Jezsuiták

PÁRBESZÉDBEN

Címkék

Ugocsa non coronat!

2011.03.17. 13:49 Satori

Nem értek a politikához. A március 15-ei miniszterelnöki beszéd most mégis elgondolkoztatott. Orbán Viktor elég energikusan fogalmazott: „Nem tűrtük el 1848-ban, hogy Bécsből diktáljanak nekünk, nem tűrtük el 1956-ban, hogy Moszkvából diktáljanak, most sem hagyjuk, hogy Brüsszelből vagy bárhonnan bárki is diktáljon nekünk” – fogalmazott. Hát ez meg mi? – tűnődtem el. Hogy kell ezt érteni? Hiszen a napnál is világosabb, hogy Orbán nem euro-szkeptikus: hogyan is lehetne az Unió ellensége az, aki éppenséggel annak soros elnöki tisztét tölti be? Hiszen ő saját személyében Brüsszelt reprezentálja! Akkor meg kinek, minek is szól ez a virtuskodó retorika, ez a nyakas magyar handabandázás?

Némi tűnődés után arra jutottam, hogy alighanem kommunikációs fogásról van szó. A választások ugyan még messze vannak, és a közvélemény kutatások is – nagy meglepetésre – lényegében változatlanul a kormány abszolút (50% feletti) többségét mutatják, azért nem árt az elővigyázatosság… Etetni kell. És mire „harap” a magyar átlag választópolgár? Mit „eszik” kritikátlanul? Mit „nyel be” húzódozás nélkül? Például a megroggyant önazonosságot erősítő összes lehetséges ideológiákat. Ide tartozik mondjuk a beteges kiválasztottság-tudatunkat támogató ősmagyar metanarratíva. Hogy mindez persze nem biztos, hogy ideális módja a történelmi megaláztatások gyógyításának; inkább talán lélektani kényszerpályának tekinthető? Meglehet. De van itt más is! Divat a felvilágosodás gyalázása, a demokrácia, a tudomány lesajnálása (Bogár László). Meg persze mi, magyarok nagyon szeretünk ellenzékben lenni is! Aki tekintélyt képvisel, itthon sohasem népszerű. Megissza ennek a levét minden autoritás-figura, a magyar apáktól kezdve a tanárokon át egészen a politikusokig (a szerzetesi elöljárókról nem is beszélve…). Ráadásul szociálpszichológiailag bizonyított, hogy valaki ellen szerveződni, tömörülni, szorosan összezárni a leghatékonyabb közösségalkotó tényezők egyike. Szóval, érthető, hogy a nemzeti ünnepen ilyen retorika szólt a múzeum lépcsőjéről…

Majd mi megmutatjuk! Mit nekünk Európa!? Itt Brüsszel ugyan ne diktáljon! Ugocsa non coronat! Nehogy már – annyi év ottomán, Habsburg és szovjet-uralom után – most meg majd már ezek mondják meg… Ide nekem az oroszlánt! Akarom mondani: ide veled, régi kardunk!

Nem tudom persze, hogy jóra visz-e az EU-ellenes hangulat gerjesztése Magyarországon (avagy a Magyar Köztársaságban – nem kívánt törlendő!). Még akkor sem, ha reálpolitikailag biztosan kifizetődő. Legalábbis rövid távon… Időről-időre felhorgad ugyanis bennem a kérdés, hogy a mindenkori vezetőknek nem kellene-e bizonyos pedagógiai felelősséget is magukra vállalniuk. Legalább olykor-olykor, akár jól felfogott politikai érdekeik ellenében is… Így ugyanis talán remélhetnénk, hogy idővel kifejlődik egy felelős, önrendelkezési jogait gyakorolni képes, politikailag is érett állampolgári réteg, amely nagyobb (globális, de legalább európai) összefüggésben gondolkodik, és fokozatosan értő kezeibe veheti hazája sorsát, hogy felvirágoztassa azt. Legalább 300 éven belül…

3786 komment

Címkék: politika orbán eu viktor felelősség

A bejegyzés trackback címe:

https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr562747099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.11.08. 00:18:21

@Izrael misztériuma:
Egykori „fiatal demokraták” szembefordulva elveikkel bebetonozták hatalmukat, központosítottak szinte mindent, új komprádor kizsákmányoló réteget építenek, mindezt a szegények pénzéből. Intézményesítették a korrupciót, a szegénységet, a központosított parancsuralmat, minden téren visszaszorították az önkormányzatiságot.

Göncz Árpád temetésére
(Mécs Imre beszéde 2015. november 6-án, Budapesten, a Kossuth téren)
mandiner.hu/cikk/20151107_mecs_imre_goncz_arpad_temetesere

odamondogato 2015.11.08. 11:46:15

"Balog Zoltán szerint egy év alatt 25 százalékkal nőtt a gyermekétkeztetésre biztosított költségvetési forrás, és jövőre már 72 milliárd forint áll rendelkezésre erre a célra."
"míg eddig mintegy 92 ezer gyerek ehetett ingyen a bölcsődékben és az óvodákban, szeptembertől már 320 ezer gyermek."www.origo.hu/gazdasag/20150630-ingyen-etkezes-szeptember-balog-zoltan-emberi-eroforrasok-miniszteriuma-haromszor.html

2015.11.08. 12:10:38

@Izrael misztériuma:
– Nem szégyelli magát idejönni? – kérdezte egy férfihang, amint azt a világháló-tengeren hányódó videó is megörökíti.
Öt és fél percen át mutatja az Orbán-házaspárt a kamera. Előbb mozgásban követi őket, majd amikor az urnatartók előtt lecövekelnek, az operatőr is megáll. Nem amatőr. Fixen tartja a felvevőt. Ha az egyik odasúg valamit a másiknak, villanás alatt rájuk közelíti az optikát. Aztán gyorsan hátra varióz, hogy ismét azt lássuk, ami itt a lényeg: egy lassan hat-hét méteres átmérőjűre táguló körben áll az ország nagyhatalmú ura és neje. Csak állnak és állnak. Lássuk be, ehhez is kell lelkierő! Köröttük hullámzik a sír közelébe igyekvők tömege. Eközben ők szinte nem reagálnak, csak egy helyben, borzasztó magányosan elviselik a beszólásokat. Mindenekelőtt a „Nem szégyelli magát idejönni?” bekiáltást, majd ezeket:
– Ott van!
– Gyerekek, itt az Orbán!
– Mi lesz a biciklimmel? El ne vigyék onnan!
– …magánember..
– Úristen! Menjünk innen, de gyorsan! Fúj!
– Ilyet se láttam még!
(...)

Orbán Viktor borzasztó magánya
index.hu/index2/#bloghu/bekialtas/2015/11/07/orban_viktor_maganya

2015.11.08. 16:30:36

Az orbáni Magyarországon a liberális demokrácia a szabadság kis szigeteire szorult. Egy holt ország egyik városába. Az angyalok földjére. Ellenálló civil közösségbe. Jogot tartó bíróságra. Korrupciót és hatalmi arroganciát leleplező szerkesztőségbe. A közösségi háló posztjaira. Tisztességes iskolába. Emberséges kórházi osztályra. ­Mindenek ­ellenére összetartó baráti körbe. Az egyszemélyes közösségbe.

Új barbárok
nol.hu/velemeny/uj-barbarok-1573847

odamondogato 2015.11.08. 17:00:50

"Az orbáni Magyarországon a liberális demokrácia a szabadság kis szigeteire szorult."
Még jó, hogy a demokrácia jelzők nélkül demokrácia, nem szükséges eléje liberálisozni.
A liberális számomra a korlátlanságot jelenti, hogy egyeseknek mindent lehet, míg másoknak kuss legyen, na ilyesmire nincs szükség.

2015.11.08. 22:06:13

Bátor emberek.
Magánember szeretett népe társaságában...

A magánember
www.youtube.com/watch?v=XzpLsRDszzg

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.09. 13:28:46

@odamondogato: Nem számít. A tények soha nem befolyásolják a liberálbolsevik ítéletalkotást.

@Izrael misztériuma: Inkább a paktumokba fulladt, kívülről irányított, kényszerű sunyiságokat lenyelető, privatizálós, olajszőkítős, kárpótlási csalásos, a 3%-os fix hitelkamatot ~35%-os változóra emelő (a gazdagokat milliókkal és "tanácsi" lakásokkal megajándékozó), inflációs, öngyilkossági hullámos, széthazudott, de mégis megvalósuló ún. rendszerváltás munkásőrszínű marionettbáb-szimbóluma. Legyen neki könnyű a föld!

odamondogato 2015.11.09. 14:02:08

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Meg kell őket érteni, mert rettegnek a néphargól, nem tiszta a lelkiismeretük, ezért eluralkodott rajtuk a paranoia!

2015.11.28. 17:23:11

Számok könyve:
évi 3 milliárd euró (a GDP 10%-a) hiányzik a magyar gazdaságból, amit 2 milliárdot meghaladó értékben külföldi magyarok és idegen országok adófizetői pótolnak, és további 1 milliárdra volna szükség ahhoz, hogy legalább a gyerekeink életében beérjük az EU átlagát. Ez a hatalmas lyuk az ország összesített értékteremtési képességében nemhogy Európa motorjává nem tesz, de azzal fenyeget, hogy behozhatatlan lemaradásba kerülünk az EU-tól. Félmillióan mentek külföldre, de még így is félmilliós a belső munkanélküliség, évről évre terjed és mélyül a szegénység. Az erőforrások megújulása megállt (nincs beruházás, az oktatási rendszer versenyképtelen, ütemesen csökken a népesség). Az állam korrupt, pazarló, vezetői erkölcstelenek. Ami kormányzás címén itt folyik arra nincs jobb szó, mint a BŰN.

Veszélyes leszakadásban az ország
index.hu/index2/#bloghu/hafr/2015/11/27/veszelyes_leszakadasban_az_orszag

2015.11.29. 12:46:22

KERESZTÉNY ÉRTELMISÉGIEK SZÖVETSÉGE
MAGYAR POLGÁRI EGYÜTTMŰKÖDÉS EGYESÜLET
PROFESSZOROK BATTHYÁNY KÖRE
Az idők jelei
www.keesz.hu/content/dokumentumok/azidokjelei_beliv_vegleges_1_56.pdf

Orbán Viktor beszéde Az idők jelei című vitaanyagot bemutató konferencián
www.youtube.com/watch?v=RKsiURFVwEU

Aisha Alaenun 2015.11.29. 13:00:24

@Izrael misztériuma: Ma megkapta a csattanós választ:
mno.hu/nagyinterju_magazinban/jaj-a-botranyokozoknak-1316289

Tessék összerakni. Ne roskadjon magába!
Ennél jobb időzítést maga a Teremtő sem tudott volna összehozni.
Lehet, hogy ő volt?!...

2015.11.29. 13:37:14

Aggasztó paphiány, botrányok mögött és a politika kísértése...
Összegezve: nincs jó állapotban a hazai papság...

node van egy jó hírünk:
XVI. Benedek pápa engedélyezte az ősi rítus használatát

2015.11.29. 17:16:52

@uszo:
Az idők jelei
EGYHÁZI ÉLET
„Aki teleszüli a Kárpát-medencét, azé lesz”.
Osztie Zoltán
Barsi Balázs

a nagy elődök a sorban:
"a Kárpát-medence azé, aki teleszüli"
Ceausescu

"a Kárpát-medence azé lesz, aki teleszüli."
Apponyi Albert

„Hát tegyük! Szüljük tele ezt a Kárpát-medencét!”
Fűrész György

most sírjak-e, vagy nevessek?!
csak erre futotta a vitaanyag készítőinek erejéből...

Aisha Alaenun 2015.11.29. 17:36:12

Minden föld, terület azé aki teleszüli.
Ha Adolf Hitler mondta volna kizárólag akkor is ez az igazság.
Néha a tömeggyilkosok is mondanak igazságokat.

Aki ez alapján hasonlít össze embereket az annyit is ért hozzá.

2015.11.29. 19:26:01

arafat kimaradt...

uszo 2015.11.29. 20:25:20

@Izrael misztériuma: „Aki teleszüli a Kárpát-medencét, azé lesz”.
Osztie Zoltán
Barsi Balázs

Majd írnak hozzá tenyészprogramot is? :))

A Mráz Á. meg valami máshoz ért de nagyon. :)

"Magyarországon ma már nincs erkölcsi válság a politikában,
vészharangot nem kell kongatni,"

Ilyet is hallottam már...."A birtokpolitika megfogalmazása során az egyéni gazdasági érdek nem előzheti
meg a közösségi, nemzeti érdeket." (Borbás)
....csak akkoriban az volt a divat, hogy a "nemzeti" helyett osztály szerepelt....

