert! Ha azonnal nevelőszülőkhöz kerül, akkor a vér szerinti anyja azonnal elmebaj közeli állapotba kerül a megtagadás és elfojtás következtében! Míg ha abortuszra kerül a sor, akkor általában a változás korában tör a felszínre az addig elfojtott lelkiismeret szava valamilyen súlyos pszichiátriai betegség formájában. A legjobb az lenne, ha megtartja a gyermekét, akkor mindenképpen maga nevelje fel, az a legkisebb baj, ha apa nélkül, ha van a közeli családban egy apafigura. A happy end az lenne, ha talál későbben egy igazi hozzávaló férjet. Magam vagyok a tanú rá, hogy ilyen is létezik, csak sohasem szabad feladni a reményt...
cziczmiczpindur 2009.05.11. 18:26:39
@izrael miszteriuma: az állami gondozás fenntartásában a tehetetlenségi nyomaték mellett szerintem benne van a szocális háló lustasága is. Gyermekvédelem címszó alatt sokkal egyszerűbb bevágni a gyereket az intézetbe, mint családot gondozni. Böjte Csaba mesélte egyszer a tv-ben, hogy be akartak hozzá adni két gyereket, mert a szülők nagyon szegények, és kínjukban szét is mentek. BCS elment hozzájuk, látta, tanyasi otthon, tényleg nincs semmijük. A szülőpárt Isten igéjével összebékítette, ÉS vett nekik két tehenet, azzal, hogy a gyermekotthonba is szállítsanak tejet. Erőt és feladatot adott a családnak, talpra álltak, a gyerekek a szüleikkel maradhattak.
Mit tehet egy ember? Pl. ezt.
Mit tehet egy ember? Pl. ezt.
bölcsésztanár 2009.05.11. 18:27:59
@szpal:
Jó, de akkor nem szavazok senkire, oké?
Jó, de akkor nem szavazok senkire, oké?
szpal 2009.05.11. 19:38:05
@Téglagyári Megálló: lehetséges abszolút abortusz tilalom, hiszen a biblia is ezzel él. Olyan komoly intézményekkel megtámogatva, mint a ne paráználkodj, és szeresd felebarátodat parancsai. Lehet egy politikusnak más véleménye az abortuszról, mint ami a bibliában le van írva, de akkor ne aggasuk rá arra a pártra kritika nélkül azt a mondatot, hogy "keresztyén értékeket képvisel". Nem a Fideszt akarom támadni, csak a "keresztyén értékek" kifejezést tartom olyan szövegnek, amit nem lenne szabad profán szervezetekre aggatni. Egyébként a keresztyén értékek kifejezés is hibás, mert csak egy érték van: Jézus Krisztus, aki az Isten.
@bölcsésztanár: szavazni meg el kell menni, akár a Fideszre is. Ugyanis nem csak az abortuszról van szó, hanem egy csomó más kérdésről is. Tudomásul kell venni, hogy ebben a földi világban nem az Isten uralkodik, hanem a halál, betegség és a hazugság, meg persze a politikusok. De ebből a világból nem menekülni kell, hanem hatni, munkálkodni benne. Kb. mint József munkálkodott az istentelen fáraó Egyiptomában.
@bölcsésztanár: szavazni meg el kell menni, akár a Fideszre is. Ugyanis nem csak az abortuszról van szó, hanem egy csomó más kérdésről is. Tudomásul kell venni, hogy ebben a földi világban nem az Isten uralkodik, hanem a halál, betegség és a hazugság, meg persze a politikusok. De ebből a világból nem menekülni kell, hanem hatni, munkálkodni benne. Kb. mint József munkálkodott az istentelen fáraó Egyiptomában.
bölcsésztanár 2009.05.11. 21:17:12
@szpal:
Na, pont így gondolom én is. Régebben politikailag is aktívabb voltam, most már csak szavazni megyek el, a többi út totál zsákutca. Hatása senkire nincs, csak az ember lelkének tesz jót. De már ebből is elegem lett.
Na, pont így gondolom én is. Régebben politikailag is aktívabb voltam, most már csak szavazni megyek el, a többi út totál zsákutca. Hatása senkire nincs, csak az ember lelkének tesz jót. De már ebből is elegem lett.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.05.11. 21:49:22
Kedves Rojo!
Már egy ideje olvasom a blogot, ez az első poszt, amihez hozzászólok.
Szolidaritást én először is szeretném két részre osztani, mert bár hangzatos a szó, én már enyhe hányógörcsöket kapok tőle az itthoni jelentése kapcsán.
Így aztán szeretném megkülönböztetni, az egyéni és a társadalmi szolidaritást.
Egyéni szolidaritásként én azt értem, hogy próbálunk egyenként emberek maradni, ilyen voltunkban élni életünket, odafigyelve másokra, segítőkészen és még ezer egyéb dolgot szem előtt tartva, mint nyitottnak maradni mindenek felett, stb. Nem mennék bele. Ezt az ember, ha van rá foganatja eltanulja, reflex-szerűen csinálja, de önkéntes valami! Tiszteletre méltó, az, aki korrektül tudja csinálni, sokunk nem, de azért próbálkozunk.
Ugyanakkor van egy másféle szolidaritás a "társadalmi", az egyelőre elfogadott szolidaritás itthon, ami egy posztkommunista jelenség és személy szerint évek óta a kihalását várom és feltehetőleg még elleszek ezzel egy darabig. Ez annyit jelent, hogy bár éljük mi adott emberként az életünket bárhogy, tagadjuk meg a társadalom állítólagos elvárásait (teljesítmény, fejlődés) velünk szemben, elvárjuk ugyanettől a társadalomtól, illetve annak is az értékteremtő felétől, hogy szolidarítson velünk. Azaz tartson el, segítsen ki, legyen velünk egyenlő. Ez pedig hihetetlenül gyorsan rombolja le egy egész nemzet motivációját beleértve az új generációét is. Erre a típusú szolidaritásra halál vár, máskülönben erre az országra vár az, majd meglátjuk.
