Jezsuiták

PÁRBESZÉDBEN

Címkék

Amerikai áfium

2013.09.22. 00:41 scapinelli

7.jpgHadd meséljek el egy igaz történetet. Amerikában történt, ahol minden megtörténhet. Egy fiatal asszonykát bevittek a kórházba, ahol egy keddi napon megszülte első gyermekét, egy kislányt. A gyermek 3260 grammos volt, és egészséges. Másnap haza is mentek az újszülöttel, akire egy berendezett gyermekszoba várt. A szülők nagyon boldogok voltak. Délutánig. Akkor ugyanis becsengetett hozzájuk két rendőr és a gyámhivatal két tisztviselője, és közölték a mamával, hogy az előző nap, a szülés előtt sebtében elvégzett szűrővizsgálaton a vizeletpróba pozitív volt. „Önnél opiátot  találtunk vérében” – közölték a megdöbbent kismamával, aki persze azt se tudta, mi fán terem az opiát. Kioktatták, hogy az bizony egy drog. A mama nem értett semmit, hisz ő tiszta volt, soha, semmilyen kábítószert nem fogyasztott, ellentétben sok más egykorú amerikaival. A tisztviselők viszont magukkal vitték a gyermeket. Egy nevelőcsaládhoz kerül – közölték a szülőkkel. A mama feltehetően el fogja veszíteni a gyermeknevelés jogát – tették hozzá. Ilyen egyszerűen megy ez Amerikában. A szülők ügyvédhez fordultak, majd az ügyvéd a bírósághoz, ahol megtudták, hogy amennyiben az anya rendszeresen aláveti magát kábítószertesztnek, visszakaphatja gyermekét.

Fatális uzsonna

A fatális első teszt alkalmából milliliterenként  501 nanogramm – a nanogramm egy milliárd része a grammnak – opiátot találtak a leendő mama vizeletében. A törvényesen megengedett határérték amúgy 2000 nanogramm milliliterenként. Hivatali túlbuzgóság, pontatlan szabályozás – magyarázhatnánk az esetet. A történetnek azonban van egy további csattanója, ami számunkra, magyaroknak, különösen elgondolkodtató: a „méreg” az asszonyka vérében ugyanis a szülés előtt elfogyasztott mákos kifliből származik, melyet az aggódó férj még elfogyasztatott vele, és amely a kórházi kantinban vásároltak. Mire ezt a magyarázatot a bíróság is megette, a kislány egyhetes lett, és végre hazaengedték. Amerikai happy end. Minden jól végződött. No persze, Amerikában vagyunk, a szülők kártérítési pert indítanak, és 143 500 dollárt követelnek. Sőt, és ez már hollywoodi filmbe kívánkozik, Elizabeth Mort, így hívják a mákevő kismamát, hamarosan bűnügyi tanulmányokat kezd.

Mi azonban jó, ha elgondolkodunk. A történet nagyon amerikainak tűnhet, de emlékezzünk: az EU külön engedélye kellett, hogy Közép-Európa másságát bejglivel is kifejezhesse. Annak idején, Leuvenben, a belgiumi emigrációban nekünk magyaroknak a helyi madárkereskedésben kellett megvennünk a mákos tésztához való mákot. A kereskedő eleinte csodálkozott, hogy mennyi madarunk van, amikor egy kiló mákot kértünk, de aztán megszokta a magyarok másságát. E kis anekdotikus részletnél izgalmasabb az anya, a szülők jogainak törékenysége ebben a nagy demokráciában. Amerikában emberi jog fegyvert tartani a ruhásszekrényben, de a szülőktől elvehetnek egy egynapos csecsemőt az anya vélt vagy valós drogfogyasztása miatt. Eközben a lobbi növekvő sikerrel harcol, hogy legalizálják, liberalizálják a drogok fogyasztását. A szülők Istentől kapott jogát a gyermek nevelésére viszont semmibe vehetik. És akkor még Amerika a világ legvallásosabb országa, saját bevallása szerint! Mit mondjunk itt Európában?

91 komment

Címkék: ópium szűrővizsgálat drogfogyasztás gyámhivatal szabadsá

A bejegyzés trackback címe:

https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr185527956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.09.22. 11:09:21

a hivatalos magyar/EU álláspont:

EFSA tudományos véleménye a mák alkaloidok kockázatáról
www.nebih.gov.hu/szakteruletek/szakteruletek/eki/szakmai_sarok/kemiai_veszelyek/mak_alkaloidok.html

Urfang 2013.09.22. 12:26:51

Kicsit bulvárosra sikeredett, az igazi összefüggésekre nem sikerült rávilágítani, csak egy "jaj hol áll a világ" típusú megdöbbenésre azért, ami végül meg sem történt ugyebár. Most komolyan, miről is szólhat ez a törvény? Biztos nem arról, hogy a mákevő anyukákat megfosszák a gyermeküktől, hisz nem is ez történt, még ha tévedésből majdnem úgy is tűnt egy pár napig. Arról szól, hogy a heroinfüggő anyukáktól elvegyék az újszülötteket, azok ugyanis heroinfüggőséggel születnek és kórházi kezelésre szorulnak, hónapokig kell őket leszoktató szerekkel kezelni. Őket pedig csak az opiát teszttel lehet kiszűrni. Egyértelmű, hogy ez a szabály a gyerekek védelmét szolgálja és nem valami gonosz gyerekrablási összeesküvés.

Nyilvánvalóan más eset, ha az opiát teszt a mákos sütire reagál. Ilyenkor az ember tisztázza magát, hogy nem heroinista és ennyi, pontosan ahogy itt is történt. A törvény ugyan lehetőséget ad a félreértésekre, amikből még nem származik semmilyen súlyos következmény, viszont alapvetően mégis csak a heroinfüggő csecsemőkre leselkedő súlyos következményeknek az elhárítása a célja. Ami fontos és szükséges rendszabály, még akkor is ha néha becsúszik egy ilyen semmi bajjal nem járó tévedés.

Szerintem nem kéne egy ilyen kivételes eset miatt megpróbálni negatív színben feltüntetni ezt a szabályozást. Azért mert most félreértés történt a mákos süti miatt tán nem kéne opiát tesztet végezni az újszülötteken? Nem kéne őket elvenni a heroinista anyától és életmentő kezelésre vinni? Akkor meg mi a baj? Ha csak sütiztél akkor tisztázod magad és kész. Lehet, hogy ez egy jogi abszurd, de az anyuka rá is tromfolt egy másik jogi abszurddal, 150 ezer dollárt, majdnem 35 millió forintot követelni egy ilyen bürokratikus bakiért, valamiért az az érzésem, hogy most már jobban örül az esetnek mint amennyire azelőtt felháborodott, és várja a kis vagyonkáját. Őt sem ma ejtették le a falvédőről, annyira nem kell sajnálni szegény anyukát, én is bevállalnék egy ilyen jól végződő félreértést 35 milláért.

És akkor jönnek, akik megpróbálják kisajtolni ebből a történetből amit csak lehet, leleplezik az ármányt ahol a gonosz világ elveszi "a szülők Istentől kapott jogát a gyermek nevelésére". Ha neked ez esett le a történetből, hát gratulálok. Ja, és jelzem, hogy Amerikában nincs lobbi a heroin és egyéb opiátok legalizálása mellett. A marihuána legalizálása mellett van, több helyen használják is gyógyászati célra, de az meg hogy jön ide kérdezhetnénk. Gondolom úgy mint a ruhásszekrényben tartott vadászpuska.

Ha egy kicsit gonosz lennék, akkor azt mondanám, hogy nem ez a botrány, hanem a spanyol apácák által elkövetett tömeges gyermekrablás. Na ők tényleg semmibe vették a szülők Istentől kapott jogát a gyermek nevelésére. De nem vagyok én olyan gonosz, szerintem te sem gonoszságból írtad ezt a cikket. Ilyen ez a bulvárszakma, így csattan a nyelvcsapás, ebből lesz a szenzáció.

uszo 2013.09.22. 12:46:53

Ó kedves scapinelli!

Az emberi személy méltóságát elvitató erős állam megnyilvánulásaiért nem kell Ámerikába menni.

Ilyet a mi országunkban is találni. Olvassátok el megéri.
vaol.hu/hirek/velem-ez-megtortenhet-1563960

"Ekkor hallotta, hogy a másik irányból a rendőrök rászólnak: „Jöjjön vissza”. Igazoltatták a zuhogó esőben, miközben egy tócsában álltak, a kislánya sírt, a nő pedig hiába kérte a rendőröket, hogy ne a keresztnevén szólítsák.

A nő együttműködött a rendőrökkel, de kérte őket, hogy gyorsan vegyék fel az adatait, mert el kell érnie a buszt, hogy a kisfiáért odaérjen az óvodába. Erre azt a választ kapta, hogy „addig marad itt, amíg az eljárás tart, ha akarom, bevitetem 12 órára”. Az adatok felírása végül 20 percig tartott, a nő közben felhívta édesanyját, hogy menjen el a kisfiáért az óvodába. 20 ezer forintra bírságolták meg.

A pedagógusként dolgozó nő kollégái biztatására panaszlevelet írt a rendőrségre. A hivatalos válaszlevélben mindenben a rendőröknek adtak igazat, majd azt is közölték, hogy mivel hétéves gyermekével akart szabálytalanul átmenni az úttesten, hivatalból értesítik a zalaegerszegi járási gyámhivatalt.

A gyámügytől később egy olyan levelet kapott, amelyben arról tájékoztatták, hogy ha kiskorú gyermeke életét, testi épségét súlyosan veszélyezteti, a hatóságok a gyermeket ideiglenesen elhelyezhetik hozzátartozónál, nevelőszülőnél vagy gyermekotthonban."
www.168ora.hu/itthon/gyamugyi-eljarast-folytattak-mert-nem-zebran-ment-at-kislanyaval-118450.html

De az egész napos iskola koncepciója sem kutya, ismerjük el pláne, ha figyelembe vesszük az indoklást is.

"A jó, a nemzeti pedagógus után ki kell alakítani a jó, a nemzeti szülőt is.

A jó szülő pedig elfogadja, hogy ő nem tud nevelni. Hároméves korig még most teheti ezt büntetlenül,
Elfogadja, hogy nem rendelkezik a gyermeke szabadidejével sem. Hiszen nem töltötték azt megfelelően, ezért a délutáni tevékenységet is ellenőrzés alá kell vonni. A szülő kérvényezheti, megfelelően szabályozott körülmények között, ha az indoka elfogadható, az igazgató megengedheti, hogy ne kelljen bent lennie a gyereknek. Azt nem tudom, engedi e, ha az indok csak annyi, hogy a hogy a szülő(k) munkanélküliek, épp ráérnek, és szeretnék, ha velük lenne délután a gyerek. Bár lehet, ebben a folyamatosan javuló foglalkoztatásban erre az indokra nem is lesz hamarosan szükség."hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20130909_A_szulok_atnevelese_kezdetet_veszi

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.09.22. 14:05:37

A szabadkőműves áfium !

"Dr. Lawrence Dunegan amerikai orvos 1969. március 20-án részt vett egy gyermekorvosok számára tartott szakmai konferencián Pittsburgh-ben, ahol az egyik előadó Dr. Richard Day egyetemi tanár volt...Dr. Day nem annyira a múlttal foglalkozott, sokkal inkább a jövőt vázolta fel. Előadásának célja az volt, hogy felkészítse az orvosokat a várható változásokra, és ily módon megkönnyítse alkalmazkodásukat az új helyzethez. Meg volt róla győződve, hogy információival segíti orvoskollégáit. ..Többször is elmondta: "Mindennek két célja van. Egyik az állítólagos cél, amely elfogadhatóvá teszi a változást az emberek számára és van egy másik, az igazi cél, amely valójában az új rendszer létrehozását segíti elő." Hozzáfűzte azt is, hogy "nincs más lehetőség az emberiség számára."

"A gyermekeknek és fiataloknak a korábbinál lényegesen több időt kell az iskolában eltölteniük, de a legtöbb iskolában semmit se fognak tanulni. Ha mégis elsajátítanak bizonyos ismereteket, az meg se fogja közelíteni azt a mennyiséget, amit korábban kellett tanulniuk a diákoknak. Természetesen lesznek jobb környékeken minőségi iskolák a gazdagabbaknak, és ezekben valóban tanulniuk kell a diákoknak. Sőt e jobb iskolákban még fel is kell gyorsítani a tanulási folyamatot és az átalakulást."... "A hosszú-távú nevelési program része az iskolaidőszak egész évre történő kiterjesztése, illetve egész napra való meghosszabbítása. E szerint nyár folyamán is lesznek szemeszterek, és a hosszú nyári szünidő a múlté lesz. A felnövekvő nemzedékek számára hosszabb időre lesz szükség ahhoz, hogy iskoláikat befejezhessék. Ami eredetileg az első fokozatú egyetemi képzéshez tartozott (bachelor degree) az a jövőben már csak újabb egyetemi fokozatok (master degree, illetve ph.D) megszerzése után lesz lehetséges. Ebből az következik, hogy az elnyújtott iskolázási időszak jelentős része csak üresjárat lesz."
"Az iskola és a tanulás egész életén át végig kíséri a jövő emberét. De már gyermekkorban is az iskola ellenőrizni fogja a tanulók teljes életét. Csökkenteni kell a fiatalok spontán öntevékenységét és a sportolástól kezdve a szabadidő eltöltésének minden egyéb fajtájáig az iskolai szervezésnek és ellenőrzésnek kell meghatározó szerepet játszania. A minőségi oktatást végző iskolákban egyre nő a diákokra nehezedő nyomás, amellyel csak a legtehetségesebbek, a legállóképesebbek tudnak megküzdeni. Aki nem képes elviselni a nagy terhelést, az kihullik."

"Az így kirostálódott diákok szervezett pszichológiai segítségnyújtásra szorulnak. Akik azonban segítségnyújtással sem képesek versenyben maradni, a perifériára szorulnak, és az "expendable"-nek, azaz feláldozhatónak, eldobhatónak minősítettek közé kerülnek. A tanulás élethossziglanná válik, és a felnőtteknek is folyamatosan tovább kell képezniük magukat. A rendszer gondoskodni fog újabb és újabb információkról a felnőttek számára, amivel lépést kell tartaniuk. Aki ezt az ütemet nem képes tartani, az már túlságosan öreg. Ez az egyik módja tudatni bizonyos korosztályokkal, hogy eljött az idejük a távozásra és itt az ideje, hogy bevegyék a "demise pill"-t, az elmúlást, a "méltóságteljes távozást" elősegítő tablettát."
mek.niif.hu/06800/06897/html/0410.htm

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.09.22. 14:26:24

@Urfang: Az újszülött elszakítása az anyától, még ha rövid ideig is tart, gyógyíthatatlan pszichés traumát okozhat, kiszámíthatatlan következménnyel.

Az anya mit kiderült nem volt ópiát-függő, de a hatóság sikeresen megsokszorozta annak az esélyét, hogy a csecsemőből majdan az legyen.

Urfang 2013.09.22. 15:41:42

@m-athos: Látom te is szeretnél ebből az ártalmatlan kimenetelű bürokratikus fiaskóból kőkemény drámát faragni :) Ha már nem vették el a gyereket az anyjától, akkor legalább legyen maradandó lelki sérült, egy leendő heroinista.

Tudod, engem is elválasztottak néhány napra az anyámtól, koraszülöttként inkubátorba tettek, legalábbis ezt mondták, én erre nem emlékszem. A mákos gyerek igazán szerencsésnek mondható, bizonyára csecsemőosztályra vitték, ahol több gyerekkel is találkozhatott és a nővérkék úgy pátyolgathatták mint az anyja. Engem viszont egy műanyag burokba tettek, ahol csak gumicsápokkal érintkezhettem. Mégsem lettem heroinista és nem látom be ennek a gyereknek miért kéne annak lenni? Hogy pár ember kétes élvezetet merítsen a szerencsétlen sorsomon érzett negatív katarzisukból?

Inkább legyen száz esetből egy ilyen mákos sütis félreértés, mint hogy 99 gyermekgondozásra alkalmatlan heroin, ópium, vagy crack függő anya vigye haza a kórházi ellátásra szoruló újszülöttjét!

A mákos anyuka egy bocsánatkérést mindenképpen megérdemel. Talán még némi kártérítést is. 35 millió forint értékű kártérítést, amiért egy itteni átlag munkás évtizedekig dolgozik, én nem ítélnék meg neki ezért, de nem én vagyok az illetékes bíró.

Dr. szpahi 2013.09.22. 15:50:49

@Urfang:

Ez a nyugat-európai és amerikai: "mindenkit beperelek mindenért"-attitűd tényleg egy kicsit durva. Pár hete olvastam valahol, hogy Angliában egy közmunkára ítélt törvényszegő több mint százezer fontnyi kártérítést perelt ki az államtól, mert sánctakarítás közben kificamította a bokáját ...

Neki azért inkább volt mákja, mint a szerencsétlenül járt anyukának :-)

nyúlakalapban 2013.09.22. 16:48:18

@Dr. szpahi: nem tudom miért lenne a pereskedés nyugati szokás, én viszont azt mondom mint az olaszok: nem baj ha nem igaz a sztori ha jól van kitalálva. Ahogy azt mondja a szerző: elmondok egy igaz történetet...már arra gondoltam naná csak jól legyen kitalálva. Nos ha egy mákszemnyi igazság lenne a történetben akkor hogyan is lehet legálisan mákos kiflit kapni? Legalább a betiltani elfelejtett mákos kifli árát kellene visszafizetni nemde?:D

telihold83 2013.09.22. 16:54:36

@m-athos: Egyetértek Veled, @Urfang-nak fogalma sincsen arról, hogy mit jelenthet közvetlenül a szülés után egy ilyen tortúra anyának és babának egyaránt.

nyúlakalapban 2013.09.22. 17:04:59

@Dr. szpahi: Ja és a szerző a valós droghasználatot egyaránt említi (!?). Nos hát hatóságok éppen nálunk is vannak és valós vagy valósnak vélt drogfogyasztás esetén intézkedniük kell az állami gondozás végett egyébként. Ettől még persze lehet a gyereket prostitúcióra kényszeríteni dejszen már úgyis tele vannak a börtönök is. Bizonyára a gyümölcsöző vita volt a szerző célja, de az is ne vigyük túlzásba. már igaza van mindenkinek:D

telihold83 2013.09.22. 17:50:17

@Urfang: Most jutottam el a gumicsápokhoz :-( igazán sajnálom és még kevésbé értelek.

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2013.09.22. 17:56:38

@Urfang: "Látom te is szeretnél ebből az ártalmatlan kimenetelű bürokratikus fiaskóból kőkemény drámát faragni :)"
Több mint húsz évet húztam le a gyermekvédelem környékén, hidd el, pontosan tudom miről beszélek.

"Mégsem lettem heroinista..."
Elhiszem, te másképp lettél zizzent.

Elnézést a személyeskedésért, de ezt a ziccert nem hagyhattam ki :)))

manlakos 2013.09.22. 18:01:15

@Urfang: "...de nem én vagyok az illetékes bíró."
Bocs,de én ebből a hozzászólásodból azt is vélelmezem,hogy még szülő sem vagy...

manlakos 2013.09.22. 18:19:36

@nyúlakalapban: "Nos ha egy mákszemnyi igazság lenne a történetben akkor hogyan is lehet legálisan mákos kiflit kapni? "
Talán úgy ahogy nálunk is lehet.
„az EU külön engedélye kellett, hogy Közép-Európa másságát bejglivel is kifejezhesse.”
Amennyire én tudom, ennek érdekében Pl. megtiltották a régi fajták termesztését. Csak az EU által jóváhagyott, alacsony morfin tartalmú mák-fajtát szabad vetni. Igaz, hogy az íze, a régi fajtákhoz képest, olyan, mint a parafáé, de legalább nem a miénk…
Sőt!
(Ezt az információt nem ellenőriztem, ezért kérem, ha valaki másként tudja, javítson ki!!!)
Azt akarták előírni, hogy mindenki, csak hivatalosan elismert növényfajta magját vethesse el, természetesen fémzárolt csomagolásból!...Amit minden évben meg kellett volna vásárolni, és ellenőrzéskor igazolni a vetőmagvásárlást!!!...Hangsúlyozom, hogy ez nemcsak a mákra vonatkozott volna,hanem minden növényre. A konyhakertben termesztettekre is!
Nem tudom most éppen hol tart ez az ügy?

Urfang 2013.09.22. 18:56:39

@telihold83: Nem is emlékszem a gumicsápokra és eddig eszembe se jutott, hogy az inkubátor gyógyíthatatlan pszichés traumát okozhat. Most hogy megtudtam remélem nem fog hirtelen beütni :)

Néhány nap a csecsemőosztályon ahhoz képes meg kutyafüle és nyilván ő sem emlékszik majd rá, ahogy egyikünk se nagyon emlékszik mi volt vele 1-2 napos korában.

@m-athos: Szóval nem hinném, hogy az inkubátor miatt (ami egyébként minden császármetszésnél szokás) lettem zizzent.

@manlakos: Ezt meg jól vélelmezed, de ha szülő lennék akkor se perelném a gyámügyet 35 millára, szerintem te se, és én a magam részéről nem is ítélnék meg emiatt ennyit, te persze a magad részéről megítélhetnéd neki, és majd a bíró is eldönti ő maga hogyan ítél.

nyúlakalapban 2013.09.22. 20:02:42

@manlakos: Az ópiát nem a gubóban található mákban hanem a gubóban van és ezért nincs a kifliben, de még ha lenne előbb tilos a mákos kifli utána lehet mérni és lebuktatni a mákos kiflit. Nincs bűntetés bűn nélkül még a bibliai alapokon. A mérges gomba lehet fatális de a pozsonyi kifli nem.

Így aztán a : talán úgy hogy nálunk is lehet kapni nem értelemzhető.

Dr. szpahi 2013.09.22. 20:34:13

@Urfang:
A pszichoilógiai kutatásokszerint 2-3 éves korunk előtti eseményekre egyáltalán nem emlékszünk. Aki úgy véli, hogy emlékszik ilyenre, az a szülei, rokonai mesélése hatására rögzítette személyes élményként a csecsemőkori élete eseményeit.

Persze, ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a 2-3 éves kor előtt bennünket ért traumák nem hagynak nyomot az életünkben. Sajnos a nagyon negatív élmények többnyire maradandó sérülést okoznak.

Dr. szpahi 2013.09.22. 20:35:27

@Dr. szpahi: Bocs, a hibákért, a billentyűzetem őskori:-))

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.09.22. 20:59:06

"A Magyarországon jelenleg előforduló tizenöt mákfajtából ez év kezdetétől már csupán egy felel majd meg annak a jogszabálynak, ami a kábítószergyártásra alkalmas növények termesztésére vonatkozik. A 2004 óta hatályos kormányrendelet ugyanis 2005 végéig adott haladékot azoknak a mákfajtáknak a termesztésére, aminek a tokja 4 ezrelék feletti alkaloidot tartalmaz (7 ezrelék volt a határérték). A kiskertekben idén tehát már csak a rózsaszín virágú Ametiszt fajta vethető, más színű fajták termesztését a magasabb alkaloidtartalmuk miatt megtiltja a kormányrendelet. Becslések szerint az országban- a kiskertek pár négyzetméteres termőterületeivel együtt- mintegy ötezer hektáron termesztenek mákot, jellemzően nem az Ametiszt fajtát. Ez a 0,6 ezrelék alkaloidtartalmú, kizárólag étkezési célra nemesített fajta azért sem terjedt még el igazán, mert csak 2003. végén kapott állami elismerést. A szabályozás jellemzően a házikertekben étkezési és díszítő céllal termesztett mákra vonatkozik. A megengedett határértéket meghaladó hatóanyag-tartalmú ipari mákfajtákat különböző engedélyek beszerzése után lehet termeszteni. (Kertészet és Szőlészet 2005/33)"
antalvali.com/hirek/mak_gyogynoveny.html

Dr. szpahi 2013.09.23. 07:50:37

@nyúlakalapban:

A legviccesebb talán az, hogy az AEÁ a "legvallásosabb" állam. Ne feledjük, egy olyan országról van szó, ahonnan az egyházellenes, szekularista propaganda legalább 70 százaléka származik, és amely a sztárkultusz és az ateista fogyasztói ideológia "Mekkája". Ahol Ronald Mc Donald neve százszor ismertebb a gyerekek között, mint Jézus Krisztusé ...

2013.09.23. 08:53:13

@Dr. szpahi:
Ráadásul az AEÁ nem is egy állam, hanem államok. Szerintem szerencsésebb lenne itt az amerikai népről beszélni, (amiről én elt tudom képzelni, hogy többségében "jámbor és istenfélő fajta") de ez persze csak amolyan kötözködés. A nagyobb baj, hogy a poszt tényleg megmaradt a bulvár szintjén.
Első megdöbbenésem után én megpróbáltam jóindulattal közelíteni a poszthoz, hátha felfedezem benne a mondanivalót, de sokadszori olvasásra se sokat találtam benne.
Egyetlen fél mondat utal csak arra, hogy a szerző mire is szerette volna felhívni a figyelmet, ami valóban egy érdekes téma lehetne:
"izgalmasabb az anya, a szülők jogainak törékenysége ebben a nagy demokráciában. "

Azaz talán az, hogy vajon meddig terjedhet a közösség joga és kötelessége, hogy az utódok felnevelésébe beleszóljon (mert tetszik nem tetszik pl. ez is az emberi faj(!) sajátja, ilyen közösség alkotó társas lények vagyunk!), milyen veszélyei vannak ennek, mik az ellentmondások, hogyan lehet esetleg visszaélni vele, mennyire fontosak az anya jogai, mekkora önállósága lehet a családnak, hol vannak az egészséges határok, mik a mai modern kor ezzel kapcsolatos kihívásai, problémái, stb stb..
Csak hát pont erről felejtett el beszélni.
Ennek meg így nem sok értelme van.

manlakos 2013.09.23. 10:53:27

@nyúlakalapban: Én is úgy tudom, hogy döntően magában a növényben van. Magában a magban pedig alig…Hogy aztán mennyi mákos-kifli elfogyasztása után mutat a laborvizsgálat, a történetben szereplő mennyiséget, őszintén szólva nem is érdekel. Mert úgy gondolom, hogy a kifli-ebben az esetben- csak példa arra, hogy mennyire túlszabályozott világban élünk… annyira,hogy igazságszolgáltatás helyett,már beszélni is csak jogszolgáltatásról illik.
Azt írod, hogy a pozsonyi kifli nem lehet fatális.
Teljesen igazad van!
Ebben a történetben – szerintem sem a kifli a fatális!!!

manlakos 2013.09.23. 11:09:15

@Urfang:
Á, én csak arra próbáltam, utalni,hogy ha majd szülő leszel,Te is másképpen fogsz vélekedni.Hidd el, egészen más érzelmeket fog kiváltani belőled is,ez a történet,ha majd -szülőként- felteszed magadban a kérdést,hogy Te, hogyan élted volna át,ha Veled történik ilyen...

2013.09.23. 11:30:29

@manlakos:
Ettől is olyan bulváros ez a poszt.
Nyilván valamiféle érzelmeket vált ki és sajnos, csak ezekre épít. De miről is kellene gondolkodni?
Gondolj bele pl. hogy teljesen hasonló lenne azt kérdezni, hogy hogyan élted volna át, ha veled történik meg, hogy megnyered a lottó ötöst.
Ez még semmit nem mond a szerencsejátékok természetéről, a játékszenvedélyről, a társadalmi hatásokról, a jogi szabályozások problémáiról, a morális alapokról és problémákról, stb,stb.
Persze fontosak a z érzelmek, de illik továbbmenni.

manlakos 2013.09.23. 11:37:52

@Pandit: "Csak hát pont erről felejtett el beszélni. "
De,nem is tiltotta meg,hogy beszéljünk erről...:)
Annál is inkább mert,nekem is hasonló gondolatok jutottak eszembe. És gondolom nem csak nekünk...

2013.09.23. 11:40:11

@manlakos:
OK, persze.
Én jónak látnék némi terelést néha a birkáknak, de a blog gazdái másképp látják. Rendben.
:-)

manlakos 2013.09.23. 11:45:39

@Pandit: Tényeg komolyan kérlek,hogy meg ne bántódj,Te sem(és Urfang sem)!
De ebből a hozzászólásodból,ugyan arra következtetek,mint Urfangnál...

telihold83 2013.09.23. 11:52:43

@Urfang: Nem szeretném, hogy beüssön, dehogyis, viszont én szeretnék néha behúzni egyet (vagy inkább többet !!) amikor olyanokat mondasz.. na, jó nincsen harag! De azt hidd el, hogy a nem tudatos emlékeink is, amiket a térben és időben szereztünk, azok is hatnak. Az első kilenc hónapra és a megszületés körülményeire is "emlékszünk" állítólag. Nézd csak meg a tudós könyveidben, hogy mit írnak erről. :-)

2013.09.23. 12:19:38

@manlakos:
Ugyan. Ha nem lennék szülő sem haragudnék. ;-)
Nem ekézem tovább a posztot, mint írtam is(!) a téma azért jó.
Ott van pl. @uszo hozzászólása, ami sokunknak nagyon is aktuális most.
Pl. nálunk is rendszeresen igazoltatnak rendőrök kisiskolásokat és ha nincs igazgatói papír....
Kiváló módszer kis polgári engedetlenkedők nevelésére.
Pl érdekelne @urfang hogyan vélekedik ezekről.

Urfang 2013.09.23. 12:32:25

@manlakos:

A kulcsszó ott van, hogy milyen érzelmeket vált ki belőlünk ez a 'történet' és ez nem egyenlő azzal, hogy milyen érzelmeket váltott volna ki maga az esemény. Mert itt történt egy esemény, egyikünk se volt ott, egyikünk se tudja pontosan mi zajlott le, mi már csak a több kézen átfutott történetet látjuk.

Azt szerintem nyugodtan tényként kezelhetjük, hogy az anyuka aki most épp 150 ezer dollárban akarja számszerűsíteni az ő szívfájdalmát, hát finoman szólva is igyekszik a drámai oldalát kidomborítani az esetnek. Az egyáltalán nem derül ki a cikkből, hogy az író milyen hírekből tájékozódott, hogy az a hír hány dramaturg kezén ment már át, akik igyekeztek érzelmes, megindító, szenzációs újsághírt faragni belőle, az viszont egyértelműen látszik, hogy maga Scapinelli mester is hozzátette a maga művészi kifejező eszközeit is a saját forrásaihoz. Így állt elő egy történet tele drámai elemekkel, ami kiválóan alkalmas arra, hogy megindító érzelmeket váltson ki, talán ez is volt a célja.

Az én véleményem továbbra is az, hogy a gyereket nem érhette semmiféle maradandó sérülés, nem is fog emlékezni az esetre, és néhány nap az újszülött osztályon dajkamese ahhoz képest, amit az inkubátorra szoruló koraszülötteknek kell elviselni, ahhoz képest pedig amit a súlyosabb műtétekre szoruló beteg csecsemőknek vagy a leszoktató kezelésre szoruló opiátfüggő csecsemőknek kell kiállni, ahhoz képest egyenesen tündérmese.

A gyereket tehát nem érte olyan kár ami igazolná ezt a tragikus hangnemet, más gyerekeket igen úgyhogy tartogassuk rájuk a könnyeinket, ne őrá akit semmilyen baj nem ért. Az anya más kérdés, mert őt egy bocsánatkérés mindenképp megilleti, bár az ahogyan 150 ezer dollárt akar kisajtolni ebből az ártalmatlanul végződő esetből nekem egy kissé túl kapzsinak tűnik.

Az eljárást illetően pedig szerintem az igazolható volt. A gyámügy nem tudhatta a pozitív tesztből, hogy az nem herointól van hanem mákos sütitől, és amikor tisztázta magát az anya azonnal meg is szüntették az eljárást. Ez egy kellemetlen kivétel volt, de ez még nem teszi indokolatlanná az opiát tesztet és az opiát függő gyerekek gyámságba vételét. Mint írtam már, inkább legyen egy ilyen kellemetlen kivétel, minthogy kezelés nélkül hazavigyenek egy súlyosan beteg gyereket.

És azt is fenntartom, hogy szerintem kétes dolog ilyen hírekből ehhez hasonló világvége hangulatú karcolatokat fabrikálni, hogy "a hatalom már a gyerekeinket is elveheti" és "mi magyarok is szeretjük a mákot úgyhogy kezdhetünk félni".

2013.09.23. 12:46:54

@Urfang:
OK. Rendben.
Próbáljuk meg már lerövidíteni ezeket a köröket. (Lett-e baja a kisbabának, hány millió Ft az az összeg; van-e heroin a mákoskifliben, milyen érzelmeket élhet át ilyen helyzetben egy anyuka szülő, stb stb.

Te sem a poszt általánosabb kérdéseivel foglalkozol. Nyilván a történet egy "sokkoló" példa akart lenni valamilyen társadalmi, politikai, stb jelenségre.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2013.09.23. 13:02:34

@Urfang:

Amiben egyetértek veled: fontosak azok az ópiátos vizsgálatok, hogy TALÁN soknak tűnik a kártérítés, és hogy nem kéne világvége hangulatú cikket faragni az esetből.
Scapinelli tehette volna pl. azt, hogy felhívja a figyelmet egy jó kezdeményezés (szűrjük ki a heroinfüggő anyákat) egy esetleges hátrányára.

Viszont: miért is akarod te eldönteni, hogy kinek mekkora traumát okoz, ha csöngetnek nála a zsaruk, és hogy a gyerek egy hétre idegenekhez kerül? Minden ember mást bír, egyikünk sérülékenyebb mint másikunk, és ezt ne egy száz kézen keresztülmenő cikk (ahogy említed) alapján próbáljuk már eldönteni, ha lehet.
Nem voltunk ott, lehet, hogy más is elhangzott, nemcsak kedveskedések a gyámságba vétel során (mintahogy uszo is ír egyes rendőrök modoráról).

Urfang 2013.09.23. 13:34:20

@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Nem akarom túlragozni a dolgot, én már nagyjából elmondtam a véleményem, még utolsó észrevételként annyit, hogy az anya az első perctől, amikor közölték vele hogy opiátot találtak a vérében és ezért eljárást kell indítaniuk, biztosan tudhatta hogy nem fogyasztott illegális drogot és ezért nem is fenyegetheti gyámság a gyerekét.

Így valódi traumát aligha kellett átélnie és nyugodtan tervezhette hogyan hajthat majd busás hasznot ebből az esetből.

Persze ettől még itt az anya a legfőbb áldozat, de egyáltalán nem olyan súlyos ez az eset mint ahogy egyesek megpróbálják beállítani.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2013.09.23. 13:59:19

@Urfang: "biztosan tudhatta hogy nem fogyasztott illegális drogot és ezért nem is fenyegetheti gyámság a gyerekét."

Egyetértek. Csak ne felejtsd el, hogy van, aki pont akkor veri a tamtamot legjobban, ha igazságtalanul vádolják meg valamivel ("Így valódi traumának" is érezhette, amit átélt.)! Igaz, hogy ebben az esetben is célravezetőbb lenne higgadtnak maradnunk, csak sajnos ezt nem mindenki tudja megvalósítani.

"egyáltalán nem olyan súlyos ez az eset mint ahogy egyesek megpróbálják beállítani."
Szerintem se olyan súlyos ez konkrétan, viszont kérdés, hogy biztos ezt akarta-e a cikkíró beállítani? Szerintem valami olyanra gondolhatott, hogy ezek az amcsik pontosan be tudják tartatni a szabályokat, ha kábszer fogyasztásáról van szó, de nem ha az anya jogait nézzük ("az anya, a szülők jogainak törékenysége ebben a nagy demokráciában.")!
Merthogy a cikkíró szerint gondolom, addig az anyánál kellett volna tartani a babát, amíg be nem bizonyosodik a kábszer fogyasztás ténye. Mondjuk amíg el nem végeznek egy újabb vizsgálatot (egy hét), ha látják amúgy a bekopogtató ellenőrök, hogy ránézésre nem látszik az anya és férje egy drogosnak?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 14:16:51

1. A fájdalomcsillapító gyógyszerek alapanyagaként termesztett tetraploid máknak a magja is nagy mennyiségben tartalmaz alkaloidokat.
2. Olyan már nálunk is előfordult, hogy az ópiát-előállításra nemesített mák a termesztés vagy a csomagolás során bekeveredett az étkezési mák közé, vissza is vonta az összeset a TESCO, amikor ez kiderült. A fogyasztói nem kábultak el, nem lettek ópiumfüggők, viszont kólikaszerű bélgörcsöktől szenvedtek néhány napig.
3. Nemhogy az első napok, de már az első órák is meghatározóak lehetnek egy csecsemő életében, szeretetre, szeretetkapcsolatra való képességeinek kibontakozásában.
4. Hazánkban nem a mák, hanem a dohány károsítja leginkább a csecsemőket. Az ország egyre nagyobb részén már a "HHH" kisebbség szüli a gyermekek többségét, és a "HHH" édesanyák 85-95%-a dohányzik. A többségi populációban is 30% körül van ez az arány. Ezért is oly gyakoriak a kis súlyú újszülöttek, ezért is emelkedik a csecsemő-halálozás, ez is növeli a gyerekkori megbetegedések számát, tehát ez is jó üzlet, nemcsak a dohánylobbinak, hanem a gyógyszer- és egészségiparnak is.
5. A mák gazdag többek között vasban és kalciumban is, ráadásul szerves komplexekhez kötve, felszívhatóan. Jelentős olajtartalma meghatározóan egyszeresen vagy többszörösen telítetlen zsírsavakból áll, az ideg- és ivari rendszer fő "üzemanyagából", a lecitinből is nagyon sokat tartalmaz.
6. Nem igaz, hogy csak egyetlen mákfajta lenne engedélyezett.
7. Aki kockázatot értékel és kezel, annak nagyon sokat kell(ene) tudnia az adott szakterületről. Ha a fenti laboreredményt nem egy bölcsészmérnök vagy jogtechnikus végzettségű, és nem is valami más, de már középiskolában is biológiából felmentett szemellenzős rendőrtisztviselő, hanem egy toxikológus rendőrorvos értékeli, nem történik ilyen. Ugyan azt szokták mondani, hogy "akinek az Isten hivatalt ad, annak eszet is ad hozzá", de ez nem igaz, amint más ügyekben nap mint nap látjuk, halljuk, érezzük.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 14:19:45

@Urfang: Nincs olyan jogrendszer, amely a tényeken, a valóságon alapulna. A precedensjog alapú esküdtbírósági rendszerben a látszat talán még fontosabb, mint nálunk.

Kajla 2013.09.23. 14:30:40

@Urfang: A legelső beírásoddal szinte teljes mértékben egyetértek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 14:32:17

@uszo: Pár éve Debrecenben a hatéves-forma ikerfiaival és egy babakocsiban tolt kisebbel ment át egy anya a Kossuth utcán, a Veres-templom és a "Don-kanyar" között. Balról hosszan állt a kocsisor, jobbról üresnek tűnt a Hajnal utcai lámpától a sáv, elindultak. Az ikrek futásnak eredtek, az anya még meg tudott állni a babakocsival, ugyanis a Vámospércsi úti felüljáróról érkezők zöldet kaptak, és egy fiatal srác lendületből át is hajtott rajta. Nem ment gyorsan.
Ő idegbeteg lett, az ikrekre meg kereszttel emlékeznek. Szerintem az anyjuk is kiegyezett volna egy gyámhatósági "figyelésben".
Most akkor ki a hülye (rajtam kívül, természetesen)?

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.09.23. 14:37:13

"Hazánkban nem a mák, hanem a dohány károsítja leginkább a csecsemőket."
Miféle "dohány" ?
Csak nem a cigarettára gondolsz, amelynek legfőbb alapanyaga a kartonpapír és a "kátrány"?
www.youtube.com/watch?v=zbaid93tLIg

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 15:00:41

@bélaybéla: Légy erős: a kátrány a dohány tökéletlen égése során keletkezik.
A dohányfüst nikotin-kátrány arányának javítására az internácik dél-amerikai génkezelt (többszörös alkaloida-tartalmú) dohányt kevernek az európaihoz, hogy megkönnyítsék és gyorsítsák a rászokást. Ma már meg sem kell érte szenvedni, de a kortársaim még emlékezhet(né)nek, hogy mennyire csípett a papírfüstszűrős Fecske és Románc, hogy milyen nehéz volt még 30-40 éve rászokni...

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.09.23. 15:06:01

@Kitalátor = másként_gondolkodó:
Erős vagyok ! Kérem a "kátrány " vegyi képletét!
A "kátrány" néven azokat a vegyi anyagokat értik, amelyeket mesterségesen hozzáadnak az alapanyaghoz, amelyben a legkevesebb a dohány és a legtöbb a barna papírhulladék.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 15:27:59

@bélaybéla: A kátrány két legfontosabb, első kategóriás rákkeltő összetevője a benz-a-pirén és az akrilamid, minden szerves anyag tökéletlen égésekor keletkezik. Amúgy nem rossz a film, kár, hogy a szöveg vagy a fordítás olyan, amilyen. A foszgén pl. nem elem.
Az más kérdés, hogy a kátrány gyűjtőnévbe valóban beletartoznak olyan szerves policiklusos vegyületek is, amelyeket illatanyag stb. gyanánt belekevernek, és az nem teljesen ég el, hanem megjelenik a füstben. De ez a poszt alapvetően nem erről szól, hanem a kormányzati és szülői felelősségről és felelőtlenségről, szerintem.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2013.09.23. 15:28:32

@bélaybéla:

Bélay, szerintem az is elég erős, hogy "(többszörös alkaloida-tartalmú) dohányt kevernek az európaihoz, hogy megkönnyítsék és gyorsítsák a rászokást." Nincs erre valami egészségügyi határérték? Az alkaloida tartalomra?
(Amúgy a magasabb alkaloida tartalom a génkezeléstől van konkrétan, vagy csak attól, hogy más fajta a dohány?)
Amúgy én is úgy tudtam, hogy kevernek kátrányt a cigigyárban a dohányhoz, ezek szerint rosszul (tudtam).

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 15:40:35

@vigyüktúlzásbaadolgokat: "(Amúgy a magasabb alkaloida tartalom a génkezeléstől van konkrétan, vagy csak attól, hogy más fajta a dohány?)"
Is-is. Több dohányfaj rengeteg fajtája ismert. A nagy nikotintartalmú, csípősen kátrányosan égő kapadohány fajtacsoport termesztését Európában betiltották, Brazíliában stb. nem. Valójában nem is valódi génkezelés, csak génpiszkálás (tetraploidizálás) révén jól megnövelték az alkaloida-tartalmukat, és a Virginia-fajtacsoportból készült dohányt "ízesítik" azaz erősítik vele. Tehát nem a kútba, csak a kávájára, és belelökik...

telihold83 2013.09.23. 15:48:40

@Pandit: "..példa akart lenni valamilyen társadalmi, politikai, stb jelenségre."

Jajj, de unom a politikát!
Ettől még értelek és megértelek (talán). Szerinted a kisiskolások személyiségi jogait sérti a rendőri igazoltatás?

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.09.23. 16:17:29

@Kitalátor = másként_gondolkodó:
Elmehetsz nyugodtan Olaszországba például, ahol elképzelhetetlen, hogy rendőr ilyen piszlicsáré ügyért igazoltasson, büntessen. Személyit sem hord magánál senki, ha nem lesz rá szüksége valamilyen hivatalban, mert nem szoktak igazoltatgatni soha senkit. De voltam Párizsban is, ahol az emberek tojtak a lámpára a gyalogátkelőnél, és elindultak a 6 sávos úton is át a túloldalra piros lámpánál. Ez először sokkolt, hogy hogyan merészelik, aztán rájöttem, hogy az autósok azonnal megálltak mind a 6 sávban, amint meglátták az áthaladni kívánó gyalogosokat.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.09.23. 16:19:25

@vigyüktúlzásbaadolgokat:
Jól tudtad, kevernek bizony , de az égéssel is kátrány keletkezik még pluszban is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 16:23:23

@bélaybéla: Azért ezt szék(let)es fővárosunkban 4 sávnál se próbáld meg, ne szerezz ezzel örömet egyeseknek!
Más történelem, más nevelés, más oktatás, más kultúra, más gazdaság. Zsákmányolnának ki a dolgozókat és mosnának az agyakat, sepernének le a paddlásokat náluk is bárhol legalább csak 15-20 évig kommunista proletárdiktátorok, akinek autója van, az vadászna vele a gyalogosokra...

vigyüktúlzásbaadolgokat 2013.09.23. 16:33:53

@bélaybéla:
Annyit valóban rosszul tudtam, hogy ezek szerint a cigigyárban nem a kátrány hozzákeverése az egyetlen húzós dolog. Ezt nem tudtam, megmondom őszintén, hogy ezzel is lehet trükközni, hogy átalakított dohányt keverünk hozzá a gyengébbikhez.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.09.23. 16:34:11

@Kitalátor = másként_gondolkodó:
Más bizony és mindaddig más is lesz minden, amíg hagyjuk magunkat birkaként kezelni a rendőrök és állami tisztviselők részéről. Az kevés, ha másképp gondolkodsz, másképp is kell cselekedni !

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2013.09.23. 16:35:39

@m-athos: Ez nem igaz.
Egész más dolgok okoznak "gyógyíthatatlan" pszichés traumát.

(Valaki később írja, hogy minden császármetszésnek tartozéka az inkubátor: ez sem igaz, egyébként.)

(Én a gyereknevelést nem a szülő Istentől kapott jogának, hanem _kötelességének_ tartom. Ennek jegyében tekintem aztán az államok különféle törvényeit. A posztban közölt eset valós, marhanagy felháborodás volt belőle, és általában is marhanagy felháborodás van, amikor valami túlvezérelt hatóság úgy jár el, ahogyan a nem zebrán átkelő magyar anyuka esetében is, miközben a közvélemény pontosan tudja, hogy miféle esetek írhatók a hatósági nemtörődömség számlájára. Itt a környékünkön is előfordult, hogy valami népegészségügyi hatáskörtúllépő átvizsgálta a gyerekek uzsonnástáskáját, és nem tartotta megfelelőnek egy kislány szendvicsét, a gyereket az iskolai büfében kapható csirkefasírt megvásárlására kötelezve. Persze hogy ilyenkor kiakadunk, és ilyenkor nekünk van igazunk. De nem a jogainkon esik ilyenkor csorba, hanem a kötelességünk jó elvégzését kérdőjelezi meg ilyenkor a rendszer egy eleme valós ok nélkül. A reakciónk se az, hogy akkor ne vegzáljanak EGYÁLTALÁN, hanem hogy ne ENGEM, aki nem követtem el hanyagságot. A vegzálás mint olyan ettől még teljesen legitim, és alapesetben nem jogokat sért, hanem a gyengébbek jogait védi miközben az erőseken számonkéri a kötelességüket.)

vigyüktúlzásbaadolgokat 2013.09.23. 16:39:56

@Kitalátor = másként_gondolkodó: "A nagy nikotintartalmú, csípősen kátrányosan égő kapadohány fajtacsoport termesztését Európában betiltották,"

Bocs, hogy OFF-olok, de ez szerintem fontos téma. Úgy érted, hogy mégha egy dohánynak nagyobb is a nikotintartalma (és ezzel együtt az alkaloida-tartalma), mégsem tudunk oylan gyorsan hozzászokni, mert erősen csíp? Viszont a piszkálással elveszik a csípősséget, de megtartják a hozzászokást elősegítő anyagokat?

telihold83 2013.09.23. 16:42:06

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Értem. Te tudod, hogy miért igazoltatják mostanában a kisiskolásokat? Mert én nem tudom.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 17:16:05

@bélaybéla: Én nem másként, hanem úgy egyáltalán igyekszem gondolkodni, de a bloghu nicknév-rendszere tiltja a kettőspontot.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 17:28:34

@vigyüktúlzásbaadolgokat: A nikotin is alkaloid, és igen. Az interkontinentális élvezetnek* az a talán legfontosabb jellemzője és célja, hogy a lehető legtöbben a lehető legtovább dohányozzanak, ne vigye el a dohányosokat túl korán valami kapcsolt betegség. Amióta nyilvánvaló lett, hogy a tömény szeszes italokkal együtt történő dohányzás túl korán okoz torokrákot, azóta eltűntek az olyan (nagyrészt burkolt, játékfilmekbe beépített) dohányreklámok, amelyekben bedöntöttek némi szeszt is cigizés közben a pozitív hősök.
Ráncosan, meddőn, levágott lábbal, impotensen, elbutulva, félvakon viszont évtizedekig lehet fogyasztani a dohányt és fizetni az extraprofitot.
____________________
*"- Miért interkontinentális élvezet a dohányzás?
- Mert a lúzerek itt szívják, a cégtulajdonosok meg leginkább Amerikában élvezik."

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 17:38:12

@telihold83: Egyrészt tettenéréskor (nem is olyan ritka, egyes régiókban), másrészt meg lógás gyanúja esetén. Ez a világ már nem az a világ, amikor egy gyerek szabadon, a társaival játszhatott a parkban. De nem a plazákban! Azért kellett bevezetni, hogy rablógyilkosságért - ha nem is úgy, mint az USA-ban, ahol ki is végeznek időnként 6-8 éves korban talán elkövetett bűncselekményekért gyerekeket - 12 éves kortól büntetőeljárás indul, mert vannak olyan korú rablógyilkosok.
Amikor én gimnazista voltam, a boltok napi bevételét a tanuló kislányok vitték, gyakran átlátszó tasakban a boltba, problémamentesen. Ma meg néha két fegyveres őrt gyilkol le érte másik három...

2013.09.23. 17:40:33

megjegyzem, én az orvos helyében egyszerűen megnéztem volna a szülőnő pupilláját a labor helyett...

2013.09.23. 17:46:56

2003. augusztus 16-án Ózd egyik külvárosi italmérésében két férfi - szűkszavúan, nagy hallgatásokkal megszakítva - beszélgetett. Az idősebb valami olyasmit mondott: ez az ő akarata, eleget szenvedett. A fiatalabb rábólintott. Amikor hazamentek, az idősebb férfi elővette a fájdalomcsillapításra szolgáló morfinampullákat, egymás után letörte mind a tíz nyakát és felszívta az oldatot a fecskendőbe.

Tíz ampulla morfium
www.nol.hu/archivum/archiv-352497

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 17:49:27

@Izrael misztériuma: Milyen orvos? "Akkor ugyanis becsengetett hozzájuk két rendőr és a gyámhivatal két tisztviselője, és közölték a mamával, hogy az előző nap, a szülés előtt sebtében elvégzett szűrővizsgálaton a vizeletpróba pozitív volt."
Addiktológiához, toxikológiához nem értő frusztrált "középkáderek" fontoskodtak, a gyerek és a szülők, meg valószínűleg az adófizetők kárára.

2013.09.23. 17:56:07

@Kitalátor = másként_gondolkodó:
túl jó volt a labor kimutathatóság alsó határa, csupáncsak munkát akartak adni a labornak, nálunk ilyen nem történhet meg, mert még nem tudjuk mérni a nanogrammnyi mennyiségeket rutinszerűen...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 18:07:27

@Izrael misztériuma: ... pedig van olyan egyszerű (másfajta gyógyászati célra is használt) vegyület, só, amelyik vénásan biztosabb és fájdalommentes ...
Azt viszont nem az egyetemen tanultam, hanem egy reprint füveskönyvben olvastam, hogy hogyan kell kenderből émelygéscsökkentő, fájdalomcsillapító, hangulatjavító, étvágyjavító gyógyszert készíteni rákbetegeknek.
(Történelmi adalék: évfolyamtársaimtól tudom, hogy Ózdon 1985-ben már tömegesen vásároltak és ittak "felírásra". Akkor indult az ő kutyáik kölykeinél a "kamatospénzes" eredeti tőkefelhalmozás. A gebines korszakban, amikor a bérleti jog elnyeréséhez egyszerre kellett pártösszeköttetés és az attól elválaszthatatlan korrupció. Külföldiek és fiatalok kedvéért jelzem, hogy akkor csak egyetlen párt működhetett, az MSzMP.)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 18:10:14

@Izrael misztériuma: A 100$-osokon viszont még egy rendőrségi gyorslabor is ki tudja itthon is mutatni a kokaint...

telihold83 2013.09.23. 19:09:00

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Köszi a válaszodat, én őszintén aggódom az unokámért. Még nem született meg, csak imádkozom érte mostanában, hogy még láthassam majd. Lehet, hogy ő már nem is fog iskolába járni, mert addigra az iskolába járás veszélyesnek fog minősülni több okból is, és a gyerekek magántanulók lesznek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.23. 19:36:42

@telihold83: A hosszú élet titka a folyamatos lélegzés! ;-)
Az is előfordulhat, hogy akkorra már lesz valóban közbiztonság. Az iszlám jogrendű államokban a saría elég hatékony a bűnmegelőzésben...

telihold83 2013.09.23. 20:37:11

@Kitalátor = másként_gondolkodó: :-))
Legyünk optimisták! Mi az a saria? Öt évig éltem egy arab országban, de nem ismerem..

telihold83 2013.09.23. 21:19:44

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Ezek szerint... rezidensként csak a saját megbízatásaimmal foglalkoztam és tiszteletben tartottam a helyiek szokásait.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2013.09.24. 14:29:51

@Kitalátor = másként_gondolkodó:

Köszi, és még egy kérdésem lenne, ami azt hiszem, közérdekű! Egy (alacsony iskolázottságú) kismamával beszélgettem régebben, akinek csecsemő korú gyereke van, akit szoptat egyébként, és kint cigizett a ház előtt. Kérdésemre azt mondta, hogy a cigaretta nem árthat a gyereknek, mert ő mindig kimegy a lakásból, ha rágyújt. Én persze a tejbe kerülő káros anyagokra gondoltam, de ezt inkább nem fejtettem ki, mert elbizonytalanodtam. Lehet, hogy nem okoz nagyobb bajt hogy a szoptatás ideje alatt cigizik az anyuka, ha a várandósság alatt megtartóztatta magát?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.24. 16:29:28

Sajnos nemcsak az anyatejen keresztül, hanem a bőrből, ruházatból kipárolgó-kiszóródó policiklikus aromás szerves vegyületek is sokat árthatnak a babának (nem egy ilyen dohányfüstben lévő PAH-vegyületből akár egyetlen molekula is képes pl. rákot okozni), de legtöbbet az első trimeszter alatt beszívott dohányfüst árt. Kezdve a szénmonoxiddal, ami alaposan lerontja a vér oxigénszállító képességét, és ezzel erősen gátolhatja az egyes szervek, szervrendszerek fejlődését. Nagyságrendekkel nagyobb pl. a végtaghiány a dohányzó szülőknél, akkor is, ha az anya csak passzív dohányos.

A dohányzó szülők gyereke átlag fél kilóval kisebb, amikor megszületik, és az IQ-ja is kb. 15-20%-kal lesz kevesebb, mint amire a genetikai adottságai predesztinálnának. (A gyakoribb koraszülésnek és kis súllyal való születésnek van egy kevéssé ismert, közvetett aspektusa: sehol a világon nem vizsgálták az ezredforduló előtt az inkubátorok belső zajszintjét. Az első méréseket Kiripolszky Tamásék végezték Debrecenben, eredményeik ismeretében nem csoda, hogy a gyerekek és a fiatal felnőttek között olyan sok a hallássérült.) Itt jön be a képbe az, hogy az ország egyre nagyobb területén a szülő nőknek a többsége cigány, a cigány nők 90-95%-a meg bizony dohányzik, kevesen hagyják abba a szoptatás idejére is, inkább nem szoptatnak. Az összlakosságban a várandós és kisgyermekes anyák között évtizedek óta 20% fölött van a dohányzók aránya.

A megszületett, teljesen egészséges, jól fejlődő csecsemőknél az ún. bölcsőhalál, más néven hirtelen csecsemőhalál valószínűsége is a sokszorosa a nemdohányzó szülők csecsemői között előforduló ilyen tragédiáknak. Bizonyos receptorok károsodnak az agyban, és a baba nem érzi, hogy levegőt kell vennie, egyszerűen megfullad.

Szinte feldolgozhatatlan.

kaleidoscope · http://kaleidoscope.blog.hu 2013.09.24. 17:21:26

Elöljáróban örömemet kell kifejeznem amiatt, hogy sem a poszt szerzője, sem a kommentelők többsége nem feltételezett ilyen-olyan összeesküvéseket a történetben leírt hatósági eljárás mögött.
Csak részben értek egyet azzal, amit @Urfang így fogalmazott meg: "Szerintem nem kéne egy ilyen kivételes eset miatt megpróbálni negatív színben feltüntetni ezt a szabályozást." A számunkra valóban csillagászatinak tűnő kártérítési igény, és az eljárás miatt kirobbant botrány annyiban indokolt és helyénvaló, hogy a szabályozás hiányosságaira felhívja az amerikai jogalkotók figyelmét. Lehetett volna, és ezért kellett volna is ezt a szabályozást úgy megalkotni, hogy az ilyen eljárások kezdeti szakaszában pl. házi őrizetet alkalmaznak, de a gyermeket nem veszik el az anyától mindaddig, amíg jogerős ítélet nem születik az ügyében, vagy az anyát elvonási tünetekkel kórházba nem kell szállítani. Gondolom egy ilyen szellemű, persze a részleteket a legkülönbözőbb esetekre vonatkozó konkrétumokkal precízen szabályzó jogszabállyal már mindannyian egyetérthetnénk.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.09.24. 20:06:54

@kaleidoscope: "Elöljáróban örömemet kell kifejeznem amiatt, hogy sem a poszt szerzője, sem a kommentelők többsége nem feltételezett ilyen-olyan összeesküvéseket a történetben leírt hatósági eljárás mögött."
Miért örülsz ennek? Talán az ördögtől való összeesküvéseket gyanítani bárhol ?
Az összeesküvések teljesen hétköznapi, banális dolgok, mert összeesküdni annyit jelent, mint két vagy több ember bizonyos dolgok érdekében előre összebeszél, megegyezik. Ez annyira lehetetlenség ?
Avagy te a hatóság embere vagy és így próbálod menteni magatokat ?

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.09.24. 20:43:59

@Kitalátor = másként_gondolkodó:
Ezt :A mákot is üldözik, mint a mag népét a magyart !
"Az indiaiak nemcsak a gubót, hanem a mákszemeket is gyógyhatásúnak ismerték, erősítő szernek, a nemi vágyat és a szexuális teljesítményt fokozó afrodiziákumnak tartották." erdely.ma/eletmod.php?id=145699
A világelit nem titkolt célja a népesség csökkentése; márpedig a mákkal, a magot, a spermiumokat lehet növelni és egészségessé tenni . Itt van a titok nyitja !
mák-mag

vigyüktúlzásbaadolgokat 2013.09.24. 21:51:42

@kaleidoscope: "Lehetett volna, és ezért kellett volna is ezt a szabályozást úgy megalkotni, hogy az ilyen eljárások kezdeti szakaszában pl. házi őrizetet alkalmaznak,"

Egyetértek, ilyen "apróságokra" is érdemes odafigyelni a hivatalnokoknak, mégha akkor többletmunkával is jár. (Viszont később nem kell a bíróságra járni, és kártérítést fizetni, és persze elsősorban nem szenved a család sem!)

vigyüktúlzásbaadolgokat 2013.09.24. 21:53:13

@bélaybéla:

Egyszer már volt ilyesmi (visszaélés a mákkal). Lsd. ópiumháborúk Kínával.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2013.09.24. 22:03:31

@Kitalátor = másként_gondolkodó: "Zsákmányolnának ki a dolgozókat és mosnának az agyakat, sepernének le a paddlásokat náluk is bárhol legalább csak 15-20 évig kommunista proletárdiktátorok, akinek autója van, az vadászna vele a gyalogosokra..."

Nem mintha menteném a régi diktátorokat, biztos az akkor szerzett stressz is belejátszik nálunk a türelmetlenkedésbe. Meg ha az említett országokban is ilyen árak lesznek ilyen fizetések mellett, mint most nálunk, attól félek, majd az ottani lakosok is beletaposnak többször a gázba az idegességtől.

bélaybéla: Azt nem tartom piszlicsáré ügynek, hogy az anyuka rossz helyen megy át, és ne adj' Isten elütik a gyerekét.
De rendőri intézkedésről van egy sztorim pár évvel ezelőttről. Férjem rögtön elindult a zebrán, mikor kigyulladt a zöld, mire átért már villogott, és pirosra váltott. Éppen ott volt egy rendőrautó (este volt, vadásztak gondolom a szabálytalankodókra), persze megbüntették.

uszo 2013.09.24. 22:11:59

@Kitalátor = másként_gondolkodó: "Szerintem az anyjuk is kiegyezett volna egy gyámhatósági "figyelésben".
Most akkor ki a hülye (rajtam kívül, természetesen)?"

Ha Te mondod.
Egyéb iránt aztán rátapintottál a lényegre. Tényleg az államnak gyámhatósági eljárást kéne kezdeni minden szülő ellen aki nem szereli fel szügyhámmal a gyerekeit vagy nem vezető szárral viszi az utcára, minden gyorshajtó és más közlekedési szabálysértő ellen ahol gyerek ül az autóban, vagy gyerekülés van a kocsiban.
Továbbá az ellen a felelőtlen személy ellen aki három vagy több gyermeket vállalt és megfelelő iskolai végzettség hiányában 40 évesen kikopik a fizikai munka piacáról és nem tud a társadalmi elvárásoknak megfelelően gondoskodni már gyermekeiről.
Majd az állam az államrendet szerető tekintély elvű, polgárt idomít belőle.

Hallottál már érték hierarchiáról?
Nem? Akkor elmondom neked a család, meg a szülő gyermek kapcsolat, sokkal nagyobb érték, sokkal inkább kötődik az emberi személy transzcendens javaihoz, mint hogy az állam elvitathassa tőle. Ha ezt még is tudomásul vesszük, akkor tényleg egy fél marék mákért vagy a zebra mellé lépésért vagy bármely kihágásért melyet kiskorú veszélyeztetésének ítél a bürokrata, kinek nem tetszik a kihágó orcája, hát elvehetik a gyereket. A jogalkotó dolga csupán hova tologatja a határt. A rend és az állam meg a nemzet gyarapodása érdekében pedig mindent.

puccini 2013.09.24. 22:21:44

mák-mag. Van ez tovább is: Mak-mak. Csak ezt valahol máshol hallottam. :-)

manlakos 2013.09.25. 08:33:59

@uszo: Megleptél!...Egyetértek!
És örülök,hogy egyetértünk!
Talán csak ezt egészíteném ki:
" A rend és az állam meg a nemzet gyarapodása érdekében pedig mindent. "
Az állam(-i bürokraták) már csak ilyen(ek) szeretnek mindenkit ellenőrzésük alá vonni.Ennek érdekében aztán hivatkoznak erre-arra. Az általad említetteken kívül mostanában, inkább a zemberi jogokra.Ami tényleg nagyon szép és fontos dolog,legalább annyira,mint a nemzeti érdek,vagy a rend igény.
Csakhogy valahogyan ezek az elvek (vagy a -jogalkotó-bürokraták)mostanában önjáróvá váltak.Már várom,hogy mikor lesz kötelező,otthon, minden késpengébe bele graviroztatni,hogy vigyázat veszélyes eszköz,sérülést,sőt halált is okozhat...
Számomra mégis a zemberek reakciója a leginkább megdöbbentő és érthetetlen.Nem csak hogy nem veszik észre,hogy minden ilyen szabályozás, az ö jogaikat is csökkenti,hanem még sokan egy egy hiba,vagy bűneset után,újabb szigorúbb szabályozást követelnek.Olyankor is amikor, csak a már meglévő szabályokat kellett volna NORMÁLISAN,józan paraszt ésszel alkalmazni.
Ennek következtében ma már egy jogszabálydzsungelben élünk,amit ráadásul a fenti okokra hivatkozva szinte naponta változtatnak,hogy az egyszerű halandó még véletlenül sem ismerje ki magát benne.
IM írta valamelyik hozzászólásában,hogy a diktatúra ismérve,hogy félelemben tartja az embereket.Félelmet kelteni bizonytalanságban tartással is lehet.Ez a fajta törvénygyártás szerintem tökéletesen alkalmas rá!Lassan tényleg ott tartunk,hogy az említett magasztos jogalkotási alapelvek mellett -akár- azt is elfogadjuk hasonló alapelvként,hogy "éljen a jog, ha belepusztul is a világ".

2013.09.25. 12:14:30

@manlakos:
"IM írta valamelyik hozzászólásában,hogy a diktatúra ismérve,hogy félelemben tartja az embereket."

folytatom a gondolatot:
a demokrácia pedig ott kezdődik, amikoris a zemberek elkezdenek nemfélni...

(az 56-os forradalom is azért tört ki, mert havi 600-ért nem érdemes volt élni...)

manlakos 2013.09.25. 14:19:05

@Izrael misztériuma: Igen,így mondják...de szerintem 56, nem 56-ban kezdődött,hanem akkor, mikor már elegen felismerték,hogy az akkori szabályok, és azok hivatalos indoklása,bármennyire tetszetősek,csak a nehézségeiket növelik és félrevezetésükre valók...

uszo 2013.09.25. 21:47:45

@manlakos:
"Ennek következtében ma már egy jogszabálydzsungelben élünk,amit ráadásul a fenti okokra hivatkozva szinte naponta változtatnak,hogy az egyszerű halandó még véletlenül sem ismerje ki magát benne."

Szörnyű, de így van. Szörnyű azoknak a lelkiismeretes szakembereknek, akik munkájuk során ezzel szembesülnek. Azoknak még inkább akiket magába ránt a rendszer és mint a véres rongyot köpi ki, pedig lehet pont ők azok akik a ne szólj szám nem fáj fejem elv szerint éltek, és ők követelték legjobban a szigorítást citerabühüzve a más baján.
A legszörnyűbb azonban , hogy az általad vázolt folyamat miatt mindenki elitézhetővé válik. Aki pedig ennek ellenére bátor és kiáll, az igen ritkán lesz tiszteletre méltó, a hű alattvaló tömeg szemében, de jó eséllyel kerül az élet szemét dombjára.

uszo 2013.09.25. 22:11:30

"miért lehetséges az, hogy a politikai intézmények akár sok évszázadra előre befolyásolhatják egy ország sorsát. A magyarázat lényege abban áll, amit a szerzők “az oligarchia vastörvénye” néven írnak le. Ennek lényege az, hogy az önkényuralom megdöntésére törők idővel várhatóan maguk is autokratákká válnak, mivel hatalomra kerülvén készen kapnak egy olyan intézményrendszert, ami az önkényuralom technológiáját hordozza magában, és nyilvánvalóan ösztönözve vannak arra, hogy ezt használják is. A forradalmak emiatt aztán gyakran újabb diktatúrákba torkollanak, nagyon megnehezítve a valódi változást. A múlt terheitől tehát nehéz megszabadulni, ezen a ponton különösen hitelesen szólhat a könyv a magyar olvasóhoz."
kapitalizmus.hvg.hu/2013/09/25/csak-a-liberalis-demokracia-teremt-prosperitast/

uszo 2013.09.25. 23:16:12

Lehet, hogy az államoknak ez az ősbűne?
Jogállamra térítés? :)
www.youtube.com/watch?v=fe0q8Lq3L2Q&list=RD02bff8NCdTl-A

funfun 2013.10.01. 07:30:42

Előbb olvastam az indexen a jezsuita tartományfőnökkel készült interjút, onnan klikkeltem erre a blogra. Az indexes cikk után azt hittem, tényleg egy modern, nyelvezetében, témájában megújulást mutató blogot fogok találni. Ezt a cikket olvastam végig, és mit tapasztaltam: EU ellenesség, magyarok, közép-európaiak különlegessége, mert mákot esznek. Hát köszönöm szépen, de a politika is pont erről szól. Nem jó az EU, mert beleszól mindenbe, de azért a pénzük jöhet. Mi, magyarok, sokkal különbek vagyunk más népeknél. Akkor ez most mitől is jezsuita blog? Hol van ebben a cikkben a krisztusi tanítás? Mert valahogy sehogy nem tudom kiolvasni az Újszövetségből, hogy egyik nép különb lenne a másiknál. Meg azt sem, hogy gyűlölni kell a közösséget, amihez tartozunk. Mert azért csak benne vagyunk az EU-ban, nem?
Több kommentelő írt a hazai hülyeségekről, túlkapásokról. Szerintem erről mindenkinek van saját története, akár több is. Tehát nem kell a már-már gyűlölt Amerikáig menni, hogy a mindennapokat megkeserítő bürokráciát megtapasztaljuk. Helyette esetleg lehetne olvasni Lukács evangelistát, mit is ír a szálkáról és a gerendáról.
Véleményem szerint ennek az írásnak nem itt lenne a helye. Ha meg igen, akkor nekem nincs itt keresnivalóm.
Úgyhogy leléptem.

manlakos 2013.10.01. 09:08:46

@funfun: "esetleg lehetne olvasni Lukács evangelistát, mit is ír a szálkáról és a gerendáról. "

Ez,igen!!!
"Becsöngetsz" hozzánk, bekiabálsz a kerítésen,ezt azt,kioktatsz szálkáról gerendáról, aztán lelépsz!

" Hol van ebben a cikkben a krisztusi tanítás?"

És hogy vannak a Te gerendáid???:)

Antal József 2014.07.18. 17:03:52

Amerika?...
Ma legalább 300 magyar terhes anya használ majd intravénás drogot. Zene, kristály, MP4...
Az, hogy dohányzik és rivotrilt, xanaxot, frontint, tegretolt szed alkohol mellé az olyan megszokott, mint ahogyan elhallgatják.
Itt van Amerika!
süti beállítások módosítása