Jezsuiták

PÁRBESZÉDBEN

Címkék

"Kire haragszom?"

2008.07.09. 23:30 "fityisz"

A Szerencsi Kistérség 18 polgármestere közös kiáltványban bírálta a régiókat valóban teljesen tönkretevő szociális és gyermekjóléti támogatások abszurd rendszerét.

-A szociális segély legmagasabb összege és a minimálbér közötti különbség a munka kerülésére ösztönöz.

-Keményen dolgozó szegény családok száz-kétszáz forint miatt csúsznak ki a szociális hálóból, míg akik szociálpolitikai támogatásokból élnek, százezrekhez jutnak munka nélkül.

-Az önkormányzatok óriási szociális kiadások miatt szinte már képtelenek ellátni alapfeladataikat. 

„Kire haragszom”?

A gyerekre, akit beetettek csokoládéval ebéd előtt és most nem hajlandó megenni a tökfőzeléket, vagy a szülőre, aki ostobán neveli gyermekét. De az is lehet, hogy a szülő lusta, önző és nem hajlandó áldozatos szeretettel, minőségi eledellel táplálni kicsinyét?

„Kire haragszom?

A cigányokra, vagy …

„Kire haragszom?”

Kemény Gábor globalizmuskutató egy tanulmányában a következőket írja: ”A neoliberális globalista elit nem érdekelt a segélyekből élés visszaszorításában, mert az erősen támogatja a gyenge állam koncepciójukat. A milliós segélyezett népesség a központi erőforrások megcsapolásával lehetetlenné teszi az államnak, hogy más állampolgárait megvédje a globalizmus káros hatásaitól. Ugyanakkor a segélyezettek a kereskedelmi televíziók révén jól irányíthatók, és engedelmesen fogyasztják a multik által előállított nagy profitot adó termékeket. Ez a réteg tehát szavazóbázist és profitot ad a globalista elitnek, valamint elszipkázza az erőforrásokat a termelő középosztálytól.” 

„Kire haragszom?” A szegény, meggyötört cigány tömegekre, vagy esetleg a politika egyes szereplőire és gyűlöletkeltőire, vagy a politika által lefizetett cigány vezetőkre, akik talán még maguk sem látják tisztán, hogy milyen erők játékszereivé váltak? Vagy Szepessy Zsolt, Monok város polgálmesterére?

Talán még rá is haragudhatnék, aki lelkesedésében képes lenne ránk szabadítani egy ügydöntő népszavazást, egy újabb „December 5-két”, hogy már ne csak az anyaországbeliek és határon túliak utálják egymást, hanem a cigányok és magyarok is határon belül és kívül. Mert kérdésfeltevése óhatatlanul cigányellenességet gerjeszt az országban.

A kérdés ugyanis nem az, hogy „Egyetért-e ön azzal, hogy a munkaképes korú munkanélküli személy szociális segélyt közérdekű munkavégzés teljesítése ellenében kapjon?” (Közérdekű munka,- mit fejleszt egy emberen? Ez öngól!) A kérdés inkább az, hogy: „Egyetért-e ön azzal, hogy a cigányság kultúráját jobban megismerve segítsük őket lelkileg, mentálisan tanulmányi elmaradottságuk leküzdésében, hogy ők is piacképes tudáshoz jutva adófizetői és megbecsült tagjai legyenek a magyar társadalomnak.?”

És még egy fontos kérdés!

Egyetért-e ön azzal, hogy nem engedjük, hogy felelőtlen politikai kalandorok a cigányságot és magyarságot egymás ellen uszítsa?

És még egy gondolkodtató kérdés: Hol vannak azok az erők akik ezt hitelesen képviselni fogják?

23 komment

Címkék: kultúra cigányok állam szociális segély globalizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr39561303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.07.10. 00:16:48

Nosza, nem kell Afrikába menni missziózás végett, tanítsatok cigányokat!

saintlouisdefrance 2008.07.10. 01:53:27

Ilyen könyveket olvas egy mai jezsuita?

"A neoliberális globalista elit nem érdekelt a segélyekből élés visszaszorításában, mert az erősen támogatja a gyenge állam koncepciójukat."

a segélyezéssel az állam jövedelmet von el (adók) és azt átcsoportosítja ("segélyek"). Az adók mértékéről és a segélyek nagyságáról az állam dönt, és ezzel befolyásolja a nemzeti jövedelem eloszlását és a társadalom fogyasztási lehetőségeit. a gyenge államnak tehát óriási hatalma van épp a segélyezésből adódóan.

