Jezsuiták

PÁRBESZÉDBEN

Címkék

Honnan ismer engem ez a Csernus?

2009.04.02. 23:50 homo secuiens secuiens

Nemrég említettem, hogy kölcsön kérem Dr. Csernus Imre A nő című könyvét. Megtörtént... Most olvasom, még teljes véleményt nem formálhatok, de eddig reális az, amiről beszél... De ha teljesen olvastam volna már, akkor is azt az utat választottam volna, amit így is... Megkértem pár nőbarátomat, -ismerősömet, írja le röviden, hogy érintette a könyv... Persze, ha valaki olvasta a könyvet, könnyebb hozzászólni, de ha nem, itt azért előjön pár téma, amit érdemes lenne a köny ismerése nélkül is megvitatni... Ezúton is köszönöm nőbarátaim nyitottságát, akik megosztották gondolataikat... És hajrá TÖBBIEK:)

 

„Igen, tetszett a könyv. Hasznos gondolatébresztő. Nagyon pozitív, hogy nem egyfajta álláspontot képvisel, amit szeretne az olvasóra erőltetni, hanem szembesíti az embert a hibáival. A saját véleményalkotás lehetősége is a felelősség felvállalását segíti. Úgy gondolom nyers, szókimondó stílusa pedig az érzelmeken való felülemelkedést támogatja. Ráadásul közérthető stílusával hozzájárul ahhoz, hogy iskolai végzettségre való tekintet nélkül minden érdeklődő fejleszthesse az önismeretét.”

28 éves, hajadon

 “A könyv első oldalának felénél belém hasított a kérdés: honnan ismer engem ez a Csernus..? Hiszen minden szó az életemből vett igazság..Majd oldalról oldalra haladva megnyugodtam: ezek szerint nem vagyok egyedül a problémáimmal, kérdéseimmel? Lehetséges volna, hogy sok-sok nőtársam ugyanezt éli meg, miközben remek álarcot viselünk, és bűbájos mosollyal elhitetjük magunkkal, de legfőképpen a világgal, hogy velünk minden rendben van, a mi életünk hibátlan? Ami engem keserű felismerésre ébresztett, az a Család fejezet. Ugyanis eddig meggyőződésem volt, hogy akkor teszek a legjobbat kamasz lányommal, ha példás családanya és feleség szerepében tetszelegve egyfajta mintát mutatok neki: „összeszorított foggal is első a látszat”. A könyv azonban fájdalmasan rádöbbentett, mennyire ártalmas, amit teszek. Egészségtelen modellt nyújtok neki, hogy majd ő is hasonlóan megjátssza azt, ami nincs. pedig most még igazi kis nő, tele ambícióval, szereti, ha csodálják, élvezi, ha van, aki figyelmes vele stb. De én is ilyen voltam. A kérdés, hogy hol veszett el mindez? És főleg: miért hagytam? Hisz amióta az eszem tudom egyetlen dolog éltetett: hogy szerethessek, és viszont szeressenek. Ehhez képest az életemben minden csak látszólagos..A férjem mindent elkövetett, hogy elhitesse velem: ki vagyok neki szolgáltatva, nélküle fabatkát se érek, hiszen én csak egy nő vagyok, aki képtelen olyan mennyiségben pénzt előteremteni, mint ő. És bejött neki: az önértékelésem megszűnt. Már- már a saját érzéseimmel sem vagyok tisztában. Csak egyet tudok: nem vagyok boldog. Hálás vagyok Csernusnak, hogy kendőzetlenül, sokszor vulgárisan, de ráébresztett arra, valamit nagyon elrontottam. De a változtatás esélye még megvan. Még akkor is, ha ez már valószínűleg nem az én esélyem, hanem a lányomé.”

40 körüli, családos

 “A könyv elolvasása után 2 héttel találkoztam VALAKIVEL :)
De komolyra fordítva a szót. A könyvet olvasva többször előfordult (még az elején), hogy elegem lett a trágár kifejezésekből. Nem értettem, miért kell ilyen szavakat használni. Intelligens emberi lénynek tartom magam, aki ért a SZÓ-ból. Azonban rá kellett jönnöm, hogy teljesen igaza van a Dokinak. Ha nem ilyen stílusban ír, valószínűleg semmilyen hatást nem gyakorolt volna rám. Az egyik legfontosabb dolog, amit tanultam: MERJEK VÁLTOZTATNI!!! Mind magamon, mind a szokásaimon.
A másik a NYITOTTSÁG. Had idézzem Paulo Coelho szavait: "Kockáztatnunk kell. Csak akkor érthetjük meg az élet csodáját, ha hagyjuk, hogy a váratlan megtörténjen" /Piedra folyó .../ Én mertem kockáztatni/nyitni, változtatni és a várva várt váratlan megtörtént. Én csak megköszönni tudom a Dokinak a könyvet és minden egyes szavát, még ha durvának tűnik is.