2015.11.29. 21:41:32

@uszo:
"Majd írnak hozzá tenyészprogramot is? :))"

Lebensborn
en.wikipedia.org/wiki/Lebensborn
Lebensborn Program
www.youtube.com/watch?v=WxvRFWq0fAE

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.30. 11:25:06

@uszo: Nekem Koszovóval kapcsolatban rémlik valami ilyen, hozzáértők szerint, így lett a szerbek bölcsőjéből Európa 3. iszlám állama, amihez a drog-, fegyver- és embercsempészet csak az anyagi feltételeket teremtette meg...

matthaios · http://www.matthaios.hu 2015.11.30. 16:09:29

@Kitalátor (másként) gondolkodó:

Hát igen. Itt van például ez a demokrácia, amelyben végül is a szavazatok döntenek. A szavazókat meg anya szüli. Így aztán, ha valahol a lakosság többsége muszlim, akkor az Iszlám Demokrata Pártnak vagy az Iszlám Szocialista Pártnak többsége lehet a parlamentben. Esetleg még alkotmányozó többsége is lehet, így érkezhet meg a saria alapján álló jogállam. Egyébként nem olvastam Houellebecq Behódolás című regényét, amely 2022-re jósol Franciaországban iszlám kormányt. Csak egy kicsit gondolkozom arról, mi minden is történhet még a jövőben.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.30. 17:04:59

@matthaios: A kérdés csupán az, hogy mennyire öröklődik az identitás. Az agyba-főbe szekularizált nyugati kultúrákban szinte semennyire, a családalapú, a nemzetté válást gyakorlatilag a jelen évtizedekben meglő, vagy még addig sem jutott "fejlődő" (azaz kiegyenlítetlenül fejlődött) kultúrákban szinte teljesen, a kettő közt, török-porosz/osztrák-orosz gyarmati sorból szupranáci szervezetek alárendeltségébe jutott Közép-Európában meg kiszámíthatatlan. Mint ahogy felszínesen vallásos vagy hitevesztett "őskeresztény" családok gyermekei is képesk csatlakozni az iszlámból kinőtt halálszektához, ugyanúgy nem zárható ki, hogy kamaszos lázadás formájában jelenik meg a keresztény nemzeti konzervativizmus elutasítása - mer a szélsőjobb és a szélsőbal közötti ugrálás régóta ismert, nemcsak generációváltással, hanem akár választási ciklusokon belül is. Valódi, mérsékelt baloldal sajnos nincs nálunk, tehát a világban máshol esetleg létező baloldali értékek ellen senki sem fog lázadni nálunk, és nem is örökli meg.
Viszont mivel ez utóbbi hiányában színhibás, sánta a pártpolitikai paletta, bármikor berobbanhat egy valódi baloldalinak, a szegények és a dolgozók érdekeit képviselőnek, a nemzet és a hagyományok irányában elkötelezettnek beállítható új szervezet.
Addig jó e nemzetnek, amíg nem jelentkezik egy olyan karizmatikus politikus, aki nem az MSZMP utódpárocskáiból nőtt ki és nem is azokat hasogatja tovább, hanem új kezdeményezésként egyesíteni tudja a 3,60-as kenyér, a 65 felettiek Horn-bérlet, a multinácik elleni szabadságharc és a biztonság elsődlegességének igénye iránti nosztalgiákat, vágyakat.

matthaios · http://www.matthaios.hu 2015.11.30. 18:35:27

@Kitalátor (másként) gondolkodó:

Szerintem az igazi baloldalnak Nyugat-Európában sincs esélye. Ez már csak egy olyan demagógia lehet, amely ideiglenesen felhasználható bizonyos nemkívánatos politikai helyzetek megoldására, de végül bele kell simulnia abba a rendszerbe, amelyben a bal és jobboldal egyre inkább elveszti eredeti jelentését. Erre jó illusztráció Ciprasz esete. Van egy népszavazás, amelyet fölényesen megnyer, utána elindítja kényszerűségből azt a programot, amely teljesen ellentétes a népszavazás eredményével.

Szerintem 1968 fontos év annak a nyugati ideológiának a kifejlődésében, amely kötelező nyugaton a jobb- és baloldal számára egyaránt. Különbség már csak árnyalatokban van. Aki ehhez nem alkalmazkodik, az szélsőséges. A 68-as ideológia közben nyakkendőt kötött, kiderült, hogy ez egyáltalán nincs ellentétben a globális kapitalizmus elveivel.

Nálunk ez még nincs teljesen így.

Már megint politizáltam.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.12.01. 09:25:36

@matthaios: A 68-as terrorhullámot a KGB csinálta, amikor még hinniük kellett a világforradalomban. Most ugyanolyan jellemtelen emberek árulják el hitüket, családjukat, hazájukat, hogy kiteljesedjen immár nem a forradalom, hanem a demokrácia exportja. A 68-as (de)generációból aki nem pusztult el a drogoktól, az bebetonozódott a multináci konszernek és internáci politikai erők vezetőségébe, utóbbiak afféle megélhetési rebellisként, öltönyös paprikajancsiként. Az ő példájuk lebeg a jelenlegi, szinte egyeduralkodó világhatalom oly készséges kiszolgálói előtt.
Mindkét szellemi (és gazdasági) gyarmatosítási kísérlet szükségszerűen antikrisztiánus-antikatolikus.

jabbok 2015.12.01. 10:09:24

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ez is érdekes verzió. Én a magam részéről mást, vagy legalábbis nagyrészt más okokat látok a háttérben. (Bár ezen a 68-asokból lett EU-s vezetőgárdára vonatkozó meglátásodon még nem gondolkodtam idáig - kicsit majd utána nézek az egyes konkrét szereplők ilyen múltjának. ELVILEG, antopológiailag-pszichológiailag elég logikus lenne...)

Mindenesetre én (szigorúan IMHO) a mostani események mögött (beleértve a szír és az ukrajnai háborúkat és előttük az arabnak álcázott tavaszt) az ilyen ideológiainál sokkal primerebb, KÖZVETLEN érdekeket látom a döntőnek.

Számomra egyszerűen a "Qui prodest" is elég egyértelmű. Messze nem csak a háborúk miatt megugró fegyverkezési bevételekre gondolok. Hanem pl.

- a szabadkereskedelmi egyezmény megkötése előtt meggyengített Európára;

- arra a "meglepő" tényre, hogy az orosz embargó kapcsán (merő véletlenségből, nyilván;o)) az Eurostat adatai alapján az USA-nak majdnem pont annyival nőtt az oroszokhoz irányuló exportja, amennyivel Európáé csökkent;

- arra a háttéradatra, hogy valami különös okból éppen azok az országok a leg"humánusabbak" és a leg"naívabbak" migráns ügyben, akiknek a legnagyobb mennyiségű olcsó, friss munkaerőre van GAZDASÁGI SZÜKSÉGÜK, ELEMI, ÖNZŐ szükségük a társadalmuk elöregedése, amunkaerőpiacukról nyugdíjba kilépők miatt;

stb.

A másik topikban ezeket a tényeket linkekkel jeleztem is - most erre nincs időm.

Szóval én nagyon naívnak tartom a mai jelenségek mögött a filozófiai, ideológiai, és főleg a médiát teljesen álszent módon uraló ÉRZELMI, "humanitárius" célokat, okokat keresni. Szerintem tök egyszerű terelés ez a politikai elit részéről. Amíg ezen gondolkodik a nép, addig szépen kihalásztatják velünk a saját ÉRDEKEIK gesztenyéit a parázsból.

Politika ez, hatalmi és anyagi, gazdasági érdek.
Amerika részéről elsősorban. De a naívnak, baleknak, "muttinak" beállított Merkel részéről is.

Hangsúlyozom: SZVSZ. IMHO.

2015.12.01. 10:19:18

@Kitalátor (másként) gondolkodó:

'A 68-as terrorhullámot a KGB csinálta, amikor még hinniük kellett a világforradalomban.'

Ezt nem hiszem. Legalábbis nem tudok arról, hogy a 68-as vezetőknél komolyabban felmerült volna az orosz titkosszolgálati kapcsolat.

Ráadásul a francia kommunista párt igen erős volt, az oroszok pedig egyáltalán nem örültek egy befolyásos baloldali mozgalom létrejöttének.

Végül: a kezdeti évek után az oroszok egyáltalán nem akartak sehova forradalmat exportálni. Helyette inkább a hagyományos orosz érdekszférában érvényesítették a befolyásukat (Magyarország, Lengyelország, Csehszlovákia, Afganisztán).

2015.12.01. 10:35:22

@jabbok:
Nem birom megállni. :))

Ez milyen felsorolás csupa nagybetűvel?
"GAZDASÁGI SZÜKSÉGÜK, ELEMI, ÖNZŐ szükségük" és mitől olyan objektív és "tényeken alapuló", ahogy tartod? (A linkek ellenére (ezért nem is kellenek nekem azok, egyszer már "ledorongoltál" ezért, de én tartom, hogy "elhiszem" neked, hogy azok a dolgok igazak amiket linkelsz) ezek következtetések maradnak, ráadásul így összerakva eléggé "irányított" következtetések. Engem továbbra is az oksági lánc érdekel, hogy MIÉRT ezek a következtetéseid. (jó tudom erre azt fogod írni, hogy nyilvánvaló én vagyok ignorant, Ok. :) )

De még ENNÉL IS JOBBAN ÉRDEKEL, hogy mikor lépsz már tovább erről az ezredszerre is lerágott csontodról?
Mihez kezdjünk, mihez kezdesz ezekkel a következtetéseiddel?
Miért teszik semmissé és érvénytelenné az "érzelmi" és humanitárius célokat?
Miért kellene (kellene?) ezért elfordulni (Nyugat-)Európától, Amerikától? És hova kellene fordulni?
Ha politika ez (egyetértek) akkor politikai(!) választ igényel. Az mi legyen?

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2015.12.01. 16:40:41

@Pandit: Én sem bírom megállni :)

Szerintem az nagyon is konkrét és nagyon is politikai válasz, hogy @jabbok: visszatérően azzal a "lerágott csonttal" szembesít például téged, hogy mindez a trutyi a TE nevedben és a TE hallgatólagos beleegyezéseddel történik.

Persze az enyémmel is. És ez nekem sem tetszik, és én sem tudom mit kéne hathatósabban tenni ez ellen. Éppen ezért megteszem azt, ami minimálisan megtehető, hogy a tényeket folyamatosan tudatosítom, és addig dörgölöm én is ezt a "lerágott csontot" mindenki orra alá, amíg van ez a csont. :)

Az utóbbi időben nem sok időm volt ilyen csontdörgölésre, de most pótolom, mert a csont még van, ráadásul egyre nagyobb.

jabbok 2015.12.01. 17:33:20

@Pandit: "egyszer már "ledorongoltál" ezért, de én tartom, hogy "elhiszem" neked, hogy azok a dolgok igazak amiket linkelsz"...

1. Nem emlékszem, hogy "ledorongoltalak" volna - egyáltalán nem is emlékszem olyanra, hogy te bármikor is kihoztál volna a béketűrésből. Volt ilyen? Mert ha már az ilyesmit is elfelejtem, akkor már tényleg olyan lettem, mint a viccbeli Kovács néni... ;o))

2. De azt tényleg, kifejezetten NEM szeretném, hogy "elhidd" nekem a migrációról vagy az azzal kapcsolatos politikáról eddig (!!!) kialakult nézeteimet. És ez nem szerénykedés vagy ilyesmi, hanem nekem nagyon fontos, lényegi kérdés - éppen azért, mert tényleg NEM VAGYOK BENNE BIZTOS én sem. Magukat a linkekkel alátámasztott "tényeket", szempontokat is csak VALÓSZÍNŰNEK tartom - pl. éppen az alapján, hogy nem a kurucinfo-tól ellenőrzöm az USA vagy a Nyugat vagy a "liberálisok" felelősségére utaló dolgokat, ÉS nem az indexből, vagy IM-től, vagy a MAI Simicskától veszem az Orbánra nézve terhelő információkat. PRÓBÁLOK "sine ira et studio" forrásokat felkutatni. De ettől még tényleg nem biztos, hogy akár maguk a "linkjeim" ne lehetnének linkségek ;o)), nem tartalmazhatnának dezinformációkat.

Ezért hangsúlyozom újra és újra, hogy ez kifejezetten SZVSZ. (Általában is nagyon kevés dologban szeretném, hogy HIGGYENEK nekem. Van ilyen dolog, de nem sok. Ez a terület biztos nem.)

