Jezsuiták

PÁRBESZÉDBEN

Címkék

A világ központi szereplője...

2011.12.06. 14:52 pacsy

Egy kis faluban született, egy vidéki asszony gyermekeként. / Egy másik faluban nőtt fel, ahol harminc éves koráig ácsként dolgozott. / Ezután három évig vándorprédikátorként élt. / Sohasem írt könyvet. Sosem vállalt közhivatalt. / Sohasem volt családja vagy otthona. Nem járt egyetemre. / Sohasem utazott 300 kilométernél messzebbre az otthonától. Nem ért el semmit, amit általában a nagysággal szoktak azonosítani. / Nem volt más megbízólevele, mint saját maga. / Csak harminchárom éves volt, amikor a közhangulat ellene fordult. / A barátai elhagyták. / Az ellenségei elfogták és kicsúfolták a bűnvádi tárgyaláson. / Keresztre feszítették, két gonosztevő közé. / És miközben agonizált, és azt kérdezte Istentől, hogy miért hagyta el őt, / kínzói sorsot vetettek a ruhájára, az egyetlen dologra, amit birtokolt. / Amikor meghalt, egy olyan sírban temették el, amelyet egy barát adott kölcsön. / Húsz évszázad múlt el, és ma ő a világ egyik központi szereplője, / meghatározó tényező az emberiség fejlődése szempontjából. / Egyetlen hadsereg sem, amely azóta masírozott, / egyetlen tengeri flotta sem, amely hajózott, / egyetlen parlament sem, amely ülésezett, / egyetlen király sem, amely uralkodott, / sőt ezek összessége sem változtatta meg annyira az emberek életét, mint ez az egyelten élet.

(Ismeretlen költő) (In: José I. González Faus: Subversive Memory Subjugatiing Memory: Presenting Jesus of Nazareth, 2001, 3.)

420 komment

Címkék: élet jézus világ ember

A bejegyzés trackback címe:

https://jezsuita.blog.hu/api/trackback/id/tr523442988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zzsuzsici 2011.12.20. 01:05:11

@Izrael misztériuma: Köszönöm a videót, nagyon vidám, és vicces számomra az, hogy milyen eklektikus már a jiddis zene. Folyamatosan bővül benne a stílusok száma, mintha az lenne a cél, hogy semmi se hiányozzon belőle. Jópofa, aranyos.

Kajla 2011.12.20. 06:38:36

Kedves @matthaios: ! Azt hiszem, hogy nagyon világosan látszik az utolsó bejegyzésed kapcsán, hogy miben értünk egyet és miben nem, hasonló gondolatok alapján eltérő következtetésre jutunk: mindketten elfogadjuk, hogy van dogmafejlődés, az igazságot az ember csak körbejárja de nem éri el, (az részletkérdés, hogy én nem érzem töretlennek az igazsághoz való közelítést), egyetértünk abban is, hogy az Egyházon belül vannak és voltak súlyos bűnök, és nem értünk egyet abban, hogy ezek mérlegelése után lehet-e erkölcsileg helyes döntés az Egyházból való kilépés. Szerinted nem, szerintem igen. Az érveket elmondtad, elmondtam, nem hiszem, hogy érdemes lenne ismételni. Boldog Karácsonyt kíván neked az Egyház egy tagja, aki a fenti elvi lehetőség ellenére (sok bűnt és erényt egybevetve) az Egyházban maradt.

matthaios · http://www.matthaios.hu 2011.12.20. 07:34:49

@Kajla:

Én is boldog Karácsonyt kívánok.

matthaios · http://www.matthaios.hu 2011.12.20. 07:36:30

www.kathtube.com/player.php?id=7513

Ó, Dávid kulcsa és Izrael királyi pálcája! Amit te megnyitottál, azt senki be nem zárja, amit te bezártál, azt senki ki nem nyitja: jöjj, szabadítsd ki a börtönből a foglyokat, akik sötétségben és a halál árnyékában ülnek.

Kajla 2011.12.20. 07:58:05

@pacsy:
Fehér föld, szürke ég, a láthatáron
narancsszín fények égtek hűvösen.
Pár varjú szállt fejem felett kerengve
s el nem repültek volna űzve sem.

Csak álltam szürkén, szürke ég alatt.
— S egyszerre, mint gyors, villanó varázs
egy kicsi szó hullott elém: karácsony,
mint koldus kézbe illatos kalács.

Csodáltam. És a számon hála buggyant,
nem láttam többet kósza varjakat:
olyan szelíd volt, mint a gyermek álma,
s olyan meleg volt, mint a nyári nap.

(Nemes Nagy Ágnes)

2011.12.20. 11:05:49

@Kajla: @matthaios:

Elnézést, hogy csak most szólok hozzá, mikor ti már befejeztétek. Eddig nem nagyon követtem figyelemmel a vitátokat.
Elöljáróban csak annyit, hogy matthaiosszal értek egyet.
Egy dolog talán nem kapott elég hangsúlyt:
lehet-e 'elég jó' az Egyház pusztán a tagjai jósága miatt?
Az Egyház azt hirdeti magáról, hogy krisztusi alapítású, és magára vonatkoztatja azt az ígéretet, hogy a 'pokol kapui sem vesznek rajta erőt'.
Ereje nem tagjai jóságából fakad. Nem a lényeget veszti szem elől, aki úgy gondolja, hogy bizonyos esetekben mérlegelhető a 'kilépés'?

csaba carmarthen 2011.12.20. 11:56:09

Talán az adventi négy gyertya története az Egyházról is mond nekünk valamit?

youtu.be/6AqOb8yeT0g

Még akkor is, ha a történet 'megjelenítésének' koreográfiája -bármelyik oldalról is nézzük-...
youtu.be/pizmyN_MDps

...nem tűnik tökéletesnek...:-)

Így tűnhet ma az Egyház (az egyházak) a szemünkben...
...vagy mi a mások szemében?

thotferi 2011.12.20. 12:50:38

@csaba carmarthen: "Vajon a fenti mondatodban nem tévesen határoztad-e meg a világ központi szereplőjét összetévesztve a Nabukodonozor"

Én-" e világ fejedelméről" beszéltem:

"Ezután felvitte az ördög egy magas hegy tetejére, megmutatta neki egy szempillantás alatt a földkerekség minden országát,és ezt mondta neki: "Neked adom mindezt a hatalmat és dicsőséget, mert nekem adatott, és annak adom, akinek
akarom. Ha tehát leborulsz előttem, tied lesz mindez." Jézus így válaszolt neki: "Meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak neki szolgálj"

" És vetteték a nagy sárkány, ama régi kígyó, a ki neveztetik ördögnek és
a Sátánnak, ki mind az egész föld kerekségét elhiteti, vetteték a földre, és
az ő angyalai is ő vele levettetének."

A szent család negatív párja a dualisztikus világképben az ördögi család: a zsidó Mayer Amschel Rothschild és családja, akiknek az ördög Jézus helyett átadta a hatalmát a föld felett és őneki ajándékozta oda a világ országait.
Így tehát már az erdő is ahonnan a szobánkba kerül a fenyőfa (fényfa) karácsonykor (kerecsen ünnepkor) is az ő tulajdona a karácsonyfával együtt.
"A kormány elzálogosította az országot"
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=127385
"Akár a Szent Koronát vagy a Parlamentet is végrehajtás alá veheti az Európai Unió az általa nyújtott kisegítő hitel feltételei szerint, ugyanis a szerződés hármas számú mellékletében Draskovics Tibor igazságügy-miniszter (!) úgy nyilatkozott: minden egyes állami vagyontárgyunk végrehajtható, ha nem teszünk eleget fizetési kötelezettségünknek - ismerteti a keddi Magyar Nemzet."
szentkoronaradio.com/belfold/2009_01_20_a-gyurcsany-csurhe-a-szent-koronat-is-elzalogositotta
Erről azonban szó se essék, helyette inkább kedélyesen cseverésszünk erről:
"Köszönöm a videót, nagyon vidám, és vicces számomra az, hogy milyen eklektikus már a jiddis zene. Folyamatosan bővül benne a stílusok száma, mintha az lenne a cél, hogy semmi se hiányozzon belőle. Jópofa, aranyos."

thotferi 2011.12.20. 12:53:47

csaba carmarthen: "Vajon a fenti mondatodban nem tévesen határoztad-e meg a világ központi szereplőjét összetévesztve a Nabukodonozor"

Én-" e világ fejedelméről" beszéltem:

"Ezután felvitte az ördög egy magas hegy tetejére, megmutatta neki egy szempillantás alatt a földkerekség minden országát,és ezt mondta neki: "Neked adom mindezt a hatalmat és dicsőséget, mert nekem adatott, és annak adom, akinek
akarom. Ha tehát leborulsz előttem, tied lesz mindez." Jézus így válaszolt neki: "Meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak neki szolgálj"

" És vetteték a nagy sárkány, ama régi kígyó, a ki neveztetik ördögnek és
a Sátánnak, ki mind az egész föld kerekségét elhiteti, vetteték a földre, és
az ő angyalai is ő vele levettetének."

A szent család negatív párja a dualisztikus világképben az ördögi család: a zsidó Mayer Amschel Rothschild és családja, akiknek az ördög Jézus helyett átadta a hatalmát a föld felett és őneki ajándékozta oda a világ országait.
Így tehát már az erdő is ahonnan a szobánkba kerül a fenyőfa (fényfa) karácsonykor (kerecsen ünnepkor) is az ő tulajdona a karácsonyfával együtt.
"A kormány elzálogosította az országot"
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=127385
"Akár a Szent Koronát vagy a Parlamentet is végrehajtás alá veheti az Európai Unió az általa nyújtott kisegítő hitel feltételei szerint, ugyanis a szerződés hármas számú mellékletében Draskovics Tibor igazságügy-miniszter (!) úgy nyilatkozott: minden egyes állami vagyontárgyunk végrehajtható, ha nem teszünk eleget fizetési kötelezettségünknek - ismerteti a keddi Magyar Nemzet."
szentkoronaradio.com/belfold/2009_01_20_a-gyurcsany-csurhe-a-szent-koronat-is-elzalogositotta
Erről azonban szó se essék, helyette inkább kedélyesen cseverésszünk erről:
"Köszönöm a videót, nagyon vidám, és vicces számomra az, hogy milyen eklektikus már a jiddis zene. Folyamatosan bővül benne a stílusok száma, mintha az lenne a cél, hogy semmi se hiányozzon belőle. Jópofa, aranyos."