Mindenesetre a poszt igaz és a legnagyobb hatást a világra nem is szavazás útján tesszük, hanem azzal, hogy élünk. És fejlődünk. Ha képesek vagyunk fejlődni, megérteni, szeretni: többet tettünk, mint ezernyi politikai vitával. Amikkel mellesleg túl sok bajom nincs.
Üdv; Z
Már egy ideje olvasom a blogot, ez az első poszt, amihez hozzászólok.
Szolidaritást én először is szeretném két részre osztani, mert bár hangzatos a szó, én már enyhe hányógörcsöket kapok tőle az itthoni jelentése kapcsán.
Így aztán szeretném megkülönböztetni, az egyéni és a társadalmi szolidaritást.
Egyéni szolidaritásként én azt értem, hogy próbálunk egyenként emberek maradni, ilyen voltunkban élni életünket, odafigyelve másokra, segítőkészen és még ezer egyéb dolgot szem előtt tartva, mint nyitottnak maradni mindenek felett, stb. Nem mennék bele. Ezt az ember, ha van rá foganatja eltanulja, reflex-szerűen csinálja, de önkéntes valami! Tiszteletre méltó, az, aki korrektül tudja csinálni, sokunk nem, de azért próbálkozunk.
Ugyanakkor van egy másféle szolidaritás a "társadalmi", az egyelőre elfogadott szolidaritás itthon, ami egy posztkommunista jelenség és személy szerint évek óta a kihalását várom és feltehetőleg még elleszek ezzel egy darabig. Ez annyit jelent, hogy bár éljük mi adott emberként az életünket bárhogy, tagadjuk meg a társadalom állítólagos elvárásait (teljesítmény, fejlődés) velünk szemben, elvárjuk ugyanettől a társadalomtól, illetve annak is az értékteremtő felétől, hogy szolidarítson velünk. Azaz tartson el, segítsen ki, legyen velünk egyenlő. Ez pedig hihetetlenül gyorsan rombolja le egy egész nemzet motivációját beleértve az új generációét is. Erre a típusú szolidaritásra halál vár, máskülönben erre az országra vár az, majd meglátjuk.
Mindenesetre a poszt igaz és a legnagyobb hatást a világra nem is szavazás útján tesszük, hanem azzal, hogy élünk. És fejlődünk. Ha képesek vagyunk fejlődni, megérteni, szeretni: többet tettünk, mint ezernyi politikai vitával. Amikkel mellesleg túl sok bajom nincs.
Üdv; Z
Corrado Cattani 2009.05.11. 22:14:37
Jó estét Mindenkinek
Az abortusszal kapcsolatosan jutott eszembe néhány dolog.
„A szabadság abban áll, hogy az ember mindent tehet, ami másnak nem árt. Korlátait a törvény állapítja meg. A törvény csak a társaságot károsító cselekedeteket tilthat el. Nem lehet megakadályozni azt, amit a törvény nem tilt, nem lehet kényszeríteni senkit arra, amit a törvény nem rendel, a törvény a közakarat kifejezése. Minden polgár személyesen vagy képviselője által hozzájárulhat megalkotásához. Akár véd, akár büntet, mindenkire nézve egyenlő."
Az alábbi idézet Az emberi és polgári jogok nyilatkozatából való.
Szóval, függetlenül attól, hogy magam is ellenzem az abortuszt, sajnos, objektíven gondolkodva nagyon szomorú lennék, ha törvény tiltaná be. Véleményem szerint ugyanis, tekintve, hogy minden ember egyenlő, valamely csoport - még ha többségi is - véleménye alapján nem lehet megfosztani embereket azon joguktól, hogy szabadon, lelkiismeretük alapján eldönthessék, élni kívánnak-e az abortusz lehetőségével. Amíg alkotmány nem rendelkezik pontosan arról, hogy kit tekint embernek, addig nem tiltható meg senkinek sem, hogy megölje magzatát. Ha valakinek hite és meggyőződése, hogy az élet a születéssel kezdődik, akkor a meg nem született magzatot nem megöli, hanem megakadályozza a megszületését.
Márpedig az ő hite éppen ugyanannyit ér, mint az enyém, vagy bármelyikünké, se nem alsóbb-, se nem felsőbbrendű annál a törvény előtt. Tehát törvényes tiltással nem lehet korlátozni őt.
Az abortusz megakadályozásának szerintem nem ez a módja, és sajnos nem tudom mi az.
Picit ehhez kapcsolódik az eutanázia kérdése is - korábbi postokat visszaolvasva a napokban gondolkoztam erről is. Most a passzív eutanáziára gondolok, vagyis amikor valakinek a szervezetét gépek tartják életben, ezekről lekapcsolva pillanatokon belül meghal, mert nincs önálló keringése, légzése stb. Korlátozható-e egy ilyen kómában lévő embernek a hozzátartozója abban, hogy meddig akarja mesterségesen életben tartani? Szerintem itt a válasz ugyanúgy nem.
Összességében azt mondanám, hogy nem korlátozhatok senkit sem, de reménykedhetek és imádkozhatom, hogy ne tegye meg. Mert én sem tenném meg.
Bocsánat, picit hosszú, és picit off volt.
Az abortusszal kapcsolatosan jutott eszembe néhány dolog.
„A szabadság abban áll, hogy az ember mindent tehet, ami másnak nem árt. Korlátait a törvény állapítja meg. A törvény csak a társaságot károsító cselekedeteket tilthat el. Nem lehet megakadályozni azt, amit a törvény nem tilt, nem lehet kényszeríteni senkit arra, amit a törvény nem rendel, a törvény a közakarat kifejezése. Minden polgár személyesen vagy képviselője által hozzájárulhat megalkotásához. Akár véd, akár büntet, mindenkire nézve egyenlő."