Én TÉNYLEG nem azért vetem fel itt újra meg újra ezeket az információimat, többnyire forrásmegjelöléssel együtt, és NEM azért fűzöm hozzá újra meg újra a saját értelmezéseimet, hogy terjesszem a saját politikai vagy történelem-filozófiai nézeteimet, ideológiámat. Komolyan gondolom, hogy NINCS is ilyenem.

Egyelőre kifejezetten a tájékozódás, a kérdőjelek szakaszában érzem magamat. Amikor Uszo-tól KÉRDEZEK, az sem retorikai fogás, hanem tényleg szeretném ÜTKÖZTETNI az én információimat, érveimet a ti, ENYÉMTŐL ELTÉRŐ információitokkal és érveitekkel. NEM az ideológiátokkal, NEM a "másik táborral" - hanem az érvekkel, az INFORMÁCIÓKKAL.

IM azért dühít, mert ő ideológus, és azt még csak elviselném, hogy engem is ezzel vádol - de azt már nagyon rosszul bírom, hogy bármilyen érvelést bárki más részéről is rögtön ideológiává minősít, és lehetetlenné teszi, szétoffolja, zsidózásba viszi, szét-trollkodja az építő vitát, egymás TÁJÉKOZÓDÁSÁT.

Tényleg kérlek, hogy NE higgy nekem. A linkjeimnek se.

Éppen azt szeretném elérni, hogy pl. kifejezetten veled, meg legalább még egy-két, értelmes, árnyalt gondolkodásra törekvő emberrel, aki képes elszakadni a két-bites, táborokhoz kötött gondolkodástól, próbáljuk meg NEM ELHINNI, hanem MEGÉRTENI, hogy pontosan mi is történik, és milyen érdekek mentén.

jabbok 2015.12.01. 17:56:00

@Pandit: Azt kérdezed: "Miért kellene (kellene?) ezért elfordulni (Nyugat-)Európától, Amerikától? És hova kellene fordulni?
Ha politika ez (egyetértek) akkor politikai(!) választ igényel. Az mi legyen?"

Tényleg azt hiszed, hogy megvan a válaszom, és éppen meggyőzni akarlak róla titeket?

FOGALMAM SINCS - MÉG - a válaszról. Azt sem tudom MÉG, hogy mennyire és miben van szükség vagy lehetőség országos politikai, mennyire és miben egyházi, helyi közösségi, vagy teljesen egyéni-családi döntésekre...

Az is lehet, hogy tényleg valamelyik tábornak van igaza. Lehet, hogy a médiában vagy a nagy politikai-történelmi-filozófiai törésvonalak (jobb és bal, Kelet és Nyugat, USA és Oroszország) EGYIK oldalán van az igazság, vagy annak jelentősen nagyobb része. Lehet, hogy VALAMELYIK szövetségi oldalra kéne állni.

NEM TUDOM. (És ezt baromi rosszul viselem.)

Mindehhez először meg kéne értenem/értenünk, hogy

- a táborok által harsogott igazságok közül mi igaz és mi nettó hazugság (mert én MINDKÉT oldalon látok igazat is hazugságot is)

- és talán nekem még fontosabb, hogy a NEM KÖZISMERT, vagy teljesen jelentéktelennek látszó, vagy direkt elhallgatott, vagy egyszerűen a vita polarizáltsága miatt a többség figyelmét elkerülő információkat is behozzam a köztudatba.

Pl. a határzárak és az ipari termelés, a just-in-time logisztika kapcsán se a médiában, se a közbeszédben, se magánemberektől nem hallottam még senkitől a termelésleállásokról, a jelenlegi helyzetnek SAJÁT TAPASZTALATOM SZERINT hatalmas, és a médiában-közbeszédben szajkózottaknál sokkal drasztikusabb, váratlanabb, veszélyesebb GAZDASÁGI veszélyéről;

a "balosok" közt nem hallok a leégett németországi táborok számáról, arányairól vagy arról, hogy a bevándorláspárti kormányok intézkedései, "megoldási javaslatai" - pl. a német vagy a svéd kiutasítások - mennyire váltak be a VALÓSÁGBAN;

a "jobbosok" között meg nem hallok arról, hogy hol, kiket, milyen csoportokat és főleg KIKNEK, HOGYAN sikerült integrálni (pedig a no-go-zone-ákon kívül sok ilyen is biztos van); MIN MÚLIK, hogy kit sikerült és kit nem; MIBEN MÁSOK a mostani migránsok, mint a korábban sikeresen integrált csoportok - és A MOSTANIAKRA tudunk-e REÁLIS integrálási elképzeléseket találni;

egyik táborban sem hallok arról, hogy a szíreknél HUMANITÁRIUS szempontból sokkal súlyosabb válsághelyzetben is vannak népek, KONKRÉT EMBEREK MILLIÓI - és ÉRTÜK se az EU, sem mi keresztények nem érzünk felelősséget, nem is próbálunk segíteni rajtuk (hisz nem is tudunk róluk);

stb, stb.

Mindeközben pedig azt sem szeretném, ha jó magyar szokás szerint a tetteim halála lenne az okoskodás, és a KONKRÉT, MÁR RÁM BÍZOTT emberek kárát látnák a filozofálásaimnak...

uszo 2015.12.02. 23:27:04

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Vannak megoldások a népesség gyarapításra....A cél érdekében mindent! Mi is a cél?

„Minden alkalommal, amikor az El salvadori hatóságok egy édesanyát börtönbe zárnak vetélése vagy egyéb terhességgel kapcsolatos komplikációi miatt, akkor a gyermekét is szegénységre és traumára ítélik” – mondta Astrid Valencia az Amnesty International közép-amerikai kutatója. „Az El Salvador által alkalmazott ’bűnös, amíg az ártatlansága nem bizonyított’ megközelítés, amelyet a terhességhez köthető komplikációkon átesett nőkkel szemben alkalmaznak, számos életet tett már kockára, 40 évre száműzött börtönbe ártatlan nőket, valamint az orvosok és betegeik számára is abszolút félelemmel teli környezetet teremtett."amnesty.hu/news/1983/el-salvador-abortuszellenes-torvenye-gyerekeket-es-csaladokat-itel-traumara-es-szegenysegre

manlakos 2015.12.03. 06:26:19

@uszo: „Vannak megoldások a népesség gyarapításra....”

Arra gondoltam, ne menjünk el Salvadorba…!;)

”.„Fekete Gyula, amikor a Magvető Kiadónál jelentkezett a magyarság fogyására figyelmeztető kötetével, akkor az egyik – a kétezres években is egyetemen oktató – kéziratot bíráló lektor azzal indokolta a maga részéről a kötet kiadásának elutasítását, hogy „akkor adjuk ki Szálasi összes művét is!” Mert nyilván csak az aggódhat nemzetéért, annak pusztulásáért olyan szenvedélyesen, mint Fekete Gyula, aki náci, fasiszta vagy nyilas. Bizony ez volt a budapesti belváros általános álláspontja a nemzet első számú problémája kapcsán. A helyzet később sem változott…”

demokrata.hu/velemeny/magyarok-vegveszelyben

www.profession.hu/cikk_munkaeropiac/20151026/ezert-nem-lesz-eleg-dolgozo/5937/p/879

„ Mi lehet a megoldás?
Középtávon a migráció akadálymentesítése, a szabad munkaerő-áramlás, valamint a foglalkoztatási mutatók javítása, a részvételi arány növelése - így az idősek, nők és frissdiplomások bevonása - segíthetik az egyensúly helyreállítását, hosszú távon ugyanakkor szükség van a termelékenység és a munka hatékonyságának növelésére.”

Nem „érdekes”, hogy a gyermekvállalás támogatása, hiányzik a felsorolásból?!!!
Ha a nőket, még inkább a „termelésbe” akarják bevonni –ahelyett, hogy a család-anya presztízsüket (és ilyen irányú lehetőségeiket) erősítenék-, akkor a továbbiakban is az őshonos népesség fogyása várható! Mert akkor, mi más történhetne?
Tényleg az A MEGOLDÁS, amit a cikk javasol?

Akkor viszont,
tegyük mellé pl. a következőt is!

nemzeti.net/l.php?u=3528551

„A múlti-kulturális álmokat kergetők természetesen egészen másként látják az eseményeket, mint például én, és ragaszkodnak elképzeléseikhez, ami szerint a különböző kultúrák nagyon szépen elférnének egymás mellett, csak hát…. Ezek az emberek valami általam kideríthetetlen okból kifolyólag vagy vakok, vagy a homokba dugják a fejüket, és nem hajlandóak észrevenni a nyilvánvaló valóságot. Addig rendben van, hogy a különböző kultúrába belenőtt emberek békében képesek élni egymás mellett (csak hogy a mondatot folytatni kell): ideig óráig, és amikor eljön a „megfelelő” pillanat a nyilvánvaló összeférhetetlenség kimutatja foga fehérét. Tessék kiértékelni a következő kőkemény tényeket! A felbomlott Jugoszlávia területén békésen éltek egymás mellett: szerbek, horvátok és bosnyákok.”
„Mind a három csoport egyazon nyelvet beszéli, amit anyanyelvének vall és ismer. Lakóhelyeik jelentősen átfedik egymást, majd hogy nem ugyanott laknak. Az egyetlen különbség közöttük, hogy a horvátok katolikusok, és latin betűket használnak, a szerbek pravoszlávok, és cirill betűket használnak, míg a bosnyákok mozlimok. Ez az egyetlen, a múlti-kulturális lovagok szerint jelentéktelen különbség, több százezer életet követelt a kilencvenes években.”
Én sem értek egyet –mindenben-, a cikk írójával, ezért ezt, nem is várom el senkitől!
De, néhány évvel ezelőtt, lényegében, a beidézetthez (és Kitalátor (másként) gondolkodó megjegyzéséhez) hasonlót, írtam itt, valamelyik hozzászólásomban -Koszovóval kapcsolatban.

Még mindig a migráció látszik A megoldásnak?
Azoknak is megoldásnak látszik, akiknek gyerekeik, unokáik vannak, és nem tartanak tőlük három lépés távolságot?
Még mindig megoldásnak látszik?
Ha igen, akkor: MIRE?

„A cél érdekében mindent! Mi is a cél?”
Tényleg!
Mi is a cél?

2015.12.03. 09:21:53

@jabbok:
Válaszolnék. És a következőre is, csak kevés időm van.
Gyorsan az első pontra. Persze, azért tettem a szót idézőjelbe.
De, ha nem bánod én továbbra is abból indulok ki, hogy a forrásaid hitelesek, vagy legalább is relevánsak. Ezért nem is mindig olvasom el őket (időhiány), mert engem továbbra is az érdekel, hogy hová akarsz kilyukadni ezzel. (Mert ezt az IM "ellenpontozását" már akár le is zárhatnánk., (már csak azért is, mert szerintem az ő linkjei ugyanúgy relevánsak általában, és legtöbbször jogos, de minimum érdekes és elgondolkodtató szempontot is felvetnek. IMHO. Igen akkor is, ha ún. "megmondóemberek" írják őket. Miért ne?))
Folytatni szeretném még..., de most ennyi.

matthaios · http://www.matthaios.hu 2015.12.03. 09:28:07

@uszo:

Vákuum van Európában. Demográfiai vákuum. Ahol nagy a népesség és az átlagéletkor alacsony, onnan megindulnak arra a helyre, ahol kevesen születnek, az átlagéletkor magas és jólét van. Ráadásul ez a vándorlás szükségesnek látszik Európa számára, mert előbb-utóbb munkaerőhiány lesz és a munkából kieső generációkat már nem tudják eltartani a munkában maradók. Ilyen feladatok megoldására a család nem jöhet szóba, mert ez egyre inkább felszámolódik, egy lenézett intézménnyé vált.

Persze Európa olyannak szeretne maradni, amilyen. Értékeivel együtt, amelyek gyökereikben keresztény értékek, de kiszakítva a kereszténységből eltorzulnak, maguk ellentétébe fordulnak. Európa azonban valószínűleg nem fog olyannak maradni, amilyen. Ennek ugyan is az lenne a feltétele, hogy a beáramló iszlám tömegek számára kifejlődjön az iszlámnak a progresszív verziója, hasonlóan ahhoz, ami a kereszténység esetében történt és ami a kereszténység esetében Európában a meggyengüléshez sőt esetleg az eltűnéshez vezetett. Az iszlám esetében azonban ez eléggé valószínűtlennek látszik. A muszlim számára az elsődleges a Korán, az elsődleges törvény a saria. Ezek gyökerükben ellentétesek az „európai értékekkel”. Tehát az európai probléma migrációval való megoldása kockázatos dolog, de a kockázatokról nem nagyon beszélnek. „Wir schaffen es.”