/Tervezem újraolvasni :) /”

29 éves, hajadon

 

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr381036705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egysegelem 2009.04.03. 05:23:21

Ez itt a reklam helye?

homo secuiens secuiens 2009.04.03. 07:21:35

Vártam ezt a kérdést, így is jó, ha ezzel kezdünk... Az tény, hogy sok mindent kimond a könyv, és annyiban reklám, hogy nem ártana sok embernek elolvasnia... De a cél a témafelvetés volt, mint mindig, és a róla való együttgondolkodás... Mint már néhány hete említettem egy bejegyzésemben... Persze, hogy Te minek látod, az a szíved joga... Én beszélgetésindítónak szántam, és azért kértem meg nőbarátaimat, mert nagyrészt nekik íródott a könyv, bár azért megjegyzem, mindenkinek szól... De azt gondoltam, hitelesebben szólhatnak hozzá, és írásaikból ez ki is derül...
Ez itt a beszélgetés helye... Szerintem...

homo secuiens secuiens 2009.04.03. 07:29:19

Természetesen meredek a könyv nyelvezete, és a témák már sok pszichológiai könyvben megjelentek, alapvetően nem újdonság, amiről ír, csak az az előnye, hogy mindenkinek elérhető, és akkora a reklámja, hogy sokan meg is veszik... Ugyanakkor nem nagy és hosszú könyv bonyolult kifejezésekkel... Szóval várom továbbra is a hozzászólásokat, akár olvastátok, akár csak a fenti vélemények alapján...

Téglagyári Megálló 2009.04.03. 11:00:43

A 29 éves hajadon írja:
---
A másik a NYITOTTSÁG. Had idézzem Paulo Coelho szavait: "Kockáztatnunk kell. Csak akkor érthetjük meg az élet csodáját, ha hagyjuk, hogy a váratlan megtörténjen"
---

Felénk ezt úgy mondják, hogy legyen időnk hallgatni a Szentlélek szavára :-)

A nyitottsággal meg csínján, ahogy Jókai Anna mondta egyszer, ő látott egy embert, akit úgy harangoztak be, hogy mennyire "nyitott", no, ettől az embertől felállt a hátán a szőr... avagy nem kell mindenre nyitottnak lenni.

homo secuiens secuiens 2009.04.03. 12:06:51

A nyitottság fontos, és ha érett az ember, akkor tud nyitott lenni... És igenis benne van a nyitottságban a kockázat... Ha nincs kockázat, nincs nyitás sem, mert akkor csak a saját biztonság van, ami egy lehelettől is összeomlik...

homo secuiens secuiens 2009.04.03. 12:09:43

Azért az meglep, hogy mindenki jó mintát látott, és jó mintát ad, senki nem tapasztalta, hogy látszólagosan éltek meg vele kapcsolatot, vagy élt meg ő kapcsolatot, senki nem érezte magát egy kapcsolatban kiszolgáltatva... Na jó, abbahagyom, mert tudom, hogy van ilyen tapasztalatotok, ezt nőként és férfiként egyaránt meg lehet élni...

Szép hétvégét!

Bárányfelhőbodorító 2009.04.05. 21:28:40

Na, hát ez se sokmindenkit hozott lázba... :P

zzzsuzsa 2009.04.05. 22:32:48

@Domnisoara: @homo secuiens secuiens: Nekem első látásra van egy furcsa érzésem: "a nő" kifejezés, mintha már degradálódott volna és nagyon sokszor egy másik értelemben beszélnénk erről: "a szingli"
Lehet, hogy elolvasom Csernust.

homo secuiens secuiens 2009.04.05. 22:42:40

Igen... Vagy sokan nem olvasták, vagy nem érdekes a téma, vagy kibeszéltük korábban, vagy csak nagyon egyértelmű, és nincs mit róla beszélni... De hát van ilyen is...:)