Az alábbi idézet Az emberi és polgári jogok nyilatkozatából való.
Szóval, függetlenül attól, hogy magam is ellenzem az abortuszt, sajnos, objektíven gondolkodva nagyon szomorú lennék, ha törvény tiltaná be. Véleményem szerint ugyanis, tekintve, hogy minden ember egyenlő, valamely csoport - még ha többségi is - véleménye alapján nem lehet megfosztani embereket azon joguktól, hogy szabadon, lelkiismeretük alapján eldönthessék, élni kívánnak-e az abortusz lehetőségével. Amíg alkotmány nem rendelkezik pontosan arról, hogy kit tekint embernek, addig nem tiltható meg senkinek sem, hogy megölje magzatát. Ha valakinek hite és meggyőződése, hogy az élet a születéssel kezdődik, akkor a meg nem született magzatot nem megöli, hanem megakadályozza a megszületését.
Márpedig az ő hite éppen ugyanannyit ér, mint az enyém, vagy bármelyikünké, se nem alsóbb-, se nem felsőbbrendű annál a törvény előtt. Tehát törvényes tiltással nem lehet korlátozni őt.
Az abortusz megakadályozásának szerintem nem ez a módja, és sajnos nem tudom mi az.
Picit ehhez kapcsolódik az eutanázia kérdése is - korábbi postokat visszaolvasva a napokban gondolkoztam erről is. Most a passzív eutanáziára gondolok, vagyis amikor valakinek a szervezetét gépek tartják életben, ezekről lekapcsolva pillanatokon belül meghal, mert nincs önálló keringése, légzése stb. Korlátozható-e egy ilyen kómában lévő embernek a hozzátartozója abban, hogy meddig akarja mesterségesen életben tartani? Szerintem itt a válasz ugyanúgy nem.
Összességében azt mondanám, hogy nem korlátozhatok senkit sem, de reménykedhetek és imádkozhatom, hogy ne tegye meg. Mert én sem tenném meg.
Bocsánat, picit hosszú, és picit off volt.
bölcsésztanár 2009.05.11. 23:24:16
@Corrado Cattani:
Nem, szerintem egyáltalán nem off.
Egyébként én is szoktam ilyeneken töprengeni, és egyetlen útját látom annak, hogy ne történjenek abortuszok: úgy kell nevelni a gyerekeket, hogy eszükbe se jusson. Amikor valaki már ott van, hogy elvetessem- ne vetessem, rég késő.
Nem, szerintem egyáltalán nem off.
Egyébként én is szoktam ilyeneken töprengeni, és egyetlen útját látom annak, hogy ne történjenek abortuszok: úgy kell nevelni a gyerekeket, hogy eszükbe se jusson. Amikor valaki már ott van, hogy elvetessem- ne vetessem, rég késő.
Rojo 2009.05.12. 07:50:45
Messzire jutottunk attól szolidaritástól, amelyik az önismeretből fakad. Nem attól, amelyiket a társadalom, vagy a vallások megkövetelnek, hiszen azok csak akkor nyernek teljes értelmet, ha az előzőből, azaz a helyes önismeretből fakad, és nem külső nyomás hatására ébred fel.
A szeretet is parancs, még sem lehet megparancsolni. Ugyan így vangyunk a szolidaritással is.
A szeretet is parancs, még sem lehet megparancsolni. Ugyan így vangyunk a szolidaritással is.
Téglagyári Megálló 2009.05.12. 10:12:26
@szpal:
A Biblia személyhez szól, és nem a római jogon alapuló jogrendszer része, amit az állam érvényesít.
Ez két különböző dolog, szerintem. Nyilván egy európai országban a keresztény hagyomány is alakította a jogrendszert, de azért mégsem a katekizmus leképeződése.
És hogy visszatérjek az eredeti témához, mit tehet egyetlen ember: olyan életet él, _férfiként is_, hogy ne legyen még egy abortusz.
A Biblia személyhez szól, és nem a római jogon alapuló jogrendszer része, amit az állam érvényesít.
Ez két különböző dolog, szerintem. Nyilván egy európai országban a keresztény hagyomány is alakította a jogrendszert, de azért mégsem a katekizmus leképeződése.
És hogy visszatérjek az eredeti témához, mit tehet egyetlen ember: olyan életet él, _férfiként is_, hogy ne legyen még egy abortusz.
izrael miszteriuma (törölt) 2009.05.12. 12:01:56
@Rojo:
Gemilut cheszed és cedaka avagy részlet a maszorti zsidó közösség hitvallásából…
”A cheszed, vagyis a szerető gondoskodás értéke és a cedaka alapelve szerint cselekedni, vagyis vagyonunkat és értékeinket másokkal megosztani helyes és igazságos, hiszen a Tóra és a próféták óta ez volt a különböző korokban és közösségekben a zsidóságot megkülönböztető jellegzetessége. A gemilut cheszed és a cedaka szociális tudatunk és egy jobb világ érdekében tett erőfeszítéseink kifejeződése. A maszorti, a judaizmus más mozgalmaihoz hasonlóan, arra bátorítja tagjait, vegyenek részt minél élénkebben a gemilut cheszed és a cedaka gyakorlásában idő- és pénzráfordítás valamint személyes odaadás révén. Ez kötelességünk mind saját közösségünk, tehát Izrael, a zsidóság egésze iránt, mind pedig az egész emberiség és a teremtett világ iránt is. Ekképp gyakorlatban erősítjük meg azt a központi zsidó tanítást, hogy egyfelől minden emberi lény „Isten képmására teremtett”, másfelől pedig ránk bízatott, hogy gondját viseljük Isten világának. Meglátásunk szerint zsidóságunk azt is megkívánja tőlünk, hogy törődjünk az igazságossággal és az együttérzéssel, az emberi méltósággal és közvetlen környezetünkkel. Minden közösségünket arra bátorítjuk, hogy fejezzék ki társadalmi felelősségtudatunkat mind a zsidó világon belül, mind pedig azon kívül.”