Talán a győri püspök idézett még évekkel ezelőtt egyik beszédében egy fiatal, Európában élő muszlimmal készült interjúból. Arra a kérdésre, hogy miért nem akar integrálódni, az interjú-alany ezt válaszolta: „Európának nincs hite és nincs kultúrája. Nekünk van hitünk és kultúránk. Európának technológiája van, de ezt átvesszük.”

Az elsődleges probléma az, hogy nincs már meg Európában az az integráló erő, a kereszténység, amely a barbár népek tömegei számára volt képes egységes európai köztudatot, kultúrát létrehozni. Ugyanakkor távol tudta tartani azt az iszlámot, amely nem integrálódni akart, hanem alaptermészetének megfelelően hódítani. Most egy hanyatló európai kereszténység (ha még lehet egyáltalán ilyenről beszélni) áll szemben egy világszerte gyorsan terjeszkedő iszlámmal.

Európa válaszút előtt áll, vagy talán ezen már túl is van? Egyébként semmilyen kinyilatkoztatás nincs arra nézve, hogy az európai kereszténység megmarad. Ez már jelenleg is kisebbség Európa nagy részén, azonosságában meggyengülve, „bocsánat, hogy még létezünk, de azért talán veszitek még valami hasznunkat a humanizmusból fakadó feladatok megoldásában” tudattal. Az Egyház azonban megmarad, mert „a pokol kapui nem vesznek erőt rajta”. Azt viszont nem tudjuk, hogy milyen körülmények között.

2015.12.03. 13:08:34

@matthaios:
Ebben sok igazság van.
De nem tehetünk úgy mintha mi kívülről (az "igazság hegyéről") szemlélnénk és értékelnénk Európa "vergődését".

Benne ülünk a lecsóban nyakig. Szokás szerint :)

"Persze Európa olyannak szeretne maradni, amilyen. Értékeivel együtt..."
Gondolom ez önmagában még nem baj, pont azért, mert
"valószínűleg nem fog olyannak maradni, amilyen", és nem mindegy mi lesz a végeredmény.
Az meg nem baj, ha felismerjük, hogy a kereszténység kisebbség Európában, sőt.

matthaios · http://www.matthaios.hu 2015.12.03. 17:47:50

@Pandit:

A terápiának előfeltétele a diagnózis. Olyat persze nem állítanék, hogy abszolút biztonsággal meg tudnám mondani, hogy mi lesz a jövőben, a jövővel kapcsolatban csak feltételezések vannak. Csak olyasmiket tudok viszonylag nagy biztonsággal megmondani, hogy például mi lesz, ha egy ház tetejéről leejtek egy követ. A jövő Isten titka. Fukuyama ugyan megjósolta (talán 10-20 évvel ezelőtt), hogy a történelem a liberális demokrácia által elérte csúcspontját, vége a történelemnek. Azóta már ő is módosította jóslatát, talán észrevette, hogy még bőven zajlik a történelem.

2015.12.04. 07:52:08

@matthaios:
Pont ezért nem is az "apokaliptikus jövőképek" felfestése érdekelne.
Sztem nem terápiára, sokkal inkább válaszokra van szükség a jelen kihívásaira.
A történelemből persze sok mindent tanulhatunk, de csak előre lehet(!) menni. (És ez persze igaz az muszlimokra, az ő törekvéseikre is!).
Szóval valamiféle "irányt" kéne felvázolni, hogy hová, milyen társadalmi berendezkedés(?) felé haladjunk, ami megfelel a kor kihívásainak.

matthaios · http://www.matthaios.hu 2015.12.04. 19:08:04

@Pandit:

Nem biztos, hogy a „kor kihívásaira” az igazi válaszokat azok adták meg, akik állandóan „az idők jeleire figyelve”, a kor kihívásaira akartak válaszokat adni. Lehet, hogy akik az igazi válaszokat adták, csak felismerték a helyzetet és ennek megfelelő döntéseket hoztak az „örök válaszokra” figyelve. Szerintem Assziszi Szent Ferenc nem volt tudatában annak, hogy ő mennyire történelmet formáló személyiség volt.

uszo 2015.12.04. 22:28:39

@matthaios: „Európának nincs hite és nincs kultúrája. Nekünk van hitünk és kultúránk. Európának technológiája van, de ezt átvesszük.”

Állíthatják ezt csak ez nem igaz. Ez egyfajta primitív intellektuálisnak látszó póz akár az "igaz hitűség" toposza.
A kérdés az, hogy mi elhisszük e ezt a hülyeséget?

"Az elsődleges probléma az, hogy nincs már meg Európában az az integráló erő, a kereszténység, amely a barbár népek tömegei számára volt képes egységes európai köztudatot, kultúrát létrehozni. Ugyanakkor távol tudta tartani azt az iszlámot, amely nem integrálódni akart, hanem alaptermészetének megfelelően hódítani."

Európának ma sem azért van gondja gondja az iszlámmal mer nem keresztény és ezért nem tud integrálni.
Európának azért van gondja az iszlámmal, mert Európa modern, az abból származó minden következményekkel együtt. Csak egy példa, a vallás szabadság. Képzeld mi lenne ha nyugodtan azt mondhatnánk, ide aztán nem jössz ebhitű akármilyen szerencsétlen menekült vagy csak ha megkeresztelkedsz. Ha egy antimodern Európa vagy nyugat állna szembe jelen erőforrásaival az iszlámmal annak ugyan úgy nem lenne esélye mint ahogy régen sem volt. Bár azt erősen kétlem, hogy egy mára a modernizmusig el sem jutott Európába akarnának e egyáltalán menekülni a muszlimok.

matthaios · http://www.matthaios.hu 2015.12.04. 23:07:49

@uszo:

‘Állíthatják ezt csak ez nem igaz.’

Nagyon jól tudom, hogy Európának volt hite és kultúrája, de itt az integrációról van szó, amit egy muszlim visszautasít, mert nem lát hitet és kultúrát Európában. Lenézi Európát.

‘Képzeld mi lenne ha nyugodtan azt mondhatnánk, ide aztán nem jössz ebhitű akármilyen szerencsétlen menekült vagy csak ha megkeresztelkedsz.’

Nem kellene senkit sem ebhitűnek nevezni. De egy „modern” keresztény Európa mondhatná, hogy ide bejöhetsz, de tudomásul kell venned, hogy itt keresztények vannak, gyakorolhatod vallásodat, de fel kell adnod például azt, hogy annak a muszlimnak, aki kereszténnyé lesz, meg kell halnia és még folytathatnám. De Európa már nem keresztény, így azt sem mondhatja, hogy itt keresztények vannak. Így aztán már az a modernitása is veszélybe kerülhet, amelyik pedig a kereszténységből származik, de ettől már elszakadni látszik.

uszo 2015.12.04. 23:29:44

@matthaios: Igazad van!
De azt azért ennek ellenére mondhatja, hogy itt vallásszabadság van, meg emberi jogok.
A te szabadságod muszlimkám meg addig tart míg a keresztényét ateistáét, stb nem korlátozod.

Sajnos ha mi lenézzük magunkat, persze, hogy lenéznek bennünket. Itt igencsak büszke európainak kell lennünk, mert másként vége annak amit ez jelent, kereszténységet, humanizmust.

jabbok 2015.12.05. 11:23:34

@Pandit: "A történelemből persze sok mindent tanulhatunk, de csak előre lehet(!) menni. (És ez persze igaz az muszlimokra, az ő törekvéseikre is!).
Szóval valamiféle "irányt" kéne felvázolni, hogy hová, milyen társadalmi berendezkedés(?) felé haladjunk, ami megfelel a kor kihívásainak."

Van, amikor világosan választani kell, nem lehet is-is, nem lehet egy kicsit ezt, egy kicsit azt, hanem vagy-vagy, "igen-igen, nem-nem". De ebben a konkrét esetben én inkább gondolom, hogy a "nem csak, hanem is" elv az érvényes.

Konkrétan:
A történelemből nem felejthetjük el, hogy az iszlámmal soha sehol nem lehetett tartósan békében élni. Éppen ez a saját, magyar történelmi tanulságunk az előnyünk a nyugattal szemben. És a kereszténység és az iszlám közös történetéből sem felejthetjük el, hogy pl. 640-740 között mi történt. Vagy mi volt nálunk 150 évig. És hogy talán nem csak bűntudatunk kellene legyen, hogy Hunyadi vagy Dobó nem szociális juttatásokkal fogadta a törököket. És hogy talán nem csak azért jöttek a törökök karddal, mert mi nem toleranciagyűlésekkel és virágokkal vártuk őket.

Persze, hogy előre kell AZUTÁN tekintenünk, hogy tudjuk, merre van az előre. De nézd meg jól: "aki elfelejti a múltat, az arra van ítélve, hogy állandóan megismételje a hibáit." Lehet, hogy NEKED már csak az a kérdés, hogy hogyan tovább. De ha körülnézel, még mindig azt látod, hogy a közös cselekvésünket még mindig döntően azok határozzák meg, akik a saját életükben a kereszténységből legfeljebb a szlogeneket, a jelszavakat vették át - mégis valami sosem létezett "jövő" és illuzórikus utópia nevében, a "bár eddig soha sehol nem sikerült integrálnunk a TÖBBSÉGÜKET, de majd most, ha minden eddiginél nagyságrendekkel többen jönnek, akkor majd sikerülni fog" meséjével etetik, HIT-egetik Európát.

Abban a pillanatban, hogy sikerül a közös megoldást a megállítás oldalára állítani, és IDŐT nyerünk a többi feladaton gondolkodásra, akkor majd nyugodtabban lehet azokról is beszélgetni. De amíg a VALÓS helyzet helyett ígéretekkel etetnek, amíg a kereszténységet és a humanitást összemossák a baleksággal, addig mégiscsak fontos folyamatosan emlékeztetni arra, hogy nem csak a hitünk meg az "irracionális félelemkeltés" int óvatosságra minket - hanem éppen a történelmi tapasztalat is. Ami lehet RÉGIBB meg HÁTRÁBB LÉVŐ, mint az ő "jövőbe" mutató illúzióik - de legalább VALÓSÁGOS.

Pl. a nyugat számára ezek a jelenségek: www.origo.hu/nagyvilag/20151204-veres-jatszoteret-rendezett-be-gyerekeknek-az-iszlam-allam.html ((csak tényleg nagyon erős gyomrúak nézzék meg attól a résztől, ahol a kijelölt gyerekek átveszik a fegyvert - de ODÁIG, az első néhány percét mindenkinek ajánlom, addig nincs benne semmi véres...)) teljesen érthetetlenek, hihetetlenek. Csak a nyugat sokkolását célzó propagandának tűnnek. NEKÜNK viszont még vannak TAPASZTALATAINK arról, hogy a janicsárság és a janicsárgyerekek kiképzése sem propaganda volt, és nem a horrort csak filmekből ismerő nyugat PSZICHOLÓGIAI felmorzsolására találták ki...

jabbok 2015.12.05. 11:31:54

@Pandit: EZUTÁN viszont valóban itt lenne az ideje, hogy beszéljünk arról, hogy pl. a bevándorlásnak mik az okai, és azokat hogyan lehetne kezelni.

És itt megint kettéválasztanám a kérdést: a migrációs NYOMÁSRA, és a migrációt Európába szívó migrációs VÁKUMRA. (ma már egy u-val kell írni, nem?)

A migrációnak egyik oka a migrációs NYOMÁS: a kiinduló országok túlnépesedése, szegénysége, ÉS VÉGÜL a háborúi.

Ebből jelenleg (számomra egyáltalán nem meglepő módon) szinte kizárólag a harmadik, a háborús okkal foglalkozik mind a nagypolitika, mind a közvélemény. Nyilván összeesküvéselmélet lenne azt állítani, hogy talán azért, vagy legalább részben, FŐLEG azért, mert az ottani háborúk megszüntetésének csak a katonai beavatkozás a NYUGAT SZÁMÁRA ANYAGI HASZNOT HOZÓ eleme. Inkább csak véletlen egybeesésről lehet szó a valóságban... (?)

Az ottani háborúk fő OKAIT biztos nem ilyen jövedelmező megszüntetni. Az ugyanis egyrészt a szegénység, másrészt az etnikai és vallási ellentétek.