2011.12.20. 13:12:41

@csaba carmarthen:
ez itt egy Mária himnusz az orosz ortodox hagyományból, mely eredetileg a bizánci liturgia részét képezte:
"It is truly right to bless thee, O Theotokos,
ever blessed, and most pure, and the Mother of our God.
More honorable than the cherubim,
and beyond compare more glorious than the seraphim.
Without corruption thou gavest birth to God the Word.
True Theotokos, we magnify thee."
Честнейшую херувим (Pray)
www.youtube.com/watch?v=0SiLdmZch1E

csaba carmarthen 2011.12.20. 21:26:47

@Izrael misztériuma:
Kedves Izrael, köszönöm, a KERUBoknál is Tiszteletreméltóbb-at:). Gyönyörű.

én pedig a következőkkel szeretnék Boldog Karácsonyt kívánni:
www.tlig.org/en/interreligious/seraphim/

(Érdekes számomra, amelyet csak most utólag vettem észre, amikor kimásoltam a linket, hogy az internetes címben itt pedig a SZERÁF szó szerepel).

Békés és Nagyon Boldog Karácsonyt!
Csaba

Kajla 2011.12.21. 06:57:37

Kedves @khamul: ! Ez az érv is elhangzott a korábbiakban. És talán világos a köztünk lévő különbség is. Csak ismételni tudom magam, nincs új érvem, de igazából világos, hogy túljutottunk az érveken, meggyőződéseket ütköztetünk. Egy adott helyen és időben elronthatja-e az ember a „krisztusi alapítású” szervezetet? Talán addig egyetértünk, hogy el, nagyon elronthatja, még akkor is, ha hisszük, hogy előbb utóbb az képes lesz a megújulásra. Ezek után az a kérdés, hogy van-e olyan mértékű elrontás, amely esetén erkölcsileg helyeselhető (elfogadható)a kilépés. Szerintem igen, szerinted nem. Ha már újra előjött a téma egy kérdést engedj meg: a Te nem-ed mögött kétfajta logika állhat: (a) azt hiszed, hogy bármi is történik, ez az igaz szervezet, ezért elhagyhatatlan, (b) hited szerint lehetetlen, hogy olyan mély disznóságok történjenek, amelyek vállalhatatlanná teszik, hisz a romolhatatlanságot garantálja a krisztusi alapítás.

matthaios · http://www.matthaios.hu 2011.12.21. 08:15:58

www.kathtube.com/player.php?id=7521

Ó, szent Virradat! Te az örök világosság Fényessége és az igazságosság Napja vagy: jöjj, és világosítsd meg azokat, akik sötétségben és a halál árnyékában ülnek!

matthaios · http://www.matthaios.hu 2011.12.21. 08:47:04

@Kajla:

'Egy adott helyen és időben elronthatja-e az ember a „krisztusi alapítású” szervezetet?' Talán addig egyetértünk, hogy el, nagyon elronthatja, még akkor is, ha hisszük, hogy előbb utóbb az képes lesz a megújulásra.

Annyira nem ronthatja el, hogy az Egyház megszünjön - akár csak egy pillanatra is - Isten népe, az üdvösség egyetemes szentsége lenni a világ számára. Itt különbözik a véleményünk, a hitünk. A kilépés szerintem elsősorban hit kérdése, hiszen az egyháztagság lényege nem az egyes tagok bűneivel való azonosulás, hanem Krisztus misztikus testéhez, az Isten népéhez tartozás a látható szervezeten keresztül.

2011.12.21. 09:24:53

Nagy Csoda Történt Itt...
a Makkabeusok nem szerepelnek a zsidó szent könyvekben, ugyanakkor a keresztény egyházak szentként tisztelik a zsidó mártirokat
Jézus is tartott hanukát
mindennapi.hu/cikk/kultura/jezus-is-tartott-hanukat/2011-12-20/10986

2011.12.21. 10:44:29

a jezsuita blogról jelent meg egy beszélgetés Kovacs Lajos SJ

2011.12.21. 13:07:51

@Kajla:

'Ezek után az a kérdés, hogy van-e olyan mértékű elrontás, amely esetén erkölcsileg helyeselhető (elfogadható)a kilépés. Szerintem igen, szerinted nem. '

Miért vagyunk éppen katolikusok? Lehetnénk-e katolikusok az egyházon kívül?

'Ha már újra előjött a téma egy kérdést engedj meg: a Te nem-ed mögött kétfajta logika állhat: (a) azt hiszed, hogy bármi is történik, ez az igaz szervezet, ezért elhagyhatatlan, (b) hited szerint lehetetlen, hogy olyan mély disznóságok történjenek, amelyek vállalhatatlanná teszik, hisz a
romolhatatlanságot garantálja a krisztusi alapítás.'

a) és b) között nem látok ellentmondást. Csakugyan ez az 'igaz' szervezet, de nem tagjai kiválósága, hanem a krisztusi alapítás és az ahhoz kapcsolódó ígéret miatt, amit semmilyen emberi bűn nem érvényteleníthet. Szerintem két következetes magatartás van: vagy ráhagyatkozik valaki erre az ígéretre, vagy nem, de akkor bohóckodásnak kell tartania az egészet.
Azt nem lehet mondani, hogy ez az egyház nem 'elég jó', mert soha nem lesz 'elég jó'.

thotferi 2011.12.21. 15:07:45

@khamul:
Ezt tudva fogalmaz a csupa lélek magyarságkutató Molnár V. József a következőképpen: „Pap Gábor művészettörténészt érdemes hallgatni abban a témában, hogy a magyarság a szkíta gyökerek óta keresztény. Mondom: keresztény. Egyre több bizonyítékunk van erre. A másik dolog, ami még szorosan ehhez tartozik, az az, hogy a magyarság a Teremtő közénk születése előtt is keresztény volt.” Most lehet sikítani!"
@Izrael misztériuma: "Jézus is tartott hanukát"

"Nem akart ugyanis Júdeába menni, mivel a zsidók meg akarták ölni."(Ján7,1)
"Amikor eljött a templomszentelés ünnepe, Jeruzsálemben tél volt. Jézus a templomban, a Salamon csarnokában járt. Ekkor körülvették a zsidók, és így szóltak hozzá: Meddig tartasz még bizonytalanságban bennünket...Megmondtam nektek...de ti nem hisztek, mert nem az én juhaim közül valók vagytok...Ekkor újra köveket vittek oda a zsidók, hogy megkövezzék."(Ján10,22-30)
"de azután így szólt tanítványaihoz: "Menjünk ismét Júdeába!" A tanítványok ezt mondták neki: "Mester, most akartak megkövezni a zsidók, és ismét oda mégy?"(Ján11,7-8)
Szó sincs tehát arról, hogy Jézus Hanukát ünnepelt volna, hanem kihasználván a zsidók jeruzsálemi jelenlétét, ünnepét felment hozzájuk ,mert őket sem akarta kihagyni a térítő munkájából.
Sajnos, a zsidók válasza a kő volt és a kereszt.

2011.12.22. 07:49:49

– De akkor mit jelent az adventi elmélyedés történelmi tartalma?

– A kereszténység az egyetlen vallás, amelyben az Isten megtestesült, vagyis emberként megjelent a Földön. Megosztotta velünk a mindennapjainkat, meghalt és feltámadt, tehát egyszeri emberi élete volt, történeti jelenségként. Az emberi élet keretein belül az egész emberiség számára hordozott mondandót, példát, pedig csak egy tucat tanítvány vette körül, vagy a hegyi beszéd elmondásakor néhány tucat, néhány száz ember. Még nem voltak olyan eszközök, amelyekkel sokakhoz el tudta volna juttatni a mondandóját. De beteljesedett, amit mondott, hogy „az ég, a föld elmúlnak, de az én igéim nem múlnak el”. Isten a zsidóságot felkészítette arra, hogy a Fiát megértsék. Nem nulla pontról kellett kezdenie, az Ószövetség előkészítette honfitársait szavának befogadására. Nekünk emlékeznünk kell a várakozás idejére és Jézus életére. A régit a magunk életének mai erdejében megtalálni, tehát nem arról van szó, hogy valami újat kell felfedezni. Erre nekünk négy hetünk van. Ezalatt kell felfedeznünk saját életünkben is Jézus keze nyomát, a gondviselés beavatkozását.
Jelenits atya adventi tanácsai
mindennapi.hu/cikk/kultura/jelenits-atya-adventi-tanacsai/2011-12-21/11030

matthaios · http://www.matthaios.hu 2011.12.22. 08:28:40

www.kathtube.com/player.php?id=7542

Ó, nemzetek Királya és szívük Kívánsága, az Egyház Szegletköve! Te egybekapcsolod ré­ gi és új választott népedet: jöjj, üdvözítsd az embert, altit a föld anyagából alkottál!

csaba carmarthen 2011.12.22. 09:46:18

@Ferdinandus:
"hogy ha majd megjelenik, bizalommal lehessünk iránta s eljövetelekor ne szégyenüljünk meg" 1Jn2,28
a fenti ige nem más mint meghívás az adventi várakozásra, a készenlétre...
ezért....audietur et altera pars:
youtu.be/iEFsp6ejT8M

'vizsgáljatok meg mindent, a jót tartsátok meg, a rosszat vessétek el'
youtu.be/Xsjn830pDAo

'the accidental is possible'
youtu.be/LlU8I_2UObY

flora 2011.12.22. 23:49:57

"Harmatozzatok, magasságos egek,a felhők már hozzák az Igazat!"
www.youtube.com/watch?v=YacJjV9My0s

Minden más csak "szó, szó, szó".

matthaios · http://www.matthaios.hu 2011.12.23. 08:41:17

www.kathtube.com/player.php?id=7550

Ó, Emmánuel, törvényhozó Királyunk! Te üdvözíted a reád várakozó népeket: Jöjj és üdvözíts minket, Urunk, Istenünk!

thothferi · http://odamondogato.blog.hu 2011.12.23. 14:09:29

Áldott Karácsonyt kívánunk mindenkinek! (Marika és Thot):

www.youtube.com/watch?v=vgCS0V0hcnQ

Ó, ha Magyarországba...

csaba carmarthen 2011.12.23. 14:58:46

Ennek nagyon örülök FeriMari !
:-))
Váljon igazzá mindegyikünkben ez az ének!

pacsy 2011.12.23. 15:20:41

kedves @Kajla: köszönöm a verset!
van itt egy kis videó cserében, amelynek érvényességének napjai persze már meg vannak számlálva :) - de szép azért...
www.youtu.be/watch?v=ZngJde2YejQ&feature=related

áldott ünnepet mindenkinek!