Gemilut cheszed és cedaka avagy részlet a maszorti zsidó közösség hitvallásából…
”A cheszed, vagyis a szerető gondoskodás értéke és a cedaka alapelve szerint cselekedni, vagyis vagyonunkat és értékeinket másokkal megosztani helyes és igazságos, hiszen a Tóra és a próféták óta ez volt a különböző korokban és közösségekben a zsidóságot megkülönböztető jellegzetessége. A gemilut cheszed és a cedaka szociális tudatunk és egy jobb világ érdekében tett erőfeszítéseink kifejeződése. A maszorti, a judaizmus más mozgalmaihoz hasonlóan, arra bátorítja tagjait, vegyenek részt minél élénkebben a gemilut cheszed és a cedaka gyakorlásában idő- és pénzráfordítás valamint személyes odaadás révén. Ez kötelességünk mind saját közösségünk, tehát Izrael, a zsidóság egésze iránt, mind pedig az egész emberiség és a teremtett világ iránt is. Ekképp gyakorlatban erősítjük meg azt a központi zsidó tanítást, hogy egyfelől minden emberi lény „Isten képmására teremtett”, másfelől pedig ránk bízatott, hogy gondját viseljük Isten világának. Meglátásunk szerint zsidóságunk azt is megkívánja tőlünk, hogy törődjünk az igazságossággal és az együttérzéssel, az emberi méltósággal és közvetlen környezetünkkel. Minden közösségünket arra bátorítjuk, hogy fejezzék ki társadalmi felelősségtudatunkat mind a zsidó világon belül, mind pedig azon kívül.”
izrael miszteriuma (törölt) 2009.05.12. 12:20:52
@Rojo:
Tikkun Olam/Shalom avagy változtasd meg a világot...
Szerintem nem csak a kis közösségekre, hanem az egész nemzetre is igaz Jean Vanier mondása: az ideális közösséget a szüntelen növekedés és kiengesztelődés jellemzi.
A kiengesztelődés a barátság és szeretet helyreállítását jelenti ott, ahol addig megosztottság, konfliktusok és harcok voltak. Transzformációt jelent, érzések, magatartásformák megváltozását. A kiengesztelődés szellemi és politikai jelentésű szó is egyszerre. Bővebben itt:
www.danielcsoport.hu/news.php?extend.110
Tikkun Olam/Shalom avagy változtasd meg a világot...
Szerintem nem csak a kis közösségekre, hanem az egész nemzetre is igaz Jean Vanier mondása: az ideális közösséget a szüntelen növekedés és kiengesztelődés jellemzi.
A kiengesztelődés a barátság és szeretet helyreállítását jelenti ott, ahol addig megosztottság, konfliktusok és harcok voltak. Transzformációt jelent, érzések, magatartásformák megváltozását. A kiengesztelődés szellemi és politikai jelentésű szó is egyszerre. Bővebben itt:
www.danielcsoport.hu/news.php?extend.110
szpal 2009.05.12. 12:58:31
@Téglagyári Megálló: a biblia személyhez szól, de ha személyesen igaznak fogadsz el valamit, talán megpróbálhatod a közösségnek is követendő példaként felmutatni, kb. ahogy @izrael miszteriuma leírja a közösségért való munkálkodást. Van, akinek az a dolga, hogy a magánéletben helytálljon, más meg esetleg keresztyénként azt a feladatot kapja, hogy egy pártot vezessen - ugye, mert "a kegyelmi ajándékok között ugyan különbségek vannak, de a Lélek ugyanaz. Különbségek vannak a szolgálatokban is, de az Úr ugyanaz."
izrael miszteriuma (törölt) 2009.05.12. 14:09:01
@izrael miszteriuma:
A közösség hatalma…
A zsidóság vezetői az évezredek során sokszor vitték rossz irányba a közösség sorsát. A probléma a Szentély lerombolása után ugyanaz volt Javnében, mint ma Magyarországon: a vezetőség a krízisre hivatkozva diktatórikus eszközöket alkalmazott. Mostanában is ilyesmiket hallani a zsidó vezetőktől: „Ma olyan, mintha 1944 lenne, mindenhol antiszemiták és ellenségek vannak. Nem engedhetjük meg, hogy a zsidóság képviselete ne legyen egységes. Aki kritizálja a vezetést, az a zsidóság árulója.” Lássuk mi volt őseink válasza erre a problémára! A többség akarata ilyenkor legtöbbször szembeszállt a hatalmon lévőkkel, nem féltek a közösség szétesésétől. A magas pozíciókban lévők leváltása nem válsághoz, hanem megújuláshoz vezetett a Talmud egyik leghíresebb történetében, amely a javnei tanház demokratikus forradalmáról szól. A krízishelyzet után kiegyeztek a felek, és a vezetést megosztották a rabbik, így a római elnyomással szembeni képviselet nemhogy gyengült, hanem erősödött. A válság megoldásának kulcsa a kölcsönös tiszteletben keresendő, abban, hogy nem kicsinyes hatalmi érdekek érvényesülnek, hanem a minden zsidót tisztelő, és magába foglaló közösség akarata:
pilpul.net/komoly.shtml?x=41576
A közösség hatalma…
A zsidóság vezetői az évezredek során sokszor vitték rossz irányba a közösség sorsát. A probléma a Szentély lerombolása után ugyanaz volt Javnében, mint ma Magyarországon: a vezetőség a krízisre hivatkozva diktatórikus eszközöket alkalmazott. Mostanában is ilyesmiket hallani a zsidó vezetőktől: „Ma olyan, mintha 1944 lenne, mindenhol antiszemiták és ellenségek vannak. Nem engedhetjük meg, hogy a zsidóság képviselete ne legyen egységes. Aki kritizálja a vezetést, az a zsidóság árulója.” Lássuk mi volt őseink válasza erre a problémára! A többség akarata ilyenkor legtöbbször szembeszállt a hatalmon lévőkkel, nem féltek a közösség szétesésétől. A magas pozíciókban lévők leváltása nem válsághoz, hanem megújuláshoz vezetett a Talmud egyik leghíresebb történetében, amely a javnei tanház demokratikus forradalmáról szól. A krízishelyzet után kiegyeztek a felek, és a vezetést megosztották a rabbik, így a római elnyomással szembeni képviselet nemhogy gyengült, hanem erősödött. A válság megoldásának kulcsa a kölcsönös tiszteletben keresendő, abban, hogy nem kicsinyes hatalmi érdekek érvényesülnek, hanem a minden zsidót tisztelő, és magába foglaló közösség akarata:
pilpul.net/komoly.shtml?x=41576
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.13. 10:20:03
@izrael miszteriuma: Ugye akiket pl. Soros, Berkowitz, Tasnádi jelenít meg láthatóan, azok nem tagok abban a közösségben?