SZERINTEM (SZVSZ, IMHO) a közös cselekvés terén nekünk keresztényeknek sokkal inkább az afrikai és közép-ázsiai szegénység és a párbeszéd kultúrájának hiánya ellen kellene KONKRÉT, GYAKORLATIAS lépéseket
- keresnünk
- saját tagjainkon és közösségeinken keresztül a gyakorlatban megvalósítanunk, megpróbálnunk
- és EZUTÁN javasolnunk a politika és a közvélemény felé.

Ilyen lehetne az a javaslat, amit Csaba testvér vetett fel, és amit konkrétan mi, itt is megtehetnénk: hogy az ottaniak közül neveljünk ki "véleményvezéreket", tanítókat, "misszionáriusokat", akik aztán hazatérve segíthetik, irányíthatják a saját népük fejlődését, mind gazdasági, mind kulturális, mind együttélés szinten.

Déli pályaudvar 2015.12.05. 11:39:27

@jabbok:
Két u-val kell írni. (Laczkó - Mártonfi: Helyesírás, Osiris, Budapest, 2006)

jabbok 2015.12.05. 11:39:50

@Pandit: és végül harmadikként, de nem utolsó sorban, a migráció másik okát, a migrációs VÁKUMOT is kezelni kéne.

Egyszerűen hazugság, mégpedig öngyilkos hazugság az a nyugati mantra, ami kizárólagos, alternatíva nélküli SZÜKSÉGLETKÉNT állítja be a migránsok, az integrálható migránsok folyamatos beáramoltatását. figyelo.hu/cikkek/417350-egy-tanulmany-szerint-nemetorszagnak-surgos-szuksege-van-a-bevandorlokra
mandiner.hu/cikk/20150908_nemet_alkancellar_nemetorszag_elbir_evi_felmillio_menekultet

Az egyház évtizedek óta ennek létező, KERESZTÉNY alternatíváját sürgeti.

Egyszerűen NEKÜNK kéne több gyereket vállalni, és kevésbé hedonisztikusan élni.

jabbok 2015.12.05. 11:48:56

@Déli pályaudvar: ácsi, ezt én is így tudtam - amíg pár hónapja ki nem jött az új helyesírási szabályzat... (és a rádióban éppen a vákum volt az egyik példa...)

Déli pályaudvar 2015.12.05. 12:32:48

@jabbok:
Hajaj, jó, hogy kiderült, meg is rendeltem.

2015.12.05. 13:44:01

@uszo:

'A te szabadságod muszlimkám meg addig tart míg a keresztényét ateistáét, stb nem korlátozod.'

Ezek szerint a vallások/világnézetek egymást korlátozzák.
Nagyon szép gondolat, csak rengeteg minden kell ahhoz, hogy ez a finom egyensúly megvalósuljon.

Nem is tudom, hogy volt-e ilyen a történelemben. Legfeljebb arról beszélhetünk, hogy az uralkodó vallás képviselői eltűrték a kisebbségeket.

2015.12.05. 16:32:02

Allegro Barbaro

A politikusi paranoia súlyosabb ­esete, amikor a politikus saját énjét világnagyra duzzasztja, és a világ összes cselekvését ellene irányuló konspirációként kezeli. „Magyarország hatalmas kísérlete olyan vonzó Európa és a világ népei számára, hogy a mai uralkodók fogcsikorgatva fognak össze ellene." „Minél jobban támadnak, annál inkább igazunk van." „A piacok, a befektetők összefognak ellenem és Magyarország ellen." „A nyugati titkosszolgálatok és civilek összehangolt akciókat indítanak, akár a menekültek áradata révén." A nemzetközi sajtót Magyarországgal szemben a liberális véleményformálók hangolják titkos üléseiken össze. Obama és Merkel azzal kezdi a napot, hogy egymást hívja: mit kezdjünk Orbánnal? A kicsiny, de bátor ország merész vezetője a torkukon akadt!
E politikusi megalomániának ­rémálma, hogy nem törődnek velünk. Nem mi vagyunk a világ közepe. Sőt, nem is látszunk a térképen. Senkit sem érdekel, hogy ki uralkodik Magyarországon. Ezt a huszadik századi realisták belátták. Egyikük sem gondolta Magyarországot vagy önmagát igazán fontosnak. Sőt: féltek a fontosságtól, mert akkor bizony Magyarországot leverték és felosztották.
Hogy senki emberfia nem es­küszik össze Orbán Viktor merénylésére vagy megbuktatására? Ezt egy politikai paranoiás sosem ismerheti be.
Első helyen állok a kivégzendők listáján! Vigyázzatok rám! Értékes vagyok!
Aztán megjön Norfolk vagy Jani/Tóni, és hozzák a cédulát, mit sátrukra tűztek a döntő csata reggelén. III. Richárd vagy Viktor olvassa: „Jockey of Norfolk, vigyázz egy kicsit, / Mert eladták jó pénzen uradat, Ricsit."
Nem marad más hátra, mint országot adni egy lóért.

Új barbárok
nol.hu/velemeny/uj-barbarok-1573847

uszo 2015.12.05. 19:10:42

@khamul: Érdemes a józan hangokra figyelni.

"Azoknak az embereknek, akik itt akarnak maradni,

el kell fogadniuk a fő értékeinket: a demokráciát, egyenjogúságot, emberi jogokat. Ha ezt nem teszik, nem maradhatnak Finnországban"

- hangsúlyozta a finn államfő."
www.atv.hu/kulfold/20151205-a-bevandorlok-kotelesek-elfogadni-az-ertekeinket-kulonben-tavozniuk-kell/hirkereso

jabbok 2015.12.05. 19:39:09

@uszo: Ez teljesen jó elv - lenne, ha BÁRHOL eddig meg is tudták volna valósítani.

Megint csak azt tudom mondani, hogy az ELVBEN teljesen egyetértünk. Tényleg csak az a problémám, hogy az elvek és a törvények pont annyit érnek, amennyit számon lehet belőlük kérni.

A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy sem pl. Svédországban,
www.origo.hu/nagyvilag/20151129-svedorszagban-eltunt-14-ezer-menekult.html
sem Németországban a kitoloncolások A VALÓSÁGBAN nem hajthatók végre vs.hu/kozelet/osszes/nemetorszagban-tovabb-szigorithatjak-a-kitoloncolas-szabalyait-1021 "A Bild arról írt, hogy szeptember 30-ai állás szerint 193 500 embert köteleztek Németország elhagyására, ami jelentős növekedés a 2014 végén feljegyzett 154 191-hez képest. Augusztus végéig mindössze 11 522 elutasított menedékkérőt toloncoltak vissza hazájába, további 21 ezren önként hagyták el Németországot." (Vagyis: a kiutasítottaknak alig 10 %-át !!!! sikerül erővel vagy önként el is távolítani...)

uszo 2015.12.07. 00:38:03

@jabbok:
Végre. Ott már kezdik érteni a probléma lényegét.

"A Gabriel kemény fellépést követelt a radikális nézeteket terjesztő mecsetek ellen. Hozzátette, hogy az a vallási fundementalizmus, ami a szalafita mecsetekben zajlik, nem kevésbé veszélyes, mint a szélsőjobboldal. Szerinte az államnak már akkor közbe kell avatkoznia, amint ezeken a helyeket gyűlöletre és erőszakra uszítanak.

Elmondta, hogy a szalafitákat ugyanúgy kell kezelni, mint a szélsőjobboldaliakat."444.hu/2015/12/06/a-nemet-alkancellar-felszolitotta-szaud-arabiat-hogy-alljon-le-a-nemetorszagi-szelsosegesek-penzelesevel

jabbok 2015.12.07. 02:18:55

@uszo: Csak egy apróság:
az, hogy "kemény fellépést KÖVETELT" - az még rettenetesen messze áll a MEGVALÓSULÁSTÓL.

Megint arról van szó, hogy az ELV jó. Szép.

És - egyelőre - üres szó. Évek, évtizedek óta.

Ezekkel a SZAVAKKAL nem lehet megállítani a calaisi GYAKORLATOT. Meg az M1-esen gyalogoló, meg a Lutonban tüntető tömegeket.

De azért én is örülök annak, hogy már ott is legalább "kezdik érteni..." ;o))

Még jobban örülök, hogy nálunk nem most kezdik érteni.

jabbok 2015.12.07. 02:30:59

@uszo: Egyébként, ha már te is kérdezel hasonlókat, most hadd kérdezzek én is:

Erről mi a véleményed? Szerinted ez csak egy brutális provokáció? Csak propaganda? Csak ijesztgetés?
www.origo.hu/nagyvilag/20151204-veres-jatszoteret-rendezett-be-gyerekeknek-az-iszlam-allam.html

(A videónak a végét ne nézzétek meg - de 4:20-ig csak tanulságos.)

uszo 2015.12.07. 05:19:15

@jabbok: "Még jobban örülök, hogy nálunk nem most kezdik érteni."

Nem, nálunk még most sem értik

2015.12.07. 08:54:20

@uszo:
Chikán Attila a Budapesti Corvinus Egyetem professzora szerint „hazánkban nincs csődveszély, de folyamatos lecsúszás van”.

Az illiberális demokrácia és az unortodox gazdaságpolitika valójában kéz a kézben jár. Ezt az unortodox gazdaságpolitikát négy tényező jellemzi: az államközpontúság, a rövid távú stabilitási szempontok elsőbbsége, az, hogy hatalmi és politikai érdekek rendre felülírják a gazdasági racionalitást, illetve hogy a szociális és társadalmi kérdések erőteljesen háttérbe szorulnak, nem gazdasági, hanem politikai eszközökkel kezeli a kormány ezeket.

„Magyarországon folyamatos lecsúszás van”
nol.hu/gazdasag/okok-es-rokonok-1578683

jabbok 2015.12.07. 11:34:55

@uszo: Szerintem meg te nem érted. De ez így meddőnek tűnik - érvek nélkül.

jabbok 2015.12.07. 11:58:05

@uszo: "azt azért ennek ellenére mondhatja, hogy itt vallásszabadság van, meg emberi jogok.
A te szabadságod muszlimkám meg addig tart míg a keresztényét ateistáét, stb nem korlátozod.

Sajnos ha mi lenézzük magunkat, persze, hogy lenéznek bennünket. Itt igencsak büszke európainak kell lennünk, mert másként vége annak amit ez jelent, kereszténységet, humanizmust."

Legyünk egészen egyszerűek. És lépjünk vissza a saját életünkben megvalósítható szintre.

Ha az ajtód elé áll egy utcára kitett kisgyerek, télen, a hidegben és éhezve; és odajön egy (vagy sok) felnőtt, 120 kilós, kigyúrt ember, mi a különbség a befogadásukban, abban, hogy beereszted-e őket a házadba?

Engem őrületbe kerget az a szenvtelen irracionalitás, amivel a gyakorlati szempontokat figyelmen kívül hagyod. A moszlimoknak mondhatod te a SAJÁT HITEDET, hogy "a te jogod meg addig tart" - ha egyszer a VALÓSÁGBAN az ő joga ADDIG tart, ameddig az EREJE alapján érvényesíteni tudja.

Nagyjából és tökéletesen lesz@rja, hogy te miben és milyen alapon akarod korlátozni a SZERINTE korlátlan, és Allahtól előírt jogait, SŐT KÖTELESSÉGÉT, pl. arra, hogy amint többségbe kerül, kiirtsa a hitetleneket.

Tényleg nem érted? Nekik a te törvényed, a németek törvénye NEM TÖRVÉNY. Meg is mondják ők maguk - nem én adom a szájukba. Nézd meg pl. a luton-i muszlim tüntetésről készült videót.

Hozhatunk mi, vagy a németek, a kedves, őket szerinted megértő Merkel is törvényeket, de ők ott szállnak le a vonatról, ahol ők akarnak, ha kell, meghúzzák a vészféket; ahol elérik a kritikus tömeget, ott a mi lányaink vegyék tudomásul, hogy bokáig érő szoknyát és fejkendőt kell (KELL) hordaniuk az iskolában is...

A politika NEM ideákról szól, hanem az ERŐRŐL.

jabbok 2015.12.07. 12:12:12

@uszo: Nálunk nem értik?
Szerintem meg Gabriel nem érti, pontosabban nem is AKARJA érteni Calais-t, a francia és belga no-go-zone-ákat, de azt sem, hogy miért ég le náluk egy év alatt 500 menekülttábor és szállás; meg azt sem, hogy nem az a rendkívüli, hogy most egy-két nagy kolónia közelében az iskolákban a lányokat felszólítják a "szolid öltözködésre" - nem érti, hogy ez MA MÉG csak ilyen kevés helyen történik, azért, mert MA MÉG csak ezeknek az iskoláknak a közelében van akkora moszlim közösség.