2011.12.23. 17:27:33

Áldott, békés karácsonyi ünnepeket mindenkinek!
Ave Maria (Johann Sebastian Bach) - Noa - Concerto di Natale da Assisi 2010
www.youtube.com/watch?v=_cCcEhqrjG8&feature=results_video&playnext=1&list=PL4E409836F41399D8

2011.12.23. 18:15:18

ugyanezen a koncerten hangzott el Leonard Cohen c. dala is:
Hallelujah - Michael Bolton - Concerto di Natale da Assisi 2010
www.youtube.com/watch?v=T1rNAKYFDic&feature=related

2011.12.23. 18:20:17

a történelmi falak közt ismét Noa hangja csendül fel:
Beautiful That Way (Piovani) - Noa - Concerto di Natale da Assisi 2010
www.youtube.com/watch?v=XtMdFxLmx8c&list=UUObtW9KmANEsKOkBLSya3MQ&index=20&feature=plcp

Kajla 2011.12.27. 09:53:43

@pacsy:
üres az istálló s a jászol
idén se lesz nálunk karácsony
hiába vártok
nem jönnek a három királyok

sok dolga van a teremtőnek
mindenkivel ő sem törődhet
messzi a csillag
mindenüvé nem világíthat

megértjük persze mit tehetnénk
de olyan sötétek az esték
s a szeretetnek
hiánya nagyon dideregtet

előrelátó vagy de mégis
nézz uram a hátad mögé is
ott is lakoznak
s örülnének a mosolyodnak

(Kányádi Sándor)

kis- csirke 2011.12.27. 19:20:28

@Kajla: jajj, de szomorút küldtél:-(.

Csak azért, hátha felvidít, küldök egy kis franca karácsonyi éneket. Ez egy teljesen hagyományos ének, amit 3 énekes ad elő. Az énekesek nem színészek, hanem valóban papok, még a püspökük is meg szokott jelenni a klipjeikben:-).
A klipek vérpofik, a katolikus egyház reklámjai gyakorlatilag, a hitüket elvesztetteket vagy egyháztól távol állókat célozták meg velük. Az éneklésből származó bevételt jótékonysági célokra fordítják, legutóbb egy madagaszkári nyomortelepi iskolát támogattak.

Boldog Ünnepeket, Új Évet Mindannyiótoknak!

www.youtube.com/watch?v=g4cyWxevyAY

Kajla 2011.12.27. 19:39:54

@kis- csirke: Szép. Köszönöm. De talán a vers sem annyira szomorú. Ott van benne a remény, hogy van kihez fordulni, van kinek panaszkodni, és ez talán fontosabb sok mindennél. (Nemeshegyi idézett egy öreg jezsuitát, aki azt mondta, ’ha meghalok lesz néhány kérdésem az Úristenhez’. Én nagyon megértem az öreget. Sokaknak lesznek kérdései … )

kis- csirke 2011.12.27. 19:53:49

@Kajla: szerintem azért szomorú, bár a szomorúságnak is megvan az ideje.És tényleg jó, hogy van kihez fordulni:-).

Szereted a verseket, kerestem neked egyet az új évre (Remenyik):

Valami furcsa összehangolódás,
Valami ritka rend –
Széthúzó erők erős egyensúlya,
Mély belső bizonyosság idebent –
Bizonyosság arról, hogy élni jó,
Szenvedni elkerülhetetlen,
Szeretni tisztán: megistenülés,
Meghalni szép –
S a Kifejezést meglelni mindezekhez,
Megtalálni a felséges Igét:
Az Igét mindezekhez:
A Béke ez.
Orkán ordíthat aztán odakünt,
Robbanhat ezer bomba: kárbament,
De kárt nem okozott.
Bent:
Csend.
A Béke itt kezdődik.
Bent:
Csend.
Isten hozott.

Kajla 2011.12.28. 05:34:06

@kis- csirke: Nagyon kedves vagy. Milyen érdekes, ehhez a vershez nagyon erős a kötődésem. Sokat olvastunk gyerekeiknek, de ezt a verset érdekes módon nem mi olvastuk nekik, hanem harmadik gyerekünk találta és mutatta meg nekünk. Mikor apám meghalt hét éve és idézetet kerestünk a gyászjelentésére, végül ebből a versből tettünk rá egy részt. Számomra ez szimbolikusan is sokat jelentett: apám, akitől sokat tanultunk elmegy, de itt maradnak gyerekei, unokái, akikben tovább éle gondolkodása, szemlélete.

kis- csirke 2011.12.28. 07:55:00

@Kajla: :-)))))
Emlékeztem, hogy van egy vers, ami neked vigaszt ad, ezek szerint eltaláltam, ez volt az. Klassz vers.
BUÉK

csaba carmarthen 2011.12.28. 11:30:12

@kis- csirke:
köszi!

(Egyébként nem tudtam hogy vannak francia les prêtres is:)...meghát azt sem, hogy kik voltak előbb a franciák vagy az angolok:-))
így hát ...
youtu.be/OKCRsBny76Q
BUÉK neked is/nektek is...

@Kajla:
és ha Jelkó tanított, akkor még egy karácsonyi Sík Sándor vers - aki szintén nem volt "rossz fej", habár őt személyesen nem ismerhettük..
(sok szeretettel:)

Sík Sándor: Csillag

Ez a világ az ördögé!
Már csak belátod?

Jaj nagyon is belátom,
De mit tegyek: mégis az én világom!
Csak szeretem ezt a szegény világot!

Eh, rúgj belé!
Maga kereste! Pusztuljon magába!
Te félreállj!

Hiszen már rúgnám rég, - de fáj!
Nekem jobban fáj! Mindhiába:
Csak az enyém, és csak az Istené!

Ej, romban régen, ami isteni!
Bolond, aki a romokon veszékel!
Evvel az élve-rothadt nemzedékkel
Már nincs mit kezdeni!

Jaj mérgezettek a kutak!
Az Isten hidege megvesz!
De indulhatnak új utak!
A Csillag Istállót mutat:
Bocsássatok a kisdedekhez!

:-))

Kajla 2011.12.28. 18:24:08

@csaba carmarthen: Köszönöm. Apám ismerte és szerette. Számomra a legkedvesebb Sík vers (eskető papunk is szerette) az alábbi:

Bocsásd meg énnekem, Uram,
Hogy jobban szerettem nálad
A meggyet, a mézet, a hársfavirágot,
Felhők mesekönyvét,
Apró gyerekek gügyögését,
Fiúk-lányok mosolya lobbanását,
Férfiak írott homlokát,
Kezed játéka műveit.

Bocsásd meg énnekem, Uram,
Hogy szorgosabban látogattam
A Sixtusi Máriát a názáretinél,
Hogy Tamásnál, Teréznél
Szomjasabban lestem az öreg Aranyt,
Berzsenyi mennydörgését
Meg Hamlet töprengéseit,
Hogy a zsoltár orgonaszavát is
Boldog voltam, ha átlophattam
Paraszt magyar szó furulya-dalára,
S hogy könnyeket pillámra nem a mea culpa,
Hanem a rutafa nótája szűrt
Meg a vizetárasztó tavaszi szél.

csaba carmarthen 2011.12.29. 00:27:22

@Kajla:
Érdekes ez a vers.
Szomorú hangulata - amelyet a lényegileg jó dolgok Isten elé helyezése miatti ismételt bocsánatkérés fejez ki, úgy tűnik, pont abból fakad, amiről maga a vers szól - azaz hogy mégsem Isten volt az első helyen.

A kérdés az, hogy ragaszkodnunk kell-e ehhez a szomorúsághoz?

Ez mindannyiunknak komoly kihívás- akár még az is, hogy föltegyük-e kérdést.

Sőt ezek szerint még Sík Sándornak is az volt.

Pedig itt arról van szó, amikor a gazdag ifjú ragaszkodik levertségéhez (leverten távozott) - mert Jézus azt kéri, hogy egyébként nem rossz dolgokkal szemben tegye Őt az első helyre (pedig elvileg már a parancsok megtartásából ötösre vizsgázott)...

Itt több kérdés is megfogalmazódik bennem:
1, ha eddig ragaszkodtam ehhez fajta a szomorúsághoz, akkor nem akarok-e evvel mégiscsak szakítani?

2,Elhiszem-e azt, hogy Aranynak, Petőfinek, Vörösmatry-nak...stb stb stb (ahogy a versben ezek előjönnek) mégiscsak lesz helye pl az én életemben is, ha vállalom ezen 'szomorúsággal' való szakítás kockázatát.

(Arra, hogy 'a szakítás túloldalán' is van helye e költőknek, talán pont az alábbi előadás szolgáltat példát:
video.google.com/videoplay?docid=4285101289796571789 )

Végül hogy merem-e ezt a szakítást kipróbálni, ...majd akár még véglegesíteni is...
:-))
:-))
komoly kihívások...

Kajla 2011.12.29. 04:51:58

@csaba carmarthen: Másként látom mint Te. Talán Sík Sándor is másként látja, és igazából ő válaszol neked a vers második felében:

De mondd meg, Uram:
Behúnyhattam-e szemem előlük,
Mikor belőlük Te néztél reám?
Bedughattam-e szavukra fülem,
Amikor Te búgtál bennük
Kimondhatatlan sóhajtásokkal?
….
Ó Istenem, ha az én árva bodza-sípom
Egy századrészét el tudná fütyülni annak,
Amit te mondtál énnekem magadról
Egy parasztdal egyetlenegy sorában!

Világos amit érez, a meggy, a hársfavirág, a vizet árasztó tavaszi szél, mind-mind az Isten eszköze. Csak esztétikai okokból nem szeretem a vers második felét, mert az első fele is tartalmazza ezt, sokkal mélyebben, sokkal árnyaltabban, megengedve az olvasó saját továbbgondolását. Ez utóbbi szakaszokban Sík Sándor – szerintem sajnálatos módon – beleesik abba, hogy nem bízok az olvasóban és beleírja a versébe az értelmezést is. Számomra a vers korábban idézet része a hívő költőből kiszakadó fohász, az utóbbi pedig a pap által hozzáfűzött magyarázat.

csaba carmarthen 2011.12.29. 14:14:39

@Kajla:
egyetértek. És persze abban is, hogy a vers is más értelmet nyer ha egészében nézzük. Az első felét tehát akkor nekem így sikerült továbbgondolnom:-)
És talán pont ezért linkeltem be azt az előadást, amelyben a Dániel könyve2. fejezet elemzésekor Petőfi és Vörösmarty verseit állítják párhuzamba - mert még valami hiányt éreztem....:)

Egyébként még az is eszembe jutott, hogy érdemes a Sík Sándor vers első felét (tovább gondolással ill. anélkül is)
Ady köszönöm.. c. versével párhuzamba állítani, összehasonlítani...és esetleg úgy továbbgondolni őket...