" A milliós segélyezett népesség a központi erőforrások megcsapolásával lehetetlenné teszi az államnak, hogy más állampolgárait megvédje a globalizmus káros hatásaitól."

a globalizmus káros hatásaival szemben leghatékonyabban Észak-Korea védi meg állampolgárait, pedig ott egy állampolgár kivételével az egész lakosság segélyen él. cenzúrára mindigakad pénz. Egyébként cenzúrát akarunk?

"Ugyanakkor a segélyezettek a kereskedelmi televíziók révén jól irányíthatók, és engedelmesen fogyasztják a multik által előállított nagy profitot adó termékeket."

A segélyezettek legtöbbje vidéki munkanélküli, aki nyomorultul tengődik valahogy.
a sok tv miatt biztos lenne kedvük, de nincs lehetőségük fogyasztani a multik által előállított nagy profitot adó termékeket.
azokat ugyanis azok fogyasztják, akiknek ha kedvük van hozzá, beugranak a westendbe, ott vásárolnak egy sálat és egy nadrágot (60e ft), majd megisznak egy finom koktélt (2e ft), megnéznek valami filmet a moziban (2e ft). ezek után pedig este elmennek bulizni valami flancos helyre... (10e-... ft)

"Ez a réteg tehát szavazóbázist és profitot ad a globalista elitnek, valamint elszipkázza az erőforrásokat a termelő középosztálytól."

a globalista elit (tudjuk kik), amely elszipkázza az erőforrásokat (Lebensraum!) a termelő középosztálytól (Heimat!).

„Kire haragszom?”

Kemény Gábor globalizmuskutatóra, amiért ilyeneket ír.

arvisura · turoczi.blog.hu 2008.07.10. 16:39:12

a szociálpolitika facsargatása és az önkormányzatok nyomorítása helyett a magyar nemzet és a térdre kényszerített ország talpraállítása érdekében a törvényalkotásban kell drasztikusan lépni: jog és kötelesség harmonizálása (a politikai és bármiféle negatív vagy pozitív diszkrimináció alapos felülvizsgálata).

trickortreat 2008.07.10. 20:43:31

Saintlouis!
Igaz ugyan, hogy ez a Kemény elég demagóg, de a te válaszod ugyanolyan demagóg, (ld. északkorea), csak a ló másik oldalán.
Az, hogy a segélyt mint fenyegető eszközt írod le, csúsztatásnak tűnik, mivel azt muszáj odaadni, különben éhenhalnak az emberek.

A gyenge kormány egyértelmű feltétele a globalizáció kiteljesedésének. Globális szinten nem a kormányok, hanem a nagy, internacionális cégek (multik, csak ez pontosabb kifejezés) irányítanak.

A "nagy profitot adó termék" alatt az író szerintem nem a plázafelhozatalt érti, hanem azokat a tömegtermékeket, amiket a szegényebbek is megengedhetnek maguknak.

A globalizációnak valóban érdeke, hogy bizonyos rétegeket a létminimum határán tartson. Ezek azonban szerintem nem a magyar cigányok, vagy segélyből élők, hanem a fejlődő országok beli olcsó munkaerő.

Elvileg a nagycégeknek hasznára lenne, ha az ország biztosabb lábakon állna, az embereknek általában több lenne a pénzük, hiszen akkor ugye többet költenének.

A felvetett kérdés rendkívül sokrétű és bonyolult kérdés.

Ha lehet választani, és a politikai életre úgy általában haragszom, aki évtizedek óta nem meri bevállalni a cigánykérdést. Már országokban programokat dolgoztak ki stb.
Legesleggázabbnak az itthoni liberális pártot taláom, aki a liberalizmus eszméit minimális mértékben sem vállalja. Könnyen a melegek mellé áll, mert abból előnyt kovácsolhat. Nem látom azonban, hogy a sokkal nagyobb, valódibb és húsba vágóbb problémák mellett kiállna.

Uff.

saintlouisdefrance 2008.07.10. 21:15:13

trickortreat,

"a segélyt mint fenyegető eszközt írod le"
hol? eszembe nem jutott ilyesmi, így spontán nem is értem mit akar ez jelenteni.