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2009.04.06. 01:55:29

Nekem csak a "Csernus" az akadály... Zavar a hangneme (stílusa), és szerintem nem igaz, hogy kemény dolgokat keményen kell mondani, mindenkinek ajánlanám Claude Steinertől a Scripts people live-et, vagy épp a Sors mint döntés tanulmánykötetből Vári Annamáriától A Hamupipőke-szindrómát. Vagyis, a téma érdekel, csak a köreim másfélék.

homo secuiens secuiens 2009.04.06. 09:07:59

Erre gondoltunk mi is, amikor láttuk, amit láttunk... És tudom, hogy sokkal jobb írások is vannak a témában, viszont az egyszerű embert a reklámozott fogja meg, ebben hasznosnak tartom Csernus könyvét, mert ezen a résen bebújt... A stílusában persze sok minden kifogásolható, viszont a témáit, akár más példákat is hozva, vagy máshonnan inspirálódva is érdemesnek tartanám megpengetni... Pl. hogy milyen mintával érkezünk és az mennyire befolyásol? Vagy, hogy merjük-e vállalni magunkat, akár mint nők, akár mint férfiak, vagy meghúzódunk szerepeink mögött? Merünk-e őszinték lenni magunkkal és a másik nembeliekkel? Érezzük-e a felelősségét annak, amiben döntünk? Stb... Szóval én nem Csernusnak szeretnék áldozatot bemutatni és hódolókat keresni, hanem a témákba belemenni, amiket most éppen ő piszkált meg, de tették ezt előtte sokan, és teszik majd ezután is... Szóval örülnék, ha beindulna kis eszme- és tapasztalatcsere, ha van kedvetek... Ha nincs, akkor várjuk, mi jön még a héten... Szép hetet mindenkinek:)

zzzsuzsa 2009.04.06. 10:15:10

Messze álljon tőlem, hogy Csernus mellet törjek lándzsát, de nagyon sokat tett a drogosokért és ez stílus nagyon hatékony tud lenni ilyen szinteken. (Nyílván ő más szinten is megőrzi a hagyományait...:) Egyszer régen (nagyon régen...) láttam Tv-ben és egy olyan fiú szüleivel beszélt, aki drogozott. A szülők fogták a fejüket és siránkoztak, meg jajgattak, és az anya pénzt adott a fiának, mert sajnálta szegényt. Na ekkor jött Csernus..(nagyon érdekes volt látni, ahogy anya nem hagyta magát meggyőzni arról, hogy a fiának nem pénzre, hanem segítségre van szüksége.)
Elolvasom a könyvét!

ige 2009.04.06. 12:48:03

@homo secuiens secuiens: Hát a stílusa nem mindenkinek jön be. Szerintem reklámfogásként is alkalmazza. A párszor hallottam és láttam. Nem értek egyet módszerének egy részével. Belső lelki mélységekben is durván leplezi le az igazságot, amivel megalázó és kiszolgáltatott helyzetbe hozhatja alanyait -még ha alanya vállalja is - ez messze áll a szeretettől. Persze a sokkterápia és az "innen már nincs lejjebb érzése" sokak számára aktív cselekvést indíthat el, DE nem mindenkinél. Neki csak ezt az egy "stílusát" ismerjük. Jókat ír (mond), de egy pszichológusnak sokoldalúnek kell lennie, és egyéni módszereket alkalmazni. Isten erre képes, ezért bajomban elsősorban hozzá fordulok. Ráhagyatkozva(csendes szavát meghallva) ezerszer jobb helyzetekbe kerülhetek.
persze elismerem sikereit, és azt is, hogy sokakon segített.
Azt gondolom, a hívőknek a Biblia (Kiemelve a szeretet himnuszát) biztos útmutató, én ezen keresztül fedeztem fel, hogy nem minig kezelem jól kapcsolataimat, álarcokat használok, nem vagyok még magammal sem őszínte stb. A létező összes kapcsolatot (Istennel, társainkkal, magunkkal, környezetünkkel) leírja, a szeretet jegyében. (persze nem Mindenki vevő rá, főleg aki még nem hívő, annak Csernus segíthet)
Ajánlom Nektek Isten áldásával az Igét!