'Napsugarak zugása, amit hallok,
Számban nevednek jó ize van,
Szent mennydörgést néz a két szemem,
Istenem, istenem, istenem,
Zavart lelkem tegnap mindent bevallott:
Te voltál mindig mindenben minden......'

www.epa.hu/00000/00022/00076/02302.htm

Kajla 2011.12.30. 06:11:58

@csaba carmarthen: Minden vers betölt valami hiányt, és minden vers után marad hiány. Ha többet teszel egymás mellé akkor a teljesebb felé jutsz. És így megfér egymás mellett Arany, Plilinszky, Nemes Nagy Ágnes, Ady és Petri is. De ilyen – szerintem – a Biblia is. Ha egy-egy részt emelünk ki, akkor könnyen félrecsúszhat a gondolkodásunk, válhatunk merevvé, kirekesztővé, akár szeretetlenné is. De ha az egész Könyvet nézzük, akkor az üzenet – talán – eltéveszthetetlen, a részekkel (a kiragadva félreérthető részekkel) együtt is.

csaba carmarthen 2011.12.30. 08:17:56

lehet hogy a jóakaratú emberek műve(i) -mint láncszemek- és az Isten műve így kapcsolódik egésszé...?
:-))
youtu.be/L8OxA2kcV1w

csaba carmarthen 2013.11.01. 01:15:39

Beleremeg a Föld amikor
Megszólal...
Nem fog tetszeni az utolsó
Hangos
Dal....

www.youtube.com/watch?v=uO8iS6oRYvc

Minden Pecsét felszakad
Elsötétül majd a Nap
De lesz aki semmitől sem fél...

Lesz aki örvend, ünnepel
Hogy a Megszabaditó így jön el
És a remény újra él....

Beleremeg a Föld amikor
Megszólal
Nem fog tetszeni az utolsó
Hangos Dal....

(Akosh)

Amikor Én az Igazságot közlöm veletek, ezt csak azért teszem, mert szeretlek benneteket, és vágyom arra a napra, amikor végre egyesülni fogunk. Ne féljetek az Igazságtól. Szeretetem el fog tölteni benneteket bátorsággal és erővel, hogy állhatatosak és hűek maradjatok Hozzám minden dologban. Én megvédem közületek mindazokat, akik ezt kérik Tőlem, de csak azok a lelkek nem fognak félni, akik teljesen átadják magukat Nekem.

www.masodikeljovetel.hu/minden-uj-torveny-melyet-az-ellenseg-egyhazamban-hamarosan-bevezet-gunyolni-fogja-az-atyam-altal-lefektetett-igazsagot/

2013.11.02. 18:31:06

@csaba carmarthen:
Te eretnekséget terjesztő honlapokat kínálgatsz itt a jámbor és tudatlan olvasóknak!

BERNARD FELLAY PÜSPÖK FERENC PÁPÁRÓL: Egy valódi modernistával állunk szemben
14/10/2013
JOHN VENNARY írása, amely a Catholic Family News c. havi lapban jelent meg. Eredeti itt olvasható.
Bernard Fellay püspök figyelmeztetett október 12-én: "az Egyház helyzete katasztrofális és a jelenlegi pápa tízezerszer rosszabbá teszi azt."
(Fellay püspök úr, a Szent X. Piusz Társaság rendfőnöke)

csaba carmarthen 2013.11.03. 02:10:05

www.youtube.com/watch?v=k_0cWp30Oj8

Még azok is, akik hallják a Hangomat, figyelmen kívül fognak hagyni Engem, és Szavaimat, mint eretnekséget, elvetik.

Ők nem ismerik fel azt az időt, amelyben élnek, és az Igazságra csak a Nagyfigyelmeztetéskor fognak ráébredni.

Addigra már sokan közülük elátkoztak Engem, és olyan messze távolodnak Tőlem, hogy már nem leszek képes elérni a szívüket, vagy megmenteni a lelküket.

Ne becsüljétek alá az ördögnek Irányomban tanúsított gyűlöletét. Ő szörnyű módon elárulta Atyámat, de Engem gyűlöl.

Ez azt jelenti, hogy ő utálja Egyházamat, és éppen ezért a végső csatára földi Egyházam és a Sátán által küldött démonok között kerül sor.

Ez a csata már elkezdődött, és ő már ellopta azokat a szeretett lelkeimet, akik közül sokan nem ismerték fel, hogy mennyire megbántják Istent.

Amikor hamarosan érezni fogják Jelenlétemet mindazok, akik szeretnek Engem – független attól, hogy hisznek-e ezekben az Üzenetekben, vagy sem –, Én a Szentlélek által a felismeréssel fogom elárasztani a lelküket. Ez az Én Ígéretem a világ számára. Én nem foglak benneteket a gonosz erejére hagyva soha cserbenhagyni, mert oly nagyon szeretlek titeket. Ti olyanok vagytok, mint Testem Végtagjai. Egy rész vagytok Belőlem.

Akár akarjátok, akár nem, de Én követni foglak titeket egészen a Nagy Napig, és harcolni fogok, hogy megmentsem a lelketeket. Hátat fordíthattok Nekem, de Én akkor sem foglak elhagyni benneteket, mert Én türelmes Vagyok. Kitartásom és Istenségem meghaladja a ti felfogóképességeteket. Nektek soha nem szabad elfelejtenetek Engem, Jézusotokat, mert Én mindig veletek vagyok, arra várva, hogy Hozzám jöjjetek.

www.masodikeljovetel.hu/lehetek-en-az-egyetlen-igazi-baratjuk-az-egyetlen-udvosseguk-de-sokan-kozuluk-figyelmen-kivul-fogjak-hagyni-figyelmezteteseimet/

2013.11.05. 22:32:27

@csaba carmarthen:
továbbra is állítom, hogy Ferenc pápa ellenében mindenféle agyament látnokok sunyi, célzatos és egyházellenes nézeteit hirdeted!
miért?

csaba carmarthen 2013.11.06. 00:05:54

KEK 675 Krisztus eljövetele elõtt az Egyháznak át kell mennie egy utolsó próbatételen, mely sokak hitét meg fogja ingatni. [639] Az üldözés, mely kíséri az Egyház földi zarándokútját, [640] fölfedi a "gonoszság misztériumát" egy vallási megtévesztés formájában, mely az embereknek problémáik látszólagos megoldását kínálja föl cserében azért, hogy elpártolnak az igazságtól....

www.katolikus.hu/kek/kek00624.html#N113

Mennyire ravasz a fenevad! Milyen okosnak tűnnek tettei, mert a megtévesztés bizonyos formái édes mázzal lesznek bevonva,

amelyeket csak azok lesznek képesek felismerni, akik a Szentlélek Ajándékával vannak megáldva.

És miközben minden beszélgetés a közjó érdekéről folyik, minden vallás egyesítésének a vágyáról, hogy egyetlen nagy közös emberi családot alkossanak, egyetlen szót sem fognak ejteni Tanításomról, mely szerint Isten gyermekeinek Szent Igémhez kell ragaszkodniuk.

Az idő gyorsan halad előre, és a látszólag jól megrendezett és gondosan vezényelt propaganda közepette a repedések kezdenek megmutatkozni.

Amikor a Sátán munkálkodik, terjed a zűrzavar; megosztottság jön létre, az ellentmondások burjánzani kezdenek, és többé már semmi sem rendezett.

Bizonyos Nekem nyújtott tiszteletek, amelyeket a Tabernákulumom előtt végeztek, el fognak tűnni.

Az Örök Imádást meg fogják szüntetni, és hamarosan a templomokat is meg fogják fosztani a szentek szobraitól.

Minden cselekedetüket el fogják nézni azon a címen, hogy a Templomokat meg kell szabadítani régi gyökereiktől, és hogy azt a hitetlenek számára kiemelkedőbbé, vonzóbbá és megnyerőbbé kell tenni.

Azoknak, akik ismernek Engem, meg kell tenniük mindent, amit csak tudnak az Evangélium terjesztése érdekében, mert biztosak lehettek abban, hogy a Szent Bibliáról nem fogtok előadásokat hallani.

Egyetlen idézetek, amelyeket hallani fogtok azok lesznek, amelyeket elferdítenek, hogy támogassák a hazugságokat.

Miközben a Templomokat megfosztják méltóságuktól, a büntetések elkezdenek lesújtani rájuk az Égből. Ők idővel meg lesznek állítva, de előbb ezeknek a megpróbáltatásoknak meg kell történniük, amint azok meg voltak jövendölve.

www.masodikeljovetel.hu/mindazok-akik-a-haromszoget-viselik-a-legistentelenebb-haromsag-jelet-reszt-fognak-venni-az-ilyenfele-jotekonysagi-szervezetek-tamogatasaban/

Django freemail (törölt) 2013.11.06. 05:48:53

"sőt ezek összessége sem változtatta meg annyira az emberek életét, mint ez az egyelten élet."

Ez az egyetlen élet sem változtatott volna meg túl sok mindent ha nem épül rá az egyház-ipar!

Mindig is voltak áldott próféták. Most is vannak. Ha szerencséjük van, hathatnak a szűkebb-távolabbi környezetükre. Ha nincs, lecsap rájuk valaki és egyházat emel a sírjuk fölé.........

2013.11.06. 07:19:34

@csaba carmarthen:
ne haragudj, de a próféták ideje lejárt és ezek a látomások és üzengetések egy maximum négy általánost végzett szellemi igényeire vannak kalibrálva és az örömhírnek nyoma sincsen bennük, fiktivjézus, álszűzmária és kaporszakállúúristen egyvégtében fenyegetőzik, mintha az egész egy apokalipszis-paródia lenne, némi politikai okkultizmussal és őspogány babonasággal kellőképpen vegyítve, mindez pedig hiteles kereszténységként tálalva, ha ilyen lenne a keresztény üzenet, akkor már rég kihalt volna a föld színéről...
kinek jó ez és mire jó ez az egész végtelenített bullshit 2.0 imamalom?

csaba carmarthen 2013.11.07. 21:49:15

@Izrael misztériuma:

O God, my Merciful Father, Creator of all that is, hear my plea for freedom. Release me from the chains of slavery and protect me from evil persecution. Help me to discern the Truth and come to my aid, even if I am confused and may doubt Your Word. Forgive me if I offend You and take me into the refuge of Your New Paradise on Earth. Amen.

.

My Time, to declare the Second Coming of My Son is close. Time will move swiftly and the reign of My enemies, short-lived though it may be, will seem like an eternity, because of the cruelty they will show to My children. They will show no loyalty, whatsoever, to those foolish men, who will swear allegiance to the beast. Just as the evil one hates Me, so he hates any of My children, both the good and the wicked. This is a Call for the salvation of those of you who will not question the heresies about to be declared. You must question and question any doubts, which invade your souls, when you are unhappy with any new form of doctrine, which does not feel right in your hearts.