"a nagy, internacionális cégek".
akkor már transznacionális vállalatok (TNC-k).
minden vállalat TNC amely rendelkezik legalább egy külföldi leányvállalattal. Ilyen azért elég sok van,

Te az olyanokra gondolsz, mint a MOL, az Apple, a Daimler-Benz AG, a GM, Total S.A. etc. Attól még, hogy nagy hatalmuk van, és befektetéseikért kormányok kűzdenek, ezek a vállalatok nem "internacionalisták". Könnyű belátni, hogy háború esetén a Daimler-Benz a németeknek, a GM pedig amerikaiaknak gyártana tankot. A kormányok a "saját" TNC-k érdekében lobbiznak. "Cserébe" a más országban megtelepedő TNC pedig az adott ország befolyását növeli. Tény, hogy az erőviszonyok nem mindíg egyértelműek, de azért ne ítélkezzünk elhamarkodottan.
Egyébként az ilyen "internacionalista" vállalatoknál valahogy mindíg az van, hogy középvezetőtől felfelé mindenki a "tulajdonos" nemzethez tartozik.
vehetsz te akármennyi total részvényt, attól az még francia olajtársaság marad.

észak-koreával pedig annyit akartam, hogy a globalizációtól minden állam meg tudja védeni állampolgárait, cenzúra kell és kész.

bár engem inkább ne védjen meg senki, majd én megvédem magamat.

trickortreat 2008.07.10. 22:47:10

Jogos, akkor legyen TNC.

Azt viszont könnyű belátni, hogy a kormány nem tudja megvédeni vele szemben az állampolgárait, mert kormány legyen a talpán, aki ilyen cenzúrát vezet be, összeomlik a rendszer. Akkor nem lesz "fütyülős Merci", az tuti.

Te meg tudod védeni magad, ez jó. Én is. De nem mindenki látja ám be, hogy mért jobb magyar terméket venni, miért kell kistermelőtől vásárolni, miért rossz az Aldi, ahol egyetlen magyar terméket sem kapni. És ez most nem nacionalizmus. Ha háromgyerekes anyuka vagy panelban, nyilván az árakat nézed. Meg a reklámokat a tévében.

A globalizáció szerintem sem egy fekete bárány, vagy átok. De azért csínján kell bánni vele.

Jah... "a segélyt mint fenyegető eszközt írod le" = "ezzel befolyásolja a nemzeti jövedelem eloszlását és a társadalom fogyasztási lehetőségeit. a gyenge államnak tehát óriási hatalma van épp a segélyezésből adódóan."

így értettem.

xterx 2008.07.12. 13:46:49

Fityissznek egy nagy virtuális kézfogás.

f 2008.07.13. 14:23:40

„Egyetért-e ön azzal, hogy a cigányság kultúráját jobban megismerve segítsük őket lelkileg, mentálisan tanulmányi elmaradottságuk leküzdésében, hogy ők is piacképes tudáshoz jutva adófizetői és megbecsült tagjai legyenek a magyar társadalomnak.?”

nahát, a kudarcos kádári szocpol tévút a jezsuitáknál inkarnálódott? jezsuita lelki támasz a sátánnak? ez lesz a következő?

turo.rudi 2008.07.13. 16:41:40

Segelyek-pro es kontra, vita a globalizaciorol... Az a velemenyem, hogy ezzel a bejegyzessel kapcsolatban a legfontosabb kerdes, mi az a pont, ahol a ciganysagot el lehet erni. Nyilvanvalo, ha erre nem talalnak az okosok valaszt, nyakunkon egy polgarhaboru... A kadari beillesztes a falukozossegbe, lakasosztogatassal nem mukodott, reszben annak isszuk most a levet. Barmennyire is az iskolaztatas lenne a megoldas, rengeteg olyan csalad van, akik nem engedik iskolaba a gyermekeiket, vagy ha megis, nem mukodnek egyutt az iskolaval, inkabb lezullesztik. Ott kellene nekik teret adni, amiben tehetsegesek: zene-tanc. De hat pici orszag-pici szorakoztatoipar... ez csak egy szuk retegnek jelent megoldast. Szoval, van valakinek valami otlete? Esetleg az atyak kozul meg tudja valaki osztani a jezsuita ciganymisszio tapasztalatait?

fityisz 2008.07.16. 22:18:23

f:kádári szocpol tévút

Testvér!

A kádárrendszerben létezett egy fogalom, -"közveszélyes munkakerülés".
Bár mindenki dolgozott, de mivel csak másodosztályú tudással, vagy sokszor csak fapadossal rendelkeztek a "módszerváltozás" után mindenki munkanélküli lett.

Ez most is így van! Így lesz!
Ha csak foglalkoztatom a jelenlegi funkcionális analfabétát és nem oktatom, egy éhséglázadást elkerülhetünk, de a következőt nem ússzuk meg. Továbbá ettől nem emelkedik a nemzet, ha analfabéták maradnak/maradunk.
(Bár a multiknak csak rabszolgákra-bérmunkásokra van szükségük és nem szakmunkásokra. - Azokat saját hazájukban képzik. Mivelünk a tróger melót végeztzetik el.)