izrael miszteriuma (törölt) 2009.05.13. 11:45:39
@Kitalátor feljegyzete:
Tikkun Olam - Repair The World
www.youtube.com/watch?v=I26Uceps2C0
s mit tudsz Te mentségedre felhozni?
Tikkun Olam - Repair The World
www.youtube.com/watch?v=I26Uceps2C0
s mit tudsz Te mentségedre felhozni?
izrael miszteriuma (törölt) 2009.05.13. 12:05:39
@Kitalátor feljegyzete:
Azért a Jézus követő messiási zsidók sem ülnek közben ölbetett kézzel:
www.youtube.com/watch?v=HAJqR-viw1k
www.youtube.com/watch?v=HjS6tk906fU
Várom a pozitív példáidat a magyarság és kereszténység tárgyköréből!
Azért a Jézus követő messiási zsidók sem ülnek közben ölbetett kézzel:
www.youtube.com/watch?v=HAJqR-viw1k
www.youtube.com/watch?v=HjS6tk906fU
Várom a pozitív példáidat a magyarság és kereszténység tárgyköréből!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.13. 12:31:46
@izrael miszteriuma: Nem tudom, miért kell egy kérdés miatt mentegetőzni, mentséget felhozni, de pl. azt, hogy angolul sem tudok... Így aztán nem foghattam fel azt sem - bár nem néztem inden szakaszát végig a filmnek - hogy hol maradtak a szarrá taposott palesztin gyermekek eltemetéséhez, a megnyomorítottak gyógyításához, a gigagettó fal építéséhez kivágott több ezer éves olajfaültetvények cseréjéhez nyújtott amerikai zsidó segítség képei.
izrael miszteriuma (törölt) 2009.05.13. 22:31:33
@Kitalátor feljegyzete:
A Tikkun Olam videó csak a fenti rojo-nak írt bejegyzésem illusztrációja akart volna lenni: hogyan működik ez a szolidarítás a gyakorlatban. A zsidók már többezer éve gyakorolják a jótékonysági intézményeiken keresztül az elesettek, özvegyek és árvák megsegítését. Izraelben a népesség közel harmada alacsony jövedelmű, és ötöde a szegénység küszöb alatt él. Az állam kivonult a szociális ellátásból, a kb. százezer holokauszt túlélő állami juttatása mindössze havi 250 USD, nem véletlenül tüntettek tavaly, de egyéb nem történt ügyükben. Az egyházi jótékonysági intézmények tevékenysége nélkül ezek az emberek már régen éhenhaltak volna...
A második bejegyzésem pedig az etióp falassza zsidókról szól, akik kőkorszaki körülmények között éltek, az éhhalál réme fenyegette őket, és zsidó állam 85-ben egy részüket Izraelbe vitte, ahol már sikerült beilleszkedniük. A pénz elfogyott, most éppen az amerikai Jézus-hívő messiási zsidók gyüjtenek részükre, akik kötelességüknek érzik, hogy adakozzanak Jeuzsálem szegényeinek.
Én magam is jövedelmem és szabadidőm tizedét rendszeresen jótékonysági célokra szánom, mert a világ megváltoztatását önmagunkon kell kezdeni...
Szeretettel :-)
A Tikkun Olam videó csak a fenti rojo-nak írt bejegyzésem illusztrációja akart volna lenni: hogyan működik ez a szolidarítás a gyakorlatban. A zsidók már többezer éve gyakorolják a jótékonysági intézményeiken keresztül az elesettek, özvegyek és árvák megsegítését. Izraelben a népesség közel harmada alacsony jövedelmű, és ötöde a szegénység küszöb alatt él. Az állam kivonult a szociális ellátásból, a kb. százezer holokauszt túlélő állami juttatása mindössze havi 250 USD, nem véletlenül tüntettek tavaly, de egyéb nem történt ügyükben. Az egyházi jótékonysági intézmények tevékenysége nélkül ezek az emberek már régen éhenhaltak volna...
A második bejegyzésem pedig az etióp falassza zsidókról szól, akik kőkorszaki körülmények között éltek, az éhhalál réme fenyegette őket, és zsidó állam 85-ben egy részüket Izraelbe vitte, ahol már sikerült beilleszkedniük. A pénz elfogyott, most éppen az amerikai Jézus-hívő messiási zsidók gyüjtenek részükre, akik kötelességüknek érzik, hogy adakozzanak Jeuzsálem szegényeinek.
Én magam is jövedelmem és szabadidőm tizedét rendszeresen jótékonysági célokra szánom, mert a világ megváltoztatását önmagunkon kell kezdeni...