I have not given the authority for any new law or sacrament, to be introduced in My Most Holy Name.

www.thewarningsecondcoming.com/god-the-father-this-is-a-call-for-the-salvation-of-those-of-you-who-will-not-question-the-heresies-about-to-be-declared/

2013.11.08. 14:43:01

@csaba carmarthen:

Kedves Csaba,

Izrael Misztériumának teljesen igaza van. Jézus összes fennmaradt beszéde egy vékony füzetet sem tölt meg. Mégis 2000 éve ízlelgetjük a szavait.

Ha viszont valaki összerakná mindazt, amit Te kopipészteltél ide az elmult évek folyamán, az több száz oldalt tenne ki. Mi értelme van ennek? Nem érzed az ellentmondást?

Django freemail (törölt) 2013.11.08. 16:19:40

"Fecseg a felszín, hallgat a mély"

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.11.08. 19:50:48

Érdekes módon Csaba Jézusa minden létező és nem létező veszélyre figyelmeztetett, kivéve a cionista zsidók alkotta veszélyt, akik 0 %-ban veszélyesek, holott az Evangélium Jézusa kiemelten a zsidókat is megjelölte , mint fő-fő veszélyforrást.

csaba carmarthen 2013.11.09. 00:08:01

@bélaybéla:
Isten mindenkit meg akar menteni
beleertve
a nacit
a kommunistat
a cionistat
a komuvest

akarcsak
mindenkit.

De nem feltetlenul a mi agyunkkal (toth ferit is belertve) gondolkodik.

>>
Én készen állok. Várakozom. Amint gonosz törvényeiket hamarosan bevezetik,
Én le fogok sújtani rájuk, és a világ tanúja lesz büntetéseimnek.

Figyelmeztetéseim süket fülekre találtak, és azok túl büszkék arra, hogy elfogadják Irgalmasságom Kezét, melyet ezeken az Üzeneteken keresztül adok számotokra.

A vezetők, akik az emberi jogok nevében üldöznek benneteket, az Én Kezemtől fognak szenvedni.

Ők azt hiszik, hogy hatalmuk mindenható, és hogy legyőzhetetlenek, de hamarosan tudni fogják, hogy ők semmik a Teremtőjük Hatalma nélkül.

Én vagyok az Élet Szerzője, és éppen ezért, azok, akik úgy döntenek, hogy a hatalmukat arra használják fel, hogy gyermekeim testi és lelki életét elvegyék, mindenüket el fogják veszteni. Ha gyermekeim ellen harcoltok és eláruljátok Fiamat, Jézus Krisztust, kevés remény van számotokra.

Nem adom egykönnyen Irgalmamat nektek, mert nagyon Megharagítottatok Engem.

Mindazonáltal vágyom hűségetekre, de figyelmeztetlek benneteket az ördöggel való játszás veszélyeire.

www.masodikeljovetel.hu/isten-az-atya-ez-egy-felhivas-azok-udvossegenek-erdekeben-akik-az-eretnekseget-nem-fogjak-ketsegbe-vonni-amit-hamarosan-ki-fognak-nyilvanitani/

csaba carmarthen 2013.11.09. 00:12:53

@Dr. szpahi:

(Dr. szpahi 2013.03.10. 15:32:36

@Karakó:

Nem mondtam, hogy a pápa ne ismerné a protokollt.......)

...miként képzelhető el az, hogy a (teljesen Biblia- és hagyományellenes) homoszexuális házasságot a katolikus egyház valaha is elfogadná? Vagy csak hogy komolyan felvethető is lenne ez a kérdés vezető egyházi körökben?

Ha ez valaha is megjelenik majd akár csak a hivatalos egyházi diskurzus felszínén, bizony mondom, hogy csaba karmarten testvérünkkel együtt halomra küldöm majd ide a nagyfigyelmeztetés-linkeket :-)) "

jezsuita.blog.hu/2013/02/23/egyhaz_es_reformok_filologiai_jellegu_megjegyzesek_xvi_benedek_papa_visszalepesenak_margojara?fullcommentlist=1#comments

csaba carmarthen 2013.11.09. 01:24:14

@khamul:

Ezt a kerdest korabban is feltetted (talan masfel/2 eve) de akkor kicsit mas formaban.

Akkor kb ugy hogy,
... mivel a csodak ritkak,
hogyan lenne az elkepzelheto, hogy Medjugorjeben...
www.medjugorje.org/frjozoletter.htm
...Maria minden nap megjelenne.

Erre a kerdesre bizonyara a Joisten tudja a teljesen kimerito valaszt megadni. (es meg is fogja)

ugyhogy csak nehany gondolat:

A csodak nem ritkak,
nem is csupan mindennaposak,
hanem folyamatosak.
Hogy csak egy peldat emlitsek ebbol: a vilagon valahol minden oraban (illetve ennel sokkal gyakrabban) mutatnak be Szentmiset:
Krisztus keresztaldozatanak ver nelkuli megujulasa folyamatos.
A transzubsztanciacio folyamatos..
Krisztus jelenlete folyamatos..

A problema tehat ott kezdodik, hogy ez a allitas (vagy kerdes), hogy a "csodak nem mindennaposak"
egyaltalan felmerul...

A problema ott folytatodik, hogy azokban merul fel (bennunk), akikben/ahol nem volna szabad...
www.youtube.com/watch?v=k_0cWp30Oj8

„Amikor majd látjátok, hogy a gyalázatos pusztulás ott dúl, ahol nem volna szabad..."Mk 13,14

ez a pusztulas... a hitunk elvesztese
ahol nem volna szabad...pont mibennunk

tehat az a teny, hogy ez a kerdes folmerul, hogy a csodak nem mindennaposak
...es pont azokban, akikben (ahol) nem volna szabad...

onmagaban ramutat,
hogy Istennek sokkal eroteljesebb eszkozokre van szuksege hogy felrazzon minket, mint valaha...

Egyszeruen azert mert nem szanunk kello idot az Eucharisztiara (tobbek kozott)...nem imadkozunk

(es a kerdesedre mar meg is kaptuk a valaszt..a multkorira is..)

a linkeket is egyebkent valaszom reszekent szanom,
leginkabb az alabbit,
kerlek olvasd el,
az olvasoi kommentekkel egyutt.
www.szeretetfoldje.hu/index.php/cikkek-irasok/4020-hallgattassek-meg-a-masik-fel-is

udv szeretettel: cs

ui: es bocs hogy kerdesedre (marmint arra is, amit korabban tettel fel, csak most valaszolok)

Dr. szpahi 2013.11.09. 11:31:40

@csaba carmarthen:

Küldöm én is hamarosan a figyelmeztetéseket, de előbb megvárom a megjósolt üstökösök összeütközéséből kialakuló kereszt-alakzatot, amelyet mindenki látni fog az égen. Ezt azért még nem hagynám ki :-))

2013.11.09. 11:44:19

@csaba carmarthen:

Kedves Csaba,

köszönöm a választ.
Csakugyan írtam Neked még régebben Medjugorjéval kapcsolatban is.

Ha jól emlékszem, akkor is a gazdag ember és Ábrahám párbeszédét idéztem (Lk 16 29-31):

"Van Mózesük és vannak prófétáik. Azokra hallgassanak. De az erősködött: Nem hallgatnak, atyám, Ábrahám! De ha a halottak közül megy el valakit, bűnbánatot tartanak. Ő azonban így felelt: Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, ha a halottak közül támad fel valaki, annak sem hisznek.”

Katolikusnak lenni nem csak hittételek és egyházfegyelmi kérdések elfogadását jelenti, hanem az Istenhez, Egyházhoz való viszonyunkat is.

Jézus pár szavas ószövetségi verseket boncolgatott, és hallgatói - nem egyszer az ellenfelei is- érdeklődve és figyelemmel hallgatták.

Hány csodát tett Jézus? És hányat tettek az apostolok?

Minden krisztusi szónak, minden gesztusnak súlyos jelentése volt. Hol vannak ettől az erőtől a menetrend szerint megjelenő 'nagy figyelmeztetések' ?

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.11.09. 14:00:59

@csaba carmarthen: Szerintem Jézus agya mindig ugyanaz maradt, ami volt. Tehát ha most nem nevezi meg a zsidókat, mint egykoron megnevezte, az erős gyanút kelt, hogy itt valójában nem Jézus szólal meg, hanem maguk a cionista zsidók hitetik el a világgal, hogy ezek Jézus üzenetei.
Elő akarnak készíteni egy világméretű válságot és összeomlást, amelyet majd Isten büntetéseként fognak ők és mások is bemutatni, hogy aztán az Antikrisztus lehessen a világ uralkodója, aki már egy zsidó személy lesz. Sokan meg elhiszik majd: ő Jézus, aki ítéletet tartott, és most beül királyi székébe uralkodni a népeken, nemzeteken.
Ügyes, de én ezt nem eszem meg, mert ha a cionisták nem jelentenek veszélyt, akkor senki sem jelent.

matthaios · http://www.matthaios.hu 2013.11.09. 15:12:18

A Wikipédiából:

"Alapvetően kétféle trollt különböztetünk meg: a provokatív troll egy feltűnő, érzelmek felkorbácsolására alkalmas üzenettel (amit azonban komoly állításnak vagy kérdésnek álcáz) próbálja felhívni magára a figyelmet és megtartani azt. A reaktív troll ezzel szemben nem provokál, hanem keres magának egy megfelelő célpontot, és őt támadja szavai, érvei kiforgatásával, vagy személyeskedéssel."

Javasolnék egy más megkülönböztetést is: jobb és bal troll.

Temüdzsinn (törölt) 2013.11.09. 15:19:49

@matthaios:

Van katolikus troll is? Aki meg se hallja amit más mond, csak nyomja ezerrel......?

matthaios · http://www.matthaios.hu 2013.11.09. 15:30:51

@Temüdzsinn:

Szerintem érdemes egy kis statisztikát csinálni. Egyébként érdekes: katolikus troll a jezsuita blogon.