SZÓVAL!
IGENIS SEGÍTENI KELL ŐKET A TANULÁSBAN IS, EMELKEDÉSBEN, MERT ELLENKEZŐ ESETBEN MAGUNKAT TESSZÜK TÖNKRE.
LEHET, HOGY NEM SZERETED ŐKET (MEGÉRTEM), DE AKKOR IS LÉPNI KELL.
NEKED IS, HOGYHA ITT MARADSZ KIS ORSZÁGUNKBAN!
FITYISSZ

f 2008.07.20. 14:34:06

természetesen, lehet kísérletet tenni, ezerből egyet ki lehet ragadni, és ő elindul a kiemelkedés, beilleszkedés útján...
a többi kriminalisztikai kérdés, átlagosan 80-100 IQ-val. velük mi lesz? náluk hol a kilincs amit lenyomva belép a normalitás világába?
az nagyon jó, ha a liberális lózungokat nyomjuk? vagy előbb valljuk be, hogy nagyrészt degenerált, erkölcstelen lényekről van szó, és ha ezt ki mertük mondani akkor kereshetjük a megoldást?

citromfű 2008.07.21. 13:13:04

Kedves f !

"vagy előbb valljuk be, hogy nagyrészt degenerált, erkölcstelen lényekről van szó, és ha ezt ki mertük mondani akkor kereshetjük a megoldást?"

Ugye ezt a simogató megjegyzésedet te se gondolod komolyan? Mert ha igen, ne haragudj, minden tiszteletem mellett azt kell mondanom, te vagy az erkölcstelen lény. A "faji" alapú (s persze mindjárt rosszindulatú) általánosítás nem éppen erkölcsös, és nem is intelligens dolog. Nem értelmiségi párbajt akarok vívni, és nem vágok fel ezirányú ismereteimmel, de azért meg kell mondanom neked, hogy létezik olyan társadalomtudományos megközelítés, ami sokkal pontosabb (és erkölcsösebb és épületesebb és előremutatóbb) leírást ad az általad valószínűleg sok cigányember részéről tapasztalt "abnormális" viselkedésre, mint a rasszista megnyilvánulások.
Szocializáció, szocio- és etnokulturális örökség, stb. tartoznak ebbe a kérdéskörbe. Pl. ha azt tapasztalod, hogy sok cigányember lop (ezt nevezheted kriminológiai ténynek), nézz utána, hogy ennek vajon mi a kulturális és szociológia háttere, ez inkább segít megoldani a problémát, minthogy rögtön genetikai tényezőkre gyanakodsz ("degenerált lényekről van szó"). A biológiai tényezők az ember személyiségének max. 5%-át adják. Ha pl. egy hazai nyomortelepről egy cigányfiút bébikorában Spanyolországba vinnénk (ahol nincs olyan nagy előítélet a romákkal szemben) egy ottani középosztálybeli családhoz, hidd el, felnőttkorában úgy viselkedne, gondolkodna, s úgy élne a társadalomban, mint egy spanyol középosztálybeli. A biológiai tényező legfeljebb annyit jelent, hogy valószínűleg egy kicsit hevesesebb vérmérsekletű, valószínű, hogy van zenei érzéke, stb. - de ez pl. Spanyolországban nem tűnne fel :)

"az nagyon jó, ha a liberális lózungokat nyomjuk?"

És az jobb, ha a rasszista lózungokat nyomjuk?
Jelzem, a huszadik század elején ugyanezekkel a vádakkal illették az ottani feketéket is. Még "tudományos" tényekkel is alátámasztották, hogy a feketék intelligenciája "genetikusan" alacsonyabb, mint a fehéreké...osztán kiderült, hogy az IQ-tesztet durván (értsd: szélsőségesen)egy "középkorú fehér középosztálybeli férfi" kompetenciáira, jellemző élethelyzeteire alapozták. Naná, hogy az ültetvényeken dolgozó fekete munkás nem tudott pl. banki tranzakciókkal kapcsolatos feladatokat megoldani, sose járt még bankban...aztán jöttek a polgárjogi törvények, iskoláztatás, pozitiv diszkriminációs intézkedések a munkahelyi beilleszkedést megkönnyítendő...s lám, 50 év múlva a tesztek azt hozták ki, hogy NINCS szignifikáns (érzékelhető) különbség egy fehér és egy fekete bőrű középkorú férfi IQ-ját illetően...