Szeretettel :-)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.14. 16:08:55
Akkor miért nemem címezted? :-(
valójábannemberci 2009.05.18. 00:40:55
Próbáltam lefordítani, de nem ment. Sajnálom, de ez nekem csak angolul adja vissza annyira a szavak erejét. Magyarul túlságosan körülményeskedő lenne:
We will all come to the point in our life where we have to admit that we feel defeated, that something has conquered us. We must change, not because we want to, but because we desperately have to. We can not take life in its current suffocating state, even to admit such desperation shows that we are feeling deserted, wandering the barren desert, a shell of our former selves. It is only up from here, it is impossible to sink any lower into ourselves or our circumstances. But we can be salvaged, a deliverance. No vice can stand, no fix can take. The thorn in the side can be removed, but you have to be willing to admit and surrender. Surrender your habits, your lifestyle, your past, your present, and your future. This is your new surrender. The new surrender.
We will all come to the point in our life where we have to admit that we feel defeated, that something has conquered us. We must change, not because we want to, but because we desperately have to. We can not take life in its current suffocating state, even to admit such desperation shows that we are feeling deserted, wandering the barren desert, a shell of our former selves. It is only up from here, it is impossible to sink any lower into ourselves or our circumstances. But we can be salvaged, a deliverance. No vice can stand, no fix can take. The thorn in the side can be removed, but you have to be willing to admit and surrender. Surrender your habits, your lifestyle, your past, your present, and your future. This is your new surrender. The new surrender.
izrael miszteriuma (törölt) 2009.06.16. 10:41:57
"Egyes előre jelzések szerint alacsony részvételre számíthatunk az Európa Parlamenti választásokon. Úgy sem változik semmi."
Ha a jezsuita atyák szabadságra mentek, akkor sem állt meg az élet. Megkérdeznélek Benneteket, hogy mi a véleményetek a Jobbik 3 EU parlamenti helyéről? Kit fognak ott képviselni, melyik frakció fogadja be őket egyáltalán, vagy netán karanténba lesznek zárva? Használnak-e, vagy inkább ártanak a külhoni magyarok érdekérvényesítésének (Autonómia)? Mit jelent ez a választási siker a következő választásokra nézve?
Ha a jezsuita atyák szabadságra mentek, akkor sem állt meg az élet. Megkérdeznélek Benneteket, hogy mi a véleményetek a Jobbik 3 EU parlamenti helyéről? Kit fognak ott képviselni, melyik frakció fogadja be őket egyáltalán, vagy netán karanténba lesznek zárva? Használnak-e, vagy inkább ártanak a külhoni magyarok érdekérvényesítésének (Autonómia)? Mit jelent ez a választási siker a következő választásokra nézve?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 11:10:31
@izrael miszteriuma:
"Parancsolj Uram!"*
kitalator.blog.hu/2009/04/10/megint_jonnek_kopogtatnak_2
és
kitalator.blog.hu/2009/06/08/narancssarga_riasztas_2
(Ha tudod a pontos - liturgikus - helyét az idézetnek (gugli nem ér, és amúgy is, Boldog Sára csak idézte a naplójában!), vendégem vagy egy egygömbös fagyira, amikor Debrecenben jársz.)
"Parancsolj Uram!"*
kitalator.blog.hu/2009/04/10/megint_jonnek_kopogtatnak_2
és
kitalator.blog.hu/2009/06/08/narancssarga_riasztas_2
(Ha tudod a pontos - liturgikus - helyét az idézetnek (gugli nem ér, és amúgy is, Boldog Sára csak idézte a naplójában!), vendégem vagy egy egygömbös fagyira, amikor Debrecenben jársz.)
izrael miszteriuma (törölt) 2009.06.16. 11:32:17
@Kitalátor feljegyzete:
Sajnos a fagyiról le kell mondanom....
A helyzetértékelésed szellemes:
"Bár ha már ott vagyunk, az „Izrael az Otthonunk” nevű ugyancsak harmadik erő szintén természetes szövetségese a Jobbiknak…"
Igen, de ők még nincsenek benn az EU Parlamentben, ezért sajna, egyenlőre be kell érniők a szlovák, román, stb. magukfajta pártokkal...
Egységben a kétség!
Sajnos a fagyiról le kell mondanom....
A helyzetértékelésed szellemes:
"Bár ha már ott vagyunk, az „Izrael az Otthonunk” nevű ugyancsak harmadik erő szintén természetes szövetségese a Jobbiknak…"
Igen, de ők még nincsenek benn az EU Parlamentben, ezért sajna, egyenlőre be kell érniők a szlovák, román, stb. magukfajta pártokkal...
Egységben a kétség!
izrael miszteriuma (törölt) 2009.06.16. 12:10:40
Megkérdeznélek Benneteket arról is, hogy a Püspöki Kar választási körlevele miről is szólt, mivel nálunk elfelejtették (khmmm...) felolvasni a templomban?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 12:50:09
Én nem emlékszem ilyenre, mikor kellett volna felolvasni?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 12:58:35
Megvan!
"Nyilatkozat
2009. május 21., csütörtök 11:07
A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia az Európai Unió Püspöki Konferenciáinak Bizottsága (COMECE) ajánlását követve az alábbi nyilatkozatot teszi:
Hatvannégy évvel a II. világháború befejezése és húsz esztendővel a vasfüggöny leomlása után Európa népei gondok és remények között keresik fennmaradásuk és fejlődésük útját, jövőjüket és boldogulásukat. Bár sokan aggodalommal veszik észre, hogy a keresztény kultúrát, az emberi és evangéliumi értékeket földrészünkön veszélyek fenyegetik és gyakran elutasítás fogadja, olykor még az Európai Unió politikusai részéről is, mégis – vagy éppen ezért – hitünk alapján is felelősséget érzünk hazánkért és Európáért.