Temüdzsinn (törölt) 2013.11.09. 17:15:55

@matthaios: Tudod én úgy látom, hogy ahogy ráhúzzák bárkire hogy antiszemita azért mert látja mit művel Izrael, ugyanúgy ráhúzzák emberekre hogy troll mert nem tetszik a véleménye....és ez utóbbi itt nagy divat!

matthaios · http://www.matthaios.hu 2013.11.09. 17:52:12

@Temüdzsinn:

Ok, ez a véleményed. Elég néhányszor elmondanod, nem kell feltétlenül és állandóan. De tőlem mondhatod akár napi 100 kommentben is. Lehet azonban, hogy jobb lenne, ha véleményedet például az izraeli követségnek címeznéd. Szerintem rosszak a címzettek. Előfordulhat, hogy ilyen mennyiségben nem érdekli őket a téma. De csak magam nevében beszélhetek.

csaba carmarthen 2013.11.09. 18:11:18

@khamul:

nem tudom hogy elolvastad-e azokat a linkeket amiket megadtam.

abban pedig meg kevesbe vagyok biztos, hogy hogy Isten azon uzeneteit ismered, amelyekhez ugy viszonyulsz ahogy ...

sajatmagad nem jarsz utana a dolgoknak, hanem masodkezbol vett eltorzult es eltorzitott informaciokra epitesz

kulonben nem ervelnel Istenhez, Egyhazhoz valo viszonnyal:
www.medjugorje.org/frjozoletter.htm

az alabbi linket pl matthaios linkelte be a "hiszi a piszi" poszton:
www.kath.net/detail.php?id=38005
(2012.09.07. 16:55:58 )

...gondolom persze errol sem tudsz... s ez nem a te hibad persze, mert nemregiben dontes szuletett arrol, hogy mindezt el fogjak hallgatni a nyilvanossag elol...

es nem csak ezt.....:
www.youtube.com/watch?v=agr9s3uGn1Q

"Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, ha a halottak közül támad fel valaki, annak sem hisznek"

Isten viszont nem halottakat kuld, hanem sajat ELO ANYJAT!

Temüdzsinn (törölt) 2013.11.09. 18:26:42

@matthaios: Itt most a troll-ságról volt szó a másik csak analóg példa.

2013.11.09. 19:13:25

@csaba carmarthen:

'sajatmagad nem jarsz utana a dolgoknak, hanem masodkezbol vett eltorzult es eltorzitott informaciokra epitesz'

Első- sőt 0. kézből származik a meggyőződésem: a saját magam egyházképével nem fér össze Medjugorje. Persze lehet, hogy velem van baj, és rossz az egyházképem.
De az is lehet, hogy Medjugorje kritikusainak van igaza.

misihanna 2013.11.09. 21:49:20

@bélaybéla: "az Evangélium Jézusa kiemelten a zsidókat is megjelölte , mint fő-fő veszélyforrást."

Ez Béla evangéliumán kívül melyik kánoni evangéliumban található? (igehelyet szeretnék kérni, a körítés elmaradhat:D)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.11.09. 22:54:10

@misihanna: Egy tonna elég lesz ?
"Tudom, hogy Ábrahám utódai vagytok, de meg akartok engem ölni, mert a tanításom nem hatol belétek. "Ti az ördög-atyától vagytok, és atyátok kívánságait akarjátok cselekedni. Ő gyilkos volt kezdet óta és az igazságban meg nem állt, mert nincs benne igazság. Amikor hazugságot szól, magától beszél, mert hazug, és a hazugság atyja. 45Én azonban az igazságot mondom, ezért nem hisztek nekem. 46Ki vádolhat engem közületek bűnnel? Ha igazságot mondok nektek, miért nem hisztek nekem? 47Aki Istentől van, Isten igéit hallgatja. Ti azért nem hallgatjátok, mert nem vagytok Istentől." (Ján8)
"Nem Mózes adta nektek a törvényt? És senki közületek nem cselekszi a törvényt. Miért akartok engem megölni?"(Ján7)
"A zsidók körülvették őt, és azt mondták neki: »Meddig tartasz még bizonytalanságban minket? Ha te vagy a Krisztus, mondd meg nekünk nyíltan!« 25Jézus azt felelte nekik: »Mondtam nektek, de nem hiszitek. Tanúskodnak rólam a tettek, amelyeket Atyám nevében művelek, 26de ti nem hisztek, mert nem vagytok az én juhaim közül valók. 27Az én juhaim hallgatnak szavamra; én ismerem őket, ők pedig követnek engem, 28és én örök életet adok nekik. Nem vesznek el soha, és senki sem ragadja el őket a kezemből. 29Amit Atyám nekem adott, az mindennél nagyobb, és senki sem ragadhatja ki az Atya kezéből. 30Én és az Atya egy vagyunk.«
31Erre a zsidók ismét köveket ragadtak, hogy megkövezzék."(Ján10)
"Attól a naptól tehát elhatározták, hogy megölik őt.
Jézus kerüli a nyilvánosságot
54Ezért Jézus már nem járt nyilvánosan a zsidók közt. Elment onnan a puszta melletti vidékre, egy Efraim nevű városba, és ott tartózkodott a tanítványaival együtt."(Ján11)
"Be kellett teljesednie a mondásnak, amely meg van írva a törvényükben: ‘Ok nélkül gyűlöltek engem’ [Zsolt 35,19]"(Ján15)
"Azért mondtam nektek mindezt, hogy meg ne botránkozzatok. 2Ki fognak zárni benneteket a zsinagógából, sőt eljön az óra, amikor mindaz, aki megöl titeket, szolgálatot vél tenni az Istennek. 3Azért teszik ezt, mert nem ismerték meg sem az Atyát, sem engem."(Ján16)
"Beteljesedik rajtuk Izajás jövendölése, aki azt mondta:
‘Hallván hallotok majd, de nem értetek,
és nézvén néztek, de nem láttok.
15Mert elhízott a szíve e népnek,
a fülükkel nehezen hallanak,
a szemüket pedig behunyták,
nehogy lássanak a szemükkel,
halljanak a fülükkel,
értsenek a szívükkel;
nehogy megtérjenek, s meggyógyítsam őket’ [Iz 6,9-10]"(Mt13)
"Mert ti, testvéreim, hasonló sorsra jutottatok, mint Isten egyházai, amelyek Júdeában vannak Krisztus Jézusban, mert ti ugyanazt szenvedtétek el fajtestvéreitektől, amit ők is a zsidóktól, 15akik megölték az Úr Jézust és a prófétákat, s minket is üldöztek. Istennek nem telik kedve bennük. Ők ellenséges érzületűek minden ember iránt, 16és megtiltják nekünk, hogy a pogányokhoz beszéljünk, nehogy üdvözüljenek. Így mindenkor betöltik bűneik mértékét [Ter 15,16];[Dán 8,23], és Isten haragja utol is érte őket mindvégig."(1Thessz2)
"Íme, odaadok egyeseket a sátán zsinagógájából, akik zsidóknak mondják magukat, holott nem azok, hanem hazudnak"(Jel3)
szentiras.hu/KNB

misihanna 2013.11.09. 23:42:47

@bélaybéla: szép dolog a bibliaolvasás, de aki erre adja a fejét, legalább alapszinten meg kellene tanulnia értelmezni azt, amit olvas, különben ilyen butaságok sülnek ki belőle, mint amit írtál, hogy "az evangélium Jézusa kiemelten megjelöli a zsidókat, mint fő-fő veszélyforrást."

Amikor zsidókról van szó a fentiekben, az írás azokat a főként írástudókat/farizeusokat érti (tehát nem az egész népet, hanem annak egy csoportját), akik ellenálltak Jézus tanításának, életére törtek, akik képmutató életet éltek, s tették mindezt "Isten nevében". Ha igaz lenne hogy Jézus veszélyforrást lát a zsidókban, akkor magától/anyjától/összes tanítványától is védenie kellene az emberiséget, mert hát JK is zsidó volt.

Temüdzsinn (törölt) 2013.11.10. 07:42:20

@misihanna: Kedves Misihanna!

Néked sem ártana értőbben olvasni, s mi több némi kritikus hozzáállást tanúsítani!

A zsidókat a vezetőik irányították nem?! És elég szépen követik őket a mai napig nem?!

Jézus sosem volt zsidó.......de persze a mainstream ezt állítja, az Igaz tanok pedig eltűntek....érdekes.

Maguk a zsidók azok akik sohasem fogadták el őt messiásnak! Nem is az ő messiásuk, hanem a szkíta népeké!

Természetesen a bibliában is benne van még sok helyen az erre való utalás, de amikor elolvassátok, akkor el kezditek a sekélyes történelmi ismereteitek és a hittanórán belétek vertek alapján értelmezgetni, és torzítani, pedig csak el kéne fogadni azt ami a bibliában le van írva!
Nem olyan bonyolult ez! Olvasol - értesz! Ne hagyd hogy megmagyarázzák neked, hogy te mit olvastál és az mit jelent! Csak józan fejjel és nyitott szemmel olvass!

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.11.10. 12:03:56

@misihanna: Amikor zsidókról van szó a Bibliában, akkor a zsidókról van szó és nem a farizeusokról, mert amikor a farizeusokról van szó, akkor a farizeusokról van szó. Jézus és az Evangéliumok írói meg tudták különböztetni a két a fogalmat egymástól.
Jézus és a tanítványok galileaiak voltak és nem judabeli zsidók, akik alatt akkor a zsidókat értették.
"Ismert, hogy II. Szargon Asszíria és Babilon királya (Kr. e. 722-705), miután elfoglalta Szamáriát, a galileai és szamáriai lakosságot a Habur folyó környékére, illetve, Médiába deportálta. Helyükre Mezopotámiából, például Kuta városából és máshonnan telepített embereket. Galilea és Szamaria népét tehát Nimród egykori földjéről telepítette be II. Szargon"
A makkabeus időben (Kr. e. II. század) csak kis számú zsidó népesség élt Galileában, de még az is tovább fogyott: biztonsági okok miatt a makkabeus Simon Tharsi egy sikeres asszírok elleni hadjárata után összeszedte a galileai zsidókat és védelmi okok miatt visszatelepítette őket Júdeába (8): "Akkor fogta a galileai és atarbattabeli zsidókat asszonyaikkal és gyermekeikkel, valamint minden vagyonukkal együtt és nagy diadallal Judeába vitte őket".
"Júda Kr. e. 129-ben elfoglalta Szamáriát, illetve 104-ben Galileát is. A júdai király Arisztobulosz csak egy évig uralkodott (Kr. e. 104-103), majd féltestvére Alexander Janneus (Kr. e. 103-76). Uralkodásuk alatt megkísérelték "judealizálni" a területet: kötelezővé tették a zsidó vallás gyakorlását és zsidó vallási törvények betartását, például a körülmetélkedést. "www.fusz.hu/fuszdrupal/?q=content/bunyev%C3%A1cz-zsuzsa-%C3%A9n-istenem-istenem

"Galilea Jézus idején multikulturális hely volt, sok nemzetiséggel és sok titokban gyakorolt vallással: a Mezopotámiából betelepült szkíta törzsek mellett éltek ott görögök szírek, stb. is, akiknek csak kb. Kr. e. 100 körül vált kötelezővé felvenniük a zsidó vallást, addig szabadon gyakorolhatták sajátjukat."
www.szmm.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=931

Jézus rokonai és a tanítványok akkor miért a zsidóktól való félelmükben rejtőztek el ?:"Mikor azon a napon, a hét első napján este lett, és a helyiség ajtaja, ahol a tanítványok összegyűltek, be volt zárva a zsidóktól való félelem miatt, eljött Jézus, megállt középen, és azt mondta nekik: »Békesség nektek!«"(Ján20,19)
Ha én magyar vagyok és engem üldöznek itt ebben az országban, akkor nem azt fogom közölni, hogy a magyarok miatti félelmemben elrejtőztem valahova.