Amerika sok területén egyszerűen megszűnt a társadalmilag mérhető, jelentős rasszizmus (azért nem mindenhol).

Észrevettétek, hogy minden amerikai filmben van néger szereplő? Ez azért van, mert az ottani filmtörvényt ezt előírja...állítólag egy kicsit ez is elősegíti a rasszista gondolkodás csökkenését, egyszerűen azáltal, hogy a másik fél is reprezentálva van...Magyarországon mikor lesz ilyen fokú az érzékenység, az eltökéltség romaügyben?

f 2008.07.21. 18:21:13

rendben, kezdjük előröl a szocializálásukat. ugyan nem sikerült 50 év alatt, hátha most bejön a dolog. a spanyolok bizony az alja, tolvaj cigánnyal éppen olyan intoleránsok, ahogy azt kell is. náluk éppen úgy szétválik a segélyen élő, tolvaj népségre és a flamencos, bikaviador népségre mint nálunk a putrisra és a senkit nem zavaró zenész cigányokra a romungrókra a cigányság. az egész érvrendszered a halálosan unt liberális álmegoldás és a komcsi voluntarizmus egyvelege. minden momentuma bukott dolog. de legyen! digitális palatáblát minden putriba!
elfogyott az idő barátom, előbb a szegregáció, aztán jöhet a kiemelkedés csatornáinak kialakítása. nincs már idő a széplelkű megoldásálmokra.
ezt pedig ajánlom figyelmedbe a négerség fantasztikus akadémiai előmenetele vizsgálatára:
www.metazin.hu/node/734

imádkozzunk, hogy hiller et, is szüljön egy olyan filmtörvényt ami lehetővé teszi, hogy győzike legyen legközelebb ádám a tragédiában.

saintlouisdefrance 2008.07.21. 19:30:33

"előbb a szegregáció, aztán jöhet a kiemelkedés csatornáinak kialakítása."

nem ismertetted pontosan, hogy mit is értesz a "kiemelkedés csatornáin". vagy csak én nem ismerem eléggé a náci virágnyelvet?
ami pedig a szegregációt illeti, azokat kéne szegregálni, akik olyanokat írnak, mint te.

"nincs már idő a széplelkű megoldásálmokra."

ugyanezt mondták annak idején a zelóták a Mesternek. szerintem neked Vele (és így a kereszténységgel) szemben is komoly kifogásaid lehetnek.

citromfű 2008.07.22. 01:01:27

Kedves "f" !

"rendben, kezdjük előröl a szocializálásukat. ugyan nem sikerült 50 év alatt".

Milyen 50 év? A Kádár-rendszer sokszor csak elfedte a problémákat, nem próbált megoldást találni (ld. fityisz hozzászólása). Tömegesen telepítették őket a városokba (panelekbe, önkormányzati lakásokba --- ezekből lettek a putrik)...elszakították őket vidéki gyökereiktől (ahol azért nagyrészüknek volt valami elfogadható egzisztenciája, hagyományos megtartó közössége a társadalom alsó szintjén) anélkül, hogy megfelelő képzést, oktatást biztosítottak volna a számukra. Komoly, szakszerű integrációs programról ebből az időből én nem tudok, pedig elég sokat foglalkoztam a témával. Esetleg kisegítenél...?

A rendszerváltás óta ugyan történtek apró lépések (ombudsman, iskolaszegregációs törvény) de az amerikai feketék integrációjához hasonló igazán szakszerű, nagy volumenű programról szintén nem tudok. Miért? Kicsiny honunk még kicsinyesebb politikai állapota, nem ragozom, nem képes szembenézni egy ekkora problémával, ami átfogó és átgondolt, sőt egységes cselekvést igényelne.
Szóval a te 50 éved effektíve még el se kezdődött...
Jobb lenne ezt sürgetni, esetleg - ha olyan pozicióban vagy - tevékenyen elősegíteni, mint a rasszizmus üres, demagóg és gonosz sablonjaihoz fordulni. Elolvastam a cikket, amit ajánlottál. Eugenetikai "megoldásról" hallani se akarok, ez már tényleg a nácizmus mezeje. Ember, eddig és ne tovább...ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel!