És Gabriel nem érti, pontosabban úgy tesz, mintha nem értené, hogy a kitoloncolás, sőt, annak a "végrehajtása" sem törvény kérdése:
hir-portal.hu/2015/11/07/pakisztan-nem-fogadja-vissza-az-eu-bol-visszakuldott-migransokat/

_____

OK, kimondod, hogy "moszlimkám, a te jogod meg addig tart, amíg ... ... "

És amikor vége a jogának, amikor kilépett az előírt korlátok közül, akkor mi történik?

uszo 2015.12.09. 06:31:49

@jabbok: "Szerintem meg te nem érted. De ez így meddőnek tűnik - érvek nélkül."

Már felhívtam rá a figyelmed, hogy vannak érvek csak képtelen vagy fogni. Az egy dolog, hogy engem nem értesz, de szemmel láthatóan nem érted a pápát sem mert olyan érveket hoz amiket nem fogsz. Gondolkozz azon hogy mi hiányzik neked ami megakadályoz abban hogy fogékony legyél ezekre.

uszo 2015.12.09. 06:36:35

@uszo:
Mielőtt elfelednénk tőled származik az alábbi jabbok.

"A pápa az kell, hogy mondja, amit mond - és azért mondhatja azt, amit mond, mert a Vatikánban egy 8-10 méter magas fal mögött él,"

2015.12.09. 11:20:40

Raszputyin Ibizán...

A habonyizmus, amely semmi más, mint az orbánizmus tovább bunkósított, plasztikarcokkal szintetizált ága...

Habony Ibizán, a habonyizmus Budapesten (nyelvgyakorlatok)
index.hu/index2/#bloghu/hafr/2015/12/09/habony_ibizan_a_habonyizmus_budapesten_nyelvgyakorlatok

jabbok 2015.12.09. 23:58:22

@uszo: Így van, tőlem származik. Gondolod, meglep?

Ez viszont nem a magyar TEK-től származik:
"Michael McCaul, a képviselőház belbiztonsági bizottságának republikánus elnöke felfedte a Nemzeti Terrorelhárítási Központ egy neki címzett és titkosnak minősített levelét.

Szerinte az amerikai hírszerzés arra a következtetésre jutott, hogy iszlamista szélsőségesek a menekültprogramot felhasználva próbálják meg embereiket bejuttatni az Egyesült Államokba." www.origo.hu/nagyvilag/20151209-egyesult-allamok-vizummentesseg-szigoritas.html

Lám, lám. Pedig a "liberális" "demokrácia" szerint csak az Orbán-propaganda, a múlt rendszere állít ilyen sületlenségeket, összeesküvés-elméleteket.

uszo 2015.12.10. 06:58:51

@jabbok: "Lám, lám. Pedig a "liberális" "demokrácia" szerint csak az Orbán-propaganda, a múlt rendszere állít ilyen sületlenségeket, összeesküvés-elméleteket."

Kitől hallottad ezt a hülyeséget. Minden normális ember tudja, hogy bizony ott van a lehetőségek között a beszivárgás veszélye.

Megpróbálkozok valamivel, bár igen nehéz eset vagy.

Képzeld, hogy autóval utazol egy elhagyott hosszú erdei úton. Sötétedik, száll le a köd és már fagy. Az útszélén áll egy kocsi benne egy nő meg egy gyerek. A kocsi ablakai már fagynak be. Egy "rosszarcú" de jó mozgású fiatal férfi egy kannával a kezében integet, hogy állj meg. Felötlik a fejedben mert hallottál már mindenféle történetet, hogy a bokorban még lehet ilyen három, melletted meg a beszari számító kollégád ül, aki úgy sem segítene semmiben ha balsejtelmed beigazolódna, hanem magára zárná a kocsid ajtaját aztán elhajtana segítségért. Mit tennél jabbok?

odamondogato 2015.12.10. 12:10:40

"Felötlik a fejedben mert hallottál már mindenféle történetet, hogy a bokorban még lehet ilyen három, melletted meg a beszari számító kollégád ül, aki úgy sem segítene semmiben ha balsejtelmed beigazolódna"
Fegyver nélkül nem szabad kiszállni az autóból, egyedül sem szabad akciózni, hanem fel kell készülni jó előre az ilyen helyzetekre. Telefonon kell erősítést kérni, mielőtt kiszállnánk! Fel kell venni a golyóálló mellényt, miközben a másik társunk az autóban ülve fedez bennünket. Fejetlenül, előkészületlenül és eszközök nélkül semmit sem szabad megkockáztatni!

uszo 2015.12.10. 17:28:20

:) feladom...vagy inkább megadom magam...feltettem a kezem is.

jabbok 2015.12.10. 19:24:23

@uszo: Ez nem az én válaszom volt - úgyhogy velem szemben még ne tedd fel a kezed ;o))

A hasonlat jó - és elég gyakran gyakorlom is, mióta pl. a börtönbe járok.

Az én válaszom az, hogy attól függ.

Először mindenképpen telefonálok. Ezzel senki nem veszít se időt, se esélyt. Aztán ha tényleg nagyon azonnali segítségre van szükség, akkor megállok, és az "adott helyzetben" elérhető legtöbb biztonsági intézkedést megteszem mindenki védelmére. Pl. a stoppos számára is látható módon csinálok és továbbítok néhány képet: ha nincs rossz szándéka, ebből neki semmi hátránya, kára nem származhat, majd letöröljük - ha viszont lenne hátsó szándéka, azt háromszor meggondolja ezután.

De még attól is függ, mit teszek, hogy ki van VELEM, az ÉN kocsimban. Egész más, ha a kigyúrt, nem ijedős sógorom és legnagyobb fiam - megint más, ha az általad említett betoji kolléga - és végképp más, ha a feleségem, meg a lányaim.

Ha a feleségemmel, lányaimmal vagyok, akkor is megállok, de úgy 100 méterre, és csak én szállok ki, ők telefonnal a kocsiban maradnak.

Sőt, még attól is függ, mit látok a kocsiban.
_________

De mint sokszor írtam már, a hasonlatod alapvetően sántít. Itt ugyanis arról van szó, hogy a hajléktalanokat / stopposokat az kergeti ki az útra, aki aztán TŐLEM _ KÖVETELI, hogy én vegyem fel őket az én autómba. Ő megtartja közülük azokat, akiket ő maga, a maga szempontjai alapján először is VESZÉLYTELENNEK, azután pedig még HASZNOSNAK IS talál. A többit pedig visszakergeti az útra, hogy mi intézzük tovább a dolgaikat.

2016.01.13. 23:03:40

Illiberális párhuzamok az orosz, a török és a magyar politikai berendezkedésben

Bár az Orbán-rezsim által kialakított politikai berendezkedés elnevezése, besorolása, elemzése körüli közéleti vita még véget sem ért, a hazai és a nemzetközi nyilvánosságban máris az vált az egyik fontos kérdéssé, hogy az válhat-e követendő modellé Európában vagy a szűkebb régiónkban. A Political Capital tanulmánya az illiberálisnak nevezett rezsimek bizonyos nemzetközi párhuzamait vizsgálja.

Egy illiberális vízió eddigi hatásai a magyar politikai berendezkedésre
www.politicalcapital.hu/wp-content/uploads/FES_PC_IlliberalisTanulmany.pdf

2016.01.23. 08:36:57

Megkérdezte Buddhától egy indiai pap: „Mit tanít a Fenséges? Kell szolgálnunk a hatalomnak?” Buddha egy darabig hallgatott aztán így felelt: „Nem, pap. Én nem tanítom azt, hogy szolgálnunk kell a hatalomnak.” A pap, aki talán egy provokátor volt, ki tudja, tovább erőltette a dolgot. „Akkor tehát azt tanítja a Fenséges, hogy nem kell szolgálnunk a hatalomnak?” Buddha megint hallgatott egy darabig, aztán ezt mondta: „Nem, pap. Én azt sem tanítom, hogy nem kell szolgálnunk a hatalomnak.” Erre szegény pap zavarba jött. „Akkor hát mit tanít a Fenséges?” „Akinek a szolgálatában az ember jobb lesz, nem rosszabb, annak szolgálni kell, azt mondom. És akinek a szolgálatában az ember rosszabb lesz, nem jobb, annak nem kell szolgálni, azt mondom.”

ozorai pippo (törölt) 2016.01.23. 20:04:13

@Izrael misztériuma:
Megkérdezte Jézustól egy egyszerű blogoló: „Mit tanít az Atya? Kell minden jezsuita blogon megjelenő sz*arra felszívni a vérünket?” Jézus egy darabig hallgatott, aztán így felelt: „Nem, fiam. Én nem tanítom azt, hogy mindig vágjuk pofán azt, aki zavar minket.” A blogoló, aki talán egy kicsit nehéz értelmű volt, ki tudja, tovább erőltette a dolgot. „Akkor tehát azt tanítja az Atya, hogy izrael minisztere egy nehéz értelmű, kellemetlen, ostoba fa*jankó, aki házhoz megy a pofonért; úgy fog meghalni, hogy na, (ha a gondviselés meg nem szánja), mégis veregessük arcon, hogy 'nem is vagy hülye, kisfiam'?” Jézus megint hallgatott egy darabig, aztán ezt mondta: „Nem, fiam. Én azt sem tanítom, hogy nem kell szívlapáttal homlokon csókolni szegényt.” Erre szegény blogoló zavarba jött. „Akkor hát mit tanítasz?” „Legyetek tökéletesek, amint Mennyei Atyátok az.”

2016.01.25. 08:14:58

"hot spot"

Hol a forró pont?
Solymosi Frigyes
akadémikus, a Nemzeti Kör tagja
nol.hu/velemeny/hol-a-forro-pont-1586043

Izrael misztériuma (törölt) 2016.01.25. 17:20:51

itt még azt a pénzt is ellopják, amit az Unió a korrupció elleni küzdelemre adna...

„A megkerült vizsgálat – Magyarország egyre inkább úgy néz ki, mintha Rejtő Jenő írná”
24.hu/belfold/2016/01/25/a-megkerult-vizsgalat-magyarorszag-egyre-inkabb-ugy-nez-ki-mintha-rejto-jeno-irna/#

bravó, magyarország jobban teljesít!

Izrael misztériuma (törölt) 2016.01.28. 13:38:45

A pályázati rendszer ma így működik Magyarországon. Lejön és azt mondja, hogy én kompletten megcsinálom neked, megnyerem neked, de én hozok mindent. És ha nem akkor megyek egy várossal odébb. Mert van egy kvótám, amit én eloszthatok és ha nem, akkor megyek egy várossal odébb. Zárt ajtók mögött sajnos ez van.
(Ács Rezső fideszes polgármester)

Titkos felvétel: fideszesek magyarázzák, miért kell túlárazni a közbeszerzést
index.hu/belfold/2016/01/28/titkos_felvetel_fideszesek_magyarazzak_miert_kell_tularazni_a_kozbeszerzest/

egyszerű, mint a faék!

Izrael misztériuma (törölt) 2016.01.29. 08:34:51

Az elmúltnyolcév a hibás!

Nagy a verseny, ki tud cinikusabbat mondani a szekszárdi leleplezésről
index.hu/belfold/2016/01/28/acs_rezso_tularazas_reakcio/

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.01. 11:45:29

@Izrael misztériuma: Már a hazugság sem megy profi színvonalon.
badog.blogstar.hu/2016/01/29/hirek-149-/24344/
Nem véletlen, hogy a Világ Urai már lekapcsolták az infúziót az MSZMP-utódpártocskákról és azt várják, hogy ezek kipusztulása után a márb meglévő baloldali vákuumban létrejöjjön egy valamirevaló polgári baloldal csonka hazánkban is. Majd azt megint megveszik...

2016.02.23. 16:57:08

Normális demokráciában nem történhet olyan, hogy kigyúrt kopaszok akadályoznak meg egyeseket, vagy segítenek hozzá másokat alkotmányos jogaik gyakorlásához.
Magyarország 2016: a népszavazás kopaszok és nénik „magánügye”
jog.mandiner.hu/cikk/20160223_bako_bea_magyarorszag_2016_a_nepszavazas_kopaszok_es_nenik_maganugye

a teljes népesség 72%-a nem akarja a boltok vasárnapi zárvatartását...
Vasárnapi zárvatartás: retteghet a kormány a népszavazástól
index.hu/chart/2016/02/23/ezert_retteghet_a_kormany_a_zarva_tartos_nepszavazastol/

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 12:14:45

Mivel az ellenzék képtelen lenne bármilyen témában összegyűjteni a szükséges aláírást, ezért nagyon úgy tűnik, hogy ők rendelték meg a Fideszből kiebrudalt házaspárt és rajtuk keresztül a konditermi császárokat, hogy ne tudják beadni a kérelmüket elsőként.
Bajai videó performanszban előadva. Spontán forgatócsoportokkal.
"Kell még valamit mondanom, Ildikó?"