A te értelmezéseddel vannak súlyos bajok, mert azok nem a saját józan eszedre alapozottak, hanem valakiknek a hazugságait nyomták le a torkodon még kisgyermekkorodban.

misihanna 2013.11.10. 12:47:29

@bélaybéla: engem nézel agymosottnak, de te inkább tűnsz annak.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.11.10. 13:15:33

@misihanna:
Én megjelöltem a forrásokat, te semmit nem adtál, semmit nem cáfoltál, mert nem tudsz, tehát te vagy az "agymosott".

Temüdzsinn (törölt) 2013.11.10. 13:34:24

Nem ezen kell rágódni. Józanul és az Igazságot keresve kell szemlélni ezeket a dolgokat!

Ha mindenki csak a szájába adott dolgokat mondja vissza akkor párbeszéd nuku :-(

Krishnamurti azt mondta: az a vallásos ember, aki minden csepp energiáját az Igazság keresésére fókuszálja!

misihanna 2013.11.10. 13:44:21

@bélaybéla: Mt 1, 1-17

Sajnos én csak a Bibliából tudtam Jézus Krisztus hovatartozására, családfájára nézve forrást megjelölni, és nem szélsőjobbos forrásokból, de talán elnézed nekem.
Ez az oldal nálatok hiányzik a Szentírásból?

2013.11.10. 17:25:13

@misihanna:

Bizony, a lényeget eddig rosszul tudtuk, mert a judeokatolikus egyház eltitkolta előlünk. Nekünk, magyaroknak irtó mázlink van, hogy tarsolylemezes testvéreink azért megőrizték a romlatlan tanítást!

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.11.10. 19:01:54

@misihanna: Ezek nem csak a "szélsőjobbos" forrásokban fellehető adatok, hanem a hivatalos theológiai szakkönyvekben is így szerepelnek:
"Johannes Hyrcanos (2.)
Lerombolja a Garizim hegyi templomot és Szamariát Elfoglalja Idumeát és az edomitákat erőszakkal judaizálja.Sikerei ellenére sem szeretik erőszakos módszerei miatt.
A farizeusok is idegenkednek tőle, mert a Tórát karddal terjeszti."
"I. Arisztobulosz (104-103)
Apja eredetileg a feleségét jelölte ki utódjául, de Arisztobulosz fogságba veti.Folytatja Idumea és Galilea erőszakos judaizálását."webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6X7uaopVy5AJ:www.pphf.hu/biblikum/ujszov/lev-bev.pps+&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

Az általad hivatkozott oldal nem hiányzik, de mit látsz ott? Kinek a családfáját? Jézus nem "vérszerinti" apjának, Józsefnek ,a nevelőapának a leszármazási táblája. Máriának a származása nincs benne, nincs leírva. Másrészt abban a korban ilyen leszármazási táblákat mindenki csinált magának, ezért ezeket már nem vették komolyan.
De , ha mi a hitünk(!) szerint mégis komolyan vesszük, ez akkor sem bizonyítja Jézus vér szerinti anyjának, Máriának a leszármazását.

misihanna 2013.11.10. 20:48:31

@bélaybéla: Én még mindig maradok egyetlen forrásként a Bibliánál, és sem teológiai, sem másféle jegyzetet nem veszek elő.
1. József tehát zsidó, Dávid leszármazottja. Ha feleségül veheti Máriát, akkor neki is annak kell lennie.
2. Amikor az angyal megjelenik Máriának, Dávidot Jézus ATYJÁNAK nevezi. (Lk 1, 26-33)
3. Mária rokona Erzsébetnek, aki "Áron leánya", azaz a papi nemzetségből származik férjével együtt. Hogyan lehetne akkor Mária nem zsidó?
4. Jézus a júdeai Betlehemben, Dávid városában születik, még szülőhelye szerint is júdeai zsidó.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.11.10. 21:58:36

@misihanna: Látom, hogy nehéz a az évek, évtizedek során berögzült gondolkodásmódodon szélesítened!
"Hogyan lehetne akkor Mária nem zsidó?"
Imigyen :

"Oszoljon hát el a fogalomzavar. Jézus szülei zsidó vallású szkíták voltak, de nem zsidó fajú emberek és aki ezt tagadja, csak két okból teheti. Vagy nem értékelte ki eléggé sem a Biblia, sem a történelem adatait, vagy pedig tudományos meggyőződése ellenére a kényelmesebb és biztonságosabbnak vélt alapra helyezkedik, hiszen Renan is elvesztette katedráját a College de France-n, de nem követte Galilei példáját és tudományos meggyőződése mellett kitartott."
"Mint tanulmányomban említettem, Kr. e. 129-ben Júda elfoglalta Samariát (Izraelt), majd 104-ben Galileát is és a lakosságot körülmetélkedésre és zsidó vallási törvények alá kényszeríttette. A meghódított terület turáni- szkíta fajú lakossága tehát zsidó vallású lett. De vajon azt jelenti-e ez, hogy ezzel zsidó fajúvá is változott? Vajon kicserélődött-e ezzel vére és faji jellege? Természetesen nem. Zsidó vallás szerint voltak kénytelenek élni, mely - mint "teokratikus" államban - egyben az államrendszert is jelentette (ami a mai Izraelben is ugyanúgy van), de megmaradtak sushanita és samaritan szkítáknak, mint ahogy Álmos vezér szkítái, a Kárpát medence magyarsága sem vált rómaivá azzal, hogy felvette a római kereszténységet, de németté se, amikor a germán eredetű protestantizmust követte. Lettek római katolikusok, lutheránusok, kálvinisták, de megmaradtak magyarnak.
"maghar.gportal.hu/gindex.php?pg=21156448&nid=5274733
A Bibliából is ez "jön le", a történelmi adatok is ebbe az irányba vezetnek, a Torinói Lepel vizsgálata is ezt erősíti. Mit szeretnél még tudni ?
Jah, hogy megzavar a Dávid háza ? Ne zavarjon meg, mert Jézus maga válaszol erre a kérdésre a farizeusoknak :"Ekkor ő kérdezte meg tőlük: »Hogyan mondhatják Krisztust Dávid fiának, 42amikor maga Dávid mondja a zsoltárok könyvében:
‘Így szólt az Úr az én Uramhoz:
Ülj az én jobbomra,
43míg ellenségeidet
lábad zsámolyává nem teszem!’ [Zsolt 110,1] 44Dávid tehát Urának hívja őt. Hogyan lehet akkor az ő fia?«(Lk20,44-44)
"Senki sem tudott válaszolni neki egy szót sem, és attól a naptól fogva senki nem merte őt többé kérdezni."(Mt22,46)
Tehát képtelenség, hogy Jézus Dávid fia lenne, erre világított rá Jézus a kérdésével a farizeusoknak.
Tehát Jézus Dávidnak csak úgy tud beülni a trónjába, hogy a nevelőapja, József elismeri őt fiának, noha vér szerint nem volt az. Így is lehet örökölni a jog szerint , akár ma is.

Temüdzsinn (törölt) 2013.11.11. 05:55:08

@misihanna: Akkor Betlehem városa még nem is létezett. Történelem hamisítás hogy ott született.

Szerinted talán még az angyal is zsidó volt ugye?!

Főleg Galileában tartózkodott ami a gojok földje. Galil hag gojjim. Gojok földje.

Hogy lehetne zsidó egy isteni származású lény?!

2013.11.11. 09:58:18

@misihanna:

Figyelj, tényleg nincs értelme vitatkozni velük. Adsz nekik kőtáblát meg vésőt, és a tízparancsolatot is átírják.

Dr. szpahi 2013.11.11. 12:56:20

@khamul:

Sőt még talán az aranyborjúból is aranyturult öntenének :-))

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.11.11. 13:46:29

Ahol megjelenik Jézus igazsága, ott elhallgatnak a zsidó farizeusok ,a judaista keresztények, mert nyilvánosan megszégyenülnek.
A Dávid trónjába egyébként valóban a Turul királyok ültek be , mert 1918-ig viselték a címet a magyar királyok , sőt H.Ottót is Jeruzsálem királyaként elismerve fogadták izraeli látogatásakor.hesykhia.blog.hu/2012/02/05/apostolok_oroksege
Ugyanis:
"A Kr. e. 3.800-ban alapitott Urusolymot az Egyiptombol kivonulo hikszoszok Urusolyma néven eröddé alakitottak, irja Flavius."
A palesztínai letelepedés gondolata és vágya ősi a zsidó népben, bár maga a Zsidó Lexikon /1929/ is beismeri, hogy a mai Izraelnek nem a zsidók, hanem a szumírok az őslakói:
'Erec Jiszróel, Palesztina héber neve, szó szerint: Izráel országa. Történetének rövid áttekintése a következő: Az időszámítás előtt (1) való 4000-3000 táján szumírok és akkádok lakják, 2600 táján a szumírok meghódítják Szíriát.' /237.old./

"Igaz, hogy 1929-ben a Zsidó Lexikon még írhatott a szumírokról, mert a szerkesztőség nem tudhatta, hogy két-három évtized múlva kiderül: a szumírok nem szemiták, hanem a szemiták legyőzött áldozatai. "

"Dr. Zakar András pápai prelátus és szumirológus írja ‘A sumér hitvilág és a Biblia' 113. oldalán, Ijjas Antal püspök ‘Jézus élete' (1970) c. művére hivatkozva:

'Erről érdekes részleteket közöl Ijjas Antal legújabb munkájában. Az 1968. évi jeruzsálemi ásatások során a várfal felszín alatti részén, zsidó régészek szkíta rovásfeliratokat találtak. Ekkor azonban a kutatóárkokat sietve visszatemették.'
'Valószínű, hogy a hikszoszok (szkíták) Egyiptomra mért súlyos csapásai tették lehetővé a zsidó nép Egyiptomból való kimenekülését és az elpusztított városokban talált aranytárgyak magukkal vitelét. Ezt a lovas szittya népet követték, azután a zsidók a pusztai vándorlásuk után Kánaánba is, ahol már addig a szittyák jól berendezkedtek, városokat építettek. Hogy miképpen írtották ki fokozatosan a zsidók a szittyákat, arról elég bőséges adatokat közölnek a szentírás könyvei.'