Engem is érdekelne, hogy a szegregáció után milyen "kiemelkedési csatornákra" gondolsz? Jelzem, a szociológia és a józan paraszti ész nem ismer olyan példát, amikor a kényszerszegregáció segített volna, ezért a szakma egyöntetűen ellene van (kivéve persze a prekoncepciós szélsőjobbosokat). Indokold meg, hogy mért segítené az integrációt, ha a társadalom (amibe integrálni szeretnénk őket) egyoldalúan izolálja, kirekeszti őket? Ezzel épp a "magyar identitásukat" gyöngíted. És melyik tanár fog majd a "cigányosztályban" tanítani? És hol ismerjék meg a "gádzsó" kultúrális mintákat, ha autoriter módon (társadalmi erőszakkal...) el vannak zárva tőle? Egyetértek, hogy a jelenlegi iskolahelyzet nagyon rossz, sok baj van a roma gyerekekkel, sok tanár kikészül tőlük (is), de ez szerintem a túl-liberalizáció következménye, nem pedig szegregációs kérdés. Ez utóbbi alkotmányos és alapvető emberi jogokat sértene, ezért demokráciában fel se lehetne vetni!

Az önkéntes szegregáció persze más kérdés, jelenleg a Gandhi cigánygimnázium képzi a roma elit jórészét, képzeld, egész jól működik. Csak épp ehhez pénz kell, a romáknak meg általában ez nincsen (tudom, vannak kivételek, ne is mondd).
És van még valami, amiről nem beszéltünk...a keresztény cigánypasztorizáció, missziók. Olyan emberek, akiknek nem csak a szája jár, mint nekem vagy neked, hanem köztük élnek, tanítanak, kőkemény szociális szolgálatot végeznek az "első vonalban". E bejegyzés indítója is ilyen, ha jól tudom.

S végül, egy tárgyi tévedés: egyáltalán nem biztos, hogy a romungrók (a cigánynyelvet feladók) a legjobban megbecsülendők: a 100 tagú cigányzenekarban pl. sok lovári és beás származású zenész is van, a cigány értelmiség soraiban úgyszintén. Szerintem nagyon is jó lenne, ha sikerülne visszahozni/megőrizni az autentikus cigány kultúrát, a népdalokat, a meséket, a nyelvet...amennyiben ez összefér a magyar identitással (erre pedig sok példa van), ezesetben a magyar(országi) kultúra is gazdagodik általa.

f 2008.07.22. 09:41:40

szentlajos!
a kiemelkedés csatornáin természetesen a tanulást, tehetséggondozást, ösztöndíjat, és egyéb hasonlókat értettem. az arra érdemesekkel igenis foglalkozni kell, és minden támogatást meg kell adni, hogy hogy beilleszkedhessenek a normalitás világába. hagyjuk már ezt a náci virágnyelv szöveget.
amit leírtam abból nem következik, hogy bármi kifogásom lenne jézussal kapcsolatban. sőt, mint a nagy mesterek mind, nagyon pontosan megjelölte a bűnt és azok hordozóit is. rémlik valami korbácsolás is a kufárok kapcsán.

f 2008.07.22. 09:49:52

citromfű!

www.es.hu/pd/display.asp?channel=INTERJU0829


ajánlom ennek a cikknek a cigányok és a föld viszonyára vonatkozó részét, a többi nem érdekes, mert csak liberális jajongás. azért ajánlom, mert a posztod elején említed a vidéki környezetből való kikényszerítésüket. szóval a városiasítás is kudarc, meg a földhöz kötés is. akkor mi a megoldás? az interjúban elhangzó kriminalitási adatok pedig szépen elmondják, hogy miért van szükség az elkülönítésükre. az elhivatottak abban a helyzetben is támogathatnák őket, tanulás, pasztorizáció, stb.

citromfű 2008.07.22. 21:26:40

Kedves f!

Végig (!) olvastam a cikket, amit ajánlottál. Nagyon jó kis cikk, különben is szeretem Rádai Eszter interjúit :)

A "liberális jajongás" részek is nagyon tetszettek benne (ebből ne következtess arra, hogy SZDSZ szavazó vagyok, mert nagyot tévedsz).

Az "ominózus" földviszonyról szóló rész is baromi érdekes! Lássuk tehát az érvrendszert:

1. "az általam ismert kultúrák közül ez az egyetlen, amelynek egyáltalán nincs viszonya a földhöz." - írja Bíró András polgárjogi aktivista. Szerintem ez egy kicsit pontatlan és feleslegesen "misztifikálja" a cigányságot ("ez az egyetlen olyan nép, amely...").
Mindenkinek "van viszonya" a földhöz: a középkori, koraújkori cigányságnak pont olyan viszonya van hozzá, mint egy 'peripatetikus vándornépnek'. Ez azt jelenti, hogy alapvetően nomád, vándorló életformát folytatnak, de mindig egy falu- vagy városközzösség közelében élnek, amelyet specifikus szolgáltatásokkal látnak el (rézmegmunkálás, köszörűsség, lópatkolás, vályogvetés, kosárfonás, medvetáncoltatás...)
Ezt csinálta a cigányság is, ahogy erre Bíró András is rámutat:

2. "a cigányság tradicionálisan szolgáltatásokból él, nem termelésből."