homo secuiens secuiens 2009.04.06. 13:58:53

@ige Azzal egyetértek, hogy a stílusban van kivetnivaló, bár a véleményüket megíró barátaim közül kettő valóban gyakorló keresztény, az egyik ráadaásul református hitoktató, tehát van kapcsolata a Bibliával...
Ugyanakkor pedig szerintem a pszichológia is Isten ajándéka, és nagyon sok helyzetben segítség... Természetesen eszközként kell használni, és nem isteníteni, de teljesen elzárkózni előle, szerintem nem helyes... Nekem személyes tapasztalatom van arról, hogy segítség... Természetesen a Biblia fontos, és örülök, hogy olvasod, és tudom azt is, hogy mennyi mindenben gyújt fényt az embernek... De szerintem nem lehet a kettőt egymást kizáróként kezelni...

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2009.04.06. 14:39:46

@homo secuiens secuiens: Pedig sokan megteszik, különösen miután egyszer-kétszer úgy járnak, hogy segítséget keresnek, aztán pszichológusok elsőbbis a vallásukból próbálják meg "kigyógyítani" őket. Én úgy tapasztaltam, hogy az emberek nem a bibliából, hanem a világi pszichológiai praxisból hozzák a tapasztalatot, hogy ez a két dolog kizárja egymást. Aztán utána már elég nehéz velük elölről kezdeni a dolgot, hogy nem is, meg hogy vannak keresztény pszichológusok, meg satöbbi. A segítő személy világnézete tök sokat számít, akkor is, ha ennek a szakma szabályai szerint nem feltétlenül kellene így lennie. (Parafrázis: a segítő személy világnézete nem nagyon lehetne definíció értékű abban, hogy mit tekintünk normalitásnak.)

Ugyanakkor: tényleg nem ismerem Csernust, a munkásságát és szakirányait is csak az internetről. Nem szeretek lélektani témákban trágár nyelvezettel írt szövegeket olvasni, nekem ez a két dolog nem fér össze.

cziczmiczpindur 2009.04.06. 15:04:07

@homo secuiens secuiens: Szerintem minden tényleges tudás, így a pszichológia és a pszichiátria is Isten adománya, feltéve, hogy megfelelő ember alkalmazza. A megfelelőség a meghatározó, nem feltétlenül a segítő személy világnézete. Nem hívő, de nem tolakodóan ateista pszichiáter barátom már több bajban lévő barátomat nagyon sikeresen segítette ki a gödörből. Igaz, ő nem szembesít, nem alázza meg a beteget, nem érezteti, hogy innen már nincs lejjebb, ezt a módszert életveszélyesnek tartja. Inkább segít összerendezni a gondolatokat, feltárni a lehetőségeket, visszaadja a beteg önbecsülését, és különösen a hitét abban, hogy változtathat az életén. És gyógyszert is ad, ha szükségesnek tartja, mert a lelki betegség is betegség. Reménytelennek tűnő helyzetben lévő barátnőm a hosszú, türelmes, és eredményes kezelés után jutott el oda, hogy már képes volt nemcsak a betegségből kilábalni, de aktív kereszténnyé is válni.

Sok évvel ezelőtt dolgoztam drogos fiatalok szüleinek segítőjeként. Akkor megdöbbentő volt számomra, de azt hiszem, ez természetes jelenség, hogy a szülők előbb nem akarnak tudni a dolgogról, aztán kétségbe esnek, aztán - önvédelemből? - magára hagyják a beteget, elfordulnak tőle, ha nem tudnak segíteni rajta.

Ha jól emlékszem, Bergmann Kígyótojásában van egy jelenet, amiben egy fiatal nőt összezárnak egy megállíthatatnul síró csecsemővel. A nő előbb dédelgeti, vígasztalja, aztán magára hagyja, aztán megfojtja, mert nem tudja tovább elviselni...

Csernus könyvét nem olvastam, csak a tévében láttam korábban a "kezeléseit". Nem tudom elképzelni, hogy az ilyen egy üléses ledorongolások eredményesek lehetnek, számomra inkább a beteg kipellengérezése volt.

homo secuiens secuiens 2009.04.06. 16:04:54

Kedves Mind!:)

Én nem az egyöléses ledorongolás mellett álltam ki! Mert én is abban hiszek, amit cziczmiczpindur írt, vagyis, hogy eszközkétn jó szakember használja a pszichológiát, nekem is ebben volt tapasztalatom, és oktalanság lenne szerintem nem használni eszközként a pszichológiát, mert sok mindenben segít... Persze tudni kell használni, és a jó szakikat is meg kell keresni...