Idén június 7-én európai uniós parlamenti választás lesz. Felelős állampolgárként és hívő emberként vegyünk részt ezen a választáson, és éljünk jogainkkal, mert valóban rajtunk is múlik, hogy az Európai Unió működése és jövőt meghatározó döntései hazánk, Egyházunk és benne a mi magunk igazi javát szolgálják.
Azokat a jelölteket támogassuk, akik készek előmozdítani az emberi élet tiszteletét és védelmét a fogantatástól a természetes halálig; akik készek támogatni a családot, amely a férfi és a nő közötti házasságra épül és a társadalom alapsejtje; akik készek a munka és a dolgozó ember méltóságának és szociális jogainak védelmére és erősítésére; akik támogatják a gazdaságnak erkölcsi értékekre épülő megszervezését; akik előmozdítják az igazságosság ügyét a társadalomban és a nemzetek között. Olyan jelölteket támogassunk, akik a leginkább rászorulók iránti szolidaritás érvényesülését segítik; akik nem önző csoportérdekeket, hanem az egész emberiség javát szem előtt tartva fáradoznak a természet védelmén és a teremtett világ megóvásán, akik a magyarság érdekeit képviselik. Végül – de nem utolsó sorban – akik őszintén támogatják a Katolikus Egyházat, a keresztény értékeket és a békét.
II. János Pál pápával mi is elmondhatjuk: „A keresztény gondolkodás át tudja alakítani a politikai, kulturális és gazdasági társulásokat az élet olyan közösségévé, melyben minden európai ember otthon érezheti magát” (Ecclesia in Europa, 121).
Budapest, 2009. május 13-án, a Fatimai Szent Szűz ünnepén
A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia "
"Nyilatkozat
2009. május 21., csütörtök 11:07
A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia az Európai Unió Püspöki Konferenciáinak Bizottsága (COMECE) ajánlását követve az alábbi nyilatkozatot teszi:
Hatvannégy évvel a II. világháború befejezése és húsz esztendővel a vasfüggöny leomlása után Európa népei gondok és remények között keresik fennmaradásuk és fejlődésük útját, jövőjüket és boldogulásukat. Bár sokan aggodalommal veszik észre, hogy a keresztény kultúrát, az emberi és evangéliumi értékeket földrészünkön veszélyek fenyegetik és gyakran elutasítás fogadja, olykor még az Európai Unió politikusai részéről is, mégis – vagy éppen ezért – hitünk alapján is felelősséget érzünk hazánkért és Európáért.
Idén június 7-én európai uniós parlamenti választás lesz. Felelős állampolgárként és hívő emberként vegyünk részt ezen a választáson, és éljünk jogainkkal, mert valóban rajtunk is múlik, hogy az Európai Unió működése és jövőt meghatározó döntései hazánk, Egyházunk és benne a mi magunk igazi javát szolgálják.
Azokat a jelölteket támogassuk, akik készek előmozdítani az emberi élet tiszteletét és védelmét a fogantatástól a természetes halálig; akik készek támogatni a családot, amely a férfi és a nő közötti házasságra épül és a társadalom alapsejtje; akik készek a munka és a dolgozó ember méltóságának és szociális jogainak védelmére és erősítésére; akik támogatják a gazdaságnak erkölcsi értékekre épülő megszervezését; akik előmozdítják az igazságosság ügyét a társadalomban és a nemzetek között. Olyan jelölteket támogassunk, akik a leginkább rászorulók iránti szolidaritás érvényesülését segítik; akik nem önző csoportérdekeket, hanem az egész emberiség javát szem előtt tartva fáradoznak a természet védelmén és a teremtett világ megóvásán, akik a magyarság érdekeit képviselik. Végül – de nem utolsó sorban – akik őszintén támogatják a Katolikus Egyházat, a keresztény értékeket és a békét.
II. János Pál pápával mi is elmondhatjuk: „A keresztény gondolkodás át tudja alakítani a politikai, kulturális és gazdasági társulásokat az élet olyan közösségévé, melyben minden európai ember otthon érezheti magát” (Ecclesia in Europa, 121).
Budapest, 2009. május 13-án, a Fatimai Szent Szűz ünnepén
A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia "
Kajla 2009.06.16. 12:59:42
@izrael miszteriuma:
Volt körlevél, a keresztény értékeket hangsulyozta, az elet vedelmet a fogantatastol a halalig. Meg talan a kereszteny ember felelosseget, hogy menjen mindenki szavazni.
Volt körlevél, a keresztény értékeket hangsulyozta, az elet vedelmet a fogantatastol a halalig. Meg talan a kereszteny ember felelosseget, hogy menjen mindenki szavazni.
izrael miszteriuma (törölt) 2009.06.16. 15:01:00
@Kitalátor feljegyzete: HELP
Hát ezt háromszor is egymásután elolvastam, de bizony így sem értem:
www.magyarkurir.hu/?&m_id=1&m_op=view&id=27564&rovat=10
Hát ezt háromszor is egymásután elolvastam, de bizony így sem értem:
www.magyarkurir.hu/?&m_id=1&m_op=view&id=27564&rovat=10
izrael miszteriuma (törölt) 2009.06.16. 15:13:20
Úgy hiszem, hogy ezt a kettő körlevelet csak együtt lehet megfejteni:
uj.katolikus.hu/cikk.php?h=1286
Különösen ez a bekezdés izgatja a fantáziámat, ugyan vajon mire is gondolhattak akkoron:
„Ugyancsak aggasztó az ezek kapcsán jelentkező provokáció-sorozat, amely a magyarságot rasszista színben igyekszik feltüntetni. Ennek érdekében egyesek nem riadnak vissza társadalmi támogatottsággal nem rendelkező, szélsőséges jelképeket használó áldemonstrációk szervezésétől sem. Meggyőződésünk, hogy ezek az igazi problémákról terelik el a figyelmet.”
uj.katolikus.hu/cikk.php?h=1286
Különösen ez a bekezdés izgatja a fantáziámat, ugyan vajon mire is gondolhattak akkoron:
„Ugyancsak aggasztó az ezek kapcsán jelentkező provokáció-sorozat, amely a magyarságot rasszista színben igyekszik feltüntetni. Ennek érdekében egyesek nem riadnak vissza társadalmi támogatottsággal nem rendelkező, szélsőséges jelképeket használó áldemonstrációk szervezésétől sem. Meggyőződésünk, hogy ezek az igazi problémákról terelik el a figyelmet.”