3. "aki szolgáltat, annak a gádzsó kliens vagy lehetséges kliens, akinek a szimpátiáját különféle jellegzetes technológiákkal lehet megszerezni, például színlelt alázattal. Ehhez azonban túl kell tudni járni az eszén, vagyis ravasznak kell lenni."

Így van, egyetértek, ez a peripatetikus vándornépek "pszichológiája", ha úgy tetszik.

Az közismert, hogy Mária terézia és II. József korától a cigányságot folyamatosan próbálták letelepíteni, asszimilálni, több-kevesebb sikerrel. A Kádár-rendszer a '60-as évektől városi panelekbe, önkormányzati lakásokba ÉS - szintén önkormányzati tulajdonú vagy elhagyott - vidéki házakba telepítette őket. Ma a cigányság elsöprő többsége letelepedett életformát él, de - szaképzzettség híján - továbbra is folytatná a "szolgáltató-kereskedő" (értsd: csencselő) életmódot, ami ma sajna nagyrészt feketepiaci tevékenység. Szerinted akkor mi lenne a megoldás?
("szóval a városiasítás is kudarc, meg a földhöz kötés is. akkor mi a megoldás?" - tetted te fel ugyanezt a kérdést).

Szerintem az, hogy a társadalom - pozitív diszkrimináció árán is - szakképzettséget próbál adni a cigányságnak. Olyan új szakképzettséget, amivel valamennyire kapcsolódhatnak a hagyományos "szolgáltató-kereskedő" életmódjukhoz, csak épp 21. századi színvonalon. De mindezt - szerintem - a szintén leszakadóban lévő (értsd: csontszegény) "magyar" (idézőjelben magyar) lakosság gyermekeivel együtt kéne biztosítani számukra, nem szegregált viszonyok között, mert a szegregáció - emellett kitartok - csak tovább élezi az etnikai konfoliktust. A cigányságnak már van egy ilyen szempontból nagyon érzékeny értelmiségi elitje, amely nagyon hevesen reagálna a szegregációs megoldásra, és ez hamar elmérgesítené az amúgy is feszült viszony. Akkor jönne a Bíró András által is jelzett-félt "kurva anyjukat nem hagyjuk magunkat" (ez a cikkben volt!) helyzet, megalakulna egy roma önvédelmi szervezet - így volt ez az amerikai Fekete Párducok esetében is - amely valószínűleg összecsapna a Gárdával. Utánanézek, de emlékeim szerint Amerikában is egy szegregált iskola előtti balhából indult ki a polgárjogi mozgalom (meg persze Rosa Parks esetéből). Más kérdés: hogy vennéd rá a tanárokat, hogy a szegregált cigányosztályban nemcsak hogy a többihez hasonló lelkesedéssel tanítsanak, hanem azzal az extra lelkesedéssel, ami szükséges lenne a "problémás" cigánygyerekek felemelkedéséhez? Látsz ilyen szociális elköteleződést vagy pénzt a közoktatásban arra, hogy ezt az extra szolgálatot megfizessék? A 90-es években, amikor én jártam általános iskolába, sok iskolában voltak amolyan "fű alatt működő" szegregált osztályok. Ott "koncentrálták" a cigányokat, a gyengébb képességűeket, a fogyatékosokat, a későn jelentkezőket (én ezek közé tartoztam). Te, a tanár undorral jött be az osztályba, és még ezen az osztályon belül is kinézték a cigányt! Szerintem ez nem megoldás.

f 2008.07.23. 12:33:32

:) kedves citromfű! a megoldásban sosem fogunk megegyezni. ennek a társadalomnak sem forrásai nincsenek, sem türelme ehhez a pátyolgatáshoz. különösen úgy nem, hogy ezek a végig nem gondolt pátyolgatások, csak egyre szomorúbb helyzeteket teremtettek és a szolgáltató nép, már a teljes kiszolgálást követeli, eszében sincs bármit is tenni. ahogy ők, mondják, ha a faszommal /családtámogatás,egyebek/ többet keresek mint ha minimálbéren dolgoznék, akkor minek dolgozzak, ávágy munkhábó nem lehet mágélni...
nem! tilos! ne rakják a gyerekeiket magyar osztályba, a silányság lefelé húz. akár az egyenlőtlen felek házasságában., ahol nagy általánosságban a silányabbik félhez igazodik a mentális életszínvonal.
fekete párducokon lamentálni értelmetlenség. a lehető legritkábban éri a cigányságot támadás, a dolog egyelőre fordítva működik. ők lépnek át az emberiesség határán, nem a gárda. hogy konfliktus ne legyen, el kell különíteni őket.