Újra mondom, hogy a Csernus felvetette témák azok, amikről azt gondolom, hogy érdemes beszélni, de ha olvastok Csernust, ismeritek Csernust, természetesen értem, hogy van róla véleményetek. Én pl. tévében nem láttam még..

zzzsuzsa 2009.04.06. 23:40:03

@cziczmiczpindur: Szerintem egy visszaeső drogfüggőt, aki már évek óta egyre lejjebb és lejjebb kerül, a szüleit, a családját is meglopta, tönkretette, talán már egészen az alvilág befolyása alá került... szóval nem hinném, hogy itt egyáltalán felmerülhet az, hogy trágár e a segítő, vagy nem. Arra gondolok, hogy Csernus egy olyan személyiség, aki képes ezeket az embereket ÉRDEMBEN meggyógyítani. Nagyon erős személyiség és jól tud bánni ezekkel az emberekkel, (én egy dokumentum filmet láttam még régebben)(meg egy rádió műsort, ugyan ilyet) a drogosok hallgatnak rá.
Úgy érzem ebben ő nagyon hiteles.
Most más kérdés az, hogy mennyire van jelen a médiában, milyen könyveket ír, mekkora reklámot csinál magának...
Én azt gondolom, amíg ilyen profi módon csinálja a dolgát, addig meglehet neki bocsájtani azt, hogy ha nem a budapesti felkent keresztény értelmiség nyelvezetét használja.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.07. 08:49:59

Paolo Coelho nem író, hanem egy szélhámos. Lapos sztorik, közhelyes bölcsességek gyűjteménye. Ráadásul ezoterikus.

ige 2009.04.07. 14:43:26

@homo secuiens secuiens: úgy látszik félreérthető voltam. Nem zártam ki a kettőt. Családom is és én is fordultam pszichológushoz, sőt tanultam is, így semmiképp nincs róla rossz véleményem. Életemben a legnagyobb változást azonban az Igében megértettek hoztak. Az egyik pszichológusom mindent a szexuális életemből akart levezetni, és "két zsák" bogyóval akart gyógyítani. A másik, miután közöltem, hogy csak gyógyteákat használok tiszteletben tartotta, és a teszetek után közölte, nincs semmi bajom, de gyógyszer kellene. No ekkor otthagytam és erre jött pár év után a Biblia, ahol végre segítséget kaptam. Kisgyerekemen segítettek, és hálás vagyok érte. Isten útjai kifürkészhetetlenek?
Felicitásszal egyetértek, hogy a trágárság, megalázásal kiegészítve nem nagyon fér össze a szeretettel.
zzzsuzsa látod jól a helyzetet. Akik igen mélyen vannak, azoknak ez a stílus bejöhet, sőt szerintem olyan elhynyagoltak, hogy elindulásukhoz szinte bármilyen segítség lehetőséget ad. Szerintetek?

Téglagyári Megálló 2009.04.07. 16:36:38

@ige:

A kemény fellépés fontosságát osztom. Egy barátom mesélte, aki egy alkoholista főnöke volt, hogy az orvosok azt tanácsolták nekik, a kollégák forduljanak szeretettel az illető felé, viszont egyvalaki legyen nagyon kemény és kérlelhetetlen vele. És működött a dolog.

zzzsuzsa 2009.04.07. 21:01:59

@Téglagyári Megálló: Az persze mond valamit, hogy valóban működött a dolog, mert NAGYON nem mindegy, hogy KI az a valaki aki keménykedett, kérlelhetetlen volt.
(Egyébként olyan érdekes amit írtál! Mondják, hogy ovisoknál, ha az egyik óvónő kedves, akkor nem baj, ha a másik keményebb.)