"Cholerilos görög költőt, aki szerinte a Kr.e.V. században beszélt a judeai hegyvidékről, mint a ‘Solymai hegyekről', Maneto pedig szól a zsidókról, akik szintén elhagyták Egyiptomot, mint előbb a solymaiak. Azonosítani szokták ezt a nevet a Homérosnál található Lycian Solymival is. '
Maga Josephus Flavius ezt mondja: ‘a városnak régen Solyma volt a neve.' Ezekután nem nehéz összefüggést találni a lovas kultúrájú fémműves szkíták (szittyák) Szent Sólyom tisztelete (számos egyiptomi emlék ábrázolja) s ennek Kánaánba átültetett fővárosa a későbbi Szent Sólyom -- Hierosolyma között.' (Görög nyelven 'hierosz' = 'szent') "www.mariaorszaga.hu/index.php?menu=bovebben&kod=4327&kat
www.kincseslada.hu/kozmikusember/content.php?article.251
Legalább ,ha másnak nem, Zakar Andrásnak higgyetek !

matthaios · http://www.matthaios.hu 2013.11.11. 14:25:06

@bélaybéla:

'nem nehéz összefüggést találni'

Tényleg nem nehéz, ha elvetjük a régi elvet: ex posse ad esse non valet illatio. De ekkor bármiből következhet bármi: lehet ötösöm a lottón, tehát ötösöm van. Kár, hogy ez a bankszámlámon nem látszik. Lehet, hogy voltak nem zsidók Galileában, tehát Jézus nem volt zsidó. Hierosolyma meg a sólyom hasonló hangzásúak, tehát Jeruzsálem helyes neve Szent Sólyomvár stb. Na mindegy, úgy sem tudlak meggyőzni.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2013.11.11. 15:35:58

@matthaios: "Lehet, hogy voltak nem zsidók Galileában, tehát Jézus nem volt zsidó."
Rosszul interpretálod, amit én állítok !
Valóban(!) voltak nem zsidók Galileában, sőt azt is tudjuk, hogy a zsidókat : " a makkabeus Simon Tharsi egy sikeres asszírok elleni hadjárata után összeszedte a galileai zsidókat és védelmi okok miatt visszatelepítette őket Júdeába: "Akkor fogta a galileai és atarbattabeli zsidókat asszonyaikkal és gyermekeikkel, valamint minden vagyonukkal együtt és nagy diadallal Judeába vitte őket"2Makkabeus 5:23
hunhir.info/index.php?pid=ony&id=000339
Ebből az következik, hogy nagy a valószínűsége(!), hogy a názáreti, galileai Jézus nem volt zsidó származású, nagyobb, mint annak a valószínűsége, hogy zsidó származású volt.
Én két elmélet közül mindig azt fogadom el, aminek nagyobb a valószínűsége és nem azt aminek kisebb.
Tehát engem meg lehet győzni, míg téged a dogmáidból kimozdítani maga a képtelenség.

"Hierosolyma meg a sólyom hasonló hangzásúak, tehát Jeruzsálem helyes neve Szent Sólyomvár "
Nem, hanem Hierosolyma az Hiero-Solyma
A Solyma pedig az solyma. Azt pedig szintén tudjuk, hogy a szkíták, (akik mi is vagyunk magyarok) tisztelték a sólymot.
Tényleg nagyon nehéz, embert próbáló feladat meglátni az összefüggéseket!

csaba carmarthen 2013.11.15. 22:45:52

"Sr. Emmanuel was invited to travel from Medjugorje to Rome for a private meeting with Pope John Paul II. [Brother Ephriam, the founder of her order, the Community of the Beatitudes, a deacon in the Catholic Church, was also in attendance with his wife (center) and a priest from Poland (far right).] During their November 15, 1996 meeting, Sr. Emmanuel told the Holy Father, "I've been living in Medjugorje for 7 years and my mission is to spread the message of Medjugorje through books, tapes, TV shows and talks all over the world. Do you...", I never finished my sentence for, upon hearing these words, the Pope's hand leapt on my forehead, and his face became amazingly radiant and he made, or rather marked, a sign of the cross on my forehead and said aloud: "I bless you!"

@matthaios: @khamul:

"I bless you!"

www.centerforpeacewest.com/sr_emmanuel.php

2013.11.18. 12:26:57

@csaba carmarthen:
„Katolikusok nem vehetnek részt olyan találkozókon, amelyek biztosnak veszik a medjugorjei állítólagos Mária-jelenések hitelességét"
A szöveg a következő oldalról származik hu.radiovaticana.va/news/2013/11/14

csaba carmarthen 2013.11.18. 22:27:51

I never finished my sentence for, upon hearing these words, the Pope's hand leapt on my forehead, and his face became amazingly radiant and he made, or rather marked, a sign of the cross on my forehead and said aloud: "I bless you!"

@Izrael misztériuma:

"I bless you!"

www.centerforpeacewest.com/sr_emmanuel.php

II Janos Pal papa:

"Koszonet Zofia-nak mindenert ami Medjugorjet illeti; Imadsagban en is naponta elzarandokolok oda csatlakozva azokhoz akik ott imadkoznak, vagy akiknek az imadsagra valo elhivasa onnan ered.
Mara egyre inkabb megertjuk ezt a hivast..."

"I thank Zofia for everything that regards Medjugorje, I am also going there every day in prayer: I join everyone who is praying there or who derives the call to prayer from there. Today we have understood this call better."

www.spirit-digest.com/MHB%20editorials/The%20pope/medjugorjeemail.htm

csaba carmarthen 2013.11.20. 21:09:33

My role as Co-Redemptrix means that my power against the devil has been strengthened, in a way that has not been granted to me by God before.
www.youtube.com/watch?v=9NKIP2dtKyk

So now is the time when all devotion to me will be carefully dismissed, by the enemies of my Son.

When veneration to me is rushed through and when the request to safeguard countries against Communism is twisted, then my wishes will not have been carried out.
www.youtube.com/watch?v=y2P6oH7kgR8
I will, from now on, be a rarity in the official patronage normally afforded me, the Mother of God, in my Son’s Churches on Earth.

My power against the beast will be avoided by the removal of my image, my Holy Rosary and other devotions to me from many Catholic Churches.

www.thewarningsecondcoming.com/mother-of-salvation-salvation-is-yours-only-through-reconciliation-with-god/

csaba carmarthen 2014.03.07. 23:26:34

Wars will escalate, until the Great War is declared and then the greatest enemy, that is communism, will create great turmoil amongst all nations. Power and a hunger for it, is born out of selfishness. Those who seek power will, in time, have none, when they have to stand before Me. Those who persecute the weak and the vulnerable will suffer their own persecution, thrice that which they inflicted on others.

These wars will end in turmoil. Lives will be lost, but then the war in the East will trigger an even bigger war. When this war takes place, millions of lives will be lost. When all seems hopeless, the man of peace will appear and then the beginning of the end will be witnessed.

My Life, My Presence, will ensure that hope, love and prayer will continue, so as to ease the pain of God’s children, during these times. All wars, I assure you, will be short. All these terrible events will be short-lived, but know that when they take place, that the timing of all that is meant to be will be in My Father’s Hands.

Your Jesus

www.thewarningsecondcoming.com/wars-will-escalate-until-the-great-war-is-declared/

www.masodikeljovetel.hu/

Maga az ellenzék bérelte fel azokat az orvlövészeket, akik a kijevi vérengzések alatt gyilkolták a tüntetőket – derült ki Catherine Ashton és Urmas Paet telefonbeszélgetéséből.

Egyre jobban körvonalazódnak a kijevi mészárlások hátterében munkálkodó politikai erők, az akkori ellenzék állhatott az események mögött, – nem pedig Janukovics elnök” – mondta Urmas Paet észt külügyminiszter Catherine Ashtonnak egy olyan telefonbeszélgetés során, – amelyet a leváltott ukrán elnökhöz hű erők hallgattak le és tettek nyilvánossá.

- Az akkori ellenzékből lett mostani új kormánykoalíció pedig egyértelműen kijelentette, hogy nem indítanak vizsgálatot az ügyben – mondta Paet.

Az EU főbiztosa érdeklődve kérte meg a külügyminisztert, hogy folytassa beszámolóját.

www.youtube.com/watch?v=kkC4Z67QuC0

“Egy elismert főorvos olyan bizonyítékokkal is szolgált, mely alátámasztotta azt a felvetést, miszerint a rendőröket és a tüntetőket ugyanolyan fegyverekkel lőtték le, ebből következően az elkövetők is nagy valószínűséggel ugyanahhoz a csoporthoz tartoztak. – Az, hogy nem folytattak nyomozást, teljesen aláássa az új ukrán kormány tekintélyét.”

www.magyarhirlap.hu/a-majdan-orvloveszei-gyilkoltak-video

Lehet, hogy azt gondoljátok, hogy ezek a háborúk két nemzet között zajlanak, de hiba lenne ezt gondolnotok. A fegyverek egyetlen egy forrásból fognak származni.

nagyfigyelmeztetes.hu/2013/04/csak-az-elo-isten-pecsetjevel-rendelkezok-fognak-megmenekulni-a-lelkek-tomegirtasanak-eme-formajatol/

csaba carmarthen 2014.07.16. 00:26:59

Béke legyen veled! Országom eljövetele hamarosan bekövetkezik, és akaratom is teljesülni fog a Földön éppúgy, ahogy a mennyben

és a ti szívetekben fogom újjáépíteni Egyházam egységét.

Nem várok tovább emberi jóváhagyásra, és menyasszonyomat újból ragyogó dicsõségbe öltöztetem. Fel fogják oldani a megosztottság átkát.
www.tlig.org/hu/humsg/hum617.html

Én vagyok. Szolgálj most engem, kedvesem!
Veled leszek.
Gyõzelmes leszek.

Ne félj, kis küldött, hirdesd Szavamat gyülekezetemben!

Én mondom lelkeimnek: "Jöjjetek, és egyétek e mennyei táplálékot!" Engedjétek, hogy kivirágozzék belsõ sivatagotok! Visszaviszem a számûzötteket otthonukba: az én Szentséges Szívembe!

www.tlig.org/en/messages/600/
süti beállítások módosítása