f 2008.07.23. 18:18:38

Citromfű!
hülyén érzem magam, hogy feszt olvastatlak, csak azt hiszem még ezt is érdemes. a te és az én utamat is tagadja, de érdekes:
konzervatorium.blog.hu/2008/07/23/scylla_es_charybdis_kozott#more541974

Citromfű 2008.07.25. 13:36:44

Kedves F !

Hja, lassan megkétszereződik az 5 dioptriás szemüvegem vastagsága :)) - na jó, nem, nincs is 5 dioptriás szemüvegem - egyelőre :)

Tényleges érdekes cikk, de azért olyan sok konkrét megoldási tervezetet, programot nem látok benne.
Ez se jó, az se jó, hát legyen az arisztotelészi közép. Elvnek jó, de ennyi.

"A megoldásnak szerintem két kulcsfonosságú eleme van: az egyik az önkéntesség, a másik pedig a probléma komplex kezelése." Hja köszi, komplex kezelés, ezen dolgoznak szociológusok és törvényhozók százai - nesze semmi, fogd meg jól! Szerintem ez nem sokkal mélyenszántóbb az általad sokat bírált "liberális lufipuffogtatásnál."

"olyan felemelkedési lehetőségeket, pályákat kell megalkotni, amelyeknek reális esély van a teljesítésre" - ezt mondtuk mi is, ha visszanézed, amikor a "21. sz-i szolgáltatószektorról, ösztöndíjakról, tehetséggondozásról, stb. beszéltünk. Még mindig hiányzik a kezdőlökés: hogy motiválsz egy olyan gyereket, akinek már a szülei is segélyen éltek, ezt szívták magukba otthon? Csakis az elkötelezett, missziós lendületű papokban, szociális dolgozókban, pedagógusokban bízok. Több ilyen kéne.

"Meg kéne erősíteni a rendőrséget" - ja, oké, erősítse meg!

A hozzászólások között viszont volt egy nagyon penge, lehet, hogy pont a tiéd (fakhtótum). "Én pedig azt látom, hogy pont a helyi szintű kezelések mutatnak leginkább a megoldás felé". Így van! Lásd az uszkai esetet a másik cikkbe! Sztem Magyarország kórosan vízfejű ország, és nem lehet megoldani egy ilyen mély szociális problémát, amíg mindent felülről akarnak elintézni, minden pénzt felülről osztanak ki (ált. korruptan).

Eszembe jutott még egy eset, amit Kanadában láttam. Nem mondom, hogy nyerő a párhuzam, de ott kb. úgy kezelik az indiánokat, mint itt a cigányokat (értsd: lenézik, koszosnak és rosszvérűnek tartják, stb.) Kanadában Indián-rezervátumokat, amolyan mini-államokat alakítottak ki. Adómentesség, nagyon erős önkormányzat! Ez olyan szegregáció-modell. Tudod mi lett az eredmény? Az adómentességet kihasználva számítógép, kocsi, stb. alkatrészek kereskedelméből élnek, mondhatni csencselnek, meg kábítószer, prostitució, stb. Amolyan igazi kis mini-Harlemek jöttek létre, amiből még az ambiciózusabb indiánok is menekülnek: a városba. Nem mondom, hogy ennek bármi köze van a magyar helyzethez, csak mint érdekesség.

Miskolcon van (volt) egy cigánysor. Teréz anya nővérei nagyon sokat tettek ott. Az önkormányzat most fogta, és kiköltöztette őket, az Avas nevű lakótelepre, a város szívébe. Még csak néhány család költözött be a panelekbe, de máris látszik, hogy nagyon nagy balhé lesz. Az új lakók - állítólag - "hangosak, büdösek, az ablakon dobálják ki a szemetet", és a többi lakó máris óriási tiltakozásba kezdett. A lakótelepen most kezdett lefelé menni az amúgy kirívó bűnözési ráta, félnek, hogy ez most majd visszafordul.

Így állunk.

Szóval: többet tettel, mint szóval. Varázspálcás megoldásunk nekünk sincs, de azért jól elbeszélgettünk a témáról :)

virius 2009.09.07. 14:53:22

@Citromfű: Sok Hofher atya kellene egyszerre...
süti beállítások módosítása