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2009.04.08. 00:54:49

@zzzsuzsa: Persze, meg a rendőrség is használja kihallgatásnál a jó zsaru - rossz zsaru technikát, de azért óvakodnék attól, hogy csak úgy párhuzamba állítsam ezt, az alkoholistát meg az óvodásokat.
@ige: Igen, erre gondoltam, hogy sajnos többnyire nem valami szektás tanításból, hanem pont a világi pszichológiai praxisból jön a tapasztalat, hogy mintha (még) a bibliából (is) több segítséget kapnánk. Én ezt a jelenséget elég tragikusnak tartom, és gyakorlatilag egy az egyben a "világi" pszichológia egy-két irányzatát hibáztatom miatta.

zzzsuzsa 2009.04.08. 11:49:19

@Felicitasz: Én speciel nem gondoltam párhuzamra....csak eszembe jutott arról, hogy nagyon nem mindegy, hogy KI az a valaki aki keménykedik és, hogy ennek a valakinek olyannak kell lenni, aki tudatosan csinálja, eszközként használja a "keménykedést", szóval nem indulatból. És itt jött az, hogy eszembe jutott a gyerek nevelés.

zzzsuzsa 2009.04.08. 11:51:06

És nem a testi fenyítésre gondolok. Ennyit erről.

ige 2009.04.08. 13:06:23

@zzzsuzsa: Hát igen fontos a segítő személye, tudásával, tapasztalatával szeretetével együtt. Lényeg, hogy felébressze a "paciens" mélységeiből fakadó, akaratát aváltozásar. Ne félelemből lépjen, mert az döglött ló. A gyereknevelés, illetve növesztés is akkor eredményes.Persze egyénileg választva a módszert, mert érzékenyeknek sokszor elég egy pillantás.

zzzsuzsa 2009.04.08. 22:36:30

@ige: Nagyon érdekes amit írsz, Csernus is ír ebben a könyvében eleget erről.
Nagyon kemény ez a könyv is. sokszor érzem azt, hogy na jó akkor most hagyjuk ezt. Mégis iszonyatosan erős és ez jó.

zzzsuzsa 2009.04.08. 22:38:53

@ige: és biztos, hogy tovább olvasom!

ige 2009.04.09. 09:21:43

@zzzsuzsa: Lehet, hogy ezek után elolvasom? Csk azt sajnálom, olyan piszkosul drága ez a könyv.
Összehasonlításul, - ha megengeded - a Biblia hozzáférhetőbb, megvéve is olcsóbb (kivéve a díszpéldányokat), vagyis megint arra a kérdésemre jutok, hogy kell-e egyáltalán nekünk ilyen sok könyv. Az biztos, hogy sokat lehetne szelektálni, és az is, hogy mindenkinek más-más könyv segíthet épüléseiben.

zzzsuzsa 2009.04.09. 18:12:57

@ige: Van egy ötletem: nagy héten olvasd a Bibliát, és jövő keddtől előveheted Csernust! :))

kutya vacsorája 2009.04.12. 22:37:26

jó estéket. olvastam csernus doktort, és sajnálom őt. vajon létezik, hogy csak olyan nőkkel találkozott a munkája során, akiknek egyetlen gondjuk, hogy unatkoznak, miközben el(ki)tartatják magukat, és ezért jódolgukban? bosszúbol? megcsalják az urukat, esetleg eltűrik, hogy az illető csalja, alázza őket?! aki pénzért szexel, az kurva szvsz. a lepapírozott is (sőt, a hivatásosok legalább nem képmutatók. ha nem lenne piac, nem bezárnák a boltot). valóban sok ilyet ismerünk. de másféléket is. és őnekik is lehet gondjuk: magánéleti, munkahelyi stb. olyasféle is, ami szakember segítségét igényelné. na ők nem lesznek okosabbak csernus könyvétől.

izrael miszteriuma (törölt) 2009.04.13. 16:51:01

@ige:
A Bibliával jobban jársz, már kb. 2000 éve olvassák, de 20 év múlva már senki sem tudja, hogy ki is volt az a dr. Csernus...

zzzsuzsa 2009.04.13. 22:54:50

@kutya vacsorája: Szerintem e könyv írója meglehetősen magasra üti föl a labdát, amit te csak lenntről próbálsz visszalapátolni! Így nem fog menni!
@ige: @izrael miszteriuma: ezt az összehasonlítást neee! Kérlek neeeeeeee!