2016.02.24. 12:45:59

az emberek több, mint kétharmada vasárnap is nyitva tartó üzleteket szeretne...

az emberek hány százaléka támogatja, hogy nyitva legyenek a boltok vasárnap, pártszimpátia szerint
fidesz 63%
ellenzék jobbik nélkül 81%
jobbik 78%
nincs pártja 72%
teljes népesség 72%

mondd, Te mit válaszolnál?

2016.02.24. 12:52:24

Az eset érdekessége, hogy az 1001 orvos hálapénz nélkül nevű csoport éppen hétfőn adott ki közleményt arról, hogy a magyar kórházakban és egészségügyi intézményekben kifejezetten rosszak a higiéniás viszonyok.
Vannak kórházak, ahol még a sterilizáló is leállt, a WC-t nem lehet lehúzni, a beteget nem lehet elkülöníteni, nem jut tiszta pelenka, nincs fertőtlenítőszer, a vezetők visszamondják a takarítást, mert nincs rá forrás. Előfordul, hogy egy kéztörés ellátása után belehal a beteg a kórházi baktérium okozta bélgyulladásba, vagy lélegeztetőgépen végzi egy gyermek, mert a mandulaműtét során kórházi, terápiarezisztens kórokozók támadják meg.

Többen halnak meg kórházi fertőzésekben, mint autóbalesetben
index.hu/belfold/2016/02/22/tobben_halnak_meg_korhazi_fertozesekben_mint_autobalesetben/

2016.02.24. 13:04:17

Semmiképp nem lehet túlzott népszerűséggel vádolni a Városligetbe tervezett múzeumnegyed beruházást. Az Ipsos közvélemény-kutató többféleképpen megkérdezte a fővárosiakat, de mindig az jött ki, hogy a nagy többség elutasítja az új múzeumépületek felhúzását.
A megkérdezettek 75-55 százaléka határozottan elutasítja az új épületmonstrumokat.
Az összesítés szerint 83 százalék nem szeretné, hogy a Magyar Nemzeti Galériát a budai Várból a Városligetbe telepítsék.

Nagyon nem akarják a budapestiek a Városliget beépítését
index.hu/belfold/2016/02/23/nagyon_nem_akarjak_a_budapestiek_a_varosliget_beepiteset/

2016.02.24. 13:08:10

Infografikába szedtük a mipenzunk.hu számai alapján, hogy az elmúlt évtizedekben hogyan változott az oktatás súlya a teljes magyar költségvetésen belül. Az első részben a 2013-as áron nézzük meg a 1995 és 2013 közötti adatokat.

Az oktatás a költségvetés vesztese – infografika
oktatas.atlatszo.hu/2016/02/22/az-oktatas-koltsegvetesi-sulya-infografika/

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 14:14:09

Vannak olyan progresszív folyamatok, amelyek csak a szervezet halálával érnek véget: Ilyen pl. a rák. És ilyen a liberális gondolkodás is. magyarhirlap.hu/cikk/48415/Liberalisbunozes

2016.02.25. 08:37:36

NÉPSAVAZÁS

Hatalmas kockázatokat is vállal Orbán a kvótás népszavazásával
Kedvező terep Orbán Viktor számára itthon a kötelező menekültkvóták elutasítása, ugyanis a felmérések szerint ebben támogatja őt a magyarok többsége. A kvótás népszavazás elindításával azonban több kockázatot is vállalt: eleve csak a Jobbikkal tudja elindítani a szavazást, és nehéznek tűnik négymillió embert megmozgatnia. Ráadásul meg kell majd magyaráznia, hogy ha bármilyen eredmény születik, az semmire nem kötelezi az Európai Uniót.

index.hu/belfold/2016/02/25/hatalmas_kockazatokat_is_vallal_orban_a_kvotas_nepszavazasaval/

2016.02.25. 09:30:55

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
"Mivel az ellenzék képtelen lenne bármilyen témában összegyűjteni a szükséges aláírást, ezért nagyon úgy tűnik, hogy ők rendelték meg a Fideszből kiebrudalt házaspárt és rajtuk keresztül a konditermi császárokat, hogy ne tudják beadni a kérelmüket elsőként."

MINDEN VILÁGOS:
Kihez is fordulhattak volna máshova, mint a Pál Apostol Katolikus gimnázium 2003-ben végzett évfolyamához, ahol rögtön, mintegy véletlenül több vállalkozó is akadt a feladat megszervezésére...

A Kubatov-titkár, a Fradi-kommunikátor és a népszavazós néni piercinges kísérője mind együtt érettségiztek a fideszes polgármester osztályában
444.hu/2016/02/24/a-kubatov-titkar-a-fradi-kommunikator-es-a-nepszavazos-neni-piercinges-kiseroje-mind-egyutt-erettsegiztek-a-fideszes-polgarmester-osztalyaban

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 11:26:15

@Izrael Miszteriuma: A birkaiskolában és a jeshivában bizonyára mindenki azonosan gondolkodott és azóta is egyformán érez. Ha valaki az én érettségi tablómat nyomozná végig, van azon lerokkant alkoholista, menő autószerelő vállalkozó, obsitos katonatiszt, most boltos, tiszthelyettesből lett nevelőtanár, részeges pap, antialkoholista feltaláló, besavanyodott hivatalnok, segédmunkás, szektás falusi boltos, szcinti panziós, kiégett mentősből lett biztonsági őr, vígözvegy, több pedagógus, egy világjáró...
Aki meg ezekből bármilyen következtetést levon, az vagy skizoid paranoiás, vagy paranoid skizofrén.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 11:33:20

@Izrael Miszteriuma: Orbán Viktor minderre természetesen csak az Index cikkének olvasása után jött rá.
Amúgy ez is tetszik kedves kettősmércés barátaim: ha a kereskedelmi dolgozók vasárnapi munkára kötelezéséről van szó, az magasztos népszavazás, ha meg a úgymond Orbán Viktor akar valamit (pl. a lakosság etnikai összetételének erőszakos megváltoztatása elleni közös fellépést, az egyenesen "NÉPSAVAZÁS". Csak gratulálni tudok ehhez az atyai tekintélyig jutó retrográd ontogenezishez!

2016.02.26. 07:59:23

Erdősiné azt a narratívát akarja elhitetni, hogy ő majdnem egy évvel a vasárnapi boltbezárás után egyik nap felébredt herceghalmi otthonában, eldöntötte, hogy bead erről egy népszavazási kérdést, elment az Alkotmány utcába, nem zavarták őt az ott lévő kopaszok, szocialisták, sajtósok, és sikerrel is járt.

Egy ponton sem stimmel Erdősiné népszavazós története
index.hu/belfold/2016/02/26/nagyon_nem_stimmel_erdosine_nepszavazos_tortenete/

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.26. 11:46:09

Mint ahogy az se stimmel, hogy a férje fideszes polgármester.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.26. 11:48:42

A lejáratási próbálkozásoknál, összeesküvés-elméleteknél már a volt osztálytársnő barátjának az unokasógoránál tartotok lassan.

2016.02.26. 12:05:15

@Izrael Miszteriuma:
NÉPSAVAZÁS újra...

„Európai politikákról nemzeti referendumot tartani nem csak kontraproduktív, de valójában megkerüli a felelősséget, amelyet az egyes kormányok viselnek azok alakításában. Ez a népszavazási ötlet újabb sajnálatos bizonyítéka annak, hogy Orbán a saját programját akarja Európára erőltetni, és egyre több követőre talál Közép-Európában. Ha ez szerinte »Ausztria-Magyarország újratöltve«, akkor a Félelem és az Elutasítás Birodalma éppoly tündöklően fog összeomlani, mint eredeti Habsburg változata száz évvel ezelőtt".
(Frank Engel luxemburgi kereszténydemokrata képviselő)

Orbán Viktor, avagy tündöklés és összeomlás a Félelem és az Elutasítás Birodalmában
nol.hu/belfold/orban-viktor-avagy-tundokles-es-osszeomlas-a-felelem-es-az-elutasitas-birodalmaban-1603453

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.26. 14:05:26

"Emberek!

E lehető legmagasabb titulussal szólítom meg önöket, mert az ember az Isten képmása, és magasztos jelekkel van felékesítve: ésszel, lelkiismerettel és felelősséggel.

Azért jöttünk itt össze, hogy emlékezzünk a háborúk és a totalitárius rendszerek áldozataira, nyilvánvalóan azokra, amelyek történelmileg a legközelebb állnak hozzánk.

Ünnepségünk címe Mene Tekel (Megmérettetett, könnyűnek találtatott). Ezek a titokzatos szavak Nabukodonozor fia palotájának falán jelentek meg, amikor lakomát rendezett, ahol a Jeruzsálemi templomból ellopott szent edényeket megszentségtelenítette. És ez birodalma bukását jelentette. Mert nem tanult saját apja történetéből.

A katedrális, amelyben most vagyunk, nemzeti történelmünk szimbóluma. Évszázadokon át épült, pontosan meghatározott terv szerint, és megtestesítője lett azoknak az ideáloknak, amelyek apáinkat, nagyapáinkat vezették. Önmagában ez a katedrális nem azonos ezekkel az ideálokkal, azok magasabban vannak, ott, ahova a magasba ívelő tornyok mutatnak. Ebből a magasságból szólt hozzánk az Úr.

Hallottuk a szavait, amelyek érvényesek voltak a fogságban levő zsidók számára éppúgy, mint e katedrális építői számára. Fájdalmasan érvényesek ma is.

Onnan küldte el Fiát, hogy megmutassa nekünk, kik vagyunk. Hogy Emberek vagyunk, csupán emberek, akik a halál felé igyekeznek, de megmutatta azt is, hogy az ember ideálja az, hogy az Isten Képmása, hogy Krisztushoz hasonló lehet. Ez az élet Igazsága, ehhez az ideálhoz közelíteni.

Ma nekem jutott az a feladat, hogy itt beszéljek. Szorongok, mert a Mindentudó előtt beszélek, és tudatában vagyok, hogy nem önök előtt állok, hanem azok előtt, akik ezen ideálokért, az élet Igazságáért képesek voltak földi életüket feláldozni. Önmagunkért megtenni ezt, nem lenne értelme. Az élet másodlagos. Akikre most gondolunk, azok miattunk áldozták fel életüket.

Feladatom, hogy beszéljek, tehát teszem, ami a feladatom. A megemlékezésnél több az, hogy okuljunk. Akikre emlékezünk, azért haltak meg, mert az emberek időben nem tudatosították, hogy veszélyben vannak, bajban vannak.

Okulnunk kell. Mert ismét veszélyben vagyunk, és ismét nem akarjuk ezt tudatosítani.

Azt mondjuk: békében élünk. Közben folyik a harc, támadások, öldöklés. Butaságunkban és büszkeségünkben kioktatjuk az egész világot.

Azt mondjuk: „vallási háborúk? Ugyan, középkori értelmetlenség!” Azt várjuk, hogy eldobják az Istenüket. Azért, mert mi ezt megtettük. De ők ezt nem fogják megtenni, mert látják rajtunk, hogy ez hova vezet. Lassan kihalunk.

Azt mondjuk: párbeszédet kell velük folytatnunk. De ők nem fognak bennünket meghallgatni, mert vallásról akarnak beszélni, de nekünk vallásunk nincs. Mert végtelenül liberálisak vagyunk.

Azt mondjuk, hogy tisztelnünk kell egymást. De ők minket nem tisztelhetnek, mert ők képesek a saját igazukért meghalni, de mi csak hátrálunk, és megtámadjuk azt, aki kiáll Krisztus keresztje mellett. Azt mondják nekünk, hogy nem vagyunk toleránsak velük szemben, és igazuk van, mert egymással szemben sem vagyunk toleránsak. És ne hagyjuk magunkat megtéveszteni: politikusainkat végkép nem érdekli az iszlám, őket az olaj és a fegyver eladás érdekli. És mi ezt a politikusainknak nem róhatjuk fel, mert bár rövidlátó butáknak tartjuk őket, de ezt nem vallhatjuk be, mert megválasztottuk őket. Ráadásul, érezzük, hogy ők a legjobbak közülünk, mert szót fogadnak arctalan másoknak, akik valahonnan a háttérből utasítgatnak. Sejtjük, hogy valahonnan, ahol fiktív pénzekkel rulettet játszanak, ám ezek a pénzek mögött valahol szükségszerűen mégis csak a mi munkánk, esetleg életeink állnak. (folyt. köv.)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.26. 14:08:59

(folytatás)
Békét szeretnénk Ukrajnában, de mi magunk hagytuk, hogy fenyegetettségben legyenek, sőt igyekszünk haszonélvezők lenni, mert nem ismerjük be, hogy itt nem az ukránokról, sem az oroszokról van szó, hanem ismét pénzről van szó, és a bankokról, amelyek meginogtak, mint a hullámzó tengeren a hajók.