Kajla 2009.06.16. 18:31:14
@izrael miszteriuma:
Amit idezel az - szerencsere - nem korlevel, es nem is olvastak fel a templomokban. Egyebkent errol az idezetrol, honapokkal ezelott, mar volt szo a blogon. Ugy emlekszem, hogy akkor elegge altalanosan azt irtak a hozzaszolok, hogy ez egy rossz szoveg, majdhogynem meg az a szerencse, hogy nem ertheto.
A valasztas elotti korlevel (fent hivatkoztam) szerintem elfogadhato.
Amit idezel az - szerencsere - nem korlevel, es nem is olvastak fel a templomokban. Egyebkent errol az idezetrol, honapokkal ezelott, mar volt szo a blogon. Ugy emlekszem, hogy akkor elegge altalanosan azt irtak a hozzaszolok, hogy ez egy rossz szoveg, majdhogynem meg az a szerencse, hogy nem ertheto.
A valasztas elotti korlevel (fent hivatkoztam) szerintem elfogadhato.
izrael miszteriuma (törölt) 2009.06.16. 20:03:52
@Kajla:
Az általad idézett körlevéllel egyeértek, csak azt nem értem, miért szabotálták el a felolvasását minálunk.
A másik állásfoglalásról is osztom véleményedet: meg az a szerencse, hogy nem érthető...
Az általad idézett körlevéllel egyeértek, csak azt nem értem, miért szabotálták el a felolvasását minálunk.
A másik állásfoglalásról is osztom véleményedet: meg az a szerencse, hogy nem érthető...
Kajla 2009.06.16. 20:10:27
@izrael miszteriuma: Nem tudom. Nemeshegyi Peter atya felolvasta.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.18. 16:51:02
@izrael miszteriuma: Olvasd talán el akkor Tóta W Árpád ünnepi, pünkösdi cikkét!
izrael miszteriuma (törölt) 2009.06.18. 17:52:04
@Kitalátor feljegyzete:
Nem tudom, hogy mi volt a sokkolóbb, a posztíró, vagy a hozzászólók? Azért a hátulról 3. beírás (Thirdday) nagyon megtetszett, végre egy emberi hang! Irtam a végére én is, de elnyelte a cenzúra...
Nem tudom, hogy mi volt a sokkolóbb, a posztíró, vagy a hozzászólók? Azért a hátulról 3. beírás (Thirdday) nagyon megtetszett, végre egy emberi hang! Irtam a végére én is, de elnyelte a cenzúra...
izrael miszteriuma (törölt) 2009.06.18. 17:58:00
@Kitalátor feljegyzete:
Apropó, láttam a beírásod is. Szerinted a Tóta W. volt az utolsó csepp a pohárban, vagy csak véletlen egybeesés az egész? A püspöki kar nyilatkozata abszolút korrekt, és csak egyetérteni lehet vele.
Köszönöm!
Apropó, láttam a beírásod is. Szerinted a Tóta W. volt az utolsó csepp a pohárban, vagy csak véletlen egybeesés az egész? A püspöki kar nyilatkozata abszolút korrekt, és csak egyetérteni lehet vele.
Köszönöm!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.18. 18:40:45
@izrael miszteriuma:
Nem cenzúra, lehet, hogy két hét múlva kerül fel, amikor majd jóváhagyja a megmondóember.
Tóta írása egyébként csak utolsó csepp, Tokaj vesszején...
A pártállami keresztényüldözés posztmodern anarcholiberális kijegecesedése.
(Azért is szeretem, nem kell a sok szemetet átbogarászni, hogy megtudjam, miről és hogyan tematizálja a közvéleményt az a "más kultúra".)
Nem cenzúra, lehet, hogy két hét múlva kerül fel, amikor majd jóváhagyja a megmondóember.
Tóta írása egyébként csak utolsó csepp, Tokaj vesszején...
A pártállami keresztényüldözés posztmodern anarcholiberális kijegecesedése.
(Azért is szeretem, nem kell a sok szemetet átbogarászni, hogy megtudjam, miről és hogyan tematizálja a közvéleményt az a "más kultúra".)
vitalis (törölt) 2009.06.18. 20:25:19
@Kitalátor feljegyzete:
Tudod mi erre a keresztény válasz:
Ünnepeljünk, szívből az Úr előtt énekelve, tánccal és vígalommal, elvégre a Pünkösd az Egyház születésének Napja!
Különben nagyon hiányoltam, hogy a Pünkösd ünnepéről nem volt külön poszt, szívesen hozzászóltam volna. A szocializmus évei alatt, amikor nem volt munkaszünet, valahogy kikopott a vallásos emberek tudatából is ennek jelentősége...
Tudod mi erre a keresztény válasz:
Ünnepeljünk, szívből az Úr előtt énekelve, tánccal és vígalommal, elvégre a Pünkösd az Egyház születésének Napja!
Különben nagyon hiányoltam, hogy a Pünkösd ünnepéről nem volt külön poszt, szívesen hozzászóltam volna. A szocializmus évei alatt, amikor nem volt munkaszünet, valahogy kikopott a vallásos emberek tudatából is ennek jelentősége...
Utolsó kommentek