huss 2009.04.19. 22:59:00

sziasztok, Csernus stílusa valóban kábítószer illetve alkohol függők kezelésére született, mert ezekben az esetekben általában ez a módszer a leghatékonyabb. Néhány más esetben is az lehet, de nem ez a pszichológusok és pszichiáterek általánosan követett munkamódja. Nagyon jó szakembernek tartom, csak sajnálom, hogy egyedül ő és az ő személyesen használt stílusa az, amit Magyarországon ma az emberek a pszichológusokról illetve pszichiáterekről tudnak. Sajnos még a pszichiáter, pszichológus, pszichoterapeuta, tanácsadó szakmák különbségeivel sincs tisztában senki, ezért kellemetlen meglepetések érhetnek mindenkit. Kár, hogy Vekerdy Tamás csak a Nők Lapjában ír, és nem a tévében szerepel:) Ajánlom mindenkinek, akit "kiborít" Csernus stílusa, hogy olvassa Vekerdy gyerekpszichológiával kapcsolatos tanácsait - csodálatos gyengédség egyben kérlelhetetlen őszinteség plusz fantasztikus szakmai tudás.Lehet így is, és sokan ezt az iskolát követik.

alopex_lagopus (törölt) 2009.05.04. 17:12:32

@ige: szerintem bármelyik könyvtárból kikölcsönözhető..., nem fontos megvenni.

@kutya vacsorája: Csernus az emberek bizonyos típusával szemben alkalmazza ezt a stílust. Szerintem azokkal szemben, akik mindig mindent meg tudnak magyarázni, hogy mit miért nem tesznek, és mi minden akadálya van annak, hogy változtassanak.
Nem hinném, hogy olyan nőkkel találkozott csak, de ebbe a könyvbe azért nem a "jók" kerültek, mert az nem rázná meg a célközönséget.
A mai magyar házasságokban/kapcsolatokban rengeteg feudális elem van. Talán ezért is ilyen kevés a hozzászólásszám, mert sokan, még álnév alatt is szégyellik "bevállalni".
Volt egy interjú vele a Bookline-on, érdemes elolvasni. A könyv(ek)ről itt véleményt is lehet mondani, és itt olvastam jó egy éve, hogy több ember is volt páciense, és egy jó, érző pszichológus.

tyto 2009.05.13. 09:33:13

@egysegelem: hát....ezt a könyvet már nem kell reklámozni, mert nem annyira új, ha akartok bővebben róla akkor olvassátok a blogját csernusdoki.freeblog.hu/
amúgy már júniusban megjelenik " a férfi" c. könyve is.

nekem a női viselkedésről lényegesen többet mondtak eric fromm művei. de kétségtelen, hogy ez a könyv is segít egy normálisabb női mintát megismerni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.13. 15:49:38

Igazán nem IM-nak akarok kedveskedni, de aki értő olvasásra képes, az inkább ezt olvassa: Viktor E. Frankl: Az ember az értelemre irányuló kérdéssel szemben. (Ford. Molnár Mária–Schaffhauser Ferenc) Kötet Kiadó, Bp., 1996;

Aki meg kellő előképzettséggel rendelkezik, annak ajánlom az Orvosi lélekgondozás című könyvet. (Ford. Jakabffy Imre–Jakabffy Éva) UR Könyvkiadó, Bp., 1997;

izrael miszteriuma (törölt) 2009.09.15. 21:21:18

A férfiak leülnek a kocsmában vagy a szalonban, s a nőkről beszélnek. Hetvenkedve kezdik, és zavartan végzik e beszédeket. Minden ilyen férfitársalgás alaphangja a mély csalódás. A boldogság, a tünemény, melyet kergettek, nyilván nem Jancsin és Juliskán múlott. A nőkről beszélünk, a nőkről általában és részletesen, mint speciesről és mint Juliskákról, s már mindent tudunk róluk, s inkább sajnáljuk, mint vádoljuk őket… de a sok, apró történet alján, a megszámlálhatatlan és bonyolult fordulatok mögött, melyek „és akkor mentem az utcán, s egyszerre”-vel kezdődnek, és végül „az ördög érti, barátom, mi történt”-tel végződnek: e történetek mögött a csattanó az a csalódott kiáltás, hogy mindegyre történik valami, amiről Jancsi és Juliska nem tehet, pontosabban nem történik valami, ami szükséges lenne hozzá, hogy Jancsi és Juliska megtalálják a végső boldogságot. A nőkről beszélnek, és Istenre gondolnak, aki tervezett valamit mindezzel. S rosszkedvűen gyanítják, hogy Isten célja és terve nem a boldogság volt, hanem valami más – micsoda? Csak az Isten tudja.
(Márai Sándor: A négy évszak)
süti beállítások módosítása