Azt mondjuk, erőseknek kell lennünk, hogy megvédjük magunkat. De mit kezdünk a fegyverekkel, ha nincsenek férfiaink, akik megfognák a fegyvereket. De miért is tennék ezt, ha nincsenek ideáljaik. Ideáljaik, amelyekért valaki meg tudna halni.

Hitehagyottak és nevetségesek vagyunk. Elveszítettük a kultúra értékét, és katedrálisaink összeomlanak, s az emberi közösségek egymással veszekedő egoisták hordájává változnak.

Elveszítettük az emberi értéket és mértéket. Mert teljesen nyilvánvaló, logikus, ha eldobjuk kereszténységünket, és megszabadulunk Istentől, akkor megszabadulunk az embertől is.

Mert többé nem fogjuk tudni, hogy kell kinéznie az embernek. Miért tiszteljenek bennünket a muzulmánok, ha nekik van istenünk, és nekünk semmilyen istenünk nincs. És miért kellene tisztességesen viselkedniük, és emberségesen tárgyalni velünk, ha látják, hogyan viselkedünk mi egymással.

Békéről beszélünk, meg akarjuk védeni, de nekünk magunknak sincs. Sem bennünk, sem köztünk. Meg akarjuk védeni az igazságosságot, de csak a tiltásokat szaporítjuk. Sem az Igazságosságot, sem a Békét senki nem fogja bevezetni, mert ezek a tisztességből nőnek ki.

Tudom, mi lesz most, mit fogok hallani. Mibe ütközöm. Szavaim az egoista elégedettség falaiba fognak ütközni, ami olyan, mint a görbe tükör. Mindent kicsavar. Mondhatnék bármilyen bölcsességet is, frázisok visszhangoznak majd hozzám, üresebbek, mint a részegek fecsegése.

Ha mindjárt egy halott gyereket hoznék a frontról, csak az elit képviselőinek álszent jajveszékelése hallatszana, úgy, hogy a mindennel szemben közömbös tömegnek, amely majd újra megválasztja őket, tetsszen. Senki nem indul el, hogy megmentse a gyermek testvérét, vagy anyját.

Lesznek hangok ellenem: minek képzeled magad? Ne fessed az ördögöt a falra!

És végül tiltakozás hallatszik majd: „Ez a bolond, még végül háborút szít! Hallgattassátok el!”

De én félek attól, amit magunkra hozunk. A mi ellenségünk nem az oroszok, sem az ukránok, és végképp nem az arabok! Egyáltalán senki. Magunk győzzük. Mert nem tiszteljük az élet törvényét. Elfelejtettük, hogy az élet – szeretet, és a szeretet – áldozat. Nélkülük az életnek nincs értelme. Ebbe tudunk belehalni.

Nem lennének ellenségeink, ha olyanok lennénk, mint ez a katedrális. Mert mint alkotókat – tisztelnének és becsülnének. S ha mégis lennének ellenségeink, nem mernének bennünket megtámadni, mert erősebbek, állhatatosabbak lennénk, mint ők.

Az utunk – visszatérés az ész fegyelmezettségéhez, és a következetes, hihető, mélyen átélt kereszténység.

Nem! Nem hallgathatok! Felkértek, hogy beszéljek az Isten előtt és a halott ősök előtt, és ezt abban a percben, amikor idegenek mosolyogva kérdik: kik vagytok ti valójában?

Mások helyett nem beszélhetek, de magam nevében válaszolok, bár remegek:

Vallom, hogy fehér ember vagyok, elismerem az emberi fajok különbözőségét, természetesen minden ember méltóságát, de elutasítom, hogy feketére változzak, vagy sárgára, vagy, hogy megváltoztassam a szemem színét.

Férfi vagyok, aki képes gyermeket nemzeni, de nem képes megszülni. Ezért ragaszkodom az elrendezett tartós házassághoz, mert ez a társadalom alapja, és a nevelés letéteményese.

Ragaszkodom ahhoz, hogy a férfinak és a nőnek különböző a test felépítése és a biológiai funkciói, hogy a nő gyengébb és értékesebb, mint a férfi, akinek meg kell őt védeni, szeretni, és tisztelni.

Egészséges vagyok, és segíteni fogom a betegeket, de elutasítom a színlelt betegek nyafogását.

Egyszerre vagyok gazdag és szegény is. Kenyeremet megkeresem, és még meg is tudom osztani.

De nem vagyok hajlandó lustákat eltartani. Sokkal kevesebbem van, mint a valóban vagyonosaknak, nem irigylem tőlük, örülnék, ha okosan használnák vagyonukat. Európai vagyok, mert cseh vagyok. Cseh szülők gyermekeként születtem. Cseh földön nőttem fel, és komolyan veszem nemzetem nyomorát, szörnyű nyomorát, és dicsőségét is.

Ezért nem vagyok hajlandó feloldódni a konzum multikultúra szellem nélküli uniformitásában.

Keresztény vagyok. Tisztelettel a más vallások és nézetek iránt, és biztosan tudom, hogy minden döntésemben ehhez tartom majd magam.

De erősen ragaszkodom a saját keresztény Istenemhez és parancsolataihoz, amelyeket azért hozott, mert bölcs, igazságos, és együtt érző az emberekkel.

Ember vagyok. Hálás vagyok az emberségemért és büszke vagyok az arcomra.

Ember vagyok. Nevem: Petr Pit’ha, és nem vagyok 380326/038 – születési számom, sem 372-2/15 – személyim identifikációs száma, sem PIN, sem bármilyen más szám.

Ember vagyok, mert van lelkiismeretem, és felelősséget vállalok.

Ember vagyok, és emberként is akarok meghalni."

(Prof. Petr Pit’ha prágai katolikus püspök beszéde)

2016.03.01. 20:02:12

"A hatalom azoké a százezreké, tisztelt Hatalom, akik titeket - akiknek a nyakkendője most is Habony Árpádok és Orbán Viktorok seggéből lóg ki -, el fognak zavarni!"
(Kövesdi Veronika egyetemista)

Így osztotta ki öt percben Orbánt az egyetemista lány
nol.hu/video/igy-osztotta-ki-ot-percben-orbant-az-egyetemista-lany-1603867

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.03.02. 10:07:22

POLITIKAI ANALFABÉTÁK RICSAJOZNAK
"Minden ellenzéki politikus, csupa anyanyelvi és szakmai analfabéta, a maga pecsenyéjét sütögeti. Az analfabéta csak enyhe túlzás. Mert mit tartsunk arról a kikent-kifent szocialista titkárnőről, aki még egy szánalmas diplomát sem tudott szerezni? És ő még a jobbik eset, állítólag csak egy nyelvvizsgán bukott el." magyaridok.hu/velemeny/politikai-analfabetak-ricsajoznak-398662/
(És akkor még szó sem volta baloldal ama jeles oktatáspolitikusáról, aki kettős kötéssel is kapcsolódott végzés után is a felsőoktatáshoz, egyrészt diákigazolványt hamisítva lopta meg rendesen fizető utastársait, másrészt meg vizsgahelyeken és nyelvvizsgákon sorozatosan, több éven át folytatott próbálkozások után végre a télen még diplomát is szerzett...)

2016.03.02. 10:20:33

@Izrael Miszteriuma:
– Én nagyon félnék a helyükben, hogy egyszer eljön az idő, amikor felelősségre vonják őket –

„Én nagyon félnék a helyükben” – üzent az Orbán-kormánynak a kockás inges Jeanne d'Arc
nol.hu/belfold/nem-tolem-kell-rettegni-hanem-a-nep-haragjatol-1604227

„Orbánék nagyon gyorsan szedjék össze magukat”
nol.hu/video/orbanek-nagyon-gyorsan-szedjek-ossze-magukat-1604229

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.03.02. 14:02:36

@Izrael Miszteriuma: Aki demokrata az nem fél (mint tudjuk) és nem akar másokat sem félelembe taszítani.

Izrael Miszteriuma (törölt) 2016.03.02. 18:36:37

Jó lenne, ha ez az Oscar összehozná a magyarokat
Összefoglaló a Saul fia Oscar-díj utáni sajtótájékoztatójából
index.hu/kultur/cinematrix/2016/03/02/nemes_jeles_laszlo_sajttaj_osszefoglalo/

Izrael Miszteriuma (törölt) 2016.03.03. 12:47:23

@Izrael Miszteriuma:
Istennel és embertársainkkal kiengesztelődve lehetünk készek nemzetünk és tágabb környezetünk megújítására” – indokolta az IKSZ, hogy miért ültette le egymással Röhrig Gézát és Sajgó Szabolcs jezsuita szerzetest.
Egy jezsuita beszélget Röhrig Gézával a kiengesztelődésről
kereszteny.mandiner.hu/cikk/20160301_egy_jezsuita_beszelget_rohrig_gezaval_a_kiengesztelodesrol

Izrael Miszteriuma (törölt) 2016.03.03. 18:14:57

@Izrael Miszteriuma:
Összeállításunkban interjút közlünk a film egy másik szereplőjével, Pion István költő-újságíróval is, aki Röhrig Gézához hasonlóan hídépítőnek bizonyult a film utóélete során. Igaz, ő a másik oldalról építette a hidat. Pion azt mondja: „A ferenceseknél végeztem Esztergomban, kereszténynek vallom magam. (…) A magyar történelem legnagyobb temetője Auschwitz, 400 ezer magyar halt meg ott – nem tudom elképzelni, hogy Isten ne tette volna meg azt a gesztust, hogy meghal velük. A Saul fia nem a zsidókról szól, hanem arról, hogy az abszolút kegyetlenségben, amikor igazából nem számít semmi, mégis találsz valamit, amibe belekapaszkodhatsz. Egy férfi, aki mindennap végzi a dolgát, tulajdonképpen egy formalitásban – el akarja temetni a gyerekét – fedezi fel újra Istent. Auschwitzban a rabbik is »csökkentett üzemmódban« működtek, ahogy a katolikus papok sem tudtak a Gulágon ragaszkodni a rituálékhoz. De hát látjuk, a semmiben is meg lehet találni Istent, és vissza lehet találni az élethez.”
A Saul fia szereplője szerint a film nem a zsidókról szól
valasz.hu/itthon/a-saul-fia-szereploje-szerint-a-film-nem-a-zsidokrol-szol-117528

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.03.21. 10:00:50

@Izrael Miszteriuma (törölt): Ma értettem meg József Attila Hazám című versét. Van egy házak közé beékelt, évtizedekig romokban, elhagyatottan pusztuló zsinagóga, amit a Magyar Állam pénzén szépen felújítottak (bár a rossz nyelvek szerint valami más idősíkba került az erre szánt pénz egy része, de papíron elszámoltak vele).
A szomszédjában áll egy közintézmény. A csatlakozó kerítés-fal mentén még a nagy felújítás előtt egy fedett kerékpártárolót alakítottak ki. A hitközség letámadta a hivatalt, és követelte a kerékpártároló, különösen annak sárga műanyag-hullámlemez fedésének a lebontását, mondván hogy zavarja a kilátást és nem illik a műemléki környezetbe. Az, hogy onnét a kilátás egy másik intézmény udvarára belátás, és hogy a korábban felújított régi házak színével harmonizált a tető, szándékosan, az ugyanúgy hidegen hagyja őket, mint az, hogy az egyik épületük bugyirózsaszín, a másik meg bagósköpet-sárga lett.
Az, hogy állami intézmény vezetői nem mertek nemet mondani, mert ők már látták az izzó billogot, nem volt meglepő. De hogy az ott dolgozó, egyébként meglehetősen szabadszájú emberek közül is egyedül a portásnő mert csak félhangosan káromkodni egyet, mindent elmond a diktatúráról. "Fortélyos félelem igazgat - minket s nem csalóka remény."
Nem tudom, meddig tartott kiötleni ezt az idióta követelést a zsidók részéről, de az oka nyilvánvaló: mivel itt már a félhülye operettnácik sem mernek semmi kritikát gyakorolni (mármint velük szemben, csak nyilvános megszégyenítő önkritikát, mint a Rajk-per vádlottai), valamivel ébren kell tartaniuk az antiszemitizmust.
Lételemük.
süti beállítások